indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Mijn vriendin en ik willen volgend jaar in augustus naar Bali. Ik ben daar 10 jaar geleden al eens geweest dus weet wel een klein beetje welke plekken ik wel en niet wil zien.
Ik heb de volgende verdeling gemaakt van onze 21 dagen ......daar heb ik ook wat vragen over......heb al wat hotels geboekt bij Booking.com maar deze kunnen altijd nog geannuleerd worden.

De eerste 3 dagen zitten we op Jimbaran Villa Ombak Project

Daarna 4 dagen Ubud in Sri Ratih Cottages

Drie dagen naar Lovina in het Lovina Oasis Hotel

Drie dagen in Pemuteran in Pondok Rahayu Guest House.

Daarmee heb ik 13 nachten van de 20 nachten vast gezet.

Vraag.

Hoe ziet dit reisschema er uit?

Wat is verstandig om met de resterende 7 nachten te doen in augustus.....vast zetten met andere bestemmingen.....welke eventueel.... of biedt augustus genoeg plekken aan om nog ter plaatse te boeken.

Ik heb nog gedacht aan Lombok of Lembongan island....wij houden ook van lekker een paar dagen op het strand te relaxen.

Nadeel van vast zetten is dat je dan geen uitwijk mogelijkheid om zelf te bepalen, voordeel is dat het geen stress van uitzoeken op vakantie hoeft te geven.

Alvast bedankt voor tips en meedenk.

Groet Frank

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-10-2014 21:55 Sahajanirvana wrote:

Daarmee heb ik 13 nachten van de 20 nachten vast gezet.

Vraag.

Hoe ziet dit reisschema er uit?
Drie weken Bali lijkt mij wat veel van het goede maar smaken verschillen. Maar eerlijkgezegd vind in 13 nachten op Bali al veel. Een goede combinatie zou zijn met zuid Sulawesi (Toraja minimaal dagen), of Flores (maar dan zou ik die minstens 50/50 verdelen dus minimaal 10 dagen Flores. Met Lombok kan ook natuurlijk.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

spacer line  

Hoi Anne Mieke,

Ik had ook mijn bedenkingen voor 21 dagen Bali....Flores lijkt mij heel leuk. Meestal vinden wij het lekker om de laatste week van onze vakantie te relaxen.....Is het verstandig om in Nederland een ticket te kopen....zag op www.ticketindonesia.info voor 2 personen retour van Denpasar naar Flores voor 170 dollar......weet alleen niet of dat per persoon is.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Je kunt idd vooraf vanuit Nederland een ticket Denpasar naar Labuan Bajo, Maumere of Ende boeken. Ik zou dan wel een combinatie nemen zodat je Flores van oost naar west of omgekeerd kunt bereizen.
je vraag over die tickets begrijp ik niet zo goed. Immers je typt zelf in of het enkele reis of retour moet zijn en voor hoeveel personen. De prijzen staan in euro of in Rupiah vermeld, niet in dollars. 170 dollar retour hoeft het zeker niet te kosten. Ik zou de tickets overigens pas ergens volgend jaar mei of juni kopen. Dienstregelingen veranderen nogal eens.

spacer line  

Mijn eerste ingeving was Lombok.......ik heb een hotel geboekt voor 5 nachten aan het strand......hoe zit het met tickets naar Lombok....volgens mij kun je een paar keer per dag vliegen. Waarschijnlijk makkelijk in Bali te boeken?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Vliegtuig en snelboot (jetfoil). Ook nog de trage veerboot. No problem .

Pascal.F
User
spacer line

Vanuit Pemuteran naar Oost – Java.
Juist na de ferry de Kawah Ijen vulkaan >>> 3 dagen Kalibaru >>> Bromo Vulkaan >>> vlucht Surabaya naar Denpasar .
Mooi te doen in de resterende dagen en toch een beetje actie want dat mis ik persoonlijk in uw programma.
Of zoals Anne - Mieke schrijft Flores of Sulawesi

spacer line  

Hoi Pascal,

Ik begrijp je punt.....wij zijn alleen geen echte reizigers. Voor ons is het al heel wat om op 5 verschillende hotels te verblijven. Vakantie is voor ons een gedeelte tot rust komen, lekker eten, wat nieuwe dingen zien ....enz.

elsbeth
User
spacer line

Als je niet echt een reiziger bent, zou ik Sulawesi overslaan.
Hoe mooi ik het zelf ook vind, om Tanatoraja in je programma op te nemen, ben je toch
wel een week kwijt: 1 dag heen met bus, 4/5 dagen Tanatoraja, 1 dag terug met bus.
Het kost even tijd, maar dan heb je ook wat.
Als je echter meer van relaxen aan het strand houdt, dan is dit geen optie.

spacer line  

Voorlopig houden we het dan maar op dit reisschema

De eerste 3 dagen zitten we op Jimbaran Villa Ombak Project

Daarna 4 dagen Ubud in Sri Ratih Cottages

Drie dagen naar Lovina in het Lovina Oasis Hotel

Drie dagen in Pemuteran in Pondok Rahayu Guest House.

De zeven resterende nachten een hotel aan het strand in Lombok geboekt.

Vanuit daar neem ik aan dat we ook wel wat trips kunnen maken.

elsbeth
User
spacer line

6 dagen Noord Bali zou voor mi iets teveel zijn. Pemuteran is heerlijk voor een dag snorkelen (Menjangan Island, echt prachtig). Het achterland vind ik echter veel minder mooi dan bijv. Oost Bali. Er loopt één lange straat langs de kust, niet echt sprake van duidelijke dorpjes. Verder ziet je plan er goed uit, lekker rustig, niet te lange afstanden, leuke hotels!

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Op 02-11-2014 14:36 schreef Sahajanirvana:
De zeven resterende nachten een hotel aan het strand in Lombok geboekt.

Vanuit daar neem ik aan dat we ook wel wat trips kunnen maken.
Dat kan zeker, al ligt het er misschien een beetje aan welk strand je zit. De bekendste stranden zitten aan de westkust (omgeving van Senggigi). Vanaf daar kun je inderdaad prima (dag)trips maken, naar bijvoorbeeld de vulkaan en watervallen, naar de tempels en het waterpaleis bij Narmada, of naar de Gili-eilanden.

Als je bij een ander strand zit, bijvoorbeeld bij Kuta-Lombok aan de zuidkust, dan is alles wat verder weg. Behalve de (hele mooie) stranden en enkele traditionele dorpjes is daar wat minder te doen qua dagtripjes. Al is Lombok natuurlijk niet zo heel groot (ook vanaf daar is Narmada nog wel te berijden voor een dagtrip, bijvoorbeeld).

'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik was een maand geleden nog op Lombok. Ik vind Senggigi nog steeds de beste basis. Ben geschrokken van de drukte op Gili Air; als je rust zoekt is Gile meno beter, of Gili Nangu of nog beter een van de gili's uit de oostkust (richting Sumbawea).
Een traditioneel dorp op Lombok hoeft voor mij niet meer; dat is een grote touristtrap en gelijk aan souvenirs en zeurende mensen of je iets wilt kopen (moet kopen eigenlijk) en ik vind de traditionele dorpen op Flores, Sumba of Timor vele malen meer de moeite waard.
Van Sengiggi naar Kute Lombok kan in 1 of 1,5 uur met de auto. ook daar kun je niet rustig op het strand lopen, helaas.
Een mooie trip is met de klok mee vanuit Senggigi via de noorkust en ergens bovenin landinwaarts via het nationaal park; prachtige route.

Als je een auto en chauffeur of een boot nodig hebt dan heb ik nog wel iemand voor je.

Iets heel anders maar wat me opviel in Senggigi is dat de verkoop van arak helemaal uitgeband lijkt. Veel cafe's verkopen alleen nog maar geimporteerde (dure) dranken. eea t.g.v. de arakslachtoffers een paar jaar geleden.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,929,256 topic views - 222,137 posts - 13,485 topics - 16,234 members - last post @ 21-09-2017 06:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,980,115 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com