indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Rizky
User
spacer line

Hallo iedereen,

Mijn naam is Rizky, ben 30 jaar oud en woonachtig te Belgie sinds 2009. deze avond heb ik gemerkt dat ik mijn originele geboorteakte kwijt ben. Bestaat er de mogelijkheid om mijn geboorteakte terug op te vragen en hoe moet ik dit dan doen?

Hopelijk zijn er hier mensen die mij kunnen verder helpen.

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Makkelijk... gewoon naar het gemeentehuis gaan waar je bent geboren en die maken je wel een nieuw.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Oeps, ik vermoed dat je indonesisch bent, dan kan ik je niet verder helpen.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Zo werkt het in Indonesia ook Nsenada
Alleen dat is `gemakkelijk´´ wanneer je nog in Indonesia woont of daar
contacten hebt.

De vraag is nu heb je nog indonesisch staatsburgerschap een KTP - paspoort
Wellicht de ambassade even benaderen, wanneer je geen lokale contacten hebt.

Of djavaconsults.nl

Rizky
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. MerdekaSah, Ik bezit nog altijd de Indonesische nationaliteit. Dus als ik het goed heb moeten mijn ouders gewoon naar het gemeentehuis/stadshuis van Jakarta gaan voor een nieuwe geboorte akte?

spacer line  

On 14-10-2014 08:55 Rizky wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. MerdekaSah, Ik bezit nog altijd de Indonesische nationaliteit. Dus als ik het goed heb moeten mijn ouders gewoon naar het gemeentehuis/stadshuis van Jakarta gaan voor een nieuwe geboorte akte?

Ben geen MerdekaSah , maar dat klopt wel.
De bevolkingsregister (CaPil) van Jakarta is in Jakarta Barat , in de buurt van Hotel FM / Taman Anggrek.
Je moet je ouders een surat kuasa (volmacht) geven
Effe bellen, adres/telefoon via internet.
Ben daar geweest om info te vragen voor iemand uit NL. .

bisa dicek of makemyday .

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

On 14-10-2014 08:55 Rizky wrote:

Op die manier is het redelijk snel oplosbaar Emoticon: Yes!
Even een procedure door lokaal wat rupiahtjes en wat geduld en
binnen 3 weken heb je een nieuwe geboorteakte.
(volgens mijn ervaringen)

sukadi46
User
spacer line

Mocht het zo zijn dat je akte echt weg is, ook bij Catatan Sipil, dat is mij overkomen, dan kan je het nog via de rechter regelen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Laat het altijd door een agency ( biro jasa ) doen. Nooit zelf, kost je veel meer aan tijd en geld. De agentschappen weten exact bij wie ze moeten zijn, wanneer de portemonnee open moet en wanneer die dicht kan blijven. Uiteindelijk goedkoper uit en sneller.........en geen stress en hoofdpijn. Dat is Indonesia nowadays . Heerlijk alles laten regelen (doe ik al meer dan 24 jaar). Maar.........Hollanders zijn altijd eigenwijs en denken het zelf slimmer te kunnen doen......voor een dubbeltje op de eerste rij zitten maar uiteindelijk 3x zo duur uit zijnde met allerlei extra kosten als transport, verblijf, etc. Want als men ruikt dat men in nood zit, gaat de prijs omhoog. Wat dat betreft zijn Indonesiërs veel slimmer.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,131,644 topic views - 233,105 posts - 13,680 topics - 23,064 members - last post @ 18-07-2019 11:30 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,764,702 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com