indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Veraboom
User
spacer line

Wij gaan volgend jaar april 3 weken naar Java enBali. Bij kleine reis bureautjes vragen wij prijzen op voor een 19 daagse rondreis. Nu wordt er gezegd dat de prijs niet gezegd kan wordenomdat de benzine prijs misschien wel met 50% omhoog gaat.
Ons lijkt dat wel heel erg veel. Weet iemand wat de verwachtingen zijn over de benzine prijs?
Veronica

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

De verwachtingen zijn dat er

of niks gebeurd
of een kleine verhoging
of een forse verhoging

Het is politiek een zware bevalling
Echter men moet het relatief bekijken

Benzine is in Indonesia t.o.v. Nederland heel goedkoop

Dus waar men nu bv 350.000 rph per dag betaald
zou het dan 600.000 rph kunnen worden
(ca 40 euro per dag voor een huurauto)

Kleine lokale reisburo's moeten op de kleintjes letten dus logisch
dat ze nog geen uitspraken doen.

spacer line  

Het is bekend dat de brandstofprijzen in Indonesie omhoog zullen gaan, maar niet wanneer en met hoeveel. Verwachting is op korte termijn een prijsverhoging met Rp. 3,000,- per liter benzine en vervolgens Rp. 1,000,- per kwartaal, tot er een prijsniveau bereikt is van ca. Rp. 12,000,- per liter.

Al met al maakt dat niet zo heel veel uit. De brandstof-component in de kostprijsberekening voor transport bedraagt ergens tussen de 15 tot 20 procent. Dus zelfs bij verdubbeling van de brandstofprijs heeft dat maar een beperkt prijsverhogend effect. Voorbeeld: Bij een verdubbeling van de brandstofprijs zou de momenteel opgegeven transportprijs met max. 20% in prijs mogen stijgen.

Andere componenten van de kostprijsberekening zoals aanschafkosten, afschrijving, renteverlies, verzekering, wegenbelasting, onderhoud, personeelskosten, etc., etc. blijven vooralsnog ongewijzigd.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dat er snel iets moet gebeuren is wel zeker, ik denk dat einde van deze maand de kaarten wel geschud zullen zijn.
Widodo zit namelijk met een behoorlijk probleem, SBY maakte half dit jaar de quota voor de gesubsidieerde brandstof bekend, waarop Pertamina gelijk de toevoer ging knijpen om aan het einde van het jaar niet in de problemen te komen.
Er ontstonden ogenblikkelijk tekorten en lange rijen.

Grootmoedig en ruimhartig gaf hij Pertamina de opdracht de aanvoer weer te normaliseren, waarmee hij zijn opvolger Widodo het probleem dus in zijn schoenen schoof.
Pertamina heeft inmiddels bekend gemaakt dat ze einde dit jaar een tekort van 1,9 miljard liter gesubsidieerde benzine heeft.
We zitten geen twee maanden meer van het einde van het jaar af, wanneer gaat de klap vallen, dus haast is geboden.

Volgens vice-president Kalla zal de verhoging van de benzine prijs deze maand al ingaan.
Dat gaat tevens de eerste aanvaring geven met de coalitie van Prabowo, die daar zoals was te verwachten tegen zijn, uiteraard zonder een andere oplossing aan te dragen.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

En waarom denk ik dat er dadelijk mensen zullen zijn die trots zeggen
als wij er niet waren geweest was de benzine prijs duurder geworden ???

Ik ben benieuwd wat het spelletje zal worden politiek
Een SBY-tje is weer te verwachten

Ik gok vooralsnog op de eerste twee regels van deze posting
maar het is Indonesia ... verrassingen zijn niet uitgesloten.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Vice-voorzitter van de Gerindra en DPR, strontzak met het verstand zo groot als een walnoot Fadli Zon heeft weer een uitspraak, hij geeft al een schot voor de boeg t.a.v. de knokpartij die straks gaat beginnen over de brandstofprijzen.
De subsidie op brandstof verminderen is niet nodig, want de prijs van ruwe olie is gezakt volgens Fadlu Zon(nesteek)

Zou deze economische lul met vingers wel weten wat een liter benzine nu kost?
Juist, rond de 10.000 Rupiah dus op iedere liter premium moet de Indonesische regering pakweg 3500 Rupiah bijleggen.
Zou deze knappe econoom ook weten dat als de prijs van ruwe olie per vat/barrel zelfs met 5 dollar zakt, dat dit de benzine slechts 400 Rupiah per liter goedkoper maakt?

Of is die pisvlek nu al bezig het volk op te hitsen om tegen de aankomende brandstofstijging te gaan demonstreren.
Alles maar dan ook alles wat die man doet en zegt is er op gericht Widodo en zijn ministersploeg te nekken, gadverdamme. Emoticon: Angry

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Dat bedoelde ik dus ..... de oppositie zal alles zo draaien
dat het lijkt of zij weer gelijk hebben alleen om Jokowi weer
dwars te zitten

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Oh het is allemaal terug te vinden, in het verslag van OPEC-landen.
Jokowi had het al aangekondigd voor hij president was.
De oppositie kan hoog en laag springen, ze kunnen er niet van af.
Het subsidie belijd komt van die afspraken daar moeten heel veel landen aan voldoen.
Dan kan die gek wel lopen te roep toeteren hij word ongeloofwaardig omdat het al vast staat..... Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Alhamdullilah. Hopelijk kunnen dan al die miljoenen motoridioten geen benzine meer kopen voor hun rijdende moordwapens.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

On 04-11-2014 13:21 zieleffe wrote:
Oh het is allemaal terug te vinden, in het verslag van OPEC-landen.
Jokowi had het al aangekondigd voor hij president was.
De oppositie kan hoog en laag springen, ze kunnen er niet van af.
Het subsidie belijd komt van die afspraken daar moeten heel veel landen aan voldoen.
Dan kan die gek wel lopen te roep toeteren hij word ongeloofwaardig omdat het al vast staat..... Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool

Click to see original image

Volgens mij kan de oppositie met hun meerderheid in de DPR
een verhoging van de benzineprijzen democratisch tegenhouden
wanneer iedereen de poot stijf houdt.

Erg voorspelbaar is alles in (politiek) Indonesia absoluut niet
gezien de huidige verhoudingen.

Maar we zullen het binnenkort merken. Ik ben benieuwd Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Komen ze dan wel geloofwaardig over als ze hun poot stijf houden.
Het is te verwachten dat ze nadenken wat ze doen internationale afspraken zijn afspraken.
ook daar kan de oppositie niets aan veranderen getekend is getekend klaar af.
Daar komt Jokowi goed mee weg, hij zal daar op meer op moeten beroepen, wat ze samen doen met andere landen
Deze mafkees zet zich nu in een netpak, of hij daarmee wil duiden, hier ben ik hollepiet.. Emoticon: Clown Emoticon: Devil

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik weet niet in hoe verre ze het tegen kunnen houden zo ver reikt mijn kennis niet, Ziel
In de DPR is het in ieder geval dik hommeles, de coalitie van prabowo heeft alle sleutelposities naar zich toe getrokken en daar is de pleuris over uitgebroken.
Door al dat gedonder zijn ze nog niet aan werken toegekomen ook, het enige wat ze nog uit kunnen blérren is dat ze tegen het verhogen van de brandstof zijn, tja dat gaat er in als koek bij het volk.

Maar of het realistisch is betwijfel ik, wil de regering de armoede bestrijden, het land verder ontwikkelen en kinderen toegang geven tot scholen, ook als ze straatsteen arm zijn dan is daar heel veel geld voor nodig.
Als de regering op iedere liter premium die wordt verkocht Rp 3500 bij moet leggen dan kom je op astronomische bedragen uit, dat is op den duur niet vol te houden.

Ziet de regering werkelijk kans ziet om de subsidie de nek om te draaien al is het op termijn of in fases, dan zal de pokken wel uitbreken.
Maar als ze met dat geld mooie dingen kunnen doen, dan is het met een jaar vergeten.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Logisch bekeken moeten de prijzen omhoog
Alleen voor de meeste Indonesiers is meer betalen niet logisch
De oppositie maakt dankbaar misbruik van dat gegeven

Hoe die poppenkast echt gaat aflopen (zelfs al zijn er internationale afspraken)
dat moeten we nog zien. Een van de speerpunten van Prabowo was nl juist
het "patriotisme" dus in deze zin, daar zijn veel Indonesiers gevoelig voor.
Zouden zelfs internationale afspraken zo maar in het ijzeren kabinet kunnen gaan

Dat Jokowi mooie plannen heeft dat is zo maar als er geen centjes zijn en
de KMP (koalisi merah putih) tegen blijft werken ook bij een benzineprijsverhoging
dan komt het land economisch een beetje op losse schroeven te staan vwb hervormingen.

Ik verwacht nog steeds weer een SBY-tje. Maar we zullen het zien.

Vwb die meneer in het pak............................

Al draagt een aap een gouden ring het is en blijft een lelijk ding Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Ze pakken de noodzakelijke verhoging van de benzineprijs hier gewoon totaal verkeerd aan.
Straks gaat de prijs ineens met, stel, 5000 Rp omhoog, en auw, dan doet het overal pijn.
In plaats daarvan zouden ze dat veel geleidelijker aan kunnen invoeren, met b.v. 100 Rp per week, of desnoods 500 Rp per maand.
Zo voorkom je misschien ook enigszins, dat er massaal gehamsterd wordt, met allerlei gevaarlijke toestanden van dien.

FAR FROM THE MADDING CROWD

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Jupje ben het helemaal met u eens, dat zouden ze moeten doen, geleidelijk aan verhogen.
misschien doen ze dat ook, hoop dat er goede adviseurs bij die ministersploeg zitten.
Anders moeten ze maar naar Malam, Jeroen,Y-B en als het moet kan ik ze ook nog bij staan.
Voor 100 juta zijn ze de man.............. Emoticon: Shiny Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

100 juta Ziel?
Pas op hé dat is het week tarief, laten we eerlijk zijn, kwaliteit moet betaald worden.
Bovendien wil ik een Toyota Crown Grand Saloon, er staan er nog een handje vol op de binnenplaats van het parlement van de vorige ministersploeg. Emoticon: Yeah right!

Tja benzine prijs in fases verhogen, dat heb ik ook al enkele keren geschreven, ronduit onbegrijpelijk dat ze dat in de afgelopen jaren niet gedaan hebben, ik kan er ook geen vinger achter krijgen waarom niet.
De laatste keer knalden ze de premium in ene klap van Rp 4500 naar 6500, je zag hier gelijk een prijsexplosie waar je stil van werd. Emoticon: Blush

Als SBY in zijn 10 jarig bewind de subsidie met een luizige Rp 500 per jaar had afgebouwd, dan had er nu nog maar een habbekrats subsidie overgebleven Emoticon: Yes!
Maar ja ik ben maar een huis tuin en keuken econoom en SBY een knappe kop, maar dan wel één zonder een greintje lef, iedereen tot vriend houden.
Laat er maar een paar cijfertjes op los, volgens BPH Migas is de subsidie op brandstof voor 2015 op 47 miljard liter gezet.

De huidige subsidie is nog rond de Rp 3500 de liter, dan kom je uit de losse pols op 14 miljard keiharde Dollar die de staat er in stopt. Emoticon: Confused
Dat in een land met een teruglopende economische groei, een belastingdienst die mazen in het heffings net heeft waar een walvis door heen kan en waar de helft van de bedrijven die de natuurlijke rijkdommen exploiteren niet eens geregistreerd staan, laat staan een vergunning hebben, dat verdwijnt allemaal in de zakken van regenten en gouverneurs met hun corrupte ambtenaren apparaat.

Een geweldige erfenis voor Widodo, met dank aan SBY, welterusten meneer de expresident en slaap zacht.
We kennen ongetwijfeld nog de uitdrukking van Balkenellende, "Eerst het zuur en dan het zoet".
Ik krijg de indruk dat Widodo dat omdraait, "Eerst het zoet en dan het zuur" hij loopt enorm te douwen in het doorvoeren van de smartcards voor sociale hulp en medische zorg, het zoet dus.
Dan straks ineens kaboem de brandstofprijzen met Rp 1500 of 2000 omhoog, het zuur dus.

Ik denk dat hij niet anders kan, ergens nog in een donker hoekje een handje vol van 20 miljard Dollar zal hij ook niet hebben.
En de staatsschuld aan het buitenland die in de 10 jaar van SBY is verdubbeld tot haast 202 miljard Dollar is ook niet om bepaald vrolijk van te worden, met de huidige koers. Emoticon: Blush

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Die Toyota Crown Grand Saloon is helaas alleen voor Japan zelf. Malam, jammer, maar aan de andere kant? Je ziet de auto toch,maar voor de helft.

Als de subsidie eraf gaat? Das mooi. Meer berovingen vrees ik. Die brommert stappen ze echt niet af.

Where there is a will there will be relatives.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het is trouwens een Toyota Crown Royaal Saloon Anorak, zou best kunnen dat ze alleen voor Japan zelf zijn, maar SBY heeft in ieder geval een vlucht van die regenwulpen over laten komen voor zijn eigen clubje. Emoticon: Yes!

Maar je hebt wel gelijk hoor, ik blijf maar op mijn solex rond tuffen, ik vind ze namelijk een beetje krapjes van binnen. Emoticon: Laugh out loud

ovses
User
spacer line

Hello. Ik deed bij deze gelegenheid niet te horen.
MODERATOR BREAK

Vrijdag! Een deurklink! Je bent geniaal!

Placed by oyibo @ 06-11-2014 18:06

spacer line  
matur suksama

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik had het gisteren over een bedrag dat de staat kwijt is aan subsidie op brandstof van 14 miljard dollar.
Ik sloeg de plank helemaal mis, volgens een verklaring van Widodo vandaag is het de lieve som van 28 miljard Dollar.
Er gaan dagen voorbij dat ik dat niet in mijn zak heb Emoticon: Nooo

Volgens Widodo pure verspilling, we moeten dat geld van de consumptieve naar de productieve sector verschuiven.
Infrastructuur, treinverbindingen, havens, spoorwegen en de agrarische sector, zaden en kunstmest voor boeren en waterresevoirs voor irrigatie.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 06-11-2014 13:13 Malam wrote: .....en SBY een knappe kop, .................., iedereen tot vriend houden.
Khas Jawa.

totto
User
spacer line

Het schijnt dat per middernacht de benzineprijs Ir 2000 omhoog gaat.

Toto Travel.com

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ja dat is nu op tv Emoticon: Yes!

Kompas breaking news.

Balen, heb toevallig net een lege tank en kan nu niet nog ff snel tanken..

pelaut
User
spacer line

Aha, vandaar alle fuzz, net lange rijen in Jakarta Kelapa Gading bij de tankstations net voor midddernacht, politie erbij, dranghekken, ben om 23:58 dan een van de laatste voor de oude prijs geweest, achter ons gingen de hekken dicht en werden de tellers opgenomen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

71,499,251 topic views - 232,279 posts - 13,672 topics - 21,888 members - last post @ 21-05-2019 15:21 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

118,394,135 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com