indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Palmboom87
User
spacer line

Beste forummers,

Binnenkort ga ik naar Bali (Denpasar) en zou daar graag in contact willen komen met een makelaarskantoor.

Wie kent/weet een goed makelaarskantoor in Denpasar, die wellicht ook Nederlandstalig is?

Alvast bedankt!
Palmboom

spacer line  

Een goed "makelaars"-kantoor op Bali waar NL gesproken wordt?? Erg lastig.

"Makelaar" is in Indonesie (vaak) synoniem voor "rommelaar in onroerend goed" zonder kwaliteitseis, met als gevolg dat op dit moment iedereen met teveel vrije tijd "makelaar" is. Zonder enig benul of kennis van (legale) zaken proberen velen hier kopers te vinden (te strikken) om de 2 tot 5% verkoopcommissie op te strijken.

Redelijke kwaliteit en kennis van zaken vindt u bij:

Een van de ERA kantoren op Bali http://www.eraindonesia.com/me(...)region=BALI&keyword=

of een van de Ray White kantoren op Bali http://www.raywhitedenpasar.com/

Er zijn ook Ray White kantoren in Kuta en een kantoor "paradise" dat m.n. in vakantie onroerend goed zit.

If you have nothing to loose, you can risk everything

koming
User
User icon of koming
spacer line

Even opletten: ga niet in zee met Deva Group (ook in Nederland actief). Een kennis van mij heeft daar zaken mee gedaan en hij is al drie keer opgeroepen als getuige voor de rechtbank.

Koming

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Kopeh kopeh kopeh, niks mis mee, we hebben het al honderden keren over gehad.
Palmboom heeft een Indonesisch paspoort, heeft al een keer of 10 nadat hij vorig jaar voor het eerst naar IndonesiŽ ging vragen gesteld.

Nooit op ťťn vraag een antwoord of een respons van hem gehad. laat deze eenvoudige ziel die vorig jaar voor het eerst op vakantie ging zonder zijn ouders niet in het mes lopen..
Belangrijk om de geschiedenis door te nemen als zo'n jongen een vraag stelt.

Meer zeg ik er niet over, ik zal wel weer grof zijn, maar wel eerlijk Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye
Je kan al op je klompen aanvoelen wat deze jongen van plan is Emoticon: Blush
Hij mag dan wel een Indonesisch paspoort hebben maar hij weet net zoveel van IndonesiŽ als de dochter van 4 jaar van mijn Turkse buurvrouw in Nederland Emoticon: Bye bye

spacer line  

Ah lekker, een vers lammetje. Die wordt hier vast met open armen ontvangen Emoticon: Smile

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Net nog gisteren met een aantal Nederlandse zakenlui over gehad hoe snel Nederlanders denken hier wel zaken te kunnen doen. Ze gaan met een voor Indonesiers ongelooflijke snelheid van start - doorgaans zonder enige kennis van volk, land en zaken (behalve dan de theoretisch juridische kant) - en zijn een pracht prooi voor de geslepen bonus- en commissie-boys in dit land. Of je nou Indonesisch van origine of bleekgezicht bent, ruiken dat je een baar bent, doen deze types al vanaf een paar kilometer afstand.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

YB; ik ben blij dat ik daar niet bij hoor. Zit hier toch alweer enkele jaren en heb nog steeds niet iets van; daar moet ik PER SE en NU bij zijn, anders mis ik de boot! Gelukkig maar.

Ho Lee Fuk

Palmboom87
User
spacer line

Allen, bedankt voor jullie respons. Ik kan weer vooruit!

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Malam
Inderdaad kan JIJ al op je klompen aanvoelen wat ik van plan, alhoewel ik NIET gezegd heb dat ik voor MIJZELF of VOOR EEN ANDER aan het oriŽnteren ben maar goed jij kan dat blijkbaar goed aanvoelen zonder mij niet eens te kennen.....

En inderdaad ben een WNI, en daar ben ik zeker trots op en ja ik mijn kennis over IndonesiŽ is op bepaalde vlakken inderdaad nog niet ontwikkeld, dus RAAR HE dat ik dan vragen ga stellen over iets WAT IK NIET WEET!

Nogmaals naar de rest toe, bedankt voor jullie input!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Palmboom dit is de eerste keer dat je respons geeft op alle adviezen die mensen je hier hebben gegeven.
Uit al jouw vragen was duidelijk te merken dat je nog niet veel over de gang van zaken in IndonesiŽ weet/wist, dat is ook helemaal niet erg en het is alleen maar goed dat je zoveel mogelijk vragen stelt.
Dan ga je deze maand weer naar Bali en kom je ineens met de vraag makelaarskantoor, dan gaan bij mij de alarmbellen rinkelen.

Of je zelf ondeugende plannen hebt of dat het voor een ander is maakt niet uit, feit is dat mensen die bekend zijn met wanpraktijken op Bali hier nu iets steviger reageren.
Met de beste bedoelingen heb ik de kat de bel aangebonden, ik zie Palmboom niet graag in handen van de huizenmaffia op Bali vallen.
Succes en een fijne vakantie.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 19-11-2014 10:18 schreef Malam:

maar hij weet net zoveel van IndonesiŽ als de dochter van 4 jaar van mijn Turkse buurvrouw in Nederland Emoticon: Bye bye

Hoe kom je er toch weer op haha Emoticon: Laugh out loud

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,760,674 topic views - 236,721 posts - 13,710 topics - 28,488 members - last post @ 24-02-2020 11:23 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,121,025 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com