indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

TinusP
User
spacer line

Vanuit Bali willen wij een paar dagen naar een van de Gili's, mijn man en ik willen o.a.duiken, onze zonen vermoedelijk ook graag op stap.
We reizen eind april- medio mei.

Nu lees ik heel veel verschillende verhalen over deze eilanden, varierend van romantisch/ idillysch, tot vies en zonde van de tijd.
Natuurlijk is ieders smaak verschillend, maar welke van de eilanden zou voor ons geschikt zijn?
En hoe kunnen we het best reizen vanuit Amed?
Heeft er nog iemand tips voor een leuke accomodatie?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Op stap? Ja vooral op Trawangan (inclusief veel drank en paddo's)
Rust op Gili Meno. Gili Air zit een beetje tussen twee in maar deze laatste is in 5 jaar erg veel veranderd (veel drukker geworden).
Romantisch/idyllisch zijn er betere mogelijkheden in andere delen van Indonesie.
Ik ben in oktober nog op Meno en Air geweest en dat zal voorlopig ook wel de laatste keer geweest zijn. Persoonlijk vind ik van alle drie de eilanden het nadeel dat ze alleen maar toeristisch zijn (en relatief duur). Als je dat zoekt dan moet je er zeker heen gaan. Anders is een trip naar bijvoorbeeld een van de eilanden uit de kust van Flores een beter idee.
Er zijn veel bootverbindingen en speeds vanuit Bali, ook vanuit Amed.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

TinusP
User
spacer line

Dank je Anne Mieke.
We hebben al gekeken en gerekend om een dag of 5 / 6 naar Flores te gaan en van Labuan Bajo naar Komodo.
Echter, voor 4 personen komt zo'n tripje incl. Vliegreis op zo'n 2600 euri ( gerekend vanaf Bali) en dat kan bruintje niet trekken.
Vandaar dat ik op zoek ben naar goedkopere alternatieven voor tripjes vanuitBali.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Een retourticket naar Labuan Bajo hoeft niet meer dan 120, 130 euro per persoon te kosten,x 4 is 520 euro. Je moet dan toch heel erg gek doen om 2100 euro in 5 a 6 dagen op te maken. ben dan ook benieuwd hoe je aan die berekening komt.
Als we het hebben over een idyllisch eiland dan bedoel ik zeker niet Komodo want dat ligt op zo'n 4 uur varen van LB. Er zijn heel veel kleinere eilanden uit de kust op een half uur of maximaal 1 uur varen.
Het verblijf op de gili-eilanden zijn veel duurder dan bijvoorbeeld Labuan Bajo, omdat daar ALLES op toeristen gebaseerd is, terwijl LB ook nog een gewoon (groot) dorp is.
Vergeet ook niet dat een speedboot heen en terug naar de gili's ook nogal wat kost. Hoe dan ook, ik zou bijna zeggen ik wil het wel voor de helft regelen op Flores. Ik heb het idee dat je teveel naar all-in trips kijkt. Dat hoeft in Indonesie helemaal niet. Je kunt alles erg gemakkelijk zelf regelen. JUIST als je met 4 personen bent. (ik ben weleens jaloers op zulke kleine reisgezelschappen omdat ik vaak de volle mep moet betalen omdat ik alleen reis). Het huren van bijvoorbeeld een auto of een boot doe je per auto of per boot terwijl als je iets vooraf in een toeristenbureau regelt je al snel een per persoon prijs wordt gevraagd.
Denk er maar eens over na.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,858,696 topic views - 236,818 posts - 13,712 topics - 28,671 members - last post @ 28-02-2020 18:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,315,728 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com