indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo allemaal!

We gaan in september 2015 voor de 2de keer terug naar IndonesiŽ. Nu verblijven we ook op Sanur en hebben we gezien dat er dichtbij Sanur nog een prachtig Mangrovebos ligt (ongerept en niet zo heel bekend onder de toeristen). Het informatiecentrum ligt in Denpasar op 6 km van Sanur heb ik al gezien, ik heb wat informatie proberen op te zoeken, maar helaas ik zou niet weten waar de mangrovebossen ergens liggen (In Sanur en strekt zich uit tot Suwung?). Laat staan dat we een tour zouden kunnen boeken. Ik heb wel gelezen dat het mogelijk is om alleen te gaan wandelen in de mangrovebossen (zonder gids) - er zijn houten paden aangelegd -. Aangezien we maar 1 dag op Sanur zitten heb ik niet de "luxe" om ter plaatse even te gaan informeren in het informatiecentrum. We willen daarom graag vooraf wat geregeld hebben of in de buurt van ons hotel de avond dat we toekomen, maar aangezien dit niet erg toeristisch is denk ik dat dit moeilijk zal worden. We verblijven in het Sanur Beach Hotel. Heeft iemand hier meer informatie over?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

Isabelle

wereldreis
User
spacer line

Bedoel je de mangrovebossen bij Lembongan island? daar ben ik een keer met een bootje door heen gevaren, dit ligt dicht bij Sanur

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. wereldreis: Nee, heb inmiddels wat meer informatie kunnen vinden. Het zou nog dichter bij Kuta liggen i.p.v. Sanur. De mangrovebossen van Benoa. Is hier iemand ooit al geweest? En wat vonden jullie hiervan? Ook dieren gezien (met name vogels)?

Alvast bedankt! Emoticon: Wink

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Zijn die inmiddels niet weggejaagd door de tolweg?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

mvdbrk
User
spacer line

Een paar kilometer buiten Sanur, richting Kuta is een Mangrove "natuurpark". Ben er twee jaar geleden geweest met vrienden. Het schijnt ooit aangelegd te zijn met financiele steun uit Japan. Door de mangroven loopt een pad, op steigers en er staat ten minste 1 uitzicht toren. Onderhoud is matig en overval waar je kijkt zie je afval liggen. Op vogels heb ik niet zo gelet, wel veel kleine krabbetjes gezien. Niet heel erg spectaculair dus..

zie ook hieronder:

Mangrove Information Centre (MIC), Suwung Kauh, (micjicaRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.indosat.net.id), [2]. M-Sa 8AM-4PM. Visit the well appointed Mangrove Information Centre set in the huge 600 hectare mangrove forest which fringes the east coast south of Sanur. There are two different boardwalks through the mangrove forest. This centre is doing great work in educating local schoolchildren as well as visitors, about the importance of mangrove forests. A good place to spend half a day for adults and children. Rp 50,000 entrance, Rp 50,000 parking. edit

spacer line  

Vanuit Sanur ben je binnen 10 minuten bij een van de ingangen van het mangrove park.

Gids is niet echt nodig. je kunt er ook op eigen gelegenheid rondlopen maar mist dan wel wat achtergrondinformatie over het hoe en waarom.

Algemene staat van het park is erg slecht en je ziet veel afval liggen. De houten loop-paden / steigers zijn in slechte staat / doorgerot op veel plaatsen. Er komt nml. geen geld meer uit Japan Emoticon: Wink

If you have nothing to loose, you can risk everything

robbert
User
spacer line

Hoi,
Achter het Sanur Hotel (voor info. zie Tripadviser), ligt een strandpad, met het gezicht naar de zee, ga je rechtsaf dan loop of fiets je tot het eind hier is een tempel. Achter deze tempel begint het mangrovebos. Als je hier kijkt naar de mangroven dan zie je alleen maar rotzooi, helaas sympt. voor het gehele bos. Maar vogels hoor je hier wel !
Veel plezier,
Rob

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,858,696 topic views - 236,798 posts - 13,710 topics - 28,661 members - last post @ 28-02-2020 09:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,297,069 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com