indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Kaat2013
User
spacer line

Wie weet er een leuk hotel in Berastagi? Het mag wat luxer zijn, we zijn geen echte backpackers. Het zou helemaal mooi zijn als ze daar ook kunnen voorzien in een driver naar Samosir (en is dan Parapat het handigst, en dan met de boot?)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Kaat:

ik heb vorige week eea over Berastagi gepost in topic Updates Sumatera. Hieronder het bruikbare deel voor jou.

On 07-01-2015 15:09 Anne Mieke wrote:
Medan-Berastagi

Travel Medan-Berastagi Rp 80.000 pp, reisduur 2 tot 2,5 uur
Sibayak Multinational Resthouse aan de Jalan Pednidikan, de weg naar Sibayak vulkaan is jaren mijn favoriet geweest. Nu zal ik dit niemand meer aanraden. Niet doen. Zoek maar iets anders.
Plus:
De locatie is geweldig, zoniet het mooiste van Berastagi. Er zijn 19 kamers, verdeels over twee gebouwen, waarvan eentje van drie verdiepingen. Verblijf op de 3e verdieping geeft het mooiste uitzicht over de parkachtige, gigantisch grote tuinmet grote bomen, bloemen en een graf…

Min: (een hele lijst)
- Prijs/kwaliteit Rp 350.000 niet naar verhouding
- Geen airco of fan maar dat is in Berastagi ook niet nodig.
- Waterprobleem: er zou warm warm moeten zijn maar de douchekop spuwt alleen een piesstraaltje uit. Om een beetje fatsoenlijk te kunnen mandien (douchen gaat zeker niet) is een half uur per persoon nodig om de mandibak met enigszins aangenaam water te vullen.
- Ledlampen die pijn doen aan je ogen
- Geen kast om je kleren in te leggen of iets om je koffer/tas op te leggen
- Handdoeken zijn niet standaard, die moeten expliciet gevraag worden
- Uiteraard geen zeepje of iets dergelijks
- Geen tv
- Geen WiFi
- Koud is tot daaraantoe maar 1 dunne deken voor twee personen is echt niet genoeg
- Op het bed ligt een hoeslaken dat niet goed past waardoor je binnen no time op het kale matras ligt dat niet al te schoon is.
- Geen glazen op de kamer maar wel een watertap (?)
- Ontbijt niet inbegrepen, moet apart betaald worden. In het restaurant zitten irritant veel vliegen
- Geen paraplu’s die klaar staan (geen overbodige luxe in een stad waar het altijd regent)
- Verdere assistentie zoals het regelen van travel of motor is extreem duur (een motor kost Rp 150.000 voor 12 uur en moet eigenlijk ook nog v o o r 18.00 uur terug zij, waardoor je geen kant op kant omdat het guesthouse ongeveer 4 km buiten het centrum ligt)
- Het restaurant zou tot 22.00 uur open zijn maar was gisteren al om half 9 dicht, zonder enige aankondiging terwijl het tropisch urenlang regende en we (en ook onze buren) niet naar buiten konden. Uiteindelijk toch maar gedaan op onze veel te dure motor en dus zeiknat geworden en de hele nacht koud gehad. (3 lagen kleren over elkaar aan getrokken).

Mogelijkheden Berastagi naar Samosir.

Charter naar Parapat (daarna met de boot oversteken) R 600.000
Travel naar Parapat Rp 150.000 per persoon
Charter naar Tuktuk via Sidikalang en Pangururan Rp 700.000 (na afdingen)
Travel naar Tuktu via Sidikalang en Pangururan niet mogelijk.
Alternatief: met een angkot naar kabanjahe (11 km ongeveer 20 minuten) en van Kabanjahe naar Sidikalang, en een ander bus naar Pangururan, daarna (zeldzame) angkot naar de afslag naar Tuktuk.
Wij hebben gekozen voor de charter via Sidikalang omdat het van Tele naar Tuktuk een prachtige route is.

In Berastagi is de jalan hotel waar ook letterlijk veel hotels liggen. De meesten komen niet voor op hotelboekingssites. Die er wel op voorkomen (het gaat maar om een paar) liggen onhandig ver van het centrum van Berastagi. Als je er buiten de weekenden heen gaat (DAT moet je dus zeker NIET doen) is er keuze genoeg. Buiten deze straat is er nog veel accomodatie maar hou er ook rekening mee dat Berastagi heuvelachtig is.
Het is nergens voor nodig om vanuit het hotel een auto met chauiffeur te regelenen. Sterker nog, dat kun je beter niet doen omdat je dan te duur uit bent. Zie ook mijn verdere info in het Sumatera topic hierover. Versere info kun je niet krijgen.
Daarin beschrijf ik ook de routes (je hoeft dus niet perse nmet de boot heen of terug)

Jeroen: graag deze even verplaatsen naar het goede subtopic: staat nu onder Java

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Als ik er dan toch eentje moet noemen:

Hotel Sibayak Internasional (Jalan Merdeka) hoewel heel groot, niet passend in het kleine dorp en te duur. Let op dat je de goede namen gebruikt. Er zijn nogal wat hotels, losmen en wisma's met de naam Sibayak erin dat voor veel verwarring (en eigenwijze chauffeurs) zorgt. Er zijn vooral veel kleine "drab" hotels in Berastagi.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

On 14-01-2015 15:04 Anne Mieke wrote:
Als ik er dan toch eentje moet noemen:

Hotel Sibayak Internasional (Jalan Merdeka)

Toen ik met gezin daar logeerde ( 3 jaar geleden ?) vind ik het goed , op loop afstand van een "traditionele" markt , zie hun website of beoordelingen van gasten.

bisa dicek of makemyday .

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Topic verplaatst.

It's only kinky the first time.

jadeklerk
User
spacer line

Hallo Kaat,

Ik ga in mei naar Berastagi. Heb vorige week een kamer geboekt bij Nachelle Homestay. Nog geen ervaring dus maar volgens Tripadvisor the place to be! Heeft hele goede recensies. Kamer kost 160.000 roepia. Als het goed is ligt het zeer centraal. Het is wel back to basic met een badkamer op de gang. Geen echt hotel dus maar volgens de mensen die er geweest zijn wel een aanrader en zeer de moeite waard. Niet te boeken via de bekende hotelsites maar rechtstreeks bij het Homestay zelf via de mail: NachellehomestayRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com
Jolanda

jadeklerk
User
spacer line

Ps. Ze gaan ook het vervoer voor mij regelen naar Parapat.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Jadeklerk
Dit is wat Kaat schrijft:

On 13-01-2015 23:26 Kaat2013 wrote:
Wie weet er een leuk hotel in Berastagi? Het mag wat luxer zijn, we zijn geen echte backpackers.
Berastagi komt om van het soort hotelletjes dat je hierboven omschrijft, vooral bedoeld voor locals en back to basic backpackers (maar het is niet zo druk met buitenlandse toeristen daar).
Zelfs in de duurdere klasse is het soms niet in verhouding.

Over het vervoer regelen naar Parapat: regel dat gewoon zelf in de hoofdstraat omdat je via je hotel gegarandeerd meer betaalt.

jadeklerk
User
spacer line

Oke. Ik vind de recensies van de grotere hotels niet zo best dus vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar een andere optie. In Nachelle komen ook veel Nederlanders. En het ligt heel centraal. De grotere hotels liggen wat verder. Maar bedankt voor de tip voor het regelen van het vervoer. Komt goed.

Kaat2013
User
spacer line

Nachelle heb ik benaderd, maar die gaan verbouwen, dus valt niet te reserveren.

Anne Mieke: is het echt zo dat we het vervoer naar Parapat helemaal niet hoeven te regelen? Ik word daar wel een beetje zenuwachtig van (groentje op reis , haha)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Jullie zijn in juli met of net na het suikerfeest in Berastagi toch?

Kijk even in het volgende topic
http://forum.indahnesia.com/to(...)sumatera_updates.php
Ik heb 31 januari een posting erin gezet met telefoonnummers van Bagus Travel. Je zou die tzt kunnen bellen via het hoofdkantoor van Parapat. Je zou dan bijvoorbeeld eind juni/begin juli bellen om alvast een reservering te maken en dan zodra je in Medan bent nog een keer bevestigen. Het trransport is vanaf een week voor en na het suikerfeest druk.

Ik zal nog kijken of ik telefoonnummers van andere maatschappijen kan vinden en die hier neerzetten.

Kaat2013
User
spacer line

Ja, we zijn net na het Suikerfesst in Berastagi (22 juli). Dus inderdaad, daarom wil ik graag alles vastgelegd hebben qua reizen en accomodatie. Bedankt voor je tips, Anne Mieke.
Ik waardeer dit forum enorm!

elsbeth
User
spacer line

Er is geen betere en actuelere reisgids dan Anne Mieke. Je kunt er aardig van op aan dat het allemaal klopt. Ik krijg wel erg de reiskriebels...

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dankjewel Elsbeth.
Of het allemaal klopt is niet zeker. Indonesie is erg aan het veranderen ook in het toerisme.

Beetje off topic:

Ik ben erg geschrokken van het verval op bijvoorbeeld Samosir een maand geleden.
Flores en met name Labuan Bajo verandert snel en niet in positieve zin.
Gili Air is op weg om een tweede Trawangan te worden. Op alle drie de gili’s noordwest van Lombok overtroeven toeristen de bewoners (steeds meer).
Sumba is in opmars maar het moet veel gebeuren mbt de infrastructuur.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik hoop dat Maluku, maar ook wat “aardiger” gebieden zoals de Minahasa (het zuiden van de Minahasa is zeker zo mooi als de rest) meer toeristen trekken. De Minahasa is overigens perfect te combineren met de eilanden in het noorden van Maluku )Ternate, Tidore, Halmahera). Ook NTT (buiten Flores en Sumba schitterende plekken op o.a.Timor, Alor, Lembata)
Ook Sumbawa is voor een keer de moeite waard (slechts 1,5 uur met de boot van Lombok)
Het oosten vind ik nog steeds relaxter reizen dan het westen hoewel ook Flores “Balitrekjes” begint te vertonen. Jammer dat tickets naar Papua duur zijn en dat voor de rest bijna alles gevlogen moet worden.
Ik zal mogelijk het komende jaar vaker op Java zijn dus daar uitspitten wat nog niet ontgonnen is. Mijn volgende reis is over 2,5 maand en behalve een deel op Java heb ik nog geen idee.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,298,110 topic views - 233,637 posts - 13,687 topics - 24,452 members - last post @ 18-09-2019 19:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,365,910 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com