indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

steph
User
spacer line

Hoi allemaal,

Volgende week vrijdag vertrek ik naar Sulawesi. We zijn daar zo'n 50 dagen. Ik dacht dat ik goed onderzoek had gedaan naar het visum, maar ik heb en fout gemaakt. We hebben een 60 dagen visum nodig (duh) en ik ging ervanuit dat ik die On Arrival kon verkrijgen. Dat blijkt dus niet zo te zijn. Ik had het visum hier in Nederland aan moeten vragen. Heb met de ambassade gebeld: een spoedaanvraag kan niet. Emoticon: Frustrated

Ik weet dat ik de optie heb om het visum ter plekke te laten verlengen, maar dat is niet erg efficient aangezien we dan een paar dagen op dezelfde plek moeten blijven. Zijn er nog andere opties?

Alvast bedankt! Emoticon: Bye bye

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Voor je naar Indonesie gaat stoppen in Singapore en daar een nacht verblijven, je kunt daar op werkdagen via een agent je 60-dagen visum regelen. Kost wat, heb je ook wat.

Ho Lee Fuk

steph
User
spacer line

Bedankt voor je reactie! We verblijven in Singapore voor 1 nacht, maar we komen daar 's avonds laat aan. We hebben nog wel de ochtend. Heb je enig idee hoeveel tijd we daarmee kwijt zouden zijn? En wat het ongeveer kost?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Voor 11 uur brengen is na 4 uur ophalen over het algemeen. Wat de kosten zijn voor een toeristenvisum weet ik niet, is te lang geleden. Recentelijk heb ik er wel een ander visum gehaald.

Ho Lee Fuk

steph
User
spacer line

Jammer, dat redden we dan niet. Zag overigens dat het ook heel erg duur is (had even de prijzen van een agent bekeken online). Wordt dan toch verlengen ben ik bang.

Of iemand moet nog een beter idee hebben...

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 31-12-2014 11:59 schreef steph:
Hoi allemaal,

Volgende week vrijdag vertrek ik naar Sulawesi. We zijn daar zon 50 dagen. Ik dacht dat ik goed onderzoek had gedaan naar het visum, maar ik heb en fout gemaakt. We hebben een 60 dagen visum nodig (duh) en ik ging ervanuit dat ik die On Arrival kon verkrijgen. Dat blijkt dus niet zo te zijn. Ik had het visum hier in Nederland aan moeten vragen. Heb met de ambassade gebeld: een spoedaanvraag kan niet. Emoticon: Frustrated

Ik weet dat ik de optie heb om het visum ter plekke te laten verlengen, maar dat is niet erg efficiënt aangezien we dan een paar dagen op dezelfde plek moeten blijven. Zijn er nog andere opties?

Alvast bedankt! Emoticon: Bye bye

Ik neem aan, dat je tickets al lang vast liggen, dus dat 60 dagen toeristen visum eventjes in Singapore regelen is helemaal geen haalbare kaart.
Dan maar door de zure appel heen bijten, en een aantal dagen uittrekken, om je VOA (visum on arrival), wat in eerste instantie 30 dagen geldig is, ergens tijdig in een grotere plaats in Sulawesi met immigratiekantoor, te verlengen. Moet je waarschijnlijk ook nog een sponsor voor hebben, en kost je waarschijnlijk minimaal 3 dagen.

FAR FROM THE MADDING CROWD

steph
User
spacer line

Ja, tickets liggen al vast en het is dus superdom van me dat ik niet goed heb gekeken naar de visum-info. Ik hoop maar dat het lukt om te verlengen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Voor zover ik heb begrepen is een sponsor niet (meer) nodig Jupje.
Althans dat schreef Amed East Bali een week of 4 terug.

Steph dat verlengen is geen probleem, schiet één van die gasten bij het immigratiekantoor aan om het voor je te doen, zal het je 150.000 extra kosten, dat is maar 15 Euro Emoticon: Blush
Zeker weten dat zo'n pief het in 2 dagen voor elkaar krijgt en je hoeft niet zelf uren bij de immigratie te bivakkeren.
Succes.

Amed East Bali
Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 19-11-2014 12:31

Bij de laatste verlengingaanvraag waar ik 1e hands info over heb ( 3 weken geleden ) was een sponsor / sponsorverklaring niet nodig.

steph
User
spacer line

Hoi Malam, bedankt voor de geruststelling. Ik ben bang dat het inderdaad ter plekke zal moeten. Zonde van de tijd, maar dan had ik beter op moeten letten. Bedankt voor je tip. Ik zal kijken of ik het door een local kan laten regelen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Bij het immigratie kantoor zwerven altijd hele horde's van die tussenpersonen, even hier en daar informeren, doe het wel een dag of 5 voor het einde van je eerste 30 dagen.

steph
User
spacer line

Bedankt, dat is goed om te weten!

Weet je toevallig of het ook mogelijk is om direct te verlengen? Of moet je eerst een aantal dagen in Indonesië zijn? Ik lees daar heel tegenstrijdige informatie over.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik las afgelopen april in Detik.News dat men op het vliegveld Polonia (Medan) bij aankomst een visum gelijk bij de immigratie op het vliegveld kan verlengen, klaar in één dag.
Dus het lijkt mij dat je je visum dus ook de eerste dagen na aankomst kan verlengen.

Gaat best goed komen Steph met dat visum, het enige aandachtspuntje is dat ze je geen 3 of 4 dagen aan het lijntje houden.

steph
User
spacer line

Dankjewel voor alle info, Malam!

Mocht iemand nog specifieke (recente) info hebben over verlengen op Sulawesi, dan hoor ik het graag Emoticon: Smile

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,917 posts - 13,715 topics - 29,375 members - last post @ 29-03-2020 20:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,598,021 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com