indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Michaell
User
spacer line

Hello All,

Ik heb een indische vriendin, zij woont en werkt in Indonesie. Nu hebben wij serieuze plannen en willen wij uiteraard graag zsm mogelijk bij elkaar zijn. Ikzelf ben ook van indische afkomst, maar heb een NL nationaliteit. Ons plan was dat ik na mijn studie in Indonesie zou gaan werken (iets wat ik altijd heb gewild al voordat ik mijn vriendin ontmoette), echter gaat mijn studie langer duren dan gepland.

Nu wil ik haar hier heen halen en dat zij hier verder gaat studeren voor een Bachelor of Master. Mijn vriendin bezit een S1 diploma. Op deze manier leren wij elkaar beter kennen voordat wij 'de grote stap maken'. Voor ons beiden dus een win-win situatie, wij hebben hier weloverwogen nagedacht. Na haar studie, dan zal ik al lang klaar zijn met mijn studie, willen we ons dan vestigen in Jakarta.

Nu heb ik veel informatie kunnen inwinnen bij veel verschillende website's en instanties, maar toch blijven er veel vragen over.
Dat het wat gaat kosten is duidelijk, uiteraard willen wij wel de kosten zo laag mogelijk houden.

Er studeren in NL veel indonesische studenten op dit moment en er zijn dan ook wel veel mensen die hier veel van af weten.
Mijn vraag is dus:

-Zijn er speciale regelingen/uitwisseling programma's voor indonesische studenten.

-Is er een mogelijkheid dat mijn vriendin ook in aanmerking komt voor een soort van studiebeurs. Of is het toch meer van, wie het kan betalen kan in NL studeren.

Wat betreft Visa en dergelijk is mij wel duidelijk geworden. Wie ons kan helpen met informatie, tips of inlichtingen over dit onderwerp, zijn wij dan ook erg dankbaar.

Alle reakties zijn welkom!

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

ze had naar de HEF (holland education fair) kunnen gaan,was in diverse steden op java; in jakarta was het 5,6 feb jl. crowne plaza htl.
ze kan proberen voor een scholarship in nederland,diverse universiteiten in nl hebben uitwisselingsprogrammas
oa maastricht,groningen,leiden
zie hier:
http://www.nec.or.id/Layout3/n(...)ParticipantsList.htm

Michaell
User
spacer line

Sayang thnx voor de info! De betreffende website was idd erg informatief.
Verdere informatie, toelichting, hulp of tips zijn nog steeds erg welkom!

Jiejiebule
User
spacer line

Met haar S1 kan ze verschillende opleidingen doen in NL. Voorheen waren er veel beurzen beschikbaar voor Indonesische studenten, helaas is dit niet meer het geval.
Er hebben veel veranderingen plaatsgevonden op dit gebied.

Het beste wat je kunt doen is een goeie opleiding zoeken en bij die Universiteit uitzoeken wat de mogelijkheden zijn voor een (aanvullende) beurs. Vaak geven scholen zelf ook nog een financiele compensatie.
Vaak is het ook zo, dat wanneer de student zich aanmeld bij de uni, de uni visa en verblijfsvergunningen kan regelen.

Veel succes...

ruud
User
spacer line

voor studie in Leiden,formulieren invullen en Euro.50 betalen.
afspraken maken welke studie,maar hou er rekening mee,dat
ze een bepaald aantal punten gehaald moet hebben by afstuderen.
De rest van visum etc.wordt door Leiden gedaan.SUCCES

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,066,962 topic views - 235,022 posts - 13,697 topics - 25,776 members - last post @ 19-11-2019 15:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,882,219 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com