indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Zoals je nu nog ziet hoe die veteranen gedeclineerd zijn.
Dan heb ik nog nooit respect gehad voor die man.
Al die lieden hadden ze allang voor het gerecht moeten slepen, met Lubbers voorop.
Die in de staats pensioenen hebben lopen te graaien.
En met die van Agt bestek 82 die had ook geld nodig voor hun doelen van buitenlandse aangelegen heden om zich mooier voor te doen zodat ze als ze ergens op bezoek kwamen met alle eer werden binnen gehaald...
het blijven viezerikken laten ze maar eerst dat geld laten terug storten wat van die mensen waren'
Buiten om had voor heen de regeringen die Molukkers wel in hen hemd laten staan veel beloven en weinig geven.............. Emoticon: Angry Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ik zag met stijgende verbazing dat de militairen die betrokken waren achteraf tot veteranen zijn gemaakt. Volledige waanzin.

ik geloof niet in de verhalen van via via en iemand zou dit hebben gehoord dat van Agt dit gezegd zou hebben. Den Uyl was helder, het gewapende ingrijpen als ultiem middel was een nederlaag. Wat moet je met verhalen uit 6e hand?

De nieuwswaarde? Nul. Hier wordt 1 iemand beter van, Liesbeth Zegveld. Die gaat rustig verder en zonder enkele schroom over de lijken bij dit incident.

Hier zou een deken in moeten grijpen.

Where there is a will there will be relatives.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Aduh, zit die persoon er weer achter? Teiltje graag. Sensatie- en zelfpromotiebelust.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Het is vreselijk genoeg dat mensen, Molukker of niet gedreven worden tot dit soort daden.
Advocaten als Liesbeth Zegveld horen aangepakt te kunnen worden.

Het is 40 jaar geleden. Als een man als Den Uyl een uitspraak doet dat het ingrijpen een nederlaag is? Geeft dat uitstekend weer hoe men in deze tijd omging met de ontstane situatie.
En de onvermijdelijke consequentie.

Niemand is gebaat bij dit soort van items. Je zou kunnen zeggen dat nieuws sites die met dergelijk nieuws komen? Je inderdaad bij de Sanoma's van deze wereld terecht komt. Ze verdienen er aan.

Walgelijke lijkenpikkerij. En niet anders dan dat.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

NU.nl 16-10-2014:
Staat keert schadevergoeding weduwen Sulawesi uit
Nederland keert een schadevergoeding van 20.000 euro uit aan acht vrouwen die achterbleven nadat hun echtgenoten werden gedood middels standrechtelijke executies in het voormalige Nederlands-Indië.

De Stentor 12-09-2014:
Initiatiefnemer is de advocaat van de vrouwen, Liesbeth Zegveld. Zij hoopt dat de uitbetaling anders verloopt dan in Rawagedeh. In dit Indonesische dorp kregen in 2011 7 nabestaanden elk 20.000 euro, net als schadevergoeding voor massa-executies door het Nederlandse leger tijdens de 'politionele acties'.

Deze vrouwen, ook cliënten van Zegveld, hebben onder dwang de helft van het geld aan de gemeenschap afgestaan nadat het leidde tot jaloezie en afgunst onder de 3.000 inwoners. Het dorpshoofd heeft het verdeeld onder de dorpelingen. 'Een drama', zegt Zegveld. "Ik heb me daarna afgevraagd of we het anders hadden moeten doen. Maar wat voor bescherming kan ik bieden? Ik ben ook maar een advocaat op afstand."

Dit alles ter eerdere glorie en naam van bovengenoemd persoon......

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Misschien dat er op een later tijdstip wat meer informatie naar buiten komt. Vadertje staat maakt de centjes over op...................................... de derden rekening van de advocaat. Na aftrek van alle kosten........... Emoticon: Shut up!

Zou ze dit al aan het dorpshoofd hebben vertelt Emoticon: Laugh out loud

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Een trein kapen, drie weken wachten en dan hopen dat je er levend uit komt? Ja, de jaren 70 waren beduidend anders dan de recente 10-20 jaar, dat blijkt wel weer.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De passgiers blijven achter met een levenslang trauma, als je 3 weken moet wachten op je doodsvonnis? Dat schaadt. Maar mw. Liesbeth Zegveld ziet dat anders. De gijzelaars zijn de slachtoffers, niet de gegijzelden.

elsbeth
User
spacer line

De gijzelaars zijn sowieso slachtoffer, want het zijn dezelfde personen als de gegijzelden. Gijzelaar=gegijzelde.
Degene die gijzelt is de gijzelnemer of gijzelhouder. Verwarrende naam, omdat bij vrijwel alle begrippen met -laar erachter dat juist degene is die iets doet.
Lijkt me in deze discussie toch wel relevant.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Bedankt, je hebt gelijk.

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ja hoor ....het is weer hot-nieuws over die kaping....wát willen ze nou toch ná al die jaren
Geld hebben of medelijden of gerechtigheid...of zoiets ???

Als die Molukkers het nodig vinden om te kapen en een gegijzelde dood te schieten ( tenminste dat heb ik begrepen)...en ze worden daarna zélf doodgeschoten door een eenheid van de Marine......ze weten donders goed dat ze gestraft worden...of dachten ze dat ze gespaard werden Emoticon: Frustrated

Een goede voorbeeld zijn die vliegtuigkapingen...de kapers werden meteen doodgeschoten.....ik ben het er helemaal eens dat kapers en moordenaars op deze manier worden aangepakt...Eigen Schuld zeg ik dan... Emoticon: Eerie

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 05-11-2014 20:10 Kembang wrote:

Ja hoor ....het is weer hot-nieuws over die kaping....wát willen ze nou toch ná al die jaren
Geld hebben of medelijden of gerechtigheid...of zoiets ???
Inderdaad gerechtigheid. Het gaat er ook plrcies om dat het jaren duurt. Dat deed het toen al.

Als die Molukkers het nodig vinden om te kapen en een gegijzelde dood te schieten ( tenminste dat heb ik begrepen)...en ze worden daarna zélf doodgeschoten door een eenheid van de Marine......ze weten donders goed dat ze gestraft worden...of dachten ze dat ze gespaard werden Emoticon: Frustrated

De Molukkers bleven al niet gespaard voordat de kapingen (het waren er twee) ook maar ooit plaatsvonden. Ik was toen nog jong en begreep er nog niet zoveel van maar nu des te meer. Het is onze regering die hier mede schuldig aan is. En zeker niet zij alleen.
Een goede voorbeeld zijn die vliegtuigkapingen...de kapers werden meteen doodgeschoten.....ik ben het er helemaal eens dat kapers en moordenaars op deze manier worden aangepakt...Eigen Schuld zeg ik dan... Emoticon: Eerie
Veel kapingen zijn niet zomaar en wordt vaak aangegrepen als men niet meer wet hoe het moet. Kapers en moordenaars is niet altijd hetzelfde.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Anne_Miek ik kan je gevoelens omtrent de Molukkers ook mede voelen.
Ze zijn bewust verkeerd voorgelicht enzovoort, ga niet in herhaling, ieder weet hoe dat gegaan is.
Maar zij zijn niet alleen verkeerd behandeld geweest ook zij die Nederlanderschap wilde behouden, ondanks dat ze Indonesiërs waren, zijn in pensions gedouwd.
Vooral die mensen die twee keer hebben moeten vluchten van Indonesië naar Papoea-Nieuw-Guinea en toen weer daarvandaan naar Nederland.

Het wil niet zeggen dat je daarin alleen het slachtoffers waren ook de oude knil militairen iedereen was slachtoffer van een regering die willen en wetens het verkeerd deed.
Het was een rot tijd, ieder was aan de wederopbouw bezig van die oorlog 1940/45
Dan kan je niet rechtvaardigen dat er een groep zomaar deze kaping tot stand bracht, dat is verschrikkelijk als je zo je gelijk wilt halen.
Neen dit mag nooit geen vergoeding of rehabilitatie meer van komen, want dan kan er meer gaan gebeuren, als voorbeeld functie voor de toekomst, als je op die manier je gelijk wilt halen.
De rijken die hier in Indonesië zich hebben misdragen en die met van alles geprobeerd hebben, om dit land te behouden, door die regering toen Drees meen ik en koningin Wilhelmina te laten ingrijpen die blijven buiten schot.
Alhoewel ze hun portie wel gehad hebben in Indonesië
Daar de werkelijkheid anders lag, dan de boeken van Max Havelaar.............

Zo zijn de rijken de Multinal Group ook na de oorlog buiten schot gebleven terwijl ze geheuld hadden met de Duitsers

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Misschien ben ik kort door de bocht. Ik ben de mening toegedaan dat het bewust vermoorden van mensen door kapers niet te rechtvaardigen is. Onschuldige burgers? Zowel bij de treinkapingen als bij het Provincie huis in Assen. Om een greep te doen uit de lijst gepleegde kapingen en gijzelnemingen.

Zonder Liesbeth Zegveld was er geen zaak. Deze media geile advocate gaat nu over de ruggen van slachtoffers proberen haar gelijk te halen. Ter eigen gewin. Hier zou een deken zonder enig verzoek in moeten grijpen. Een paar jaartjes schorsen. Kan ze eens na denken welke schade toegericht wordt aan nabestaanden van alle gijzelingen.

Om op te kotsen!

Ik hoop dat er een aktie komt die Liesbeth Zegveld uit de advocatuur helpt. Emoticon: Angry

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ja ....Ik ben het met je eens Anorak..

Ook wat betreft Sebrenica...onze jongens stonden daar met klapper/ waterpistooltjes om deze mensen te proberen te beschermen...Ze moeten die film terugdraaien naar het begin van de oorlog in een verdeeld Yoegoslavië. Wat zag je daar ??? Juist vrouwen met om hun schouders beladen geweren en met grote monden dat over hún lijk het land wordt ingepikt...Dezelfde vrouwen staan met hun krokodillen-tranen en afhangende schouders te wijzen naar de onze mannen om de schuld te geven dat hun mannen werden vermoord ...wáár zijn die grote bekken (monden) ??? En wij belastingbetalers kunnen BETALEN.. Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Evenzo met die vrouwen uit Sulawesi...oorlog is 70 jaar geleden....krijgen van de Belastingbetaler 10.000 euro uitgekeerd...deze dames hebben nog niet eens een euro in hun hand gehad want ze zijn alweer afhandig gemaakt door de familie en hun leven loopt ten einde...wát een waanzin !!!

Dan wederom de Molukkers...Nederlandse regering heeft één grote fout gemaakt...ze hadden álle Molukkers toentertijd met vliegtuigen en schepen een enkele reis richting Molukken moeten geven...dan wat deze ellende niet gebeurd. Ook wat dat RMS idiote gedoe....In Indonesië durven ze dat niet te flikken om dáár met hun vlag te wapperen, worden ze meteen van de kaart geveegd.... Trouwens die RMS "president" Manu...huppeldepup is in het verleden naar de Molukken geweest en is met behoud van zijn leven gevlucht naar Nederland...zélf die Molukkers dáár willen er NIETS van weten..... Ze krijgen geen enkele land ter wereld mee met hun idiote idee....Nee...dan doen ze het liever in een Democratische Nederland...want hier kan en mag alles toch??

O ja....AM wil jij me helpen om de staat schuldig te verklaren wat de kempetai mijn vader heeft aangedaan? Hij is mishandeld en op jonge leeftijd aan diverse hersenbloedingen overleden....Ik vraag 100.000 euro..... Wow...Ik begin al Dollar.....sorry, Euro-tekentjes in mijn ogen te krijgen....héérlijk toch?? Emoticon: Party! Emoticon: Party!

En als laatste hebben wij hier een geboren (Nederland) Surinamer die werkloos is om onze Zwarte Piet weg te bannen uit onze geschiedenis om dat zijn familie 200 jaar geleden in de slavernij heeft gezeten....Deze Surinamer steekt zijn "zwarte handen" al uit naar het geld die hij al op afstand ruikt....hij wordt gediscrimineerd zegt ie.... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

En zo kunnen we wel doorgaan....helaas het is waar dat de regering géén ruggengraat c.q. ballen in hun broek hebben....Ze willen dolgraag met de "groten" der aarde rond lopen ...maar beseffen niet dat ze met "spek en bonen" mee mogen doen in de wereldpolitiek...triest hé? Emoticon: Cry Emoticon: Cry

Prettige dag toegewenst....

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

On 05-11-2014 21:04 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Inderdaad gerechtigheid. Het gaat er ook plrcies om dat het jaren duurt. Dat deed het toen al.

Precies dat gaat er bij mij niet in Anne Mieke.

Hoe kun je de dood van onschuldige burgers, of beter nog, moord rechtvaardigen door kapers. Ik zie geen enkele rechtvaardiging.

Want Liesbeth Zegveld pakt hieruit het deel waar ze geld uit denkt te slaan. Juist niet dat gene waarom het de kapers te doen was. en daarom ageer ik fel tegen deze Liesbeth Zegveld.

Kembang,

Denk jij nou werkelijk dat de weduwen het bedrag hebben gekregen?
Dat bedrag van de weduwen komt eerst binnen op de derden rekening van haar advocaten kantoor. Dan trekt ze al haar geneugten er af. Het rest bedrag gaat naar de weduwen. Of heb je het idee dat Liesbeth Zegveld gratis aan het werk is Emoticon: Laugh out loud

Dit stuk schorem is mediageil en gaat over de ruggen van vermoorden van een treinkaping haar gelijk halen voor de moordenaars en terroristen? Je mag ze moordenaars noemen want deze zijn veroordeelt.

Meneer T leep binnen 5 jaar alweer vrij rond. Emoticon: Shut up!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-11-2014 10:15 Anorak wrote:

[quote removed]

Precies dat gaat er bij mij niet in Anne Mieke.

Hoe kun je de dood van onschuldige burgers, of beter nog, moord rechtvaardigen door kapers. Ik zie geen enkele rechtvaardiging.
Ik heb het niet over die gerechtigdheid maar de verantwoordelijkheid die onze regering destijds niet genomen heeft en de regering daar dus mede- eigenlijk helemaal schuldig aan is. Maar het wisselen van de wacht in regeringsperioden betekent hier vaak dat verantwoordelijkheden/beloften/afspraken niet mee overgaan (dat is tot vandasag nog zo)

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ik begrijp echt wel waar je op doelt. Maar rechtvaardigt dat de moordpartijen?

Mijns inziens niet. Erger ! Mevrouw Liesbeth Zegveld gaat het hier bovenop nog proberen te rechtvaardigen om hier munt uit te slaan?

En dat is precies waaruit mevrouw Zegveld uit bestaat.

Over de ruggen van de slachtoffers nota bene. Emoticon: Angry

Deze Zegveld hoort aangepakt te worden, en stevig ook. Advocaatschap ontnemen zou slechts 1 stap zijn.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Anne Mieke. verantwoording? Het ter verantwoording roepen doe je niet door moord partijen. Erger nog zijn de Liesbeth Zegveldjes die het vuurtje nog eens aanstoken om er beter van te worden.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

In elke oorlog komen verkeerde mensen boven drijven, die zouden ze eens moeten aanpakken dan kunnen ze de Brennikmeijertjes allemaal nog in het gevangenis brengen.
En die Unilvertjes nog voor hun daden.
Maar daar durf die trut zich eigen handen niet aan verbranden, om hen aansprakelijk te maken.
Daar kan nog wel een beerput van open gaan, want dat stinkt allemaal.
Zo zullen er ook in Indonesië mensen zijn die niet gedeugd hebben, Sukarno was er een van
met medewerking van de Amerikanen, want die zagen alleen dollars te voorschijn komen.
De huidige tijd gaat zich weer herhalen, want er komen weer verkeerde mensen boven drijven die alleen geld zien en niet de mens.
Velen mensen worden daar het slachtoffer van zelfs de ouders van die staatssecretaris van Rijn
http://www.bnr.nl/opinie/kusta(...)kustaw-bessems-urine

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Het schijnt Om Ziel dat (offtopic) gisteravond de incompetentie van kabinets beleid culmineerde in een bestuurder op TV. In een uitzending van Paauw zou deze bestuurder nog hebben geprobeerd zorg voor ouderen te verantwoorden.

Een buiten gewoon beschamende vertoning waarin klip en klaar helder was dat het niet te verantwoorden was. Op deze wijze moeten ze Liesbeth Zegveld ook eens aan de schandpaal nagelen. Uit eerdere kwesties waar deze dame acteerde was landsverraad volgens mij niet ver weg.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Thuis heb ik nog een ansichtkaart,
van Manusama, met KNIL-zwaard.
Samen met Tahamata, in een betjah fiets,
zo'n ritje kostte toch eigenlijk niets.

Een waterbuffel, die de sawah ploegt,
de boer, die er weer achter zwoegt.
Zeven kippen en een geit,
op Ambon of Ceram, ik ben het kwijt.

Wat leefden ze eenvoudig toen,
van simpele huisjes tussen 't groen.
Wat pisangs, en 'n een stoel van rotan,
mijn geboorteland, Maluku selatan.

En langs de sawah van mijn vader,
zag ik die hoge klapperboom.
Ik was een kind, hoe kon ik weten,
dat RMS bleek slechts een droom.

SOLO MAN FOREVER

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Helaas is dat wel zo jupje.

Helaas wel.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De Molukse kapingen in de 70-er jaren. Zeer bewust meegemaakt want zat toen tot mijn nek in de Molukse wereld. Ik stond er toen achter. Jeugdig revolutionaire bravoure.

In de loop der jaren ben ik heel wat te weten gekomen over de RMS (t/m naaste familie van de vroegere presidenten toe), en dat is weinig goeds. Het was niet meer dan een terreurclub met discutabele leiders die destijds voortkwamen uit de koloniale elite onder de Ambonezen ( niet Molukkers i.h.a.).

In sta nog steeds achter de claim van de 1e generatie Molukkers m.b.t. genoegdoening voor hun eervol ontslag en die zgn. “tijdelijke” overkomst naar NL. Het steunen van de RMS is inmiddels 180° omgedraaid. De kapers zijn door eigen leiders misleide en bedrogen slachtoffers. Neemt niet weg dat hun daden niet door de beugel kunnen. Komt deze advocate na jaren nog eens op de proppen. Dan ruikt het zeker naar lijkenpikkerij.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,801 posts - 13,517 topics - 16,730 members - last post @ 21-11-2017 02:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,369,056 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com