indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hoe kan ik straks het beste een pakket van ongeveer 20/30kg versturen van Bali naar Nederland? Alvast bedankt voor jullie reactie

spacer line  

Het goedkoopste (maar ook het langzaamste) is via het gewone postkantoor. Daar biedt men 2 mogelijkheden, verzending als regulier pakket of als EMS zending.

Meer info en tarieven zijn te vinden op: http://ems.posindonesia.co.id/

Veel duurder maar ook veel sneller is via koeriersdiensten zoals DHL, UPS en FedEx, die allemaal kantoren / afgifteputen hebben in / rondom groot Denpasar. Wel even gaan zitten voordat ze je de prijs noemen voor het verzenden van een pakket van 20 tot 30 kg naar NL Emoticon: Wink

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

Dank AEB voor je reactie. Ik hou het zeker in gedachten. Anders wordt het een extra koffer inchecken.

Nog een totaal andere vraag. Is het te doen met de scooter van Amed naar Pura Besah?

spacer line  

Amed - Pura Besakih is over de weg ca. 70 - 75 kilometer, dus rijtijd bedraagt zo'n 2 uur voor die afstand.

Zit een zeer stevige klim de heuvels in t.h. van Bebandem, dus je moet niet te zwaar zijn of met zijn 2'en op de scooter rijden. Beter is een motor met versnellingen, i.p.v. zo'n automaatje.

Een klein gedeelte van de route is rustig qua verkeer, het merendeel is druk o.a. met veel vrachtverkeer.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Zengin
User
spacer line

Is het mogelijk om vanuit Jakarta een vogelkooi van 1m bij 46cm naar Nederland te versturen? en wordt zo een vogelkooi niet tegengehouden bij de douane?

En wat zouden de kosten zijn voor zo een pakket.

Hoor graag van jullie.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Als je er geen garuda in zet zal de douane zo'n ding vast niet tegenhouden.
Wat de kosten betreft, het lijkt mij toch een stuk goedkoper zo'n kanariepieten villa in Nederland te kopen, 1 bij 0.5 is nogal wat volume, dan moet er nog een krat omheen om hem te beschermen tegen gooi en smijtwerk.
Dan gaat zo'n ding in een deelcontainer, de expediteur, inklaren en uitklaren, ophalen waarschijnlijk in een groupageloods in Rotterdam, dat gaat een paar stuivers kosten. Emoticon: Yes!

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Mijn advies ....
Maak een foto van die kooi en ga naar een importzaak van indonesische snuisterijen
in Nederland
Daar betaal je dan iets meer als dat je in Indonesie betaald maar je hebt minder hoofdpijn
en kosten.

Zengin
User
spacer line

Hey Malam en merdekasah Emoticon: Puh!

Bedankt voor jullie advies..

Als ik hier een *kanariepietvilla* kan vinden koop ik die natuurlijk hier, maar hier zijn die maten niet verkrijgbaar en zeker niet in Bamboe.
Vandaar dat ik het wil laten komen haha.

Maar zo een importzaak is nog niet zo een gek idee. zal daar eens naar zoeken !

Bedankt heren!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,218,832 topic views - 233,127 posts - 13,680 topics - 23,075 members - last post @ 21-07-2019 16:29 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,929,939 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com