indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren
Gepubliceerd op 16 januari 2015 02:13
De Nederlander Ang Kiem Soei wordt zondag in IndonesiŽ geŽxecuteerd. Dat hebben de Indonesische autoriteiten bekendgemaakt, laat het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken weten.
Lees verder , klik op de titel

spacer line  

Iedereen weet dat ZEKER in Zuid-Oost Azie drugs in welke form , taboe is ... en dat er zeer zware straffen zijn .... kijk maar eens hoeveel in Thailand veroordeeld zijn .

En waarom produceert een NL'er drugs in Indonesie ?

Dacht hij dat hij daar NIET ontdekt werd ? Wat een naieviteit ...

Alsnog een fijne 2015 aan iedereen toegewenst,
Eddy.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Jokowi heeft voor vele Nederlanders afgedaan als hij die executie, door laat gaan en Budi Gunawan op die plaatst laat zitten
Een beschaaft land gaat niet doden
Maar mag wel de hoogste straf geven.

evansomerenbrand je kan het vergelijken met zelf het recht in eigen hand nemen.
U bent naief niet wij die veroordelen maar geen dood tot gevolg zal mogen hebben.
Van mijn mag hij zijn hele leven in die gevangenis zitten.
U bent schijnbaar ook een Isis aanhanger??, of waar moet ik u inschalen ..... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

eveline
User
spacer line

Amerika mag wel? Is die beschaaft?
De marteling die daar plaats vinden tijdens het doorvoeren van een doodstraf.
EU landen mogen al een tijdje niet meer het gift leveren aan US, omdat in EU doodstraf verboden is. sindsdien moest US het zelf maken, en dat ging ieder keer goed mis. Erg beschaaft!!!
Oh oh er worden zo vaak met 2 latten gemeten....
Als men weet dat er in vele landen in verre oosten doodstraft krijgt voor drugs..... En toch doen met die drugs...
Wat verwacht het westen now? Dat ze opeens hun wet gaan veranderen door een westerling die dat drugsbeleid genegeerd hadden?
Superiuriteit ten top, dat blijkt maar weer.

Hou me ten goede hoor, ik ben sowieso tegen het doden van andere(n), op welke manier dan ook.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dit gaat nog een hele toestand geven.....
http://www.nu.nl/politiek/3974(...)elatie-executie.html

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

eveline
User
spacer line

Welke betrekking zou kunnen zijn?
Nederland en EU zijn toch al een 'fort' die dicht getimmerd zijn.
Het is de wet in Indonesie, ze kunnen het uitvoeren als ze dat willen.
Doen ze het niet, kunnen ze net zo goed die wet nietig doen..... Wordt Indonesie een drugs paradijs voor Westerlingen en Chinezen. Daar zitten IndonesiŽ op te wachten, niet heus.
Een wereld van hypocrisie, de EU...zie nu hoe hard ze hun vingers zitten wijzen naar anderen .... Behalve als het om VS gaat.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Eveline, niemand zit te wachten op een drugsparadijs. Ik vind het echter wel een utopie dat dat alleen maar aan verderfzaaiende buitenlanders ligt. De Indonesiers zelf kunnen er ook wat van (waar buitenlanders wellicht nog van kunnen leren, maar dat is wel met meer dingen). Dat het de wet is wil nog niet zeggen dat het geoorloofd is. Sommige landen doen verschrikkelijk moeilijk om iets wat hier "coffeshopspul" is maar nemen het vervolgens niet zo nauw met mensenrechten, kindermishandeling, terreur etc (ik noem maar wat dingen). Ik ken geen cijfers, spreek puur op gevoel maar ik heb niet het idee dat doodstraffen in Indonesie worden uitgevoerd om dat soort zaken. In Indonesie is het blijkbaar belangrijker dat iemand zich aan de drugswet houdt dan dan er een kind van 12 letterlijk en figuurlijk genaaid wordt (sorry dat ik het zo grof zeg).
Dat is net zo goed hypocriet. Indonesie doet haar best (?) om drugs en drank buiten het land te houden maar het lijkt alleen maar erger te worden.

bendesa
User
spacer line

Moeilijke Kwestie. Ik ben tegen de doodstraf dat staat voorop. Daarnaast is het wel zo dat IndonesiŽ heel erg duidelijk is over drugs. Overigens worden er morgen nog 5 andere gedetineerde geexecuteert. Dit zijn allemaal IndonesiŽrs.

eveline
User
spacer line

On 16-01-2015 20:05 bendesa wrote:
Moeilijke Kwestie. Ik ben tegen de doodstraf dat staat voorop. Daarnaast is het wel zo dat IndonesiŽ heel erg duidelijk is over drugs. Overigens worden er morgen nog 5 andere gedetineerde geexecuteert. Dit zijn allemaal IndonesiŽrs.

Precies, zo denk ik er ook over.
Er zijn meer landen daar die heel duidelijk is over drugs. het is hun goed recht als ze dat beleid willen hanteren, vind ik.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Annemiek, als het over een kind van 12 betreft...ach ook het westen hebben geen schone handen daarover. Sommig achterlijkheden liggen bij ons ook nog niet ver achter ons. Het is hier nog niet echt lang geleden dat kinderen en vrouwen serieus worden genomen als ze een aangiften doen voor (seksueel) mishandeling.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-01-2015 20:58 eveline wrote:

[quote removed]

Precies, zo denk ik er ook over.
Er zijn meer landen daar die heel duidelijk is over drugs. het is hun goed recht als ze dat beleid willen hanteren, vind ik.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Annemiek, als het over een kind van 12 betreft...ach ook het westen hebben geen schone handen daarover. Sommig achterlijkheden liggen bij ons ook nog niet ver achter ons. Het is hier nog niet echt lang geleden dat kinderen en vrouwen serieus worden genomen als ze een aangiften doen voor (seksueel) mishandeling.
Het gaat mij om de vergelijking. Was het beleid in Indonesie t.a.v. bijvoorbeeld mensenrechten maar in verhouding. En mishandeling van wie dan ook in Indonesie loopt dan wel heel erg ver uit de pas. Niet dat wij het hier allemaal zo goed doen maar rechten in Indonesie zijn er zo goed als geen. Het "beleid" t.a.v. drugs is de botte bijl en nog even en met drank gaat het dezelfde kant op (vooral als het aan de pro Islamitische partijen ligt). Een doodstraf is geen beleid. Ik zou graag willen weten wat deze meneer aan begeleiding heeft gekregen om hem op het rechte pad te brengen. Ik denk weinig tot niets. Hoe meer dat je dingen zwart-wit verbiedt hoe meer mensen het doen/willen.
Verder zou ik niet weten waarom iemand de doodstraf krijgt voor het (vermeend) verhandelen/produceren van drugs terwijl een verkrachter vrijuit gaat. (een volwassen man die een meisje van 12 mag trouwen valt voor mij in dezelfde categorie)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja, nu het bijna te laat is hoor je Koenders ineens, zoals het vingertje van Pronk. Deze Nederlander is had een hele xtc-fabriek opgezet net buiten Jakarta. Je weet dat het niet mag, en het dan toch doen, op zo'n schaal...

Het zaak loopt al jaren en jaren, nooit is er enige bijstand van betekenis geweest (kennelijk, anders had dat wel nieuws geweest) en nu is de consequentie ineens dichtbij komt is een probleem, terwijl het al jaren bekend was dat ie in de dodencel zat...

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.bendesa; 5 Indonesiers? Eentje maar, 2 Nigerianen, een Vietnamees en Braziliaan.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.zieleffe; die man zit nu al dik 11 jaar in de Indonesische cel, wachtende op de uitvoering van zijn straf. Al die tijd heeft Nederland bijzonder weinig gedaan, ongetwijfeld omdat men dacht 'doen ze lekker toch niet!'

Iedereen kent het verhaal van Van Damme nog wel. Zijn daar ooit echte diplomatieke of economische problemen door ontstaan? Kan het me niet herinneren. Dit gaat precies dezelfde kant op, zeker met een haast onhoudbaar kabinet dat van dag tot dag leeft en inspringt op politiek niet relevante dingen, waaronder de uitvoering van een executie na 11 jaar NIETS gedaan te hebben.

eveline
User
spacer line

Precies, Yerun, die man zit al sinds 2003 vast. Nederland liet al die tijd denk ik op z'n beloop. Misschien hadden ze niet gedacht dat het opgevoerd zal worden.
Nederland loopt niet eens hard voor personen die elders onschuldig vast zitten, laat staan voor schuldige(n).
Maar nu op de media is bekend gemaakt dat het opgevoerd gaat worden, zit er voor Nederlandse Politiek niets anders op dan 'te moeten' reageren, wellicht gewoon een politieke toneelstuk.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ze moeten dan wel opschieten, ook niet echt iets wat het kabinet kan, want ze hebben nog minder als 16 uur voordat het vuurpeloton op Nusa Kambangan zijn werk doet. De ambassadeurs van de landen zijn uitgenodigd trouwens, volgens het nieuws hier. Niet bekend of ze komen.

eveline
User
spacer line

On 16-01-2015 21:25 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Het gaat mij om de vergelijking. Was het beleid in Indonesie t.a.v. bijvoorbeeld mensenrechten maar in verhouding. En mishandeling van wie dan ook in Indonesie loopt dan wel heel erg ver uit de pas. Niet dat wij het hier allemaal zo goed doen maar rechten in Indonesie zijn er zo goed als geen. Het "beleid" t.a.v. drugs is de botte bijl en nog even en met drank gaat het dezelfde kant op (vooral als het aan de pro Islamitische partijen ligt). Een doodstraf is geen beleid. Ik zou graag willen weten wat deze meneer aan begeleiding heeft gekregen om hem op het rechte pad te brengen. Ik denk weinig tot niets. Hoe meer dat je dingen zwart-wit verbiedt hoe meer mensen het doen/willen.
Verder zou ik niet weten waarom iemand de doodstraf krijgt voor het (vermeend) verhandelen/produceren van drugs terwijl een verkrachter vrijuit gaat. (een volwassen man die een meisje van 12 mag trouwen valt voor mij in dezelfde categorie)

Anne Mieke, over een meisje van 12 weet ik er zo heel weinig van, kan ik er niet over mee praten. Doe ik ook geen enkele uitspraak er over.
En over drank, zover is het nog niet, dat is nu denk ik ook niet relevant. Dat lijkt me angst over angst in jagen voor wat er nog niet is.
In veel Islamieten landen waar drank verboden zijn, zijn er in hotels en clubs wel toegestaan, dat doen ze juist omwille van de toeristen en de expats. Dat kan dus wel.

' Hoe meer dat je dingen zwart-wit verbiedt hoe meer mensen het doen/willen.'
Als het over drugs gaat, ben ik niet met je eens.
Daarnaast, ook voor de dingen die niet op zwart-wit verboden zijn, mensen hebben nu eenmaal de neiging grenzen te verleggen....
Zwart - wit verbieden kan voor sommige dingen meer duidelijkheid geven dan zgn 'gedoogbeleid'

eveline
User
spacer line

On 17-01-2015 02:22 Yerun wrote:
Ze moeten dan wel opschieten, ook niet echt iets wat het kabinet kan, want ze hebben nog minder als 16 uur voordat het vuurpeloton op Nusa Kambangan zijn werk doet. De ambassadeurs van de landen zijn uitgenodigd trouwens, volgens het nieuws hier. Niet bekend of ze komen.

Waarom denk je dat Minister Koenders hier op het journaal al heel voorzichtig zei ' we kunnen geen 'garantie' geven. Emoticon: Wink Emoticon: Wink
Ze weten heel goed dat ze er wat laat mee is.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Yerun van de Nederlandse staat en van de ambassade hoeven we niets van verwachten dat zijn net dode cellen die door een virus moet worden wakker geschud .
Ja het is en lijkt hypocrite als je het veroordeeld, want als het om terroristen gaat dan schieten ze ook dood.
Maar tussen mensen die een dilict maken is het anders,als men de staat aanvalt met middelen die met wapens te maken heeft dan is dat een bedreiging die met man en macht bestreden moet worden.
Zoals de vorige schrijvers al schreven ieder land heeft zijn eigen druksbeleid , maar druks is geen bedreiging voor een land zelf
Dat je dit de kop in wilt drukken met een voorbeeld functie ja dan zegt dat al genoeg in welk land ze leven.
De mensen hier zijn zelf niet campabel om na te denken,laat staan te handelen.
Maar om ze helemaal te beschermen van de druks, is een farce die geen een land kan handhaven ook Indonesie niet.
Tussen verstand en gevoel zit nog heel veel emoties.
Een mens zonder emoties is een robot die je alle kanten kan op sturen.. Emoticon: Blush Emoticon: Angry Emoticon: Eerie

Six drug convicts to be
executed Sunday: AGO http://www.thejakartapost.com/(...)uted-sunday-ago.html

http://www.thejakartapost.com/(...)t_custom-510x346.jpg ">

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Wederom lees ik hier Amerika wel en IndonesiŽ niet, doet me denken aan kleuters, hij pikt een snoepje en dus waarom mag ik het dan niet.
Europa wijst terdoodveroordelingen af, of het nu in Amerika, IndonesiŽ of waar ook ter werld is Punt

Nu worden er morgen vier mannen en twee vrouwen als dolle honden afgeschoten in een land dat ook nog lijfstraffen toestaat (Aceh), middeleeuws.
Er is niet ťťn reden te bedenken om zoiets goed te praten, wat er ook wordt bijgehaald. Emoticon: Bye bye

eveline
User
spacer line

Daar heb je gelijk in, Malam.
Ik vraag me wel af wat Europa en Nederland in al die jaren vanaf 2003 hebben gedaan om dit te voorkomen. In dit geval omdat er een Europanen er bij zit, hadden ze een goede reden gehad om er alles aan te doen, om er mee te bemoeiend.

"Er is niet ťťn reden te bedenken om zoiets goed te praten, wat er ook wordt bijgehaald."

Dit geldt voor alles wat met 'moord' te maken heeft, vind ik.
Overigens, 'wat er ook bijgehaald', zie ik meer als het ' bepraten' van een bepaalde onderwerp, daari is er niets mis mee, lijkt me.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-01-2015 02:41 eveline wrote:

[quote removed]

En over drank, zover is het nog niet, dat is nu denk ik ook niet relevant. Dat lijkt me angst over angst in jagen voor wat er nog niet is.
In veel Islamieten landen waar drank verboden zijn, zijn er in hotels en clubs wel toegestaan, dat doen ze juist omwille van de toeristen en de expats. Dat kan dus wel.
Zover is het al wel en al lang en het wordt alleen maar erger. Drank is in Indonesie relatief duur en voor de meeste mensen niet te betalen dus wordt er vanalles verzonnen en ermee gerommeld. De moslims die ik ken drinken geen van allen als je ze mag geloven totdat je zegt dat je een Blacklabel meebrengt. Met andere woorden: moslims willen best wel af en toe drinken maar het wordt ze onmogelijk gemaakt door bemoeienis van een paar overijverigen en de staat die behoorlijke belastingen erop zet. Het gaat dus zeker niet alleen om toeristen of expats. En een Indonesier in een hotel of club is natuurlijk geen optie. Verder is Indonesie niet uitsluitend een islamitisch land, dat lijkt iedereen maar altijd te vergeten.
Het zg alcoholbeleid is plaatselijk en wordt alleen maar grimmiger met vele slachtoffers. Ik heb het idee dat ze het wat dat aangaat in bijvoorbeeld Marokko beter doen waar het vooral gaat om geen aanstoot te geven.

Maar goed, dat was dus ff een zijspoor, maar wilde het wel even kwijt.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Die zijspoor wilde ik dan gelijk gebruik van maken Anne_Miek, hoe je ziet wat er gezopen word in Bandung dat zeer islamitisch is geworden.
Jammer ik kan er geen foto er van plaatsen maar geheel aan Bragga Permai Bandung is het op zaterdag avond, dus vanavond weer feest......... Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

eveline
User
spacer line

On 17-01-2015 09:58 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Zover is het al wel en al lang en het wordt alleen maar erger. Drank is in Indonesie relatief duur en voor de meeste mensen niet te betalen dus wordt er vanalles verzonnen en ermee gerommeld. De moslims die ik ken drinken geen van allen als je ze mag geloven totdat je zegt dat je een Blacklabel meebrengt. Met andere woorden: moslims willen best wel af en toe drinken maar het wordt ze onmogelijk gemaakt door bemoeienis van een paar overijverigen en de staat die behoorlijke belastingen erop zet. Het gaat dus zeker niet alleen om toeristen of expats. En een Indonesier in een hotel of club is natuurlijk geen optie. Verder is Indonesie niet uitsluitend een islamitisch land, dat lijkt iedereen maar altijd te vergeten.
Het zg alcoholbeleid is plaatselijk en wordt alleen maar grimmiger met vele slachtoffers. Ik heb het idee dat ze het wat dat aangaat in bijvoorbeeld Marokko beter doen waar het vooral gaat om geen aanstoot te geven.

Maar goed, dat was dus ff een zijspoor, maar wilde het wel even kwijt.

Anne Mieke, om ff off-topic in eer te houden Emoticon: Wink
Ik geloof ook dat de behoeften van een mens niet te bepalen is door religie.
Voor zover als ik me kan herinneren, ook toen ik daar nog woonde, is drank in Indonesie altijd al zo geweest, erg duur. Tegenwoordig wel meer te verkrijgen dan vroeger, 50 jaar geleden. Vroeger werd er ook al gerommeld met zelf gemaakte arak. Kan me ook voorstellen met de snelheid en creatiever van jongeren van het heden nog erger is geworden, met alle gevolgen vandien.
En bij ons, ondanks het gedoogd beleid, worden er steeds meer geknoeid met wiet, allerlei chemische troepen werden er gebruikt. Ik geloof zo langzamerhand dat het menseigen is met van alles te knoeien, economisch belang.
Dat drank in Indonesie zo duur is, tja wat kan ik daar iets over zeggen..... 'Graaiend' politiek, dat zie je overal, ook hier.
Kijk maar bij ons, met benzine, dranken en sigaretten. Natuurlijk is het lang niet zo erg als in Indonesie met dranken. Relatief gezien is hier voor de mensen nog betaalbaar. Desondanks hoor en zie je hier steeds meer mensen schreeuwen dat ze erg duur zijn hier. Veel mensen gaan naar Duitsland om hun drankvooraad op te slaan. Dat is ook absurd, 2 burenlanden naast elkaar die binnen de EU valt en toch kennelijk zo enorm verschil in prijzen. En ja..waar de politiek machteloos tegenoverstaan, gaan ze de prijzen veel duurder maken, vangen ze 2 vliegen in een klap, ze verdienen er meer aan en maken ze voor het volk moeilijker. En dat onder mom van 'gezondheid en milieu'. En Indonesie onder mom van 'religie'(?).

Dat Marokko het anders doen en misschien ook beter doen,...... Ja dat geloof ik ook.
Ik kom 2x per jaar in Marokko, en ga daar overal heen. Het is daar totaal andere sfeer...
Het is daar meer 'thee leuten' cultuur. Overal zie je thee salons, waar mannen zitten, ook kind(eren) worden door vaders mee genomen, je ziet ze kletsen met elkaar.
Ik hoorde wel geregeld van mensen die terug zijn van wezen stappen in een clubs of hotels dat de dranken daar gruwelijk duur zijn.
Ik mag wel zeggen, Marokko vind ik een prettig land om te vertoeven, niet zo ver weg, goedkoper vliegprijzen, positief discriminatie bij Imigratie omdat op paspoort in Indonesie geborene is Emoticon: Wink .
Misschien is het ook daarom dat ik in afgelopen jaren minder heb in verdiep in politiek gebeuren in IndonesiŽ. 'Ah sudah en laa maar, Susah', mentaliteit mee gekregen Emoticon: Blush Emoticon: Clown

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Om een duit in het zakje te doen, vooral op West Java waar de extreme FPI een flinke vinger in de pap heeft om alcohol te verbieden vallen enorm veel doden door oplosan.
Volgens dit bericht in heel IndonesiŽ 18000 per jaar door zelf gebrouwen vergif Emoticon: Confused
Dan kan je je heel voorzichtig afvragen of het verbod en schreeuwend duur maken wel zo verstandig is.

http://www.beritasatu.com/kese(...)dari-pemerintah.html

eveline
User
spacer line

Tja, dan is het En -En.
Als ze niet meer gaan verbieden maar de prijzen wel hoog houden, dan is het probleem nog niet opgelost.
De prijzen lager maken, politiek gezien minder er aan verdienen, zie ik daar ook nog niet gebeuren.
Kortom, oh oh politiek... Gaat het politiek Łberhaupt wel om problemen op te lossen?
Ze doen allemaal in hun ogen hun best, maar ze blijven ook graaien en meer macht. mensen met een grote ego's!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-01-2015 11:34 eveline wrote:

[quote removed]
Voor zover als ik me kan herinneren, ook toen ik daar nog woonde, is drank in Indonesie altijd al zo geweest, erg duur. Tegenwoordig wel meer te verkrijgen dan vroeger, 50 jaar geleden. Vroeger werd er ook al gerommeld met zelf gemaakte arak.
Drank is altijd duur geweest maar de verkrijgbaarheid was vroeger, zoín 25 jaar geleden zeg maar een heel stuk gemakkelijker. Met zelfgemaakte arak is niks mis, zelfs nog beter dan bijvoorbeelde lokaal gestookte whiskey of wodka van bv Mansion maar het wordt gevaarlijk als mensen er geen verstand van hebben of grote winsten zien. In het oosten van Indonesie is het gelukkig (nog) niet zoín hype en koop ik met een gerust hart arak op Timor of op Flores bijvoorbeeld. In het westen zou ik wel drie keer nadenken.

[quote removed]
Kijk maar bij ons, met benzine, dranken en sigaretten. Natuurlijk is het lang niet zo erg als in Indonesie met dranken. Relatief gezien is hier voor de mensen nog betaalbaar. Desondanks hoor en zie je hier steeds meer mensen schreeuwen dat ze erg duur zijn hier. Veel mensen gaan naar Duitsland om hun drankvooraad op te slaan. Dat is ook absurd, 2 burenlanden naast elkaar die binnen de EU valt en toch kennelijk zo enorm verschil in prijzen. En ja..waar de politiek machteloos tegenoverstaan, gaan ze de prijzen veel duurder maken, vangen ze 2 vliegen in een klap, ze verdienen er meer aan en maken ze voor het volk moeilijker. En dat onder mom van 'gezondheid en milieu'. En Indonesie onder mom van 'religie'(?).
Als je de levensstandaard in Indonesie bekijkt waar bier en sterke drank het drievoudige kost van Nederland kun je dat niet vergelijken met hier. Ik weet niks van prijzen in Duitsland of Belgie maar ik kan mij niet voorstellen dat het de moeite waard is. Ik zou persoonlijk al blij zijn als in in Indonesie een fles wijn voor Rp 150.000 zou kunnen kopen. En wat gezondheid betreft: je snapt natuurlijk dat ik nooit al te veel mensen op mijn hand krijg in Indonesie als ik zeg dat elke dag een glas wijn gezond is. Maa, daís weer een ander verhaal.

[quote removed]
Ik hoorde wel geregeld van mensen die terug zijn van wezen stappen in een clubs of hotels dat de dranken daar gruwelijk duur zijn.
Ik mag wel zeggen, Marokko vind ik een prettig land om te vertoeven, niet zo ver weg, goedkoper vliegprijzen, positief discriminatie bij Imigratie omdat op paspoort in Indonesie geborene is Emoticon: Wink .
Misschien is het ook daarom dat ik in afgelopen jaren minder heb in verdiep in politiek gebeuren in IndonesiŽ. 'Ah sudah en laa maar, Susah', mentaliteit mee gekregen Emoticon: Blush Emoticon: Clown
Ik kom nooit in clubs of hotels om iets te drinken; ik heb het over dranken te koop in Supermarkten (bv Acima), meestal in een aparte ruimte en met een grote keuze tegen normale prijzen (Nederlands, of goedkoper, afhankelijk van de soort). Mijn bezoek aan Marokko was overigens eenmalig, in elk geval eenmalig alleen. Als vrouw (alleen) voel ik me in Indonesie honderd keer veiliger dan in Marokko. Dat is erg jammer. Ik krijg er ook geen contact met mensen. Het ging mij om de vergelijking van het drankbeleid in beide ďislamitischeĒlanden. Ik vind Marokko ook veel conservatiever dan Indonesie.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,300,976 topic views - 223,704 posts - 13,516 topics - 16,718 members - last post @ 18-11-2017 14:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,260,254 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com