indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login
Kaat2013
User
spacer line

Hallo, ik ben bezig tickets te boeken (heen naar Yogyakarta, terug vanaf Denpasar) maar schrik van de prijzen: ik kan niets vinden onder de €1000. Nu las ik dat het soms voordeliger is om via een ander land te reizen? We hebben wel een kind bij on dus 25 uur vliegen is geen optie.. Iemand een tip? Zou dankbaar zijn!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Je kijkt voor juli volgend jaar? De precieze data? Waar heb je al gekeken?

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Kaat2013
User
spacer line

Ja, vertrek tussen 17 en 20 juli, en terugreis 13 tussen 15 juli..

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Je bedoelt terugreis tussen 13 en 15 augustus neem ik aan.

Kaat2013
User
spacer line

En ik heb gekeken bij de bekende sites als skyscanner ed. Ik kan bij Garuda niet vinden hoe je een ticket boekt met terugvlucht vanaf ander vliegveld.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Op Skyscanner kun je selecteren op de maand, in dit geval dus de hele maand juli en de hele maand augustus. Dan zie je dat de heenreis op 16 en 19 juli het goedkoopst zijn en voor de terugreis rond 15 augustus.

Het zal je niet verbazen dat je hiermee midden in het hoogseizoen zit en dat betekent dat je topprijzen betaalt.

Ik denk dat je beter een vlucht heen naar Jakarta en terug vanaf Denpasar kunt boeken met een apart ticket Jakarta-Yogyakarta erbij (kan al voor 40 euro of zo) OF een retourticket Jakarta en dan de tickets naar Yogya en terug van Denpasar erbij kopen. Je bent dan op dit moment in elk geval goedkoper uit dan die 1000 euro. Maar…. op dit moment zijn dat ook maatschappijen met een behoorlijke vliegtijd (China en Turkish). Dat moet beter kunnen. Ik raadje aan om je in te schrijven voor een digitale nieuwsbrief op de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen:

Cathay Pacific *****
Emirates*/******
Etihad*/******
Garuda****
KLM**** (met brandstofstop in Kuala Lumpur)
Lufthansa **/******
Malaysia Airlines**/***/*****
Singapore Arlines*/**/***/*****
Turkish Airlines

Zie hierboven: de beste drie in: (volgens mij)
* Kwaliteit
** Kortste overstaptijden
*** Kortste vluchttijden
**** Rechtstreeks
***** vroegste aankomst in Jakarta
****** vaak de beste aanbiedingen (laagste prijzen)

Edit:

Je kunt ook alerts instellen op bijvoorbeeld Skyscanner en Tix.nl. Bij de maatschappijen zelf betaal je meestal geen administratiekosten.
Nog een laatste tip: boek niet te laat maar zeker ook niet te snel. Gewoon een paar weken elke dag alles checken.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Ook een optie is om bv naar Kuala Lumpur of Singapore te vliegen en vandaar verder met Airasia. Soms zijn er meer vluchten naar die steden, waardoor de prijzen lager liggen. Vanuit KL kan je met Airasia direct naar Yogya vliegen.
Waarschijnlijk liggen de prijzen naar Jakarta lager, dan die naar Denpasar.

Ik weet niet waar je woont, maar vertrekken vanuit Brussel of Dusseldorf kan vaak ook veel goedkoper zijn. Ik ben als Vlaming al vaak vertrokken vanuit Amsterdam of Dusseldorf. Vaak worden de tickets voor bewoners van buurlanden goedkoper aangeboden. Ook nu in december vertrekken we weer vanuit Amsterdam, omdat dit de goedkoopste optie was en bovendien de snelste. Het is zoals Anne Mieke zegt een paar weken puzzelen en elke dag alles checken.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Kaat2013
User
spacer line

Ok, ik ga verder kijken, Dank je!

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 18-11-2014 16:49 schreef Kaat2013:
Ok, ik ga verder kijken

Zoals door anderen vermeld zijn vliegtickets naar Jakarta, in combinatie met losse tickets Jakarta-Yogjakarte en retour eerst weer Denpasar-Jakarta veel voordeliger dan het combinatieticket Amsterdam-Yogjakarte en retour Denpassar-Amsterdam.
Vliegen vanaf Amsterdam is momenteel voordeliger dan vliegen vanaf Brussel (minder aanbod, dus minder concurrentie) of Dusseldorf (o.a. door de Duitse vliegtax, en ook minder aanbod), in het verleden lag dat vaak qua prijzen vaak wel eens andersom.
Vliegen met bussenbestemming Kuala Lumpur, of Singapore, is voor een relatief korte reis van maximaal een maand waarschijnlijk niet aan te raden, omdat je dan vaak aanzienlijk tijd (vaak zelfs een overnachting) kwijt bent voor de transit, tenzij je eerst naar Denpassar zou gaan, en terug vanaf Yogjakarta.
Air Asia vliegt n.l. liefst 5 maal dagelijks naar Bali, en slechts 2 x naar Yogjakarta.
Je kunt natuurlijk ook bewust kiezen voor die overnachting daar, en uitgerust, i.p.v. dodelijk vermoeid, aankomen op de plaats van bestemming).

Voor het flexibel (+ of - 3 dagen) zoeken van vliegtickets kun je het beste de sites van tix of ebookers raadplegen.
Zoek behalve bij ebookers.nl ook eens bij ebookers.de , dat levert soms aanzienlijk andere (voordeligere) prijzen.
Voor het uiteindelijk boeken kun je vaak beter weer eens een kijkje nemen bij skyscanner.
Op die site van skyscanner kun je weliswaar ook voor een hele maand flexibel zoeken, maar als die betreffende route niet recent is opgezocht (door andere zoekers), staat er óf niets vermeld, óf is de vermelde prijs niet meer actueel.
Kijk ook hier weer eens behalve bij skyscanner.nl ook eens bij skyscanner.de .
Bij skyscanner zelf kun je niet boeken, maar je wordt doorverwezen naar de "voordeligste" aanbieder.
Let hier wel op eventuele bijkomende kosten ( voor administratie boeking en creditcardbetaling), die aardig kunnen afwijken (van 0 tot wel € 50 totaal) bij diverse aanbieders.

SOLO MAN FOREVER

spacer line  

Ik weet niet wat u verwacht maar een rondje Amsterdam - Jakarta - Yogyakarta - Denpasar - Amsterdam vliegen in het hoog-seizoen (incl. einde Rhamadan periode) zal altijd boven de Euro 1,000,- uitkomen.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Er is een mooi centraal onderwerp over prijzen van vliegtickets. Graag daar verder

http://forum.indahnesia.com/to(...)van_vliegtickets.php

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login

51,347,246 topic views - 223,770 posts - 13,516 topics - 16,725 members - last post @ 20-11-2017 13:53 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,344,594 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com