indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jomel
User
spacer line

Hallo,

In maart wil ik graag 2 weken in Zuid sulawesi backpacken.
Ik zou graag een meerdaagse tour willen doen, is dat ter plaatste goed en niet te duur te regelen of is het beter om het thuis al te regelen?

Zijn er ter plaatste voldoende hostel of home stay s te vinden?
Is het mogelijk om een gedeelte per huur scooter af te leggen?

Alle tips zijn welkom Emoticon: Smile

ojla240
User
User icon of ojla240
spacer line

Een meerdaagse tour richting Toraja is makkelijk ter plekke te boeken (vliegveld of in Makassar).
Zelf hebben we dit meerdere keren gedaan. De laatste jaren zijn de prijzen wel omhoog geschoten. Voor een prive chauffeur met auto reken op 400.000 tot 500.000 RP per dag.

In het centrum van Makassar zijn enkele hostel of home stay te vinden. Eventueel via AirBNB als je daar ervaring mee hebt.
Hotels zijn overigens ook niet "duur".

Scooter zou ik niet zomaar in Makassar of omgeving huren. Te druk en te chaotisch. Zelf heb ik ervaring van scooter rijden in Toraja/Rantepao en op Bali. Maar Makassar sla ik over...

jomel
User
spacer line

Bedankt voor je reactie.
Ik neem aan dat ik bij die prijs dan ook nog de benzine en alle extra's bij moet rekenen?
Weet je nog bij welke organisatie je geboekt heb?

En wat zijn je ervaringen met het huren van een scooter?
In Thailand liep ik namelijk vaak tegen het probleem aan dat ze mn paspoort wilde hebben. Uiteindelijk lukte het wel met alleen een borg en mn rijbewijs .

Ik heb nog geen ervaring met airbnb maar heb de app wel al want dit lijkt me super. Heb je er zelf ervaring me?

ojla240
User
User icon of ojla240
spacer line

Ja, je dient nog wel de benzine en overige kosten te betalen (bv. eten onderweg, toegang tot een bezienswaardigheid).
Wij hebben de 1e keer direkt op het vliegveld geboekt. Er zitten na de uitgang genoeg verkopers. Je kan dan ook makkelijk onderhandelen. De meeste (en besten) spreken engels. Gewoon even rustig erbij gaan zitten, en onderhandelen. Ik zal hun naam morgen even opzoeken.
De 2e keer hebben we het bij een travel agency naast het hotel geboekt.

Ikzelf heb een A en B rijbewijs, en heb bij de ANWB een internationaal rijbewijs gehaald. Je wordt enkele keren gecontroleerd. Maar ze hebben het al snel door dat je de juiste papieren hebt Emoticon: Puh!
Ik heb standaard een kopie van dit rijbewijs bij me. Die kunnen ze krijgen (maar nog nooit gebeurt).

Nog geen ervaring met airbnb. We kiezen voor hotelovernachting, of bij familie. Hotels boeken we altijd via agoda.com of hotels.com

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hostels en homestays zijn er meer dan genoeg zowel in Makassar als in Rantepao. In Makassar kun je overigens beter een goed klein hotel boeken, die zjn er genoeg tussen de Rp 150.000en Rp 300.000. Tegenwoordig is er ook veel via Bookingcom te boeken maar de goedkopere in Rantepao vaak niet. Afhankelijk van wanneer je gaat is er vrijwel altijd een pek te vinden, tenzij je speciale eisen hebt.
Je kunt ter plekke alles regelen. Ik weet nooit precies wat onder backpacken verstaan wordt maar je kunt in Sulawesi makkelijk rondreizen met backpack of met een koffer. Als je verder niet onderweg hoeft te stoppen kun je ook een van de aircobussen nemen van Makassar naar Rantepao (daar zitten de meest backpackers in Emoticon: Smile )

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Beste mensen ,

Wij willen dit jaar naar Sulawesi toe. Alles staat nog open, we willen graag reizen van noord naar zuid.
Wie heeft er nog tips. Vooral tips voor een gede gids .
Jomol als je terug bent hoor ik graag wat reisgids.

Gr. Pleun

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

In het subforum en met de zoekfunctie staan wat topics over Sulawesi.
Misschien kun je specifieker aangeven wat voor tips je graag wilt hebben. Er zijn hier mensen vaker in Sulawesi geweest (waaronder ikzelf en voor het laatst vorig jaar in mei). Iedereen wil en zoekt iets anders. Hoe beter je je vraag omschrijft hoe beter we je kunnen antwoorden.

Ik reis zelf nooit met een gids, daar kan ik niet mee helpen. Persoonlijk vind ik dat ook niet echt nodig. Hooguit een gids in bijvoorbeeld Toraja die de lokale taal spreekt en uitleg kan geven over de cultuur, gewoonten en gebruiken.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,913 posts - 13,715 topics - 29,372 members - last post @ 29-03-2020 18:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,592,887 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com