indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Indolove
User
spacer line

Beste, weer een tev aanvraagprocedure vraag.
Ik woon in nederland en mijn vriendin in indonesie en wilt graag ook naar nederland komen.
Ze heeft pasgeleden haar basis inburgeringsdiploma 1&2 gehaald en alles laten vertalen naar Nederlands.
Nu zie ik in de aanvraagprocedure als referent dat zei ook handtekeningen moet zetten en over haar medische achtergrond en haar arts.
Hoe los ik dat op als zei in indonesie zit en ik hier?

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Zit weinig anders op als papieren per express naar haar te sturen
Of zelf even heen en weer.

Ikzelf moet hetzelfde doen wanneer mijn vrouw haar examen heeft gehaald

pierre
User
spacer line

Op 25-11-2014 05:44 schreef Indolove:
Beste, weer een tev aanvraagprocedure vraag.
Ik woon in nederland en mijn vriendin in indonesie en wilt graag ook naar nederland komen.
Ze heeft pasgeleden haar basis inburgeringsdiploma 1&2 gehaald en alles laten vertalen naar Nederlands.
Nu zie ik in de aanvraagprocedure als referent dat zei ook handtekeningen moet zetten en over haar medische achtergrond en haar arts.
Hoe los ik dat op als zei in indonesie zit en ik hier?

Niet op mezelf op de borst te slaan maar ik ben intussen een IND expert geworden.
Jou probleem is heel simpel.
Ze dient alleen haar handtekening te zetten op de bijlage antecetente verklaring.
in feite hoef je niets op te sturen en dure kosten te maken.
Je scan de bijlage in ( of je partner download het TEV formulier vanaf haar pc en ondertekend de bijlage) dan scan ze het in en mailt het terug naar jou.

of ze print jou gescande bijlage uit, ondertekend het en scant het mailt het weer terug naar jou..

Dit is mogelijk omdat je alles toch als kopie mag inleveren bij de IND.
Daarbij de IND adviseerd zelf op haar website om geen originele documenten op te sturen met de TEV aanvraag, kopieen volstaan.
Maar de handtekening dient wel duidelijk zichtbaar te zijn en geen vegen op te zitten.
de scan dient wel aan goede kwaliteit te voldoen.

De IND weet van dit probleem, iedereen heeft hier in feite mee te maken.

Als je partner niet op medische gronden naar nederland wilt komen behoeft die bijlage niet eens meegestuurd te worden met de aanvraag. dus behoeft die bijlage over haar medische achtergronden in het geheel niet mee gestuurd te worden met de aanvraag, dus ook niet te ondertekenen en informatie van haar dokter bij te voegen.
Daarbij alle niet relevante bijlage die je gekregen hebt met de TEV aanvraag hoef je terug te sturen.

Alleen de handtekening op de antecente verklaring GGD is benodigd.

Daarbij zou je ook even kunnen kijken op de site Stichting Buitenlandse Partners.
die site staat boordevol met allerlei informatie.
Via die site kun je mij eventueel ook persoonlijk benaderen.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel..

Indolove
User
spacer line

Ja klopt de certificaten moeten ook kopieŽn zijn. Bedankt voor je snelle antwoord nu weet ik dat het dus ook toegestaan is om een gescande handtekening te gebruiken.
Wat jij ook zegt is dus dat je alle niet relevante aanvragen niet hoeft mee te sturen naar IND?

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Thx Pierre dat bespaart weer tijd en centjes Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

pierre
User
spacer line

Op 25-11-2014 22:37 schreef Indolove:
Ja klopt de certificaten moeten ook kopieŽn zijn. Bedankt voor je snelle antwoord nu weet ik dat het dus ook toegestaan is om een gescande handtekening te gebruiken.
Wat jij ook zegt is dus dat je alle niet relevante aanvragen niet hoeft mee te sturen naar IND?

Klopt, niet relevante bijlage dus niet meesturen, geeft alleen maar verwarring en de IND is toch al een warrige organisatie dus maakt het niet moeilijker dan het al is.

Maar zorg wel dat die gescande handtekening duidelijk en scherp is.

een tipje.. lever je complete aanvraag in op een IND unit
( dus niet opsturen met postNL naar het scanbureau te Almelo)
Punt 1 kan het niet zoekraken bij de postnl ( hetgeen nogal eens wil gebeuren( tevens bespaar je de kosten voor het aantekenen uit.

punt 2 op een IND unit kijkt de balimedewerker nog even je dossier na voordat ze het innemen je krijgt dan ook een soort van ontvangst bevestiging mee. dan bij enkele IND units kun je ook gelijk de leges betalen ( scheeld weer een week of 2 a 3)
let wel niet elke IND unit heeft de mogelijkheid om gelijk de leges te kunnen betalen, daarbij is het ook nog een afhankelijk welke pipo er achter de bali staat, de een wil het wel doen en de ander weer niet.

Het is niet zo dat de IND waar je het inleverd ook je aanvraag behandeld, je dosser gaat zo wie zo naar almelo alwaar het ingescant wordt, dan verdwijnt je dossier in het digitale zwembad van de IND wachtend totdat een of andere ambtenaar zin heeft om jou dossier uit het zwembad te vissen..
Doordat het tegenwoordig digitaal wordt ingescant kan elke IND unit jou aanvraag uit het systeem vissen en in behandeling nemen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,917 posts - 13,715 topics - 29,375 members - last post @ 29-03-2020 20:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,598,440 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com