indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

salina
User
User icon of salina
spacer line

Hier zal ik updates plaatsen over mijn leven in Yogya.
Dingen die ik meemaak, zoals probleempjes, waar ik regelmatig tegenaan loop, maar ook de leuke, grappige en tevens bizarre omstandigheden waarin ik me soms bevind.
Dus zoals IK ze zie, voel en meemaak. Dit kan een gebeurtenis van vandaag zijn maar ook van vorige maand.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nadat ik mijn chauffeur, tevens zwager, (zie topic: waar culturen botsen) eruit heb geflikkerd, heb ik nu tijdelijk een andere. Hij heeft al een baan dus hij kan niet elke dag maar is heel blij met het extra zakcentje en ik ben voorlopig geholpen met hem.
We moeten veel doen de komende tijd, en hebben al heel veel gedaan, vanwege ons 'nieuwe project'.

Voor degene die het andere topic niet hebben gevolgd: We hebben spot goedkoop een brok land kunnen kopen in Sewon om daar een villa op te bouwen.
Die koper had met spoed geld nodig voor zijn (dure) tweede vrouw die een luxe leventje wilde in een residence met zwembad en allerlei andere faciliteiten.
De aanbetaling van 250 juta had al door hem betaald moeten zijn dus voor dat bedrag konden we kopen mits we de volgende dag bij de notaris konden zitten.

Afijn. Het land is 600 meter dus wel een beetje groot voor 1 villa dus laten we er 2 op bouwen. Een 'guesthouse' voor vrienden en familie die langskomen en voor eventuele professionele verhuur.

Het valt niet mee om zelf je huis te laten bouwen. We hebben een totale prijsafspraak (een aangenomen klus en niet per uur of dag) dus er wordt wel hard gewerkt maar mijn God, het is af en toe een drama. Je moet er elke dag even bij zijn om instructies te geven en daarna te checken of het (goed) is gebeurd. Wij bule's hebben toch een heel andere smaak dan de gemiddelde Indonesier. En ik ben nogal Pietje Precies. Dus geen scheve handels aan mijn keuken (een mm verschil zie ik al) of ornementen aan de muur. Vandaag heb ik de opdracht gegeven om een muur opnieuw uit te hakken omdat er een halve cm verschil in zit. Ik zie dat direct dus kan dat beter nu laten veranderen dan dat ik me jaren ga zitten ergeren.

Dan het keramiek. Ik heb nu al 5 keer opnieuw keramiek moeten uitzoeken omdat de aannemer veel te traag was met het daadwerkelijk bestellen ervan. Een keer voor de vloer in villa 1 (waar we gaan wonen) en 2 x voor villa 2 (het gastenhuis) en dan nog 1 x voor de badkamer en keuken voor villa 2.
En ken je dat? Als je eenmaal hebt gekozen en je zinnen erop hebt gezet? En dan een paar weken later hoort dat je weer opnieuw moet uitzoeken met die andere mooie tegel in je achterhoofd, die dus is uitverkocht en voorlopig niet besteld kan worden? De moed zakt je toch in de schoenen dan......
Nu heb ik toevallig marketing gestudeerd maar zelfs een debiel kan merken dat ze hier op een vreemde manier 'zaken doen'. Het meeste is habis, kosong, uitverkocht en niet meer te krijgen, tenzij je wilt wachten. Hoelang je moet wachten is vaak niet bekend. Ik heb alle keramiekzaken in Yogya gehad inmiddels.
Maar vandaag is het toch weer gelukt. Keramiek voor de keuken in villa 2 en direct maar meegenomen i.pl.v. op die aannemer te wachten. Overigens ben ik dan wel zo'n draak dat ik steeds duurder spul uitzoek. Kost mij niks meer, gaat van zijn winst af. Emoticon: Devil

Goed...Met onze nieuwe chauffeur dus op pad geweest. Gisteren kwam hij voor het eerst. Ik zag hem aankomen op zijn brommertje. Met een paar kinderen opgestapeld aan de voor en achterkant. Gaan we weer.....
Hoe komt dat toch....waarom hebben de mensen nou toch het idee dat ik het wel leuk zal vinden om met al die kinderen van een ander op pad te gaan? Altijd worden die kinderen in mijn auto gegooid, terwijl er toch echt geen 'entertainmentbureau' of 'gediplomeerd nanny' op mijn voorhoofd staat. Hooguit 'ATM' maar dat is het dan ook. Mijn zwager had er ook een handje van. Hup..ga allemaal maar lekker mee met tante. Nou...tante heeft daar geen zin in hoor. Lekker allemaal thuisblijven bij mama of opa en oma. Emoticon: Bye bye Ze moeten ook allemaal altijd maar mee die winkels in en uit, alsof ik stroop aan m'n hol heb zitten.
Dus direct maar de kop indrukken. Gelijk vanaf het begin: GEEN KINDEREN MEENEMEN NAAR HET WERK! En zeker geen vreemde. Bovendien heb ik ook nog eens enorme kotsangst en zal je net zien dat er weer een kind de boel onder kotst.
Dus die man eerst weer terug naar huis met al die opgestapelde kinderen zonder helm.

Ook nog voor een nieuw bankstel wezen kijken vandaag, maar dat is moeilijk zeg. Ik heb nu heel wat meubelwinkels gehad maar nog steeds niks. Soms kom ik ook in winkels dat ik denk: man, man, man....hoe krijgen jullie het voor elkaar om dit soort bankstellen uit te stallen in je winkel. Zelfs Mary Servaes draait zich om in haar graf. Eerlijk, het is af en toe verschrikkelijk. Soms ook wel leuke zaken hoor, het is niet overal treurig maar ik heb mijn zinnen gezet op een rode bank. Echt rood he....Van de week was ik in een 'best leuke' zaak maar ze hadden geen rood. Die konden we wel bestellen dus die verkoper nam ons mee naar zijn computer omdat de rode bank daarin stond. Model was leuk maar echt.......Zo PAARS als het maar kan. Paarser kon niet. Zelfs iemand die kleurenblind is kan nog zien dat het paars is. Dus tja...zo blijven we verder zoeken.

Morgen een rustige dag voor ons doen en dan maandag er weer tegenaan.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Vanaf nu ga ik mijn best doen om je verhalen te volgen. Wel goed dat je hier op zaterdag mee begint... Emoticon: Smile

Ha kinderen meenemen. Heel herkenbaar; iets in die richting gebeurt mij ook met enige regelmaat als in een auto met chauffeur huur. En van dat kotsen; een half jaar geleden nog meegemaakt. Alleen was dat niet helemaal een vreemd kind (maar dat maakt het minder erg)

En kleuren? Geweldig. Rood, paars, roze, oranje is blijkbaar allemaal dezelfde kleur.
Ik heb er nog een variant op. Vorige maand in Jakarta ging ik weer eens op lenzenjacht. Rechts en links is bij mij nogal verschillend ( -5,50 en -3,5) Enfin, lenzen uitgezocht en bijna afgerekend. Ik zag dat het geen 3,5 maar 3.0 was. Ach, zei de verkoopster dat scheelt toch maar een half...... Ja precies om -,5 gaan we hier naar de oogarts. Muts. Maar, die 3,5 hadden ze dus niet. Emoticon: Angry

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

salina
User
User icon of salina
spacer line

Oh gelukkig Anne Mieke, ik dacht al dat het aan mij lag allemaal...
Maar jij herkent het dus ook....

Maar wat een verschil met je ogen zeg! Ik heb inmiddels plus en zie niks meer zonder leesbril.... Emoticon: Cry

En die bril ben ik dus ALTIJD kwijt.... Emoticon: Angry

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Leuke verhalen Salina.
Mijn schoonbroer heeft een rijbewijs en is een heel voorzichtige chauffeur. Bovendien heeft hij geen kinderen en geen baan. Indien je geďnteresseerd bent, wil ik mijn vrouw wel vragen om hem te bellen en te vragen of hij dit ziet zitten. Hij spreekt geen Engels.

Blijf vooral die boeiende verhalen schrijven. Emoticon: Yes!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

salina
User
User icon of salina
spacer line

Is goed Erwin. Ik hoor wel van je. Als hij nou nog een cursus Engels zou willen kan hij in de toekomst ook nog met klanten op pad.

Oh nee, doe maar niet. Dat is die luie zeker. Dan niet voor klanten maar alleen voor ons. Dan kijken we het dag voor dag wel aan.... Emoticon: Yes!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-11-2014 13:59 salina wrote:
Oh gelukkig Anne Mieke, ik dacht al dat het aan mij lag allemaal...
Maar jij herkent het dus ook....

Maar wat een verschil met je ogen zeg! Ik heb inmiddels plus en zie niks meer zonder leesbril.... Emoticon: Cry

En die bril ben ik dus ALTIJD kwijt.... Emoticon: Angry
Op zich niet zo vreemd hoor. wel meer mensen hebben een (groot) verschi,l tussen beide ogen. Aan een leesbril begin ik gewoon niet En dat terwijl je die bij minsterkte juist meestal sneller nodig hebt; ik zal wel geluk hebben.
Volgens mij zie jij nog genoeg... Emoticon: Shut up!

salina
User
User icon of salina
spacer line

Nee joh....ik moet zowat een blindengeleidehond wat betreft lezen.
Het gekke is dat ik vroeger, (toen ik nog jong, strak, jeugdig, knap en kortom een plaatje was), altijd min had. Niet veel hoor -1 of zo. Net niet slecht genoeg voor een bril, maar wel knijpen met de ogen tijdens tv kijken e.d.
Nu zie ik, sinds ik plus heb, veraf dus weer gewoon normaal. Ik gebruik nu + 2 meestal, als ik 'm kan vinden dan. Over tien jaar zit ik waarschijnlijk met een vergrootglas. Emoticon: Confused

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Dus als je wandelt loopt je met een witte stok met rode ringen Salina ? Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Bril met een touwtje om je nek hangen kán best handig zijn...verliezen doe je dan niet. mist je het niet af doet....

Dus ik begrijp dat je niet de jongste meer ben en als ik het goed leest hebt je ook geen eigen kinderen....klopt dat? Dan kan ik me héél levendig voorstellen dat je ook niet écht naar andermans kinderen loopt te springen.. Emoticon: Party!

Tja...wat betreft Indonesiërs is en blijft een apart volkje....en zéker als je zelf geen Indische ben.... kan je ook moeilijk in hun gevoel en leven plaatsen..... wel als je járen ben getrouwd dan leer je het op den duur wel.

Ik kijk uit hoe het verder gaat met jullie gebouwde huizen....trouwens waar wonen jullie dan? In een gehuurd huis of zo?? Dicht bij jullie bouwplaats ?
Doe rustig aan...... groetjes Emoticon: Bye bye

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ik ben nog piepjong hoor Kembang. Was maar een geintje.

Alleen van de week toen ik met mijn zieke lijf van de brommer afstapte voelde ik me net een oud wijf van 50.....

En dat ben ik nog lang niet...

" rel="nofollow">

salina
User
User icon of salina
spacer line

Oh...ik woon niet zo ver van die bouwplaats.
Misschien 10/15 minuten als je verder geen spiegels onderweg afrijdt, in een berm terecht komt of stil moet staan om je ruiten schoon te maken, want dan ben je wel een uur onderweg.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

De keramiek en bouwperikelen die ik heb meegemaakt staan ook al ergens vermeldt op dit forum
Zelf bouwen in Indonesia dat is een belevenis Ik heb 3 jaar van dat avontuur mogen genieten.
Uiteindelijk ben ik maar een "bouwleerplaats" begonnen en heb zelf een drietal oude
rotten die mij wel begrepen jongeren daar laten trainen en met een prachtig resultaat
Want ze willen allemaal leren en laten zien dat ze het kunnen ook omdat het salaris
dan omhoog gaat.
Maar er zijn ook wel eens muren weer afgebroken.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Kinderen van het chauffie meeslepen herken ik niet, dat zal waarschijnlijk toch liggen aan het feit dat ik in Sunda zit.
Niet alleen een compeet andere taal, maar ook een andere mentaliteit, over het algemeen een stuk beleefder, uiteraard niet als ze de voordeur achter zich dicht hebben getrokken en de weg op gaan Emoticon: Angry

Eigenlijk begint het weer helemaal verkeerd Salina, als je een afspraak maakt met iemand om voor een goede vergoeding te chaufferen en hij komt op zijn eerste dag al met een sloot kinderen aanzetten, dan heb je naar mijn mening weer een verkeerde.
Je kan er op rekenen dat de volgende grap er aankomt, niet komen opdagen of voorschot vragen omdat moeders naar het ziekenhuis moet of zoiets, je kan er op wachten.

Ik zou als ik jou was het aanbod van Erwin zeker in overweging nemen Salina.
Erwin is lang genoeg in Indonesië geweest en zijn zwager zal ongetwijfeld het één en ander van zijn Europese denkwijze hebben opgepikt.
Erwin zijn emailadres staat in zijn profiel.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Doe ik zeker Malam, (hij gaat eerst zijn schoonzus contacten) want Erwin zijn zwager heeft geen baan dus altijd inzetbaar. En zolang ik nog geen Engels sprekende heb, is zo'n parttimer altijd handig om af en toe in te schakelen en per dag af te spreken. Wie weet krijg ik wel alleen Indonesiers als gast in de toekomst dus je weet het niet. Dat Indonesiers de Europese denkwijze oppikken denk ik niet, maar dat hoeft ook niet perse.
Ik denk dat de chauffeur die met die kinderen kwam al een keer gezien had dat ik met kinderen in de auto zat (van die broer) dus dacht dat het wel normaal zou zijn.
Maar hij weet het nu en doet het niet meer.

Merdekasah waar staat jouw verhaal van die verbouwing? Lijkt me leuk om te lezen. Emoticon: Yes!

salina
User
User icon of salina
spacer line

Half jaar geleden...

Ik ben eigenlijk best wel een beetje in het verkeerde land terecht gekomen.
Sommige Hollandse vrienden, bekenden en familie staan ervan te kijken. 'JIJ!! In Indonesie??'
Ja ik, met mijn soort smetvrees achtige buien, kotsangst, 'overal' vies van met name hoestende en niezende mensen, diep hun neus ophalende en lekker door hun keel laten smerende Aziaten, die daarna achteloos hun groene klodder op de grond smijten. Maakt ze niet uit waar en maakt ze niet uit of iemand dat ziet of hoort. Viespeuken.
Van de week zag ik er weer een liggen vlak voor de deur van een prachtig luxueus restaurant waar ik een heerlijke cappuccino wilde nuttigen op het terras maar na het bestuderen van die klodder (dwangmatige tic: ik moet ook nog uitgebreid naar zo'n rochel kijken of het wel echt is en of er niemand intrapt) ben ik maar een stukkie verder gelopen. Anders blijf ik maar kijken, met 1 oog dicht. Alsof die fluim met maar 1 oog open minder vies wordt.

En dan dat 'geknak' van vingers en tenen de hele dag. Ik krijg er echt de kriebels van. Mijn haren staan recht overeind op mijn lichaam. Of ze breken zowat hun nek door er een keiharde, snelle draai aan te geven. KNAK, hoor je dan. Als een Nederlander dat zou doen, zit diegene gelijk levenslang in een rolstoel met een dwarslaesie, maar hier in Indonesie doen ze dat tussen het wandelen of rijden door. KNAK...

Maar wat ik het meest ondraaglijk vind, is hoe ze hier met dieren omgaan. Of...eigenlijk gaan ze er niet mee om, dieren kunnen het bekijken hier. Ik ben een enorme dierenliefhebber. Tja...dat is nou eenmaal zo, ik had het ook liever anders gezien want ik lig gewoon wakker van dierenleed. En ondanks dat mijn teksten/uitspraken hier anders zou kunnen doen vermoeden, kan ik ook niet tegen kinderleed. Twee dingen waar ik wakker van lig en ik eigenlijk niet wil zien of meemaken.

Kinderleed zie ik hier eigenlijk (gelukkig) nooit maar dierenleed des te meer. Ze worden geschopt en geslagen, vaak door kinderen die niet beter weten en het wordt ze ook niet aangeleerd om respect te hebben voor het leven.
Een paar weken geleden heb ik nog gezien dat een kind een baksteen op een kuikentje gooide. En ondanks dat ik niks met kinderen heb en ze ook niet de hele dag bij me in de buurt wil hebben, kan ik ze ook niks aandoen. Een grote vent had ik allang met een knuppel weggeslagen maar ja....een kind....dat kan ik dan weer niet. Ik heb dan ook mijn 'goededoelenpotje' netjes verdeeld. 50% gaat naar dierenorganisaties en 50% gaat naar educatie voor kinderen en jong volwassenen.

Ik heb katten hier. Op 1 na, zijn ze allemaal per ongeluk bij me terecht gekomen. Als baby, alleen, zwak en zielig. Opgelapt bij de dierenarts en geadopteerd. Ze hebben een wereldleven bij me en ze zijn een lichtpuntje in mijn leven. Ze denken ook dat ik hun moeder ben. Emoticon: Smile

Toen ik terugkwam na een paar weken Holland in het afgelopen jaar, was er 1 weg. Die had degene die op mijn katten zou letten, laten ontsnappen. Dat denk ik tenminste. Hij heeft nooit de gore moed gehad om me te vertellen wat er precies is gebeurd. Of hij dood is gegaan door een ongeluk in huis of dat hij gewoon ineens weg was.....ik weet het nu nog niet. Ik was echt ontroostbaar want een kat die je vanaf baby in huis hebt, kan niet overleven op straat hier. In Nederland misschien nog wel maar hier is het gewoon over en uit voor zo'n beestje. Die kerel heb ik direct ontslagen, want hij bleef geheimzinnig doen over de verdwijning. Hij had overigens ook nog eens geld gejat uit mijn slaapkamer. Daar had ik een bedragje verstopt voor als er onverwacht geld nodig was voor die hulp. En ik had het zo goed verstopt dat hij zelfs nog moeite zou moeten hebben gehad met vinden, als ik een soort schatkaart/plattegrond zou hebben achtergelaten. Maar ja...ze ruiken het geld hier gewoon. Geld zal wel echt stinken dan want echt hoor.....het is superknap dat het gevonden is zonder mijn instructies.

Ik heb een beloning uitgeloofd voor wie mijn kat zou vinden. Beschrijving gegeven: zwart/wit met een varkenspikstaart, zo'n wokkel zeg maar. Uiteraard was de hele omgeving hier aan het zoeken. Iedereen reed hier rond op fietsen, brommers, lopend, kruipend, rollend door de struiken en de bagger, om die beloning binnen te harken. Ze kwamen met van alles aan. In eerste instantie dachten ze (vanwege de beloning) dat het wel om een bijzondere kat moest gaan, dus de perzen en angora's werden bij anderen uit de tuinen gejat en verheugd bij mij binnen gebracht. Ze waren niet aan te slepen. Rode, harige angora's, witte langharige perzen, zwarte half angora's/half pers, beige kortharige siamezen, er kwam van alles langs, maar geen zwart/witte (overigens lelijke) kampungkat met een wokkelstaartje. Emoticon: Nooo

Uiteindelijk snapten ze dat het een gewone kat betrof, waar geen rupiah mee te verdienen was, zelfs niet als broodfokker, en dachten op z'n minst dat ze met een gestoorde bule te maken hadden die uit een inrichting was ontsnapt. Nou ja...uiteindelijk ben ik zelfs naar een voodoopriester gegaan op aanraden van de mensen hier. Ik ben maar gegaan terwijl ik ook wel wist dat dat zonde van mijn tijd zou zijn. Dat verhaal komt later, speciaal voor Kembang..... Emoticon: Yes!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik ben ook gek op poezen Salina Emoticon: Yes!
Ik heb een al wat oudere poes, onvoorstelbaar trouw. Emoticon: Yummie!
Op de één of andere manier ben ik niet aantrekkelijk voor jonge poesjes. Emoticon: Confused
Die lopen altijd bij mij weg voor ik ze heb kunnen aaien Emoticon: Bye bye

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Ik heb echt geen idee waarmijn bouwperikelen ergens staan Salina
Ik heb het nooit heel uitvoerig beschreven meer tussendoortjes
het meeste zal wel ergens in omong omong staan.

Moest overigens net wel weer lachen.
Om iets wat dan weer bij mijn leven in Solo hoort.
Zoon is 21 jaar en ik dacht als voorbereiding op zijn eigen verantwoordelijkheid
is het misschien een goed idee wanneer hij vast wat ervaring op gaat doen in
de wijkvergadering. De rapat met de father2 zoals ze dat hier noemen.
Ik dacht dat kan hij mooi doen als vervanger van mij.
Maar tjezus ... daar kwamen me toch een berg bezwaren tevoorschijn.

Hij is nog te jong (21 jaar)
Hij is niet getrouwd (nog niet)
Hij is niet het hoofd van de KK (kartu Keluarga)

Tsja allemaal leuk natuurlijk maar ik heb tegen vrouw gezegd
ga vanavond maar even mee en zeg maar papa John draagt de
volledige verantwoording voor 100% over aan zoonlief als zijn represantant
en alle beslissingen neemt hij vanaf nu.
Dat hebben ze maar te accepteren en die hele tradisi Java die kunnen ze wat
mij betreft in dat donkere gat aan de achterkant steken.

Ik zal later wel vertellen wat de uitslag is de meeting is vanavond,

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dat kattenverhaal in Indonesie ken ik wel. Er zijn er maar weinig die niet bang of schichtig zijn en ze worden soms vaak ook zo ruw behandeld.Ik heb echter wel het gevoel dat ze in Indonesie beter overleven (want dat is het vaak) dan honden omdat ze vaak net iets te slim zijn.

Ik heb zelf ook een kat, Minou en ik vind het altijd moeilijk om haar achter te laten in het pension als ik weer eens wegga. Ze is dan de eerste twee dagen superchagrijnig hoor ik altijd. En dat snap ik best wel als ze hier een prinsessenleven heeft met een tropische tuin voor en achter en kan gaan en staan waar ze wil, eten wanneer ze wil, en alleen maar gekroeld en geaaid wordt.
Alle katten in Indonesie noem ik altijd Minou Emoticon: Smile

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

In alle derde wereld landen hetzelfde, het begint inmiddels eentonig te worden, de piramide van Maslow, pas in het topje van de piramide is er plaats voor dieren. Emoticon: Yes!
In de basis van de piramide is er niet eens respect voor de medemens laat staan voor dieren, die zijn om op te vreten. Emoticon: Blush

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ook katten en honden als het uitkomt.

It's only kinky the first time.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 09-11-2014 09:14 merdekaSah wrote: ......de volledige verantwoording voor 100% over aan zoonlief als zijn represantant en alle beslissingen neemt hij vanaf nu.
Dat hebben ze maar te accepteren en die hele tradisi Java die kunnen ze wat mij betreft in dat donkere gat aan de achterkant steken.
Exact. Het is nu 2014 en die achterlijke en achterhaalde tradities moeten maar eens de vuilnisbak in. Elke cultuur die statisch is (en dus niet verandert) is een dood gedoemde cultuur. En dat is o.a. de Javaanse cultuur. Vele tradities (feitelijk is traditie niet hetzelfde als cultuur maar uitsluitend een slap aftreksel ervan) zijn compleet functieloos geworden in de huidige tijd en is het dus tijd om ze over boord te gooien. Tradities zonder betekenis en functie = folklore. Daar koopt men niets voor.
Het ergste zijn die bruiloften. Er is geen hond meer die nog snapt waarom dit of dat moet worden gedaan, maar ja, traditie he, heilig.... Emoticon: Confused

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

On 09-11-2014 10:10 oyibo wrote:
Ook katten en honden als het uitkomt.

Enkele dagen geleden heb ik eindelijk hond kunnen eten, het stond al lang op mijn lijstje. Textuur van stoofvlees maar veel te veel lemongrass om de stank te doen verdwijnen, werd me verteld.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik vond het niet stinken. En echt lekker was het nou ook niet.

It's only kinky the first time.

TheoBierum
User
spacer line

De eerste keer dat ik hond at was in Toraja (Sulawesi).
Ik dacht; zo vies kan het toch niet zijn, dat moet ik elders nog eens proberen.
Dus nogmaals hond (RW) gegeten, nu in Manado.
Wederom afschuwelijk.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Gatverdamme

" rel="nofollow">

Dan eet ik nog liever een mens....

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Dat verhaal komt later, speciaal voor Kembang..... Emoticon: Yes!

Ik ben benieuwd naar dat verhaal Salina......

Gezien je verhalen en hoe je in elkaar zit Salina vraag ik mij inderdaad af wat je eigenlijk in Indonesië doet....tjonge, tjonge.. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Ga lekker op een andere eiland wonen ( Indo. heeft vele eilandjes) .....misschien een stuk rustiger voor je....en je moet wel best gauw de Bahasa Indonesia leren.... Emoticon: Party!
Maar al met al vind ik knap van je dat je nog steeds niet uit elkaar ben gespat van boosheid Emoticon: Angry Emoticon: Angry Wederom mijn respect voor jou Emoticon: Smile Emoticon: Smile

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,066,901 topic views - 224,499 posts - 13,535 topics - 16,964 members - last post @ 13-12-2017 21:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,354,026 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com