indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Santai ik wil je waarschuwen voor te veel optimisme, verwacht niet te veel.
Op zeker zal Widodo IndonesiŽ op de goede weg helpen, maar ook hij is niet almachtig.
De elite heeft zich schrap gezet, in de DPR is nog geen slag gewerkt, alleen maar ruzie gemaakt.
Pisvlek Prabowo heeft nog onvoorstelbaar veel invloed met het hele stelletje wat al decennia hun zakken zitten te vullen.
Daar door heen breken is niet zomaar gebeurd, ook daar gaat ook decennia overheen.
Maarrrrr het begin is er.

Santai
User
User icon of Santai
spacer line

Helemaal waar, wat kan je verwachten hier Emoticon: Confused
Het moet nog veel meer naar de onderlaag, into de kampung en zo.
Of, vanuit die onderlaag (bijv Widodo!).

Want mij lijkt, het volluk is niet helemaal gek, en wordt aardig wakker... de verkiezingen gaan dat wel uitwijzen straks weer...(?)

Sprak net nog het baasje van de warung, waar ik vaak bungkus haal.
Ik vroeg, "Hebben de meeste IndonesiŽrs dat nu wel door, dat gedonder nu weer met die aardige, glimlachende vriendelijke Bakrie (met zijn grote bollywood smile op zijn centenbakkie en met die wilskrachtige kinnebak wat vooruit)... Dat die niet goed is voor het land, maar nog steeds baasje is vanwege zijn geld?"
Hij keek me verbaasd aan en verzekerde me, heel on-Javaans, dat de meesten dit echt wel doorzien, zonder meer. Emoticon: Yes!

sukadi46
User
spacer line

Malam om wat te bereiken is het nooodzaak om de KPK te versterken, zodat je de lapzwansen van de DPR kan aanpakken, ze wakker schudden en ze waarschuwen om te werken aan de vooruitgang van het land. Bakri moet gedwongen worden om eindelijk de slachtoffers van Lapindo te compenseren. Het enige wat die man brult is dat het niet zijn schuld is, terwijl ze toen weigerden om afsluiters te plaatsen want het was te duur. Prabowo moet zijn ego niet zo opblazen, want zo belangrijk is zijn persoon niet. Het gaat om het land en niet om hem.
Het wordt tijd dat de mensen in de kampongs zich mobiliseren en zich tegen de gevestigde (corrupte) elite keert. Maar dat is een kwestie van opvoeding en lange adem

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Juist Sukadi, dat is een kwestie van geduld, IndonesiŽ is een jonge democratie en Keulen en Aken zijn ook niet op ťťn dag gebouwd.
Als ik terug kijk naar de tijd dat ik bewust werd van de wereld om mij heen in Nederland, dan spreek ik over pakweg 1960.
Een zeer benauwende enge wereld, veelal onder het juk van het geloof, zeker op het platteland, kijk eens wat er nu is veranderd Emoticon: Confused

We hebben het wel over meer dan 50 jaar geleden. Emoticon: Yes!
IndonesiŽ heeft tijd nodig, ook Agus en Dewi uit de kampung zullen op een bepaald moment gaan beseffen dat de 50.000 die ze krijgen om op een bepaalde partij te stemmen, geen oplossing is voor hun problemen.
Tijd en nog eens tijd, bovendien hopen dat Widodo IndonesiŽ een schop in de goede richting geeft. Emoticon: Worship

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik denk dat ťťn van de succesvolste ministers in de ploeg van Jokowi tot op heden toe wel Susi de minister van maritieme zaken en visserij is.
Deze dame waar de politieke elite zo hun mond over vol hadden omdat ze alleen maar middelbaar onderwijs heeft genoten, loopt nauwelijks een maand met olifantenpoten door de porseleinkast en het resultaat is al merkbaar.

Ruim drieduizend schepen hebben volgens zeggen de afgelopen maand de Indonesische wateren gemeden nadat er bekend is gemaakt dat de bemanning van illegale vissersschepen wordt gehaald en het schip naar de kelder wordt gejaagd.
Het wordt met de dag duidelijker dat dit een massale roofpartij is geweest die zijn weerga niet kent.

De prijs van verse vis is inmiddels aan het zakken, het is nu verboden met schepen van meer dat 30 bruto ton in de Indonesische wateren te vissen.
Alle licencies worden nu opnieuw bekeken, tientallen vertegenwoordigers uit omringende landen zijn inmiddels naar IndonesiŽ gekomen om hun licenties te herzien of te verlengen, dat gaat de staat heel veel geld opleveren.

132 schepen zijn inmiddels rond Kalimantan opgebracht en 435 personen gearresteerd hoofdzakelijk uit de Philippijnen en MalaisiŽ, 5 buitenlandse schepen van meer dan 100 bruto ton wachten op proces en worden waarschijnlijk tot zinken gebracht.
Deze herstructuering heeft volgens waarnemers veel te lang op zich laten wachten, de Indonesische wateren is een paradijs voor stropers, ze voeren als buitenlands schip ten onrechte de Indonesische vlag en hebben vervalste papieren, zo zijn ze jarenlang door de mazen heen gekropen.

De maritieme minister van het vorige kabinet Sharif Sutardjo een verschrikkelijke lul met vingers heeft toestemming gegeven dat kleinere schepen op volle zee hun lading over kunnen hevelen op grote schepen.
Dan heb je geen gaatje in je hoofd maar een krater in je kop, je bent niet alleen je havengelden kwijt, maar ook de controle op wie wat overslaat, afgelopen zegt Susi, opzouten.

Susi gaat ook de maffia aanpakken die de koel en vrieshuizen beheren, het is duidelijk dat ze als zakenvrouw in de vishandel precies weet waar ze het over heeft, goede zaak.
IndonesiŽ kan trots op deze dame zijn, een wijf met ballen die IndonesiŽ een hele belangrijke bron van inkomsten terug gaat geven.

Susi meid, om Malam neemt zijn peci voor je af Emoticon: Worship

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Trouwens de grootste moslim organisatie van IndonesiŽ de Nahdlatul Ulama (NU) heeft de steun uitgesproken voor het plan illegale vissersboten te laten zinken.
Volgens de voorzitter Said Aqil Siradj zijn er nog tientallen miljoenen straatarme IndonesiŽrs, dus het is maar goed dat de overheid zijn natuurlijke hulpbronnen beschermt.

Opperbevelhebber van het leger, luilak eerste klasse Moeldoko is met de staf chef van de marine in overleg hoe ze het beste de opdracht van de president om deze schepen tot zinken te brengen uit kunnen voeren.
Dat kan nog wel even duren, zo'n overleg doen deze heren graag in een 5 sterren hotel op Bali.
Na een uitgebreid diner een massage plus plus , dan kunnen de heren terwijl de dames hun geweerloopjes glimmend oppoetsen besluiten de olie en brandstof over te pompen en dan de kurk uit de bodem te trekken.

Waarom die gekke huisjes met die lange buizen aan dek van oorlogsschepen staan is Moeldoko nog niet duidelijk, tot op heden heeft deze ijzervreter alleen maar met dames en tinnen soldaatjes gespeeld.
Misschien dat de Staf chef van de marine in rijp overleg Moeldoko wijs kan maken dat het schietdingen zijn Emoticon: Laugh out loud

pierre
User
spacer line

Malam

Kun je Susi niet even bellen en jou bevindingen uit een zetten, ik denk dat zij dan wel raad weet met die luilak

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Niet nodig Pierre, het schijnt dat de Napoleon van IndonesiŽ opperbevelhebber Moeldoko door de marine stafchef onder het doorsmeren van hun geweerloopjes is bij gepraat.
Hij weet nu dat die huisjes met die lange buizen op dek van die grijze muizen kanonnen zijn, ik zag net op Metro tv dat ze die dingen gaan gebruiken. Emoticon: Yes!

Morgen worden de eerste drie illegale Vietnamese visserboten in 6000 stukjes geschoten in de buurt van het eiland Matak.
In Pontiak liggen ook 5 schepen van meer dan honderd ton, honderden tonnen vis is in beslag genomen, de schepen zagen er uit als Indonesische schepen en voeren met vervalste papieren.
Ze komen niet in het Indonesische register voor, ook die staan op de nominatie afgezonken te worden.

De marine gaat een leuke tijd tegemoet in de haven van Berau (Oost Kalimantan liggen inmiddels 163 inbeslag genomen schepen van tussen de 10 en 15 ton, dat gaat prijsschieten worden.
Volgens Iron lady Susi worden er in de aankomende weken een kudde vissersboten naar de kelder gejaagd als afschrik middel.
Daarna zullen de inbeslag genomen schepen incl. lading worden geveild, dat gaat dus muntjes opleveren Emoticon: Yummie!

Widodo had het over 5400 illegale schepen die in de Indonesische wateren actief waren.
Susi had het er over dat er vanaf een dag of 12 geleden zo'n 3000 schepen zich als een hazewindhond uit de voeten hebben gemaakt toen het plan bekend werd deze zeerovers te verzuipen.
Ik begreep niet erg goed waar de informatie van die twee op was gebouwd, maar slimjurk Susi maakt gebruik van een sateliet Emoticon: Laugh out loud
Er staan inmiddels allerlei maatregelen, controles en voorschriften op stapel en alle ministeries en instanties doen driftig mee.

Iedereen begint nu te beseffen dat het in het visserij gebeuren gaat om tientallen miljarden dollars per jaar, die IndonesiŽ de afgelopen decennia hebben laten liggen.
Susi wil ook maatregelen nemen om de visstand te herstellen, voor de Indonesische vissers is Susi een heldin, in sommige regio waar honderden stropers de pleitvaart hebben genomen vangen de Indonesische vissers al veel meer vis. Emoticon: Yes!

Ik lach me rot, die tante die niet eens haar voortgezet lager onderwijs heeft afgemaakt en op haar zestiende haar goud verkocht om vis in te kopen en te verkopen heeft 3 dagen geleden haar vermogen gemeld bij de KPK.
Hoge ambtenaren, ministers, gouverneurs enz. moet hun bezittingen melden.
Lepe Susi die met een mandje vis is begonnen heeft meer dan 83 miljoen Dollar in haar knip zitten, die hoef je niet te leren wat er speelt in de visserij Emoticon: Laugh out loud

pierre
User
spacer line

Ik ben benieuwd hoe de buurlanden gaan reageren op dit feit.
Eerlijk gezegd hoop ik dat er daadwerkelijk geschoten zal gaan worden.
Dat schrikt dan tenminste echt af, dreigementen hebben ze zo in de smiezen en omzeilen ze de boel weer.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Pierre de eerste drie hebben ze inmiddels laten plonzen, de bedoeling is de aankomende weken elke week op een ander eiland er een paar te laten plonzen.
De kustlijn van IndonesiŽ is ťťn van de langste ter wereld, het zou wel eens zo kunnen zijn dat stropers in ander delen denken dat dit plonzen maar een plaatselijke bui is Emoticon: Yes!
Vandaar dat de plonsmannetjes nu van eiland naar eiland gaan volgens Susi. Emoticon: Puh!

Tja de media in MaleisiŽ staat er bol van, ze bestempelen Widodo als arrogant Emoticon: Confused
Dan halen ze er nog van alles bij, o.a. de illegale emigranten uit IndonesiŽ Emoticon: Frustrated
Widodo is vrij onverstoorbaar, het enige wat hij zegt, dat geroof in onze wateren is afgelopen klaar uit.
Ze kunnen in MaleisiŽ mauwen wat ze willen, maar uitendelijk is dit land met zijn 30 miljoen inwoners niets meer of minder dan een luis in de Indonesische pels. Emoticon: Blush

Al dat commentaar slaat kant nog wal, hetzelfde als een inbreker wordt gepakt en dat ie gaat blerren omdat zijn koevoet in beslag is genomen Emoticon: Angry

Dag vogels dag bloemen Emoticon: Bye bye
En de groeten aan de visjes en schelpjes.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Volgens Sindo news gaat MaleisiŽ 50.000 Indonesische werknemers uitzetten Emoticon: Bye bye
Slechts 400 werkgevers zijn beboet voor het hebben van illegale werknemers.
Op de vraag of dit een gevolg is van het weren van rovers in de internationale wateren van IndonesiŽ wordt uiteraard ontkennend geantwoord..

Ik hoop dat Widodo MaleisiŽ helemaal gaat isoleren, over arrogant gesproken, dit land rooft voor miljarden Dollars uit de wateren van IndonesiŽ en denkt op deze manier IndonesiŽ te chanteren.
Opzouten wegwezen.
Het wordt tijd dat IndonesiŽ de rol op gaat eisen die ze als zo groot land verdienen en zich niet meer op hun kop laten schijten door een MaleisiŽ, Vietnam, Thailand en Cambodja. Emoticon: Bye bye

Santai
User
User icon of Santai
spacer line

Indonesia is aan het veranderen. Ook de plaats op de ranglijst van corruptie landen, van economische grootte, enz. gaat allemaal beter worden.
Het tij is gekeerd ondanks alle tegenstand, ondanks het snijden en plakken van de Prabowo en Bakrie media naar willekeur, lijkt me... Misschien gaan ze ooit nog beter voetballen Emoticon: Blush en wordt dit land als enige Muslimland in de wereld (?) behoorlijk democratisch ( hoe kan Emoticon: Confused dat samengaan?) met meer tolerantie voor andere geloven Emoticon: Bye bye (incl. atheÔsme, wat trouwens ook een geloof is)
En m.i. gaat Jokowi als beste president ooit - hij gaat t zelfs winnen van Soekarno als hij en zijn kabinet zo doorgaat - de geschiedenis in.
Tenminste, dat is mijn verwachting langzamerhand, zelfs voor dit land ja... we zullen zien.

http://www.dagelijksestandaard(...)olle-kracht-vooruit/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Als je zo tussen de mensen zit hier dan is het juist veel jongeren die met de juiste instelling met Jokowi mee gaan.
Afgelopen zondag, veel jongeren ontmoet en gesproken, met een taaltje van gebroken Engels en Bahasa door elkaar.
Werd geÔnterviewd door jongeren van een hogere school, die met een project bezig waren.
Vraag me niet welk project, want dat ben ik al vergeten .
Maar ik heb mijn eigen indrukken weer gegeven, hoe en wat ik er van vind, is daaraan niet van toepassing, maar dat het land aan het veranderen is, ten goed, dat gevoel heb ik hen proberen uit te leggen.

Zowel op straat als voor de TV hier, hoef je eigen niet te vervelen.
Er is altijd wat en het word zo openbaar en transparant weer gegeven, op de TV.
Maar toch moet je wel constateren dat het met een Franse slag gaat (dat zeiden we ook vroeger toch als het langzaam ging).
Zoals er al velen hier schreven, het zal niet in deze 5 jaar, dat deze regering (hoop je dan) en de President zit.
Maar wat ze nu al in de twee maanden dat ze zitten, hebben laten zien, heeft nog nooit de voorgaande regering ook maar laten zien, terwijl ze bezig zijn, alleen uit te voeren wat al beslist is, zo voortvarend zijn deze club.
Ik hoop het, dat het ten goede komt ten behoeve van het gewone volk, want die verdienen een betere leven......... Emoticon: Wink Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

De coalitie van Prabelebowo begint scheuren en barsten te vertonen, duidelijk te zien aan de scheuring in de twee politieke partijen PPP en Golkar, een gevolg van eigenwijze voorzitters Ali en Bakrie om naar de mooie beloftes Prabowo luisteren, terug naar oude tijden, geen gezeik alleen wij rijk.
Beide partijen bestaan nu uit twee groepen die allemaal vinden dat zij de enige echte vertegenwoordiging van de partij zijn.
Ook in beide partijen een groep die nog steeds met Prabelebowo kroelen en van beide partijen een groep die Widodo wil steunen.

Aankomende januarie gaat er stemming in de DPR plaats vinden t.a.v. de de manier van het kiezen van Gouverneurs, Regenten en Burgemeesters, of door het plaatselijk parlement(DPRD) of door het volk.
De coalitie Prabowo wilde het aan de DPRD's overlaten, tja dan zouden over 5 jaar zo'n 80 % van de plaatselijke bestuurders leden van zijn coalitie zijn, dat wil iedere politieke partij wel, maar dan zou IndonesiŽ wel terug bij af zijn (Suharto tijd)

Daar is enkele maanden geleden veel over te doen geweest, onder andere dat de hele Democratische partij van SBY de DPR verliet en niet stemde.
SBY stak er een stokje voor, die vaardigde een Perppu uit (soortement decreet), dat gaan dus de DPR leden in januarie behandelen.
Inmiddels zegt de voorzitter van de Democratische partij SBY dat de leden van zijn partij voor het volk moet stemmen, ook Romy die voorzitter is van groep 2 van de PPP en Laksono die voorzitter is van groep 2 van Golkar.

Als klapstuk is de zwabberende baklap Bakrie nu ook overstag gegaan, de baklap heeft door dat het het niet gaat halen en hij wil niet bij de verliezers horen, hij zegt zich te voegen naar de keuze van het volk Emoticon: Confused
Ga je nu eindelijk na een jaar als een dictator je eigen zin te hebben gedaan en je partij half naar de kloten hebt geholpen naar je achterban luisteren baklap Emoticon: Angry

Als dit zo doorgaat dan zijn er straks nog maar enkele personen in IndonesiŽ die terug willen naar het door en door corrupte systeem om plaatselijke leiders door het parlement te laten kiezen.
Te weten machtsgeile Prabowo en corrupte viespeuk Ali Suryadharma van de PPP en vanzelfsprekend de witjurken van de PKS, die overigens al maande onzichtbaar zijn, dat heb je als je op het verkeerde paard hebt gewed,.zeg maar Emoticon: Bye bye met je handje tegen je zo hechte coalitie Prabbie Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wat heeft die man een energie, waar haal hij het vandaan, hij was nog amper thuis, van Korea, of hij is al weer naar Longsor houses in Banjarnegara Jemblung village, Central Java, Indonesia, waar die modder over de huizen is terecht gekomen.
Hij was daar om nog iets te betekenen, maar hij kan er niet veel uitrichten.
Maar zijn aanwezigheid zegt al genoeg wat een man.
Hij gleed nog bijna uit maar gaf nog instructies ja dat is een president van het volk..... Emoticon: Shiny Emoticon: Yeah right!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nu nog de bevolking en al die achterlijken wijs maken dat je niet ongestraft kan kappen.
Dit is het gevolg Emoticon: Angry

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Malam dat is nu die achterlijke manier van denken hier, alles achterstevoren denken maar ook uitvoeren.
Ik denk dat ze nu nog niet weten hoe het komt.
Dat is nu de belangrijkste wat ze zouden moeten veranderen, niet zo onverschillig leven en nadenken wat je doet...
Maar PFFFFFF probeer dat hen aan het verstand te brengen, als je met hen daar over spreek geven ze je gelijk en zeggen" ja", maar of ze het menen, neen dat is er niet bij.....
Nu de verantwoordelijken oproepen en ontslaan........ Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ondanks dat het er op leek dat Widodo zijn ministersploeg zorgvuldig had gekozen blijken er toch nog ongeloofelijke eikels tussen te zitten.
Als voorbeeld minister van binnenlandse zaken Tjahjo Kumolo die nu onder vuur ligt Emoticon: Angry

Regent van Bogor Rachmat Yasin is veroordeeld tot vijf en een half jaar, meneer had 360.000 Dollar ingeslikt van een projectontwikkelaar.(Heterdaadje)
Rachmat liep grond rond Bogor te verpanjeren.

Tja corrupte en veroordeelde regenten kunnen natuurlijk niet in functie blijven, wat doet eikelmans Tjahjo Kumolo, hij verleent Rachman eervol ontslag in plaats van dat ie hem er gewoon oneervol uitschopt Emoticon: Confused
Betekenis, deze meesterdief die onvoorstel rijk is, heeft als bonus nog recht op levenlang pensioen en andere voordelen Emoticon: Stupid

Nu heeft IndonesiŽ in het vorige kabinet 5 jaar lang met cliniclown Fauzi opgescheept gezeten, dan denk je zo van die leeghoofdige baviaan zijn ze af.
Niet dus, alle tekenen wijzen erop dat Tjahjo zich in een sneltrein tempo aan het ontwikkelen is als de volgende cliniclown, godallemachtig. Emoticon: Blush

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Zo heeft Joko er vast eentje op zijn lijstje die hij buiten kan kegelen Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Want reken er maar op dat de bedden nog een keer goed opgeschud
gaan worden, tussentijds Malam

pierre
User
spacer line

Op 18-12-2014 07:13 schreef Malam:
Ondanks dat het er op leek dat Widodo zijn ministersploeg zorgvuldig had gekozen blijken er toch nog ongeloofelijke eikels tussen te zitten.
Als voorbeeld minister van binnenlandse zaken Tjahjo Kumolo die nu onder vuur ligt Emoticon: Angry

Regent van Bogor Rachmat Yasin is veroordeeld tot vijf en een half jaar, meneer had 360.000 Dollar ingeslikt van een projectontwikkelaar.(Heterdaadje)
Rachmat liep grond rond Bogor te verpanjeren.

Tja corrupte en veroordeelde regenten kunnen natuurlijk niet in functie blijven, wat doet eikelmans Tjahjo Kumolo, hij verleent Rachman eervol ontslag in plaats van dat ie hem er gewoon oneervol uitschopt Emoticon: Confused
Betekenis, deze meesterdief die onvoorstel rijk is, heeft als bonus nog recht op levenlang pensioen en andere voordelen Emoticon: Stupid

Nu heeft IndonesiŽ in het vorige kabinet 5 jaar lang met cliniclown Fauzi opgescheept gezeten, dan denk je zo van die leeghoofdige baviaan zijn ze af.
Niet dus, alle tekenen wijzen erop dat Tjahjo zich in een sneltrein tempo aan het ontwikkelen is als de volgende cliniclown, godallemachtig. Emoticon: Blush

Krijgt dit nog een vervolg? of laat men dit gewoon gebeuren?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Daar zal waarschijnlijk niets aan veranderen Pierre, ergens op terugkomen hebben ze een broertje aan dood, dat is ongelijk bekennen.
We mogen alleen hopen dat ie de volgende keer wijzer is en dat dit een ťťnmalige aanbieding was.

Kranten suggereren volop dat er een politiek luchtje aan zit, Rachman Yasin behoorde namelijk tot de afgeplitste groep van de PPP die Widodo steunen.
Ik kan mij dat nauwelijks voorstellen, ik denk eerder dat die leeghoofd gewoon iets heeft ondertekend zonder bij de gevolgen stil te staan.

Dat deze minister wat aan de president heeft uit te leggen is zeker, hij volgt namelijk niet de lijn die Widodo heeft uitgezet. Emoticon: Confused

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 18-12-2014 17:46 pierre wrote:

[quote removed]

Krijgt dit nog een vervolg? of laat men dit gewoon gebeuren?

Mooi Pierre, ik schreef al eerder dat toegeven nooit zal gebeuren, dat leeghoofd heeft een nieuwe taktiek las ik net, hij is zich schijnbaar kapot geschrokken van de reacties.
Het was een typefoutje Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Toch wat gebeurd, niet alleen de negatieve kanten laten zien, maar ook de positieve kanten
Zoals Kala deze dame Susi als voor beeld neemt tegen de kinderen op het platte land en oproept om deze dame als voor beeld te nemen.
JK: Meest populaire minister Huidige junior afgestudeerden
http://nasional.kompas.com/rea(...)&utm_campaign=Kpopwp

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar dat moet dan maar.
Hoge verwachtingen van Joko Widodo, ook ik, maar overdrijven is ook een vak.
Wel met beide benen op de grond blijven staan, de man zal veel willen, maar zijn mogelijkheden zijn ook beperkt, niet alleen dat, ook hij is een mens met fouten.
Het geen gratie verlenen aan ter dood veroordeelden, vind zo wie zo al een fout van de bovenste plank.
Van de week verklaarde Widodo bij het aannemen van de geloofsbrieven van een aantal ambassadeurs dat IndonesiŽ niet alleen de grootste moslim natie ter wereld is, maar ook de grootste democratie ter wereld. Emoticon: Confused

Niet naast je sloffen gaan lopen Joko, was het maar waar.
In een democratie heb je geen tienduizenden agenten nodig om kerken te beveiligen met de Kerst.
In een democratie krijgen corrupte bestuurders een teringschop en hoeft de president niet lijdzaam af te wachten tot een gouverneur die in dezelfde club zit genegen is dit te doen.
In een democratie mag de centrale overheid verwachten dat de regionale overheid duidelijkheid geeft wat ze met de miljarden Dollars doen die uit Jakarta komen.
Verre van dat, lokale bestuurders worden nog steeds stinkend rijk en Agus met de peci heeft nog steeds het nakijken.
Meneer de burgemeester baadt in weelde, knijpt zijn burgers uit als een citroen en kinderen die amper honderd meter van die gasbak af wonen hebben nauwelijks te vreten, dat beste Joko is geen democratie, Emoticon: Nooo

Drie keer heb je duidelijk opdracht gegeven schepen die vis stelen uit territoriale wateren tot zinken te brengen, geen hond die naar je wil luisteren, 3 bootjes die al jaren voor stroperij in de haven aan de ketting lagen hebben ze naar de kelder gejaagd.
Regionale hoofden, politie en marine verdienen kapitalen aan de bescherming van stropers, ze hebben gewoon schijt aan jouw opdrachten.
Zelfs je eigen minister van Binnenlandse zaken geeft een corrupte regent eervol ontslag onder het mom van een typefout.

Zo zijn er vele dingen aan te voeren Joko, ik begrijp dat Keulen en Aken ook niet op ťťn dag zijn gebouwd, maar overschat je zelf niet Joko.
Dit land heeft nog een lange weg te gaan om een democratie te worden, waarin alle mensen gelijke rechten hebben, misschien kan je het een schop in de goede richting geven, maar tot op heden is het nog lang niet zover, dus hou je in en ga verder op de ingeslagen weg. Emoticon: Blush

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

On 20-12-2014 03:53 zieleffe wrote:
Toch wat gebeurd, niet alleen de negatieve kanten laten zien, maar ook de positieve kanten
Zoals Kala deze dame Susi als voor beeld neemt tegen de kinderen op het platte land en oproept om deze dame als voor beeld te nemen.
JK: Meest populaire minister Huidige junior afgestudeerden
http://nasional.kompas.com/rea(...)&utm_campaign=Kpopwp

Click to see original image

JAKARTA, KOMPAS.com - vice-president Jusuf Kalla heeft de minister van Marine en Visserij Susi Pudjiastuti prees tijdens de briefing van de jonge leerkrachten die het programma IndonesiŽ Onderwijs, vrijdag (2014/12/19) volgen. Kalla heeft Susi als een populaire minister, hoewel alleen de eerste middelbare school afgestudeerden.

"Dus, in feite, op het einde, alles dat het onderwijs is de belangrijkste test in het veld. Ik wil graag de meest populaire minister nu te beschrijven in het kabinet vandaag dat afgestudeerde junior high, niet de PhD," Kalla zei in het kabinet van de vice-president op vrijdag.

Volgens hem kan succesverhalen Susi die net afgestudeerd aan de middelbare school een motivatie voor Indonesische kinderen die succesvol willen zijn, hoewel het heeft zijn beperkingen. Hij beschouwde, op het einde, de opgedane kennis uit de studie zal worden getest in het veld.

Een dorp jongen, bleef Kalla, de neiging een grotere passie te hebben voor het leren dan kinderen van Jakarta. Hij vergelijkt vervolgens zijn kleinzoon met een kind in het dorp van het reizen naar school.

"Mijn kleinzoon naar school gaat om 10.00 uur, de overdracht van auto's, airconditioning, eten, pakte. Probeer de kinderen van het dorp, wandelen £ 10 naar school te gaan. De geest is grote zoon van het dorp", zei Kalla.

Aan de jonge leerkrachten, Kalla beval dat zij de geest van de kinderen van het dorp zou kunnen veranderen om hun leven te verbeteren. Mensen die in afgelegen gebieden, zei hij, hebben de neiging minder vergevorderd stadium te zijn, omdat ze niet zien de vergelijking staat.

"Zo, jullie allemaal gaan om te onderwijzen, te dienen in afgelegen gebieden, zal de waarde veranderen. Soms zijn ze niet leraren ontbreekt, maar het gaat om nogmaals cultuur die moet worden veranderd. Voor hem, de intelligentie voor de landbouw. Voor Jakarta, de slimheid van de leidinggevende , "zei Kalla.

IndonesiŽ Teaching programma geÔnitieerd door Anies Baswedan sinds voordat hij diende als minister van Onderwijs en Cultuur. Via dit programma worden jonge leraren verzonden naar afgelegen gebieden om les te geven in een bepaalde periode van tijd.
Help improve Google Translate
Google Translate voor bedrijven:Translator ToolkitWebsite TranslatorGlobal Market Finder
Rechtstreekse vertaling uitschakelenOver Google Translate

Shalom

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,016,505 topic views - 222,253 posts - 13,491 topics - 16,273 members - last post @ 25-09-2017 01:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,119,360 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com