indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

elsbeth
User
spacer line

Jan, je vergeet één ding: het zijn niet iedere keer dezelfde mensen, het zijn aldoor weer nieuwe mensen. Dus gewoon vriendelijk je waarschuwingen geven.
Anne Mieke: die waarschuwingen vind ik niet bijzonder, maar zeer terecht.
Ik zou niet lekker slapen als ik deze Angelo niet zou zeggen dat alle alarmbellen gaan rinkelen bij zijn verhaal. Je kunt wel denken: deze zal wel anders zijn, laat maar gaan.
Natuurlijk kennen we deze mensen niet, toch vragen ze aan ons advies.
Dat geven we en daarin ligt volgens mij terecht een dikke vette waarschuwing.

spacer line  

Nee niet iedereen Merdekasah, maar er zijn nu eenmaal mensen die geboren zijn met oogkleppen op en er ook mee doodgaan ! Daar besteed ik geen energie meer aan .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-11-2014 22:33 elsbeth wrote:
Anne Mieke: die waarschuwingen vind ik niet bijzonder, maar zeer terecht.
Ik zou niet lekker slapen als ik deze Angelo niet zou zeggen dat alle alarmbellen gaan rinkelen bij zijn verhaal. Je kunt wel denken: deze zal wel anders zijn, laat maar gaan.
Natuurlijk kennen we deze mensen niet, toch vragen ze aan ons advies.
Dat geven we en daarin ligt volgens mij terecht een dikke vette waarschuwing.
Ik zie welgeteld één vraag staan van Angelo en dat is of die 100 euro een normaal bedrag is (en nog eentje aan mij persoonlijk maar die doet verder niet ter zake). Daarna komen er wedervragen waar antwoord op gegeven wordt.

Ik vind die waarschuwingen niet terecht (aan mensen die je maar amper kent); ik heb er zelf ook last van (gehad) dus ik weet er alles van. Hoe je het wendt of keert, Indonesie blijft een derdewereld land (of ontwikkelingsland zo het tegenwoordig eigenlijk genoemd moet worden) en de meeste inwoners zijn moslim. Die twee dingen bij elkaar werken tenenkrommend op veel Nederlanders waarover al dan niet gevraagd meningen zijn. Meestal is het zo dat ze niet gevraagd worden maar ze toch gegeven worden.
Maar goed, dit is een vrij land.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
User
spacer line

De waarschuwingen zijn toch gewoon gebaseerd op de antwoorden die hij zelf gegeven heeft? Hij komt hier met allerlei twijfels, waar wij vervolgens op in gaan.
Eerst over de €100,- voor de cursus, dan over het feit dat ze na 4 dagen al over trouwen begint, dan over de kosten van de bruiloft. Daar wordt op gereageerd.
Het moslim zijn heeft er voor mij echt helemaal niets mee te maken, het derde wereld land speelt natuurlijk wel mee.

spacer line  

Dat bedoel ik, na 4 dagen al over trouwen beginnen en zogenaamd 100 euro p/m nodig hebben voor taallessen, het zou heel goed mogelijk zijn dat er meerdere Angelo's zijn die haar maandelijk doneren met geld of anderzijds, voorbeelden ten over van meegemaakt maar niet bij mezelf want gelukkig keek ik altijd door een heldere bril gedurende mijn 46 op zee en reizen wonen en werken all over, het hele verhaal van Angelo blinkt m.i. uit in een grote mate van onvolwassen naiviteit.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik vind dat antwoorden ook gegeven kunnen worden zonder al die waarschuwingen. Angelo is degene die haar kent. Voor moslims is het inderdaad vaak belangrijk dat er getrouwd wordt. Vaak is dat sneller dan wij dat zouden doen
Daar hoeft echt niet iets achter te steken. Dus in die zin heeft het er toch iets mee te maken. Het moet van twee kanten bekeken worden, in alle opzichten. Cursussen Nederlands zijn er in Indonesië in soorten en maten en prijzen zullen ook verschillen. Verder, als beiden in een relatie een vreemde taal spreken zul je misschien ook misverstanden kunnen krijgen over van alles en nog wat.
Maar dat is ook maar een veronderstelling van mij.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Mijn Javaanse bruiloft in 1978 kostte niks ondanks de 14 daagse ceremonies waarbij zelfs de nederlandse militaire attache en consul een kijkje kwamen nemen en waar zo'n 800 man op bezoek kwamen, de kosten werden geheel gedekt door de enveloppen en de opbrengsten uit de gokkraampje welke we langs de weg hadden gezet om chinezen tot gokken te verleiden, als de pot eruit ging moest de winnaar de helft aan het bruidspaar doneren , maar mijn vrouw was echt niet rijk hoor ! Het enigste wat ik zelf moest bijdragen was 3 koeien om de eerste door de familie uitgekozen huwelijkskandidaat schadeloos te stellen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-11-2014 23:24 Jan van Toor wrote:
....... voorbeelden ten over van meegemaakt maar niet bij mezelf want gelukkig keek ik altijd door een heldere bril.......
Gefeliciteerd dat jij het allemaal zo goed weet.
Hoe zou het komen dat mensen die met een relatiegerelateerde vraag hier na een tijd niet meer durven te schrijven?

spacer line  

Okay ik ga wel weer low profile Anne Mieke met alle respect voor jou overigens!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Jan ook weer terug van weggeweest.
Eerst dag ik zal ik mij mengen in deze discussie, ja of neen.
Ergens zag ik sorry Anne_Miek naïviteit van je om dus te accepteren dat je trouwt omdat het past in het beeld van dit cultuur in Indonesië
.
Om onomstotelijk jullie zijn allemaal gek, als je trouwt en vooral in Indonesië als westerling'
Ja Jan jij ook en velen van u, je bent gewoon een lopende dompet voor de aanhang.van je liefje en jullie liefjes hebben veel nodig.
Ik heb de grootste pech gehad, die ene zoon van haar, die mij heeft belazerd tot en met en zij is er niet tegen op gewassen, of bang, en niet bespreekbaar met haar.
Ze wilt er niet over spreken en daarom heb ik besloten nooit meer naar hem te gaan.
Maar ook geen ene rooie cent van mij gaat er daar heen.

Zo dat is er uit en nu advies ja welk advies je ook geef, als men verliefd bent sta je niet met beide benen op de grond dat is een gegeven.
Hier in Indonesie is alles wat blinkt en word opgehouden door een schijnwereld.
Jan je was ook hartstikke gek om zo.n bruiloft te houden dat hebben je aangetrouwde fam, gedaan, op die dag, ja wat je schreef, als dat je veel geld kan ophalen met die enveloppe.
Dat is zo en dat gaat ook met begraven 80 miljoen mijn schoonmoeder opgehaald.
En nu hebben ze onderling ruzie.
k bemoei err mij niet mee ze bekijken het maar ik ben niet getrouwd en helemaal niet met de familie ik ben er noig niet geweest.
Ze kennen allemaal een dikke vinger krijgen

Het is hier een en al een bende .
Waar ik nu zit, ben er nog geen twee maanden, maar ik heb die gok gedaan en zal het uitzitten.
Midden in de nacht timmeren, de buren naast je of boven je weet het niet.
Ze houden totaal geen rekening met elkaar.
Inleving naar andere mensen kennen ze niet.
Hier zitten dan ook meest Chinezen wat een arrogant volkje.

Zo genoeg geweest weer te lang er overgedaan slechte verbindingen.... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Sorry AM maar ik denk dat Jan van Toor de spijkers op de kop slaat. Wellicht wat hard gebracht maar ozo waar.

Nog eens recapituleren:
a. ze vraagt € 100 p/mnd voor een Nederlandse cursus (is al uitgebreid beantwoord)
b. zit in de meubelbusiness met een dubieuze Nederlander en krijgt van hem elke maand geld opgestuurd (ik vermoed dat ze zijn maitresse is maar niet met hem kan trouwen)
c. ze is 28 jaar en begint na 4 dagen al over trouwen (voor Javaanse begrippen is ze al 10 jaar te laat)
d. wil eerst trouwen voordat ze naar bed gaat (is ook al op gereageerd)
e. bruiloft van € 5000 (is ook al op gereageerd)

ad. b. De meubelbusiness is nog niet aan de orde gekomen terwijl dat doorgaans juist een factor is waarmee men hier in Yogya en Midden-Java, het Walhalla van de meubelhandelaren, een zeer duidelijk beeld kan krijgen van iemand.
Voor de aan- en verkoop van meubels gebruikt men dames (heren voor de homosexuele handelaren) die het met de sexuele moraal niet zo nauw nemen en voor een leuke commissie er niet voor terug deinzen een extra service te verlenen aan hun klanten, zowel koper als verkoper, zowel buiten- als binnenlander. In de meubelbusiness alhier kan je je het niet veroorloven een preutse en lelijke promotiedame aan te nemen want dan snij je jezelf in de vingers en krijg je geen goede waar en/of klandizie. Het gaat niet om haar educatieve achtergrond maar hoe slim en goed is ze in verkooppraatjes en in bed. Zelf ervaren vroeger als werkgever en op de hoogte gebracht door mijn omgeving, wederom zowel buiten- als binnenlander.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 11-11-2014 23:37 Anne Mieke wrote: Hoe zou het komen dat mensen die met een relatiegerelateerde vraag hier na een tijd niet meer durven te schrijven?
Omdat men met vlinders in de buik rond loopt en alleen maar een bevestiging wil van het feit dat het allemaal wel goed is. Deze mensen vragen doorgaans niet om de waarheid; die ontkennen ze juist.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 11-11-2014 23:00 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Ik zie welgeteld één vraag staan van Angelo en dat is of die 100 euro een normaal bedrag is Daarna komen er wedervragen waar antwoord op gegeven wordt.

Ik vind die waarschuwingen niet terecht (aan mensen die je maar amper kent); ik heb er zelf ook last van (gehad) dus ik weet er alles van.

hoi allemaal.ik heb sinds 2 maanden een relatie met een javaanse schone.nu wil ze dat ik elke maand 100 euro opstuur naar haar zodat ze in indonesie naar school kan elke zaterdagom nederlands te leren.nu is mijn vraag is dat een gewone prijs of niet?.ze heeft zelf ook gewoon werk als balie medewerkster op een advokatenbureau.

ze verdient daar 250 euro per maand en woont nog samen met haar jongere zus en moeder.

wat ik weet van haar?ik heb ze leren kennen in mijn woonplaats.daar was ze bij mensen in huis voor 3 maanden.dat echtpaar als ik dat zo mag zeggen was officieel gescheiden maar woont toch samen.de man zit in zaken door middel van het binnenhalen van orders voor meubels.hij gaat met folders winkels af waar men indonesische meubels verkoopt.als hij een order binnensleept stuurt hij die order naar mijn vriendin in indonesie.dan regelt mijn vriendin de order af en krijgen ze beide provisie.ik heb ze daar leren kennen via een gezamelijke vriend.wat ik wel vreemd vindt is dat ze na 4 dagen al over trouwen begint.

ze is 28.ik weet dat ze ook elke maand geld krijgt opgestuurd van degene met wie ze in zaken zit.ze krijgt elke dag van haar moeder te horen waarom ze nog niet getrouwd is.in indonesie is het schijnbaar raar als je nog niet getrouwd bent op je 28e.haar zakenparner gaat binnenkort naar indonesie en blijft daar dan 3 maanden en blijft dan logeren bij haar enhaar moeder.

ze heeft het ook al over de bruiloft gehad in indonesie.ze zegt dat het ongeveer 5.000 euro kan gaan kosten in totaal.
daar begon ze al over na 4 dagen.ik vindt het wel allemaal wat vreemd de hele gang van zaken.
is dat niet veel geld 5.000 euries voor een bruiloft in indonesie

Kom kom Anne Mieke, alles van Angelo even op een rijtje gezet, lees dat nu nog eens aandachtig door en zeg dan nog eens met droge ogen "Ik vind die waarschuwingen niet terecht aan mensen die je amper kent".
Dan schrijf je ook nog ergens "Angelo is degene die haar kent" is dat zo Anne Mieke, na 2 maanden skype relatie?

Ik heb mij overigens buiten de Angelo discussie gehouden, voldoende goede adviezen, daar hoef ik geen schepje bovenop te doen.
Wat mij wel verbaast is jouw commentaar op de goed bedoelde adviezen.
Hoe zou het volgens jouw dan wel moeten Anne Mieke?
Antwoord op de vraag geven, "100 Euro is te veel, het kost rond de 25 Euro" en klaar over uit, terwijl je kan ruiken dat het weer het aloude plunder verhaal is en dat er meer achter steekt?
Daarna op het gemakje afwachten tot iemand de bietenboot in gaat, dat is toch struisvogeltje spelen Emoticon: Blush

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 11-11-2014 23:24 Jan van Toor wrote: ......het zou heel goed mogelijk zijn dat er meerdere Angelo's zijn die haar maandelijk doneren met geld of anderzijds, voorbeelden ten over......
Kijk eens naar het filmpje "Cowboys in paradise" over de Kuta gigolo's: https://www.youtube.com/watch?v=kq5Si3oSdkg
Dit gaat dan wel over mannen i.p.v. vrouwen maar komt op hetzelfde neer: ene liefje naar de vertrekhal brengen en vervolgens snel naar de aankomsthal voor een wederontmoeting met een vroeger vriendinnetje die net aankomt. En inmiddels financieel onderhouden door wellicht nog enkele vriendinnetjes.

Zo kende ik een dame (Yogya guide) die naar Europa wilde en van 3 vriendjes geld kreeg voor een ticket. Ze had het slim uitgedokterd met haar Schengenvisum: eerst naar het rijkste vriendje in NL, vervolgens naar Parijs voor de volgende en als laatste naar Denemarken voor haar liefje daar. Jammer, degene in NL kwam er achter en heeft haar plannetje gedwarsboomd.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 12-11-2014 03:16 Malam wrote: Daarna op het gemakje afwachten tot iemand de bietenboot in gaat, dat is toch struisvogeltje spelen Emoticon: Blush
Juist dat kan men niet maken, zeker als iemand om advies vraagt. Ik ben het ermee eens dat je wel degelijk mag waarschuwen. Dan heeft de persoon tenminste een "kans" en kan erover nadenken. Als hij/zij vervolgens toch de boot ingaat, dan is dat diens eigen verantwoording.
Ik dank god/allah/vishnu/buddha/etc. op mijn knieen dat ik al snel door een goede vriend wegwijs werd gemaakt in deze maatschappij. Hoewel ook ik er wel eens intrap, heeft deze raad (die ik niet naast me heb neergelegd) veel geholpen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Zulke mensen willen gewoon verneukt worden, omdat hij alleen aan, juist ja aan neuken denkt,.
Meer kan ik er niet van maken, als je zo snel bij je baas bent dan ben je een goede.
Tjonge wat een naïef volkje zijn de Nederlanders, jongen ga zo door, je komt er wel, je bedje wordt al voor je gespreid, je hoef alleen maar te gaan liggen, de rest doet zij wel....
Advies krijgt je van mij niet en dat hoef je ook niet want dit klinkt hard in je oren...... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye
Luister naar goed bedoelde mensen, die je graag helpen wil, geld speelt geen rol toch!!! in de liefde is alles te koop.. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Meestal is het zo dat bij onduidelijkheid men vragen gaat stellen Terecht
Dit forum is dan een ingang.

Wanneer je als vreemde eend met een portemonnee in Indonesia
rondloopt dan kun je rare avonturen meemaken.
Dat is niet zo bij iedere (prille) relatie maar ... de omgeving geeft
de dame in kwestie wellicht ook adviezen.

Ik heb het zelf meegemaakt hoe vriendinnen, die dachten dat ik het niet
verstond zeiden vraag toch gewoon 1 juta dan heb je nog wat extra
hij heeft toch geld genoeg. Gelukkig is mijn vrouw een goudappeltje
heeft nooit om geld gevraagd Sterker nog ik moest haar zeggen dat ze
het moest zeggen als ze geld nodig had.
Maar met "rijke" bules zijn de meeste families heel blij, iedereen
gaat achter de kip met de gouden eieren aan.

Zoals ik al eerder zei er zijn rotte appels en er zijn goudappeltjes.
Bewijs .... er zijn hier op het forum toch ook mensen met een "geslaagde"
relatie Dus ... ze (ook de moslims niet) zijn NIET allemaal zo.

Een waarschuwing dat is terecht dat kun je geven.
Heb ik ook gedaan in mijn Handleiding voor trouwen.
Wanneer mensen niet willen lezen of geloven wat daar instaat
daar maak ik me niet druk om. Ik draag de consequenties niet.

Dus .....

Nogmaals .. goed lezen, je verstand gebruiken en GOOD LUCK !!!

http://forum.indahnesia.com/to(...)an_trouwen_denkt.php

angelo
User
spacer line

bedankt allemaal voor de adviezen en reacties.ik ben een stuk wijzer geworden nu.ik heb haar in mijn woonplaats ontmoet en ik vond het ook al zo raar dat ze in huis was gehaald door die mensen.ik bedoel het was niet eens familie maar een zakenpartner.wat iemand zei over een maitresse daar dacht ik ook meteen aan.dat hun iemand zochten om met haar te kunnen trouwen en haar hier heen te kunnen halen.ik zat al te denken wat ze zou gaan doen als ik was gaan werken.wie zou er dan elke dag langskomen?

elsbeth
User
spacer line

Ik ben blij dat je serieus reageert op onze welgemeende adviezen. Natuurlijk is het aan jou om er mee te doen wat je wilt. Als je echt denkt dat je de liefde van je leven mis loopt, zou je alle adviezen die je nu krijgt rigoureus overboord moeten gooien en de gok moeten wagen. Maar eerlijk gezegd klinkt het helemaal niet als een grote liefde. Dat hoeft op zich ook niet. Je kunt het geweldig met elkaar hebben, zonder dat iemand de liefde van je leven is. Maar vertrouwen moet er wel zijn. Dat had je blijkbaar al niet, vóór je hier je vragen stelde. Succes met je beslissingen!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Een goed besluit genomen,je zou een van de velen zijn die er wel in zo iets intrap.
Het was voor ons al heel duidelijk, dat het niet goed zat, met die man en haar zakenpartners aan mijn hoela, dus een goed besluit.
Wees altijd op je hoede en wees achterdochtig kijk eerst alles aan en gaat er dan na een half jaar eens kijken, zodat je weet dat het de ware wordt.
Succes in je volgend avontuur.................... Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

pierre
User
spacer line

Op 12-11-2014 18:15 schreef angelo:
bedankt allemaal voor de adviezen en reacties.ik ben een stuk wijzer geworden nu.ik heb haar in mijn woonplaats ontmoet en ik vond het ook al zo raar dat ze in huis was gehaald door die mensen.ik bedoel het was niet eens familie maar een zakenpartner.wat iemand zei over een maitresse daar dacht ik ook meteen aan.dat hun iemand zochten om met haar te kunnen trouwen en haar hier heen te kunnen halen.ik zat al te denken wat ze zou gaan doen als ik was gaan werken.wie zou er dan elke dag langskomen?

Angelo.

Ik sluit me bij Elsbeth en zieleffe aan.
fijn dat je onze waarschuwingen ( hoe krachtig en soms op een harde manier) wilt overwegen.
Het feit dat je zelf al vraagtekens zet bij dit hele gebeuren zegt in feite al genoeg.
Dat je hierbij op dit forum je vraagtekens nog eens wilt neerzetten, vond ik een prima idee.
Dat de antwoorden niet geheel positief uitgevallen zijn, tja.. maar zo werkt het wel doorgaans in Indonesie. Een bule is nu eenmaal een wandelende dompet en als je niet oppast is je dompet en de rest van je spaargeld binnen no time leeg en gaan ze op zoek naar een ander slachtoffer.

Mijn advies.
Stuur GEEN geld op en doe ook geen toezeggingen hiertoe, kijken hoelang het nog duurt en of ze nog geinteresseerd is in alles. ze zal wel poeslief en van alles en nog wat gaan beloven, ( ze zijn hier erg creatief in) maar hou je poot stijf en de portomonai dicht.
Dan ben ik benieuwd hoe graag ze die cursus nog wilt doen....
Mijn gevoel ( en ik zit hier zelden naast) is, dat ze op zoek is naar meer inkomsten ten koste van jou...
Speel het spelletje mee en zeg dat je geen geld meer hebt, ( nederland is ook duur) stuur haar een bankrekening afschrift waarin je toevallig rood staat ( maak uiteraard wel je rekening nummer zwart) en dan eens kijken of ze nog wel zo nodig enthousiast is...
In ieder geval je hebt diverse waarschuwingen gehad van andere forumleden en geloof me.. zij weten echt hoe het werkt in indonesie.

doe je voordeel hiermee

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Misschien heb ik nog een veel beter idee, Angelo.
De echtgenote van MerdekaSah heeft inmiddels al één les Nederlands/inburgering achter de rug.
Vandaag is les 2, en schuift de schoonzus van Salina ook aan.
Als je vriendin echt belangstelling heeft, zou ze alsnog ingepast kunnen worden in het team.
Dan moet ze wel snel beslissen om deel te nemen.
De lessen zijn in Solo, dus de kosten zijn beperkt tot maximaal, pak 'm beet, 2 x de stadsbus á 7000 Rp per les.
Neemt ze dit voorstel aan, is de belangstelling serieus te nemen.
Zo niet, kun je zelf je conclusies wel trekken.
Als je met mij contact wil opnemen, kun je mijn email adres via het forumbeheer opvragen.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 12-11-2014 18:15 angelo wrote:
100% kan ik het niet hard maken maar ik denk dat je (en mijn) vermoedens juist zijn. Deze meubelzakenman is gescheiden maar woont wel samen met zijn vrouw; trucs die worden gebruikt bij uitkerings- en/of belastingfraude. Ik ken (beroepsmatig) vele van dit soort handelaren en weet dat er om meer dan de helft een dubieus aura hangt. Zelfs zo dat ik een paar jaar geleden in NL bij een opsporings-/detective bureau was waar bleek dat veel van deze op Java/Bali verblijvende of rondhangende handelaren in file zaten op dit bureau evenals bij de ambassade. Hun grootste sport is de vrouw of vriendin van een ander als maitresse er op na te houden. Dan voelen ze zich als een echte Neanderthaler pas viriel. Het soort dames waar zij mee omgaan, zijn doorgaans het frivole, losbandige type dames die graag "bijverdienen".
Balie medewerkster op een advokatenbureau......mmm. Is dat zo? Heb je het gecheckt? En daarnaast nog eens achter meubels aan jagen?
Gelukkig ben je realistisch genoeg om je twijfels erbij te zetten. Als je wilt, kan je de waarheid zo laten nagaan. Voor weinig geld kan een detectivebureau binnen no-time dit uitzoeken. Dan beoordeel je haar ook niet verkeerd mocht alles OK zijn. Neem even contact op hier links via www.djavaconsults.nl. Zij kunnen je verder inlichten en wellicht helpen.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 10-11-2014 03:01 schreef Yogya-Bali:

[quote verwijderd]
Dit land is op de ranglijst van neukers het 2e land ter wereld waar verhoudingsgewijs het meeste gewipt wordt.

Ik zit nu al 5 dagen te denken.
Welk land staat dan op nr 1?

" rel="nofollow">

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Mooi aanbod Jupje dat moet inderdaad Angelo heel snel duidelijkheid geven Emoticon: Yes!

Mijn vrouw is dolenthousiast maar dat heb je denk ik al gemerkt.
Een probleempje ze neemt te veel hooi op haar vork.
Computer thuis is geupdated maar verkeerde software (oude versies)
dus daar moet ze hard achteraan om dat recht te trekken
anders kan ze thuis niet volledig aan de slag met het studeren

Verder zijn er thuis tukangs aan het werk om nog wat werk af te maken
voordat het water echt met emmers naar beneden komt en ze heeft nog
wat werk wat ze daarnaast moet doen.

Ik heb haar gezegd om volgende week even eerst thuis wat dingen
af te maken voordat ze verder gaat met jullie.
Maar haar kennende doet ze dat niet Een beetje KK kepala keras.
Daarom even vanuit deze kant mijn verhaaltje
Ze is heel blij met jullie hulp en wil jullie niet voor het hoofd stoten
dus draait zichzelf in allerlei bochten nu hou er aub rekening mee Emoticon: Wink

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

71,499,251 topic views - 232,282 posts - 13,672 topics - 21,892 members - last post @ 21-05-2019 18:36 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

118,401,636 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com