indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

LFivez
User
spacer line

hallo,
ik reis heel binnenkort nr Bali voor circa 45 dagen. Wschlk hebben we geen tijd meer om hier (België) een visum a te vragen en zullen we een VOA aanvragen bij aankomst in Bali.
Maar ik vroeg me af of het een probleem is dat uit ons ticket blijkt dat we sowieso langer dan 30d zullen blijven?

salina
User
User icon of salina
spacer line

Nee hoor, bij binnenkomst kijken ze sowieso niet naar je ticket.
Wel na 30 dagen ff laten verlengen... Emoticon: Yes!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-11-2014 14:23 salina wrote:
Nee hoor, bij binnenkomst kijken ze sowieso niet naar je ticket.
Dat klopt niet (altijd). Er wordt tegenwoordig wel degelijk regelmatig naar je ticket gevraagd.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pierre
User
spacer line

Op 18-11-2014 15:23 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Dat klopt niet (altijd). Er wordt tegenwoordig wel degelijk regelmatig naar je ticket gevraagd.

Klopt Anne Mieke, bij ons werd bij onze laatste reis ook gevraagd naar het retour ticket.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Echt? Wat bijzonder. Ik heb dat nog nooit gehad. In het begin gaf ik mijn ticket er altijd bij en die schoven ze altijd gelijk weer weg. Zo van 'weg met die zooi, dat hoef ik niet', beetje bozig zeg maar. Soms vragen ze er wel naar in Nederland, als mijn retour naar Indonesie is.

Alleen bij verlenging willen ze de ticket hebben als je het zonder tussenpersoon doet,
maar bij voa heb ik het echt nog nooit meegemaakt. Nou zie ik er wel heel betrouwbaar uit natuurlijk. Emoticon: Shiny

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is heel erg "plaatselijk" Salina, dan weer wek en dan weer niet. Ik heb ooit eens samen met iemand gereisd (met een "kleurtje" Emoticon: Wink hij wel en ik niet. dat is twee keer voorgekomen. Soms in de rij voor mij iedereen wel en ik niet of omgekeerd. Maa hoe dan ook, je moet een retourticket kunnen overleggen en maar beter niet het risico nemen.
En over betrouwbaar gesproken (en even off topic): ik heb altijd het gevoel dat ik vaker op mijn bagage gecontroleerd word als ik alleen reis tov samenreizenden.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 18-11-2014 13:35 schreef LFivez:
hallo,
ik reis heel binnenkort nr Bali voor circa 45 dagen. Wschlk hebben we geen tijd meer om hier (België) een visum a te vragen en zullen we een VOA aanvragen bij aankomst in Bali.
Maar ik vroeg me af of het een probleem is dat uit ons ticket blijkt dat we sowieso langer dan 30d zullen blijven?

Uit de voorgaande reacties heb je gezien, dat inderdaad je ticket kan worden gecontroleerd.
Maar dat is geen enkel probleem, want het VOA kan tegenwoordig ook met 30 dagen worden verlengd.
Ik heb zelfs ergens hier op het forum gelezen, dat dat op Bali direct bij aankomst op het vliegveld al kon.
Doe dat, dan ben je er meteen van af.
Anders bij het immigratiekantoor in Denpassar na zeg maar 3 weken.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 19-11-2014 08:28 jupje wrote:

[quote removed]

Ik heb zelfs ergens hier op het forum gelezen, dat dat op Bali direct bij aankomst op het vliegveld al kon.
Doe dat, dan ben je er meteen van af.
Anders bij het immigratiekantoor in Denpassar na zeg maar 3 weken.

Emoticon: Confused Waar Jupje.
Is dat echt zo?
Stel je voor dat het niet zo is, dan kan dat een aantal mensen behoorlijk in de problemen brengen Emoticon: Blush

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Denk niet dat het zo is, want immigratiekantoren op vliegvelden hebben een speciale status. Buiten dat zul je een sponsor moeten hebben, toch?

spacer line  

Men kan hier op Bali daags na verkrijging van een 30-dagen VoA de aanvraag voor verlenging met 30-dagen indienen, alsmede de digitale foto laten maken en de vingerafdruk laten nemen . Na 5 werkdagen kan dat ding dan opgehaald worden. Kost net zoveel als de 1e 30-dagen VoA.

Men hoeft niet meer zoals vroeger te wachten tot de laatste week geldigheid van de 1e 30-dagen VoA om met de verlengingsaanvraag te beginnen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Met of zonder sponsor?

spacer line  

Bij de laatste verlengingaanvraag waar ik 1e hands info over heb ( 3 weken geleden ) was een sponsor / sponsorverklaring niet nodig.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Nou de ervaring van gisteren bij het bureau immigratie.
Je weet niet wat je ziet iedereen kent elkaar ze stoeien wat met elkaar en ze maken grapjes met elkaar.
Je kon nog net niet zien of ze in elkaar konten kropen.
We waren weer eens te laat vertrokken, maar we wilde met het openbaar vervoer want de taxi komen ook in de macet te zitten, dus de eerste bus hier van daan shuttel bus naar Imporium.
Daar over stappen op trans Jakarta en zo naar Harmoni.
Wil je echte leven leren kennen in Indonesië dan moet je met de angot of hier in Jakarta met die transJakarta reizen.
Alle wat los zat en dat is in die bussen veel rammelde dat horen en zien je verging.
We waren aangekomen 11.15 bij de Emigratie, gelijk naar zo man die mijn begeleidster kende en die papieren aangenomen en dan is het wachten en wachten tot je een ons weegt.
Blijkt om 12 uur eten tijd dus werd er gezegd 1 uur terug komen.
In die tussen tijd van een uur iets zoeken en er staan in die straat ik weet niet hoeveel kaki lima’s
Maar niet voor mij, heb er enkele filmpjes gemaakt (hoop dat ze door photobucket kunnen worden
gedownload) hoe het klaar gemaakt wordt.

Zo werd het toch 1 uur en toen weer wachten en toen naar de betalingen, geld afgegeven met een bewijs en weer wachten voor het bewijs van betalingen, dat ook zeker een kwartier duurde.
Weer terug 4 etage naar die ambtenaar en ik kreeg de gelegenheid hem te vragen volgende maanden weer terug komen (tiap bulan saya kembali) Ja zei die, dus ik natuurlijk niet blij
We kregen een nummer weer wachten en toen werd ik opgeroepen om achter een glazen want voor een bureau te zitten waar een camera van het bekende merk stond opgesteld, daar werd een foto gemaakt en toen zo apparaat waar je de vingers in moest leggen en alle 10 vingers werden in de computer gezet zo ouderwetse computer die wij in het begin ook hadden.
Dat klaar was, kreeg ik de map mee en moesten we afgeven.
Toen zei die man dat ik niet meer hoefde terug te komen de volgende maand, maar wel even vrijdag het paspoort kwam ophalen .
Ik kon die man wel om zijn nek springen van blijdschap.
Wat een opluchting half 3 verlieten we het bureau.
Vorig jaar in het zelfde bureau aan iemand overgedragen om die 30 dgn naar 60 dgn over te zetten 350.000rp, nu het zelf gedaan 300.000rp kosten.......
Ze mag het van mij laten doen, maar ze wil het zelf doen vriendje van die zelfde ambtenaar geworden.
Och als ze je daar mee blij kan maken waarom niet.............. Emoticon: Shiny Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Ik heb de berichten van de laatste week in dit forum gelezen en daar ben ik voorzichtig blij van geworden. Een VOA, of je nou in Jakarta bent of op Bali, is dus met 30 dagen te verlengen.
Ik wil bijna 4 maanden in Indonesia zijn en vraag om "praktische redenen" geen Sosbud visum aan. Ik redeneer dan: ok, na omstreeks 60 dagen van de eerste VOA ga ik even chili crab eten in Singapore en krijg bij terugkomst op Cengkareng weer een VOA die ik wederom kan verlengen met 30 dagen (ruim voldoende tot het moment dat ik weer naar Europa vertrek).
Zo op het eerste gezicht, lijkt dat te kunnen. Iemand ervaring ermee? En, zo ja, is er een minimum aantal dagen dat ik buiten Indonesia moet doorbrengen voordat ik opnieuw een VOA kan krijgen?

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-11-2014 13:56 sidik wrote:
Ik heb de berichten van de laatste week in dit forum gelezen en daar ben ik voorzichtig blij van geworden. Een VOA, of je nou in Jakarta bent of op Bali, is dus met 30 dagen te verlengen.
Ik wil bijna 4 maanden in Indonesia zijn en vraag om "praktische redenen" geen Sosbud visum aan. Ik redeneer dan: ok, na omstreeks 60 dagen van de eerste VOA ga ik even chili crab eten in Singapore en krijg bij terugkomst op Cengkareng weer een VOA die ik wederom kan verlengen met 30 dagen (ruim voldoende tot het moment dat ik weer naar Europa vertrek).
Zo op het eerste gezicht, lijkt dat te kunnen. Iemand ervaring ermee? En, zo ja, is er een minimum aantal dagen dat ik buiten Indonesia moet doorbrengen voordat ik opnieuw een VOA kan krijgen?
Een VOA is voor 30 dagen niet voor 60 dagen. Je moet die chilicrab dus drie keer gaan eten als je het met VOA's wil doen (4 x 35 US dollar plus driemaal retourticket)
Het lijkt me beter om eerst een 60-daags visum aan te vragen, dan die chili crab en opnieuw een visum voor 60 dagen, zo snel als je het visum krijgt, er zit geen restrictie aan. Dan ben je 2 x 45 euro kwijt plus eventuele reis- of handlingkosten in Nederland en een retourticket dan bijvoorbeeld Singapore (of KL, Kuching, Bangkok of Dili)
Na die 60 dagen toeristenvisum kun je ook tweemaal het land uitgaan en daarna meteen weer terug komen (op een en dezelfde dag is zelfs mogelijk)

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

On 19-11-2014 08:28 jupje wrote:

[quote removed]

Maar dat is geen enkel probleem, want het VOA kan tegenwoordig ook met 30 dagen worden verlengd.

On 19-11-2014 12:00 Amed East Bali wrote:

[quote removed]

Men kan hier op Bali daags na verkrijging van een 30-dagen VoA de aanvraag voor verlenging met 30-dagen indienen,....... Na 5 werkdagen kan dat ding dan opgehaald worden. Kost net zoveel als de 1e 30-dagen VoA.

Anne Mieke
Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused begrijp ik wat hierboven is aangehaald verkeerd? Er wordt telkens over een verlenging van de VOA gerept!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Je schrijft dit, maar misschien begrijpen we elkaar niet.

On 24-11-2014 13:56 sidik wrote:
ok, na omstreeks 60 dagen van de eerste VOA .......

Een VOA is 30 dagen geldig (en geen 60) en kan dan met 30 dagen verlengd worden.

Het schijnt heel erg plaatselijk te zijn hoe goed/snel dit gaat. daar zijn verschillende ervaringen van. Of je daarna met een VOA opnieuw deze kan verlengen zou ik niet weten.
Ik denk alleen dat het net zo gemakkelijk is om meteen een 60 daags visum aan te vragen als je toch al weet dat je langer blijft. Je betaalt dan 45 euro plus een retourticket.
De prijs van het verlengen van een VOA zal ook " plaatselijk" zijn, dus dat opgeteld bij die 35 dollar zal het ongeveer gelijk uitkomen. Het " enige" verschil is dan dat je je paspoort kwijt bent. Hoe lang is dan ook weer ' plaatselijk"

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 24-11-2014 15:14 schreef Anne Mieke:
Of je daarna met een VOA opnieuw deze kan verlengen zou ik niet weten.

Ja dat kan dus. Ben ik ook pas sinds kort achter. Emoticon: Confused

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Anne Mieke, natuurlijk heb ik dat geschreven omdat het een vervolg is op wat ik daarvoor geschreven heb. Laat ik zeggen: je hebt die zinsnede uit het verband gehaald.
Het is leuk dat je gereageerd hebt, maar ik zou graag concrete antwoorden willen zien en liever zonder “het schijnt” of “plaatselijk”. Ik kan daarmee niet uit de voeten.
Ik zal je wat over mijn situatie vertellen en daarmee de verklaring geven waarom ik geen 60-daags toeristen visum aanvraag. Ik woon in een land waar de KBRI op tien uur rijden verwijderd is en het plaatselijke postbedrijf mijn vertrouwen nog steeds niet heeft kunnen winnen. Ik zal vrij kort voor mijn vertrek naar Jakarta in Nederland arriveren, dus voor zaken doen met KBRI Den Haag zal er niet voldoende tijd zijn. Van de leden van dit forum zou ik daarom duidelijke antwoorden willen hebben voor de volgende vragen:
A: kan ik het VOA dat ik straks op Cengkareng krijg, met 30 dagen verlengen bij het KANIM Jakarta Selatan of een andere instantie in Jakarta?
B: wanneer dat eerste VOA, inclusief verlenging (totaal 60 dagen) verloopt, kan ik dan vanuit de RI een dagretour naar het buitenland nemen en bij terugkomst in de avond, opnieuw een VOA krijgen, dat wederom verlengd kan worden met 30 dagen, of moet ik langer (svp het aantal dagen specificeren) in het buitenland geweest zijn?
Hoezeer ik eventuele reacties ook waardeer, kom svp met concrete antwoorden zoals Amed East Bali die gegeven heeft. Zelf of van zeer nabij ondervonden maar dan toegesneden op een situatie in Jakarta.

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Salina, bedoel je dat je je (eerste) VOA verlengd heb of dat je een tweede VOA die min of meer aansloot op het eerste, verlengd?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-11-2014 21:50 sidik wrote:
Het is leuk dat je gereageerd hebt, maar ik zou graag concrete antwoorden willen zien en liever zonder “het schijnt” of “plaatselijk”. Ik kan daarmee niet uit de voeten.
Ik zal je wat over mijn situatie vertellen en daarmee de verklaring geven waarom ik geen 60-daags toeristen visum aanvraag. Ik woon in een land waar de KBRI op tien uur rijden verwijderd is en het plaatselijke postbedrijf mijn vertrouwen nog steeds niet heeft kunnen winnen. Ik zal vrij kort voor mijn vertrek naar Jakarta in Nederland arriveren, dus voor zaken doen met KBRI Den Haag zal er niet voldoende tijd zijn.

Jammer dat je het zo interpreteert en ben ik blijkbaar niet duidelijk genoeg geweest hoe het in Indonesie werkt. Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat er gewoonweg geen eenduidig antwoord is anders had ik dat zeker wel gegeven. Mbt het verlengen van VOA zijn ervaringen zeer verschillend. Met iets zoals “regels” kom je niet ver in dit land. Die zijn er wel, maar overal anders. Dit zal ook wel weer een cryptisch antwoord zijn, maar het is nu eenmaal zo.
Het is daarom goed dat je eea met naam en toenaam opschrijft, dat maakt het een stuk gemakkelijker.
A) Hierop kan ik je geen antwoord geven, maar wellicht iemand anders.
B) Ja. Maar het wordt NIET verlengd. Je koop een nieuw visum.

spacer line  

A: kan ik het VOA dat ik straks op Cengkareng krijg, met 30 dagen verlengen bij het KANIM Jakarta Selatan of een andere instantie in Jakarta?
B: wanneer dat eerste VOA, inclusief verlenging (totaal 60 dagen) verloopt, kan ik dan vanuit de RI een dagretour naar het buitenland nemen en bij terugkomst in de avond, opnieuw een VOA krijgen, dat wederom verlengd kan worden met 30 dagen, of moet ik langer (svp het aantal dagen specificeren) in het buitenland geweest zijn?

A = Een VoA kunt u op ieder Kantor Imigrasi ( Kelas I / klasse I ) met 30 dagen verlengen.

B = Ja. U hoeft slechts het land RI uitgereisd te zijn, er geldt geen minimale verblijfsduur buiten RI. Bij binnenkomst wordt u een nieuw, 30-dagen geldig VoA verstrekt (natuurlijk pas na betaling).

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Ik dank allen, en met name Amed East Bali, voor de bijdragen. Emoticon: Worship

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 24-11-2014 21:53 schreef sidik:
Salina, bedoel je dat je je (eerste) VOA verlengd heb of dat je een tweede VOA die min of meer aansloot op het eerste, verlengd?

Ff simpel gezegd: bij binnenkomst koop ik een VOA van 30 dagen, daarna verleng ik met 30 dagen bij immigratie.
Voorheen ging ik daarna (na 60 dagen dus) het land uit (ff op en neer Singapore of Kuala Lumpur en deed hetzelfde opnieuw.
Nu heb ik via een andere weg een manier gevonden waardoor ik het land niet meer uit hoef.

En dat is niet illegaal.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Hoe dan? Want als jij een manier hebt gevonden, dan wil ik dat graag weten natuurlijk. Altijd handig voor anderen om te overwegen, wellicht?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,329,860 topic views - 233,654 posts - 13,687 topics - 24,477 members - last post @ 19-09-2019 23:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,407,978 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com