indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

heris
User
spacer line

Ik ben momenteel voor 4 maanden op Bali via een sponsor
Nou is mij van de week verteld dat je een visum in Den Haag aanvraagt voor 60 dagen, en je wilt 4 maanden blijven dan ga je twee maal naar de immigratie voor te verlengen en dat schijnt te kunnen volgens een vriend van ons en die heeft kennissen die dat al gedaan hebben.
Zijn daar mensen mee op de hoogte want ik ben daar niet zo zeker van.
Groeten Henk

spacer line  

Het is meer dan alleen verlengen van een 60-dagen toeristen visum.

Wat men doet is het land binnenkomen op een 60-dagen toeristen visum en dit vervolgens op het kantoor "Immigratie" laten WIJZIGEN van toersitenvisum naar een sociaal-cultureel ) "Sosial - Budaya" Emoticon: Wink visum dat vervolgens 4 x 30 dagen verlengd kan worden.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Beste Heris, sinds jou intrede in dit forum heb je zoveel vragen gesteld, tot de meeste onzinnige toe, "Waar haal ik het karton vandaan om mijn fiets in te pakken voor vervoer Emoticon: Confused " enz.
Je hebt tot uit de treuren antwoord gehad op al je vragen, ook op je visum verhalen.
Je bent in IndonesiŽ via een sponsor, dus je hebt een twee maanden Sosbud visum zeg je, ja die kan je om de 30 dagen verlengen tot vier keer toe.

Je zegt namelijk een sponsor te hebben en voor een 2 maanden toeristen visum heb je geen sponsor nodig Emoticon: Nooo
Wat is nu het werkelijke probleem Emoticon: Confused
Laten we nu eerlijk zijn, als je zo'n grote dure reis maakt en al twee jaar van te voren begint met informatie in te winnen dan zou je nu toch wel langzamerhand moeten weten hoe de vork in de steel zit en niet met dit soort vragen hoeven te komen als je al in IndonesiŽ zit Emoticon: Blush

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Malam ik hoor nu dat de laatste 2 visum verlengingen duurder zijn, want het moet naar Wilayah gestuurd worden, is dat bij jullie ook zo ??
Ik hoop dat dit een normale vraag is, omdat het voor mij de eerste keer is, dat ik 6 maanden verblijf in dit onbeholpen land, waar je toch een verbintenis mee heb.. Emoticon: Cry Emoticon: Devil

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Klopt Ziel, mijn eerste twee verlengingen gaan hier en de laatste twee gaan van hier naar Bandung en dat is dan wat duurder.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Vorige jaren moest onze 3e en 4e verlenging ook via het immigratiekantoor van provinciehoofdstad Semarang, maar het immigratiekantoor van Solo regelde dat paspoorttransport voor ons voor Rp 100.000 p.p. per verlenging.
Het verschil was een minuscuul extra stempeltje.
Tegenwoordig hoef dat paspoort bijkbaar niet meer naar Semarang, en kan alles officiŽel afgehandeld worden in Solo zelf

FAR FROM THE MADDING CROWD

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Jij hebt een goedkoper traject Jupje
Ik betaal iets meer ben nog nooit in Semarang geweest voor een verlenging
Naar Semarang gaan alleen al kost me tijd en minimaal zo'n 350.000 en dan
nog een hotelletje en dan nog een toneelspelletje bij de imigrasi daar
Een paar eurootjes extra is beter voor mij als weer een doosje aspirine.
Mijn vrouw wil het vaak wel anders doen maar dan heb ik zoiets van kom op
neerleggen en we gaan ergens eten ze regelen het verder wel.

Geen pusing nodig voor die paar extra rupiahs Emoticon: Wink

sukadi46
User
spacer line

Lijkt het maar zo of is dat overal anders. Bij mij gebeurde dat gewoon in Malang, daar duurde het 3 dagen. Paspoort brengen en na 2 dagen ophalen en de kosten waren steeds hetzelfde.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hier verleng ik bij een immigratiekantoor klasse 2 Sukadi, dat is voor de eerste 2 keer geen probleem, maar de derde en vierde keer moet bij een klasse 1 kantoor gebeuren, dat is in mijn geval Bandung.
Malang zal een klasse 1 zijn.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wat ik allemaal niet begrijpen kan,dat zou de ambassade eens aan moeten aankaarten, tenslotte is het paspoort eigendom van de staat.
Je bent je indentitijd papier dagen kwijt, je kan je eigen niet legitimeren, in die tussentijd als je verongelukt, weten ze niet wie je bent, het is gewoon van het gekke dat ze het niet sneller kunnen.
Dat zo iets goed word gevonden, door andere landen.
Dan kan Jokowi wel zeggen dat ze de wetten van Indonesie zouden moeten respecteren
Allemaal goed en wel aardig, maar indonesie is niet een land wat alleen staat en heeft vele nationale regels ondertekend, waar ze eigen aan moeten houden....
Maar zo als altijd eigenwijs in dit archipel wil handhaven....... Emoticon: Shut up! Emoticon: Nooo
Identificatieplicht / legitimatieplicht
Welk woord is nu juist: identificatieplicht of legitimantieplicht?
Het blijf mij lood om ijzer, je bent verplicht waar ook en waneer ook, je laten zien wie je bent............................. Emoticon: Sadley Emoticon: Nooo

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sukadi46
User
spacer line

Ziel wat je ook kan doen is een kopie van je paspoort maken. Ik weet dat het niet geldig is, maar ik weet dat het soms getollereerd wordt. Helemaal als je paspoort bij de imigrasi is

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het juiste woord is legitimatieplicht. Indentificeren is iets anders.Een kopie wordt soms geaccepteerd maar lang niet altijd. Luchtvaartmaatschappijen in Indonesie eisen steeds vaker een KTP of paspoort (en terecht).
Dat gedoe met een paspoort kwijt voor een aantal dagen/weken is natuurlijk niet alleen in Indonesie. Dat heb je ook als je een visum moet aanvragen. En in die tijd kun je niet reizen, ook in Europa niet. Verder wordt de legitimatieplicht hiermee ontnomen; niet iedereen heeft een identiteitsbewijs of rijbewijs. Dus eigenlijk ben je nog in overtreding ook. Ik heb het nu over Nederland. Het zijn van die dingen waarvan iedereen weet dat het niet klopt maar het gebeurt toch (en iedereen kijkt mekaar dan aan)
Hiervoor zouden internationale regels moeten worden opgesteld maar dat zie ik in deze wereld nog niet gebeuren.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,279,455 topic views - 233,329 posts - 13,683 topics - 23,671 members - last post @ 19-08-2019 13:09 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,165,434 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com