indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Ik ga een aardig tijdje naar Jakarta en ben benieuwd of er in Jakarta visstekken bestaan. Wie kan mij vertellen waar die zijn? Ook voor het vissen vanaf de kust van Jakarta.

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het schijnt dat je in de Ciliwung rivier het meeste succes hebt op drolbaarzen.
Aas zou ik niet weten, misschien een stukje toiletpapier, die drolbaarzen happen gelijk toe, die weten toch niet wat het is Emoticon: Nooo

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Grappig, Malam. Maar ik wil dus niet op de "lele kuning" vissen. Emoticon: Nooo

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Sidik, ik denk dat je dan buiten Jakarta moet zijn, Pelanbuhan Ratu green canyon, waar het water nog lekker schoon is Emoticon: Yummie!

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Wel een end van Jakarta vandaan, maar is een optie. Trouwens, moet er een komma tusen Pel Ratu en Green Canyon? Want ik ken alleen een GC in/bij Pangandaran.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zo iets heb je ook in de buurt van Pelabuhan Ratu Sidik.
Daar gaan groepen vaak wild water kanovaren Emoticon: Yes!

Overigens ga je vissen op zee, kijk uit wat voor aas je gebruikt, alles is anders hier, maar dat wist je al Emoticon: Yes!

eveline
User
spacer line

On 03-12-2014 12:42 Malam wrote:
Het schijnt dat je in de Ciliwung rivier het meeste succes hebt op drolbaarzen.
Aas zou ik niet weten, misschien een stukje toiletpapier, die drolbaarzen happen gelijk toe, die weten toch niet wat het is Emoticon: Nooo

Click to see original image

Emoticon: Eerie Emoticon: Eerie Malam
Halen ze pecel lele daar niet vandaan?

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Langs jl.Tol Airport Prof Sedyatmo. (vanaf het vliegveld richting JKT linker kant) zag ik vaak mensen met hengels in de weer (kali kamal?). Zelf heb ik er nooit gevist, maar het lijkt me een betere stek dan de Ciliwung.

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Die heb ik ook vaak gezien, maar twee jaar geleden heb ik ze niet gezien.
Trouwens, het liefst zou ik niet zo ver in het noorden willen vissen. Panas sekali naik motor.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Kali Kamal, je bedoelt die zwarte sloot met allemaal vervuilende industrie er direct aan? Mij niet gezien. Al zouden ze daar een lijk dumpen, dan vinden ze zelfs de botten nog niet terug. Die lossen gewoon op in dat 'water'.

Ho Lee Fuk

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Kali Kamal ligt er vlak naast. Ik bedoel de grote blauwe vlakken. Vanaf de weg lijkt het op ondergelopen rijstvelden. Vaak vissers daar in de weer gezien.
Maar ik geef je gelijk Yerun dat er rond JKT nauwelijks schoon zoet water te vinden is. Ik zou eerder kiezen voor één van de kratermeren die er in het land te vinden zijn - Tobameer of zo.

pelaut
User
spacer line

Vroeger (1990 - 1995) gingen we vaak met een clubje uit de kampung in het weekend vissen nabij de pulau seribu. Middernacht weg, rond 3 uur ergens bij een klein vissersdorpje aas / garnalen kopen (man met hoed met kaars erop liep dat met net uit het water te vissen) en rond vier uur op zee in gammele prauw. Alleen met lijnen, we haalden de mooiste vissen boven, een hele grote verscheidenheid in prachtige kleuren. De vissers die mee waren wisten van de hoed en de rand en waarschuwden als er een giftige tussen zat. We voeren van bamboe platform naar bamboe platform waar ze de prauw dan met een lijn aan vast maakten, werd de vangst minder opstomen naar de volgende. Goede hoofd / huidbescherming was een must. Nadat we 3 emmers vol hadden tegen de middag en het te warm werd terug naar huis, BBQ aan, bier stond ondertussen koud en smullen maar. Was altijd een groot feest.

spacer line  

Er zijn verschillende tambaks/empangs (visvijvers) waar men in en om Jakarta (richting Depok- Bogor) /Tanggerang Banten kan vissen.

Hier heb je info van een site:
http://nur-rosyid.blogspot.nl/(...)-di-jakarta-dan.html

Voor zeevissen kan je mss kijken bij Marina Ancol.
Van daar uit vertrekken veel boten richting Kepulauan Seribu .
Zit in de buurt van Pasar Seni (kunstenaardorp )en Dunia Fantasi.

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
User
spacer line

Ik heb totaal geen verstand van vissen heb te veel achter de meiden aangezeten.....
Waduh Pluit zie ik ze nog wel eens vissen.
Dat was vroeger een kampung, die heeft Jokowi af laten breken en die grond verhoogd zodat er geen banjir kon ontstaan.......... Emoticon: Yeah right!
Dit is niet de foto van Waduh Pluit dat lig voor deze plek..... Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

eveline
User
spacer line

Ik heb ooit op meerdere plekken op pulau seribu gedoken(scuba diving), kwam echt niet veel vissen tegen. Geen idee hoe dat voor vissers zijn, of ze wel veel vissen vangen.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Stel je eens voor Eveline, je zwemt vrij en vrolijk als vette vis (naakt zonder zwembroekje) door de warme Indonesische wateren. Emoticon: Smile
Een beetje zoenen en rotzooien met een vette vis van het andere geslacht (ook naakt) het is één groot nudistenkamp daar beneden. Emoticon: Yes!
Dan hoor je ineens een grote plons, je kijkt omhoog en ziet ineens een heel groot monster, zo wit als een kistje witlof, met mombakkes en torpedo op de rug op je afkomen. Emoticon: Confused
Dan gebruik je toch al je vinnen en trek harder op als een Maserati om weg te komen. Emoticon: Laugh out loud

Maar nu komt er een vlasdun lijntje naar beneden met een lekkernij er aan. Emoticon: Wink
Dan zegt zo'n baggervette naakte charmeur tegen zijn liefje, "heb je trek schat, dan haal ik effe een snack voor je" Emoticon: Yummie!

Dat is het verschil, geintjuuuuh Emoticon: Blush

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Over Pulau Seribu gesproken,ik wil volgend jaar met vakantie die kant op.Ik ben geen hengelaar of duiker ik ga gewoon voor mijn rust.Waar moet ik dan zijn?

Shalom

spacer line  

On 10-12-2014 14:49 Bokito wrote:
Over Pulau Seribu gesproken,ik wil volgend jaar met vakantie die kant op.Ik ben geen hengelaar of duiker ik ga gewoon voor mijn rust.Waar moet ik dan zijn?

Om, je hoeft alleen resor Kepulauan Seribu/Thousand Island in te tikken.
Je heb daar echt mooie resorts van eenvoudig tot .......

Ik had tig jaren geleden met mijn vrouw een weekendje in een soort cottage gelogeerd in Pulau Bidadari , compleet met airco, klambu, douche gelegenheid etc.
Nu hebt je echt mooiere resorts.
Ik vertrok toen van af Marina Ancol .

bisa dicek of makemyday .

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Tig jaren geleden?. Zou je het een ander dan,nog aan willen bevelen?

Where there is a will there will be relatives.

eveline
User
spacer line

On 10-12-2014 12:10 Malam wrote:
Stel je eens voor Eveline, je zwemt vrij en vrolijk als vette vis (naakt zonder zwembroekje) door de warme Indonesische wateren. Emoticon: Smile
Een beetje zoenen en rotzooien met een vette vis van het andere geslacht (ook naakt) het is één groot nudistenkamp daar beneden. Emoticon: Yes!
Dan hoor je ineens een grote plons, je kijkt omhoog en ziet ineens een heel groot monster, zo wit als een kistje witlof, met mombakkes en torpedo op de rug op je afkomen. Emoticon: Confused
Dan gebruik je toch al je vinnen en trek harder op als een Maserati om weg te komen. Emoticon: Laugh out loud

Maar nu komt er een vlasdun lijntje naar beneden met een lekkernij er aan. Emoticon: Wink
Dan zegt zo'n baggervette naakte charmeur tegen zijn liefje, "heb je trek schat, dan haal ik effe een snack voor je" Emoticon: Yummie!

Dat is het verschil, geintjuuuuh Emoticon: Blush

Click to see original image

Ha ha ha Malam.
Tja dolfijnen gaan meestal al weg voordat je te water in springt. vissen schrik zich niet zo snel hoor. Of zou dat komen denk je omdat ik niet wit ben, niet oogverblindend voor de vissen Emoticon: Bye bye Emoticon: Yummie! Emoticon: Wink

eveline
User
spacer line

On 10-12-2014 14:49 Bokito wrote:

Ik heb geen idee hoe het nu is daar. Maar ik vond het toen al niets bijzonder aan. Vakantie daar doorbrengen lijkt me dan ook 10x niets.
Ik verblijf toen (gratis) in een huis vd regering, met een groep duikers die tentara duikgroep hadden georganiseerd. Op dat eiland komt er verder geen andere publiek.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,149,850 topic views - 240,036 posts - 13,725 topics - 32,690 members - last post @ 10-08-2020 14:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,285,494 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com