indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Kaat2013
User
spacer line

Hoi, wij hebben onze plannen veranderd (oorspronkelijk Java-Bali) en willen waarschijnlijk Sumatra-Java bezoeken. We hebben een maand en zijn op stap met een kind van 9.
We willen ook een olifantentocht boeken (waarschijnlijk in Bukit Lawang), maar ik lees dat dat heel tijdig moet. Alleen; waar boek je dat (betrouwbaar, zodat het ook echt doorgaat) via Internet?
Hoop op reacties, alvast bedankt!

Kaat2013
User
spacer line

Ik haal volgens mij twee dingen door elkaar; Tangkahan en Bukit Lawang. Wat is de beste plek? En moet je het bezoeken van het apenreservaat ook van tevoren boeken?

elsbeth
User
spacer line

Als je even bij "zoeken" (links onder home) intypt: olifantentocht Tangkahan, kom je vanzelf heel veel topics over dit onderwerp tegen.
Maar ook over andere dingen in Noord/west Sumatra.
Zoals ik daarin ook al schreef heb ik het destijds (in 2011) via van Verre gedaan (alleen dit ene stukje (dag of 4). Ik ga er altijd vanuit dat ze zo'n reisorganisatie minder snel in de kou laten staan dan een individueel gezin die het op eigen houtje doet. Het betrof toene en olifanttocht van een uurtje met voorafgaand het wassen van de beestjes.
Ik vond het tegenvallen en bovendien weinig comfortabel. Was als de dood dat ik eraf zou flikkeren. Maar ja, dat zegt meer iets over mij, ik durf op de kermis ook nergens in, behalve in het spookhuis..Maar Kaat, Sumatra is echt fantastisch. Daar ga je geen spijt van krijgen!
Laat maar eens horen wat je plannen zijn.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Als het in Bukit Lawang niet lukt, kan je het altijd nog eens proberen in Way Kambas, Lampung.

elsbeth
User
spacer line

Als je toch in de buurt bent.. Emoticon: Smile

robbert
User
spacer line

Hoi,
Ik ben in het verre verleden bij de Olifanten in Way Kambas geweest. Wat mij toen zwaar tegenviel was het fors gebruik van die venijnige soort bijltjes (zoals je ze vaak in Thailand gebruikt ziet worden), m.n. bij de zg. voetbalwedstrijden.Wat mij betreft een treurige bedoening.
Groet,
Rob

elsbeth
User
spacer line

Ik kreeg toevallig vandaag per mail een kerstgroet van de beheerder van Mega Inn in Tangkahan. Wij hebben daar in 2011 gelogeerd met ons gezin. Een superleuk, heel basic hotelletje met een klein restaurantje waar je eet wat de pot schaft. Prachtige ligging aan de rivier. Erg aardige mensen. Voor mensen die van avontuur houden en niet van luxe houden kan ik het van harte aanbevelen. Je zou eens kunnen mailen om wat vragen uit te zetten. Wij hebben dit toen via van Verre gedaan, maar het kan zeker ook zelf.
Hier het mailadres: megainn_tangkahanRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com
Hun Engels is zeer gebrekkig, dus houd het simpel!

Zij moesten toen aan veel mensen die ter plekke de olifanten wilden reserveren nee zeggen.
Even voor de goede orde: Way Kambas, waarover hierboven wordt gesproken, ligt in Zuid Sumatera, niet echt naast de deur als je in Noord Sumatera bent.

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Tangkahan en Mega Inn zijn inderdaad goede keuzes voor een gezin met jonge kind(eren) te beginnen. Vele andere interessante (toeristische) bestemmingen (zoals Bukit Lawang, Berstagi) kunnen aansluitend bezocht worden.

Overigens kun je bij verschillende NP in Sumatra olifanten ritten maken.
Indien je Pulau Weh en Bandah Aceh bezoekt kun je overwegen Saree (op de weg tussen Bandah Aceh en Takengon) of Geumpang (ben ik nog niet geweest) daarmee te combineren.

Tesso Nilo NP in Riau, te bereiken vanuit Pekanbaru of vanuit West Sumatra, Bukittinggi en omgeving.

www.gidsinsumatra.nl | Achtergrond Avatar = De Gungung Kerinci |

michachael
User
spacer line

Olifanten tochten zijn telkens weer een marteling voor deze dieren, vooral wanneer een zadel gemonteerd wordt op hun rug. Verschrikkelijk. Via foltering worden de olifanten tam gemaakt. Wij zijn in Thailand naar een NP geweest dat zo'n dieren redt van deze praktijken.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,395,302 topic views - 233,701 posts - 13,689 topics - 24,560 members - last post @ 22-09-2019 05:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,497,353 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com