indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zylver
User
spacer line

Hi,

12 januari ga ik naar voor 2,5 maand naar Bali. (ja ik ben hier een beetje laat mee Emoticon: Wink

Ik zie dat ik een visum tot 60 dagen kan krijgen, dat ik kan verlengen als ik een sponsor heb (socio culture visum). Is er een andere manier zonder rompslomp?

Hoe regelen jullie je visum? Ik woon in Amsterdam en zie het niet zitten om 2x naar Den Haag te gaan...

Groetjes! Sylvie

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Je kunt een VOA kopen en dit keer verlengen. Ik weet niet of dat 2 keer lukt.
Twee keer het land uit kan ook nog.
Of dat minder romsplomp is dat is nog maar de vraag. als je in Amsterdam woont is nog relatief luxe om op en neer naar Den Haag te gaan; er zijn genoeg mensen die veel verder weg wonen (waaronder ikzelf). Een visumbureau een spoedzending laten verzorgen is dan nog de beste optie.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Je bent er inderdaad laat mee Sylvie.
Wil je gebruik maken een Soc. Cult visum dan moet dat inderdaad via de ambassade, er zit een vestiging van het visumbureau CIBT in Amsterdam, maar dan moet je wel heel snel zijn om zelfs de spoedprocedure nog te kunnen doen.
Al hoe wel ik denk dat een sponsor het probleem voor je zal zijn, je hebt dan namelijk een orginele brief (geen kopie) van je sponsor in IndonesiŽ nodig.

Je beste optie is, binnenkomen op een VOA (30 dagen) een goedkope retour naar MaleisiŽ nemen en weer op een VOA binnenkomen en die dan te verlengen met 30 dagen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Hoe regelen jullie je visum? Nou.. op tijd! Want NU een visum aanvragen zal natuurlijk krapjes zijn, zeker met een week lang feestdagen in aantocht.

Ho Lee Fuk

zieleffe
User
spacer line

Bij de Imigratie hier in Jakarta, gaan ze een week dicht.
Dus mensen die een visum willen verlengen moeten daar rekening mee houden,mijn verlenging is opgeschoven van 22 december naar 28 Januari i.v.m de feestdagen en ook kan dat Februari 28 dagen heeft, denk ik ???? Emoticon: Yeah right! Emoticon: Puh!

En als je de ambassade neem in Den Haag kan je toch hun site bekijken dan weet je wanneer ze wel open zijn. Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

sociaal cultureel visum dan inderdaad een originele brief van een lokale sponsor
rechtstreeks zelf via de ambassade dat gaat niet meer lukken ivm afsprakensysteem
korte periode en feestdagen

spoedprocedure via CIBT misschien maar alleen zinvol wanneer je een originele sponsorbrief hebt.

Wat blijft over ...
VOA visa on arrival 30 dagen maar ... je loopt de kans dat men je om je ticket vraagt
en dan heb je problemen of je moet ook weer een tussentijds uitreisbewijs kunnen
overleggen.
Ik neem aan dat je je ticket al wel geregeld hebt.
Dus dan is een tussentijds uitreisticket ook nog noodzakelijk
Immers een VOA van 30 dagen kan maar eenmaal verlengd worden met 30 dagen
(ook op Bali !!!)

Zonder tussentijds uitreisbewijs kan je de toegang geweigerd worden
Het ligt er maar net aan wie je tegenkomt bij aankomst en hoe coulant men is.

Sowieso zal je na 60 dagen even het land uit moeten of .... een sluipweggetje regelen
maar .... ook dan kan bij uitreizen men lastig gaan doen Boetes overstay !!!

Mooier kan ik het niet maken. Slecht voorbereid sorry.

zieleffe
User
spacer line

Als jij een tiket heb van meer dan 60 dagen zo was mijn ervaring, heb je kans als je geen visum heb, dat je geweigerd word op de luchthaven van schiphol.... Emoticon: Devil
Heb vorig jaar nog een strijd gevoerd toen met de Etihad en nu was het dit jaar de KLM en die waren niet op de hoogte van de verlenging van een 30 dagen visum.
Dat zullen ze inmiddeles wel veranderd hebben, hoop ik.,,,,,,,,,,,, Emoticon: Wink Emoticon:

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Wanneer de sponsorbriefprocedure tbv aanvraag van een sociaal cultureel visum
te veel rompslomp is dan blijft er weinig anders over als een retourtje uit indonesia
bij te boeken zodat men bij vertrek uit NL en bij aankomst in Indonesia kan aantonen
dat men aan de visaverplichtingen van een verlengd VOA kan voldoen. Lijkt mij.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,925,131 topic views - 238,340 posts - 13,717 topics - 29,628 members - last post @ 07-04-2020 06:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,976,990 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com