indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Petero16
User
spacer line

Selamat pagi,

Mijn halfjaar in IndonesiŽ zit er helaas bijna op, wat betekent dat ik weer naar Nederland moet. Ik ben helemaal weg van het fruit hier en zou eigenlijk wel enkele stuks willen meenemen voor mijn gezin in Nederland, aangezien zij nog nooit in IndonesiŽ zijn geweest. Ik zat te denken aan twee pitaja's, wat markisa en sawo. Als ik het zo vers mogelijk koop, krijg ik het dan goed en wel in Nederland (en mag dit?) om direct op Schiphol te nuttigen? Of raden jullie me het af om fruit mee te nemen?

Ik ben benieuwd Emoticon: Smile

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 26-01-2015 03:05 schreef Petero16:
Selamat pagi,

Mijn halfjaar in IndonesiŽ zit er helaas bijna op, wat betekent dat ik weer naar Nederland moet. Ik ben helemaal weg van het fruit hier en zou eigenlijk wel enkele stuks willen meenemen voor mijn gezin in Nederland, aangezien zij nog nooit in IndonesiŽ zijn geweest. Ik zat te denken aan twee pitajas, wat markisa en sawo. Als ik het zo vers mogelijk koop, krijg ik het dan goed en wel in Nederland (en mag dit?) om direct op Schiphol te nuttigen? Of raden jullie me het af om fruit mee te nemen?

Ik ben benieuwd Emoticon: Smile

Je mag, officieel, kleine hoeveelheden fruit meenemen (tot 5 kg) voor persoonlijk gebruik.
Kijk eventueel voor de precieze voorwaarden op de site van de douane (www.belastingdienst.nl)
Als je het vers vlak voor vertrek koopt, is het zeker enkele dagen houdbaar.
Als je er dol op bent, zou ik het zeker meenemen.
Is tegenwoordig ook wel allemaal in Nederland verkrijgbaar, maar vaak sporadisch.

FAR FROM THE MADDING CROWD

sukadi46
User
spacer line

Altijd wat meegenomen en nooit gecontroleerd. Waagde het er altijd op.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 27-01-2015 01:29 schreef sukadi46:
Altijd wat meegenomen en nooit gecontroleerd. Waagde het er altijd op.

Het is geen kwestie van wagen.
Het mag gewoon, zij het dus in beperkte mate.
Je hoef het ook niet aan te geven bij aankomst.
Schiphol is gťťn AustraliŽ!

FAR FROM THE MADDING CROWD

Petero16
User
spacer line

Ah heel erg bedankt allemaal! Ik woon in het noorden van Nederland en daar moeten we het veelal met onze lokale groenten en fruit doen, m'n moeder in het bijzonder zal me dus dankbaar zijn! Emoticon: Very funny bedankt!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Als je het niet direct wil opeten koop dan bijna rijp fruit, na 2 of drie dagen in de woonkamer zul je wel ruiken dat het rijp is.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,647,862 topic views - 235,464 posts - 13,700 topics - 26,348 members - last post @ 11-12-2019 22:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,708,540 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com