indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik hoop het voor je ook.

Oh ja, voor de zekerheid (maar dat wist je waarschijnlijk al): als je een aanvraag hebt lopen voor een MVV dan mag je vrouw geen bezoekersvisum aanvragen voor Schengenlanden.
Heb jezelf alleen maar een adviesprocedure in gang gezet bij de IND (zou ik je aanraden), dan kan het wel. Zolang je echtgenote maar geen officiele aanvraag heeft ingediend.
Je wilt eerst nog wachten meende ik? Kan je wel binnenkort als sponsor dus een adviesaanvraag indienen bij de IND. De uitslag daarvan (dus een eventuele goedkeuring) - meestal na 3 maanden - is vervolgens 6 maanden geldig (in die 6 maanden moet je echtgenote dan examen hebben gedaan en een MVV-aanvraag ingediend). Maar check het voor de zekerheid na want alles verandert continu.
Succes.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Thx YB

voorlopig eerst eens even 2-3 maanden studeren
en dan een "testexamen" via skype

misschien dat het examen niet volledig gehaald wordt
gelukkig zijn er nu deelcertificaten dus dan is een herexamen ook nog nodig

Ik ben inmiddels volop bezig met dingen lezen uitzoeken voorbereiden
(in mijn eigen tempo, wat lager is als bij anderen)

Zodra ik denk dat ik "beslagen" ben dan kan ik gelukkig bij een ervaren iemand
terecht en dan de puntjes op de i zetten.
Maar ik blijf openstaan voor adviezen tips en extra info
dat is ook voor anderen (in de toekomst) prettig

Ik moet even door een berg rijstebrij hier en dan het "tijdsschema"
eens goed op papier zetten Emoticon: Yes!

Mijn vrouw vertrekt niet uit Indonesia voordat het echt rond is
Dus een bezoekersvisum is n v t

Over die adviesprocedure moet ik nog eea bekijken
Ik ben nu eerst met een aantal documenten bezig van de UWV
al 2 verkeerde dingen gekregen maar ja luisteren en nadenken
dat kunnen er veel bij het UWV niet die beslissen liever over een ander

Maar komt goed (ga ik vanuit)

sukadi46
User
spacer line

houden jullie wel rekening met het feit dat de regels van de IND in januari aangescherpt worden. Wordt lid op Facebook van Indonesians living in Holland. Daar weten ze veel van dit soort vragen. Een vraag krijgt binnen het uur heel veel reacties.

pierre
User
spacer line

Op 29-10-2014 08:07 schreef Yogya-Bali:
Ik hoop het voor je ook.

Oh ja, voor de zekerheid (maar dat wist je waarschijnlijk al): als je een aanvraag hebt lopen voor een MVV dan mag je vrouw geen bezoekersvisum aanvragen voor Schengenlanden.
Heb jezelf alleen maar een adviesprocedure in gang gezet bij de IND (zou ik je aanraden), dan kan het wel. Zolang je echtgenote maar geen officiele aanvraag heeft ingediend.
Je wilt eerst nog wachten meende ik? Kan je wel binnenkort als sponsor dus een adviesaanvraag indienen bij de IND. De uitslag daarvan (dus een eventuele goedkeuring) - meestal na 3 maanden - is vervolgens 6 maanden geldig (in die 6 maanden moet je echtgenote dan examen hebben gedaan en een MVV-aanvraag ingediend). Maar check het voor de zekerheid na want alles verandert continu.
Succes.

Sorry dat ik je moet verbeteren YB.
maar er zijn de laatste tijd inderdaad nogal wat veranderingen doorgevoert .

Het MVV advies aanvraag bestaat niet meer.
Dit kan dus ook niet meer gedaan worden.
Hiervoor in de plaats is de TEV procedure gekomen.
( Toegangs en Verblijfs procedure)

Er kan alleen nog maar een directe aanvraag gedaan worden
Dit kan nu gedaan worden door de referent in Nederland ( wordt stevig geadviseerd) of de partner doet de rechtstreekse TEV aanvraag op de ambassade.
Pas nadat de IND de aanvraag positief heeft besloten, kan de partner de MVV inreis visum op de ambassade aanvragen

Daarbij is het wel zo dat je tijdens de TEV procedure inderdaad geen VKV aanvraag kunt doen.
maar de partner mag wel in Nederland verblijven gedurende de TEV aanvraag.
(vroeger moest men de uitslag afwachten in het land van herkomst maar hierin zijn ze wat soepeler geworden,)

Ik zou graag willen weten wat je bedoelt met een Sponser advies aanvraag ??
De advies aanvraag bestaat namelijk niet meer.

Momenteel zijn de voorwaarde:
De nieuwe TEV aanvraag kan pas worden aangevraagd nadat er een positief examen is gedaan op de ambassade.
Nadat de IND een positief besluit ( dus geen advies meer) heeft afgegeven, dient de partner de MVV aan te vragen op de ambassade, dit dient binnen 3 maanden te gebeuren, nadat de MVV sticker in het paspoort zit, MOET de partner binnen 3 maanden Nederland in gereist zijn EN ingeschreven in het BRP van de gemeente.

De ambassade heeft weinig meer in de melk te brokkelen, ze hebben geen invloed meer op het hele TEV en MVV gebeuren.
De IND geeft een besluit af en de ambassade ( in het geval van Jakarta ) neemt alleen maar de formulieren in ontvangst en stuurd de TEV aanvraag door naar de IND en de MVV aanvraag gaat naar KL.
Kuala Lumpur plakt de sticker in het paspoort.

pierre
User
spacer line

Op 30-10-2014 17:25 schreef sukadi46:
houden jullie wel rekening met het feit dat de regels van de IND in januari aangescherpt worden. Wordt lid op Facebook van Indonesians living in Holland. Daar weten ze veel van dit soort vragen. Een vraag krijgt binnen het uur heel veel reacties.

Beter is om algemene informatie te vergaren op de site van stichting buitenlandse partners, daar zitten vele die verstand van zaken hebben.

pierre
User
spacer line

Op 29-10-2014 20:44 schreef merdekaSah:

Thx YB

voorlopig eerst eens even 2-3 maanden studeren
en dan een "testexamen" via skype

misschien dat het examen niet volledig gehaald wordt
gelukkig zijn er nu deelcertificaten dus dan is een herexamen ook nog nodig

Ik ben inmiddels volop bezig met dingen lezen uitzoeken voorbereiden
(in mijn eigen tempo, wat lager is als bij anderen)

Zodra ik denk dat ik "beslagen" ben dan kan ik gelukkig bij een ervaren iemand
terecht en dan de puntjes op de i zetten.
Maar ik blijf openstaan voor adviezen tips en extra info
dat is ook voor anderen (in de toekomst) prettig

Ik moet even door een berg rijstebrij hier en dan het "tijdsschema"
eens goed op papier zetten Emoticon: Yes!

Mijn vrouw vertrekt niet uit Indonesia voordat het echt rond is
Dus een bezoekersvisum is n v t

Over die adviesprocedure moet ik nog eea bekijken
Ik ben nu eerst met een aantal documenten bezig van de UWV
al 2 verkeerde dingen gekregen maar ja luisteren en nadenken
dat kunnen er veel bij het UWV niet die beslissen liever over een ander

Maar komt goed (ga ik vanuit)

Momenteel is er grote bonje bij het DUO.
zowel bij het DUO almede de ministeries alsmede assher zwijgen momenteel ivm de grote problemen die zijn ontstaan.
ivm het ingaan van het nieuwe examen stijl per 1 november, het blijkt nu dat het nieuwe examen in het geheel er nog niet klaar voor is, er gaan stemmen op dat het zeker wel tot Januari kan duren voordat er uberhaut examen gedaan kan worden.
Momenteel moeten nog vele ambassades voorzien worden van de benodigde apparatuur. MAAR de beoordelers in Nederland zijn er bij lange nog niet gereed voor.
( zie hiervoor de SBP en/of de linkedin pagina van Ad Appel)

Vroeger kreeg men vaak dezelfde dag nog de uitslag van het examen, er gaan geruchten in de rondte dat het straks wel 2 tot 3 weken kan duren voordat de uitslag bekend wordt.

Het advies aanvraag bestaat niet meer.

Maar gelukkig gaat je vrouw eerst nog stevig leren voordat ze examen zal gaan doen, dus in feite treft dit jullie niet en kan ze waarschijnlijk volgend jaar examen doen, hopelijk zijn de kinderziekten dan wel weg.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Idd Pierre mijn vrouw is al druk bezig en verbaasd me al hahaha
Ik heb nu een boek van Ad appel in mijn handen maar wacht nog
even op een antwoord van mijn adviseur.

Zodra mijn vrouw zegt dat ze ready is eerst een test examen via skype
(ook via Ad Appel) en dan zien we wel wat dan.

Verder leren of op examen.

De tijdsroute verder die moet ik nog iets beter in kaart krijgen.
Maar daar hoop ik ook hulp te krijgen.

Verder tenang2 sabar2

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik kan geen zinnig woord zeggen over de procedure, maar doordat Merdeka het hier beschrijft volg ik het en eerlijk gezegd krieg ik er al pien in de buuk van de hele procedure.
Ik zag gisterenavond Nieuwsuur, dat ging over bruiden uit het buitenland halen, heel iets anders als Merdeka die inmiddels gepikt en gemazzeld is met zijn echtgenote.

Maar waar hij wel mee te maken krijgt, althans zijn schone Indonesische is dat het heel moeilijk voor de buitenlandse partners is zich te settelen.
Vaak werken de mannen en hun partner zit thuis, die moeten helemaal opnieuw beginnen om een vrienden/kennissenkring op te bouwen.
Daarbij komt nog dat het enorm moeilijk is om aan werk te komen, zelfs hoog opgeleide dames komen moeilijk aan de bak.

Het ging hier over Russische, Filipijnse dames, vaak in een vakantie of via een datingsite ontmoet.
Ik moest terug denken aan de vele eendagsvliegen die we op dit forum voorbij hebben zien komen, vakantie verliefd, getrouwd, hemel en aarde bewogen hun partners naar Nederland te halen alle waarschuwingen in de wind geslagen, want bij hun was het echte liefde, maar vervolgens nooit meer wat van gehoord.
In mijn omgeving heb ik trouwens ook verschillende koppels uit elkaar zien spetteren.

Over het scheidingspercentage wordt nog onderzoek gedaan volgens Nieuwsuur, ik kan wel op voorhand zeggen dat dit schrikken geblazen wordt.
Ik neem Pierre en Elly als voorbeeld, pot en deksel verhaal, Elly is een doorbijtertje en niet zo weinig ook, maar ook Pierre heeft er veel energie in gestoken, die zijn lekker gesetteld.
Maar veel mixed koppels onderschatten dat, niet alleen de dame moet doorbijten en zich aanpassen aan een totaal andere cultuur, maar ook de man moet zich aanpassen, het moet echt van twee kanten komen.

Neem ik mij zelf, ondanks dat mijn echtgenote toen ik haar ontmoette al 24 jaar in Nederland was, heb ik mij enorm aan moeten passen, laat staan als iemand een paar weken/maanden met een dame is samen geweest en haar hals over kop naar Nederland haalt.
Zo als ik al zei, niet van toepassing op Merdeka, hij er zijn echtgenote weten inmiddels verdomd goed wat ze aan elkaar hebben.
Meer een waarschuwing voor eendagsvliegen die zich in een avontuur willen storten.

Vaak zie je het van te voren aankomen, twee jaar geleden een dame van 33 jaar hier uit Sukabumi, kennis van mijn zwager, had een man ontmoet van 50 jaar, was een paar keer op vakantie hier geweest.
Of wij haar wilden helpen met Nederlands, geen probleem kom maar.
Op een gegeven moment kwam haar lover weer op vakantie en nam ze hem mee, bleek een man uit een klein Gronings dorp te zijn, aardige vent, maar wist totaal niet waar hij aan begon, zij trouwens ook niet.

De hele procedure liep vloeiend, ondertussen kwam ze hier nog wel eens langs om te oefenen en zag ik haar in de stad met vriendinnen.
Zoals het hier gaat, buiten leven vruchtensapje drinken en een hapje eten, Pop en ik hadden al tegen elkaar gezegd, hoe moet dat dadelijk in dat dorp terwijl die knerp van haar aan het werk is, daarbij niks rijst met ikan asin, maar boerenkool met worst Emoticon: Confused
Heeft precies een jaar geduurd, de knerp was blij dat ie van haar af was en zij dolgelukkig om weer in haar eigen omgeving te zijn.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 30-10-2014 18:05 pierre wrote: Sorry dat ik je moet verbeteren YB.
maar er zijn de laatste tijd inderdaad nogal wat veranderingen doorgevoert .
Hartelijk dank voor de info Pierre. Dat is inderdaad een hele verandering. Zo zie je maar weer hoe snel alles in dat polderland verandert, het is niet bij te houden.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

merdekaSah en anderen......
Vergeten jullie niet je eigen in te kopen bij S.V.B de AOW , de kosten daar van, ben ik niet van op de hoogte.
Maar je kan per maand betalen, over de periode tot ? jaar er over doen, onderschat het niet .
Mijn zoon heeft het voor haar gedaan, zag het voorbeeld van zij vader. Emoticon: Shiny

plaatje houd je maar te goed Emoticon: Stupid
Een plaatje van Indonesianu.nl geschoept, dat is echt Brabants

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 31-10-2014 01:48 Malam wrote: Ik moest terug denken aan de vele eendagsvliegen die we op dit forum voorbij hebben zien komen, vakantie verliefd, getrouwd, hemel en aarde bewogen hun partners naar Nederland te halen alle waarschuwingen in de wind geslagen, want bij hun was het echte liefde, maar vervolgens nooit meer wat van gehoord.
In mijn omgeving heb ik trouwens ook verschillende koppels uit elkaar zien spetteren.
Tja, ik ken er inmiddels ook heel wat. Voor mij geen probleem want het levert werk op.
Hoewel eendagsvliegrelaties snel over zijn, laten er heel wat man-/vrouwlief pas in de steek nadat de begeerde verblijfsvergunning of nationaliteit in handen is. Zelfs een goede vriend die in RI 5 jaren heeft gewoond is dit overkomen (dus niet alleen eendagsvliegen). Vrouwtje rustig alles opgebouwd: eerst een paar jaar indoland, vervolgens polderland, en daarna het felbegeerde rode paspoort, een huis op naam in indoland en een aandeel in hun huis in polderland. Opeens was de liefde over en ging mevrouw er met een brondong vandoor.

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

In het begin wou mijn echtgenote ook naar BelgiŽ verhuizen, maar dat zag ik absoluut niet zitten. Ze had de taal wel kunnen leren, maar aan werk geraken dat zou nog iets anders zijn. Ook voor mezelf om weer aan werk te komen had niet makkelijk geweest. Appartement huren, inrichten, ... Nee, ik zag dat niet zitten. En nu geeft ze me gelijk dat we hier zijn gebleven, we hebben alles wat we willen en het heeft een pak minder geld gekost. Ik hoop dat het hier blijft duren met de echtgenote. Als ik door omstandigheden ooit terug moet, ga ik een dikke sukkelaar zijn daar.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Ja helaas zijn er heel wat die met een roze bril op of achter hun pik aan hollend
in het avontuur duiken en dan gaat het niet goed meestal.
Er zijn gelukkig ook mensen die het wel treffen maar daar is eenheid en een
gezond verstand aanwezig en doorzettingsvermogen.

Emigratie is ook niet iets wat je 1 2 3 moet doen.
Klinkt tegenstrijdig omdat voor velen deze stap van mij als verrassing komt
maar dit was eigenlijk het eerste plan 7 jaar geleden
De kinderen waren toen nog echter jong en dat wilde ik ze niet aandoen.
Onszelfs trouwens ook niet.
Er is bij ons vaker over gesproken met de voor en nadelen maar opeens
sloeg de weegschaal door en dan wordt het roer 180 graden gedraaid

Zeker zal mijn vrouw gewenningsproblemen hebben en dingen gaan
missen. Dat doe ik nu al nu ik pas weer twee weken in NL zit, maar er
zijn ook dingen daar die je juist graag wilt missen en je hebt in NL een
ander leven maar ook daar zitten voor en nadelen aan en de weegschaal
helt momenteel over naar de voordeelzijde.

Hoe dat er over 5 jaar uitziet ..... geen idee nog
Wellicht gaat de weg terug naar Indonesia of we gaan elders iets
warmers opzoeken Gran Canaria (familie daar) lokt ons al.

Ook daar moet mijn vrouw (en ik) maar eens een kijkje gaan nemen
en dat ook als mogelijkheid in het achterhoofd houden.

Ik ben een bofkont (nou ja) dat ik invalide ben en daardoor meer kan
qua tijd (da's dan een voordeel) dus dan ben je meer samen
Vrouw verheugd zich nu al naar alle dingen samen doen, zoals ze
dat al eerder in Nederland heeft mogen proeven en de sores van
het dagelijks leven in Indonesia achter zich te kunnen laten.

Gelukkig is er intensief contact via skype,chat,email tegenwoordig mogelijk
dat maakt het toch weer anders als hoe het vroeger was.
Maar we zien het wel op ons afkomen, waar een wil is is een weg
en de wil om hier te wonen die is er 100%

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik wens je in ieder geval een soepele procedure toe, het kan wel als je je zaakjes goed in orde hebt, dat heb ik een aantal keren om mij heen gezien.
Als het zover is, neem de raad van Ziel ter harte, kijk of het mogelijk is de AOW van je vrouw aan te vullen.

Ik kwam er te laat achter, mijn vrouw mist 20 % AOW, terwijl ik het op zijn slofjes voor plusminus 80 Euro per maand had kunnen repareren Emoticon: Angry

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Zeker Ziel Malam gaat er gekeken worden naar de kosten / mogelijkheid van
"inkopen" van AOW

Ik loop in Indonesia ook nooit de bordjes OBRAL voorbij

Misschien dat het voor anderen ook verstandig is om hier eens naar te kijken.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-10-2014 03:23 merdekaSah wrote:
Ja helaas zijn er heel wat die met een roze bril op of achter hun pik aan hollend
in het avontuur duiken en dan gaat het niet goed meestal.
Allereerst gun ik je alle geluk van de wereld. Ik heb echter wel moeite met je "conclusies" want zo simpel liggen de zaken niet altijd en kun daar mensen mee voor het hoofd stoten. Mij in elk geval wel. en roze bril wordt ook nogal eens verward met positiviteit. Er is niemand die hier zo maar aan begint, daarvoor heb ik teveel in die wereld gezet.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

AM bedankt dat je me dat geluk gunt.
Maar met alle respect er staat duidelijk vermeldt er zijn er heel wat
er is niet gezegd dat dit bij iedereen het geval is.
Een relatie kan op verschillende wijzes eindigen.
Ik heb genoeg ervaring om dat te beseffen.

Je kunt iets vluchtig lezen en je aangesproken voelen
of iets lezen en relativeren.

Ik van mijn kant uit doe een aantal algemene uitspraken die zeker niet voor iedereen
specifiek zullen opgaan en waar ik ook niemand persoonlijk mee voor het hoofd wil
stoten.

Helaas heb ik in de praktijk in Indonesia meer roze brillen en jongeheerlopers
meegemaakt als mensen met een gezond verstand die afgewogen beslissingen
namen en aan een relatie begonnen.

Sterker nog ... iedere relatie begint met "kriebels" en verliefdheid en later
gaan mensen dan pas verder nadenken.
Sommigen al na een paar dagen en sommige wanneer hun "vakantie"
bijna is afgelopen of bij terugkeren Bij sommigen duurt het nog langer.
Wanneer je op tijd wakker wordt dan ga je eerder nadenken over de consequenties
en de toekomstplannen. Heb je een gezond verstand dan kan het goed gaan.
Er zijn echter ook mensen die pas wakker worden wanneer "de droom" voorbij is.

Zeker wanneer iemand zelf enige levenservaring heeft dan kunnen dingen,
woorden,uitspraken (ook op een forum) vanuit een helicopterview bekeken
en gerelativeerd opgenomen worden.
Of er moet een directe persoonlijke verwijzing instaan dan is dat wat anders.

Ik in elk geval voel mij niet schuldig door datgene wat ik gezegd heb.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 31-10-2014 18:40 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
. Ik heb echter wel moeite met je "conclusies" want zo simpel liggen de zaken niet altijd en kun daar mensen mee voor het hoofd stoten. Mij in elk geval wel. en roze bril wordt ook nogal eens verward met positiviteit. Er is niemand die hier zo maar aan begint, daarvoor heb ik teveel in die wereld gezet.

Kom kom Anne Mieke, je bent intelligent genoeg om te kunnen bedenken welke groep er met roze brildragers en zeentje achterna lopen wordt bedoeld.
" Er is niemand die hier zo maar aan begint ", je weet wel beter Anne Mieke.
Elke keer weer als ik op het forum lees "Ik ben al 3 keer in IndonesiŽ geweest en heb een meisje ontmoet, we houden veel van elkaar en ik wil haar naar Nederland halen, hoe is de procedure" dan denk ik "ja hoor we hebben er weer ťťn"

Als over die groep wordt gesproken dan voel jij je snotverdorrie toch niet aangesproken.
Ik heb je verhaal gevolgd en weet verdomd goed dat Anne Mieke zich niet zo maar in een avontuur heeft gestort, daar ben je niet alleen te slim voor, maar daar is ook jouw kennis van de Indonesische cultuur te groot voor.
Laat ik het zo stellen, zonder de achtergronden te weten, jij hebt dikke vette pech gehad en zo zijn er wel meer.

Heel iets anders als ťťn of andere brave borst die een dame opduikelt in de discotheek op Bali, een jaar lang internet contact heeft, een jaar erna naar Bali gaat om te trouwen en de procedure om zijn liefje naar Nederland te halen in gang zet.
Dus voel je niet aangesproken.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Ik wil ze in ieder geval niet de kost geven diegenen die er zo maar aan beginnen

We kennen allemaal de tv series over verliefde stelletjes tijdens de vakanties
Ze beginnen er niet zo maar aan .... het gebeurd gewoon ook in indonesia Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Morgen begint de training voor het onderdeel Kennis van de Nederlandse
samenleving.

20.00 lokale tijd

Na wat overleg voor de volgende aanpak gekozen.
De 100 fotoos / vragen worden eerst vertaald van Nederlands naar Engels
daarna naar Bahasa Indonesia.

Daarmee is het dus duidelijk wat de betekenis is.
Woorden worden herkend en de combinatie foto-vraag-antwoord
verdwijnt in de databank (memory)

In 1-2 weken tijd moet dit gelukt zijn iedere dag een beetje.
Voordeel is er is een standaard stuk wat iedere week herhaald kan
worden en wat "overhoort" kan worden.
Bovendien leert dochter zo ook vast iets van het Nederlands.

Vwb de correcte uitspraak zoek ik nog een oplossing (online)
maar er bestaat ook Skype en op de site van www.naarnederland.nl
is ook een compleet voorbeeldexamen gratis beschikbaar

Dus trainen en de voorbereiding voor het regelmatig herhalen voor
dit examenonderdeel is dan ook af. Alleen stampen dus voor dit onderdeel.

Via Ad Appel het boek Toets Gesproken Nederlands ontvangen
maandag nog even checken of daar nog iets bij moet en dan kan dat
op de post naar Solo.

Verder is het nog even wachten op wat documentjes en informatie
en dan gaan we ook daar weer verder.

Wellicht als er een aanbieding is kan ik, wanneer het "werk" hier gebeurd
is via een promo even richting Indonesia om ter plekke nog wat ondersteuning
te geven (m.n. mentaal)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Het is maar hoe het eigenlijk gaat met verliefdheid.
Een natuurlijk proces die zich ontstaat in de hersens.
Dat was mij ook overkomen vroeger, wie niet.
Maar er zit in je hersens een stam die je leid naar de linker kant naar de rechter kant.
Daar zit je probleem of goed het kan je probleem worden, wat ontwikkeld zich het beste,
Genoeg: allemaal te Goolen dus die wijsheid kom niet uit mijn brein.

Een ding begrijp ik niet van merdeka hij laat zijn vrouw op met de allerlei nieuwe ontwikkelingen die straks alles blijkt voor niets te zijn geweest.
Zij heeft daar een huis, aan je verhaal afgelopen jaar te lezen die jij heb laten op knappen.
Ik neem aan dat ze voor de Nederlandsschap gaat
Dan moet ze alles afstaan aan haar kinderen en die kinderen van hem dan.
Jullie kennen nooit iets dan op jullie naam hebben, zoals ik gevaren ben, hoef jij nie te overkomen.
Maar risico's zijn groot.
Vooral gezinnen met twee verschillende bloed verwanten, moet je niet denken, dat het goed gaat, je laad wel ergens verantwoordelijkheid op je kinderen.
Je moet nu keuzen maken, je gaat je vrouw voor altijd naar Nederland halen met met behoud van haar Indonesische paspoort of ze word Nederlandse na 5 jaar of 3 jaar, met daarna alle gevolgen in IndonesiŽ.
Hebben jullie daar over nagedacht, want je schreef wel, dat was 7 jaar geleden nummer 1, maar nu zit je in een heel ander situatie.
Gezien je overhaastige beslissing, waar wij van opkeken, heeft dit mij wel aan het denken gezet.,,,,,,,,,,,,,,, Emoticon: Stupid Emoticon: Confused
Een ding weet ik nu al, die stelling durf ik nu wel aan, dat gaat nooit goed komen daar in IndonesiŽ Emoticon: Nooo Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Mijn vrouw blijft gewoon WNI Ziel
Het huis dat wordt verder "afgewerkt"

Vrouw en ik kunnen ten allen daar terecht
en huis staat sowieso al op naam van de
kinderen (akte is in mijn bezit) mocht er
iets met mijn vrouw gebeuren.

Hoelang we in NL blijven dat is nog onduidelijk

Hoe het in Indonesia gaat lopen dat is de vraag
Maar gebeuren er rare dingen dan lost een jerrycan
benzine veel op. Zo easy ben ik dan ook weer.
I built it I can break it too

De eerste "ondersteuningsles" is achter de rug Emoticon: Worship
50% al vertaald en vragen beantwoord / uitgelegd.
Morgen de rest zegt ze.
Vrouw is een doordouwertje Prima zo Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Vandaag ook de eerste nederlands geschreven berichtjes ontvangen
van zoon en dochter.
Volgens mij gaat dadelijk heel de familie op nederlandse cursus.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Het is ochtendwerk geworden in Indonesia.
(In NL dus nachtwerk)
Maar mijn doordouwertje wilde de overige 50%
ook afwerken.
Dus dat is ook achter de rug.

Over gemotiveerd zijn gesproken.

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Geweldig merdekaSah....petje af voor je vrouwtje Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Ik hoop als zij hier in Nederland komt haar draai kan vinden...

Ik zelf bijvoorbeeld ben in 1958 in Nederland gekomen...tot op de dag van vandaag heb ik een hekel aan de Winter...bah Emoticon: Eerie Emoticon: Eerie Emoticon: Eerie En als ik bij de Indo-feesten komt hoor ik bijna iedereen zeggen dat de wintermaanden snel voorbij mogen gaan... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Daarvoor hoef je niet eens indo te zijn Kembang. Ik als Hollander heb altijd een hekel aan de winter gehad en me afgevraagd waarom de Batavieren de Rijn zijn afgezakt en niet de Progo of Brantas. Ik heb dus nu de geschiedenis aangevochten en ben als Batavier de Progo afgezakt.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,807 posts - 13,517 topics - 16,730 members - last post @ 21-11-2017 04:46 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,371,997 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com