indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ja maar dat kan niet vanwege mijn kindjes. Ze mogen niet in het vliegtuig want dan moeten ze maandenlang in quarantaine en dat wil ik ze niet aandoen. Emoticon: Nooo

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ha.haaaa Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Jakarta vind ik zelf een heel vieze, smerige stad geworden , als ik kijk naar de foto's van vroeger toen ik daar ook even hebt gewoond.

Was je in Jakarta op vakantie of voor je werk ? Dat kan toch ook hé?
Ik hoop dat jullie een goede basis hebben gelegd om het huwelijk met alle ups en downs het hoofd te kunnen bieden....en zoals je hier op dit forum al hebt gelezen dat vakantie-liefdes etc.etc. bijna altijd binnen 5 jaar stranden.... Emoticon: Wink

Yogja vind ik zelf een mooie stad....ik weet niet wat er is geworden nadat in 2006 de Merapi was uitgebarsten....ik was gelukkig nét op tijd weg gereden....Mijn kinderen waren helemaal in paniek omdat zij wisten dat wij in Yogja zaten....maar gelukkig is zo'n mobiele telefoon wel een uitkomst hoor.... Emoticon: Yes!

Ach...Salina als je gelukkig en blij ben en je elke dag probeert positief in het leven te staan en met je leuke humor erbij kan je héél ver mee komen meis...écht waar!!
En vooral dat je een man hebt die van je houdt en je steunt en achter je blijft staan met alle beslissingen... dát is wel het belangrijkste in je leven...toch?

Hier wordt op het moment Haloween gevierd....ik zie al die verklede kinderen in rare gewaden door de straat lopen....zelf vind ik het net carnaval, met andere woorden....ik vind er niets aan Emoticon: Smile Emoticon: Smile

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ik was op vakantie maar ook weer geen idee waarom daarheen. Emoticon: Confused
Ja...een vriendin wilde dat maar ik wist toen al dat ze geen smaak heeft dus tja....ik had het kunnen weten.

Ik heb echt een hele lieve man. Hij is eigenlijk te lief voor deze wereld. Kan positief zijn maar betekent ook dat hij niet voor zichzelf opkomt. En dat is jammer met die familie van hem. Hij staat dus overal tussen in. Ik heb het echt met hem te doen want hij wordt er ook letterlijk ziek van. Nu ook dus.

Ik sta er soms versteld van hoe geduldig hij is.
Hij schaamt zich ook weleens als ik weer iemand echt helemaal stijf scheld omdat ze me naaien waar ik bij sta. Pas geleden nog bij de Danamon bank. En dan hou ik me nog in, ook nog. Maar ze flikte me toch een geintje man man wat was ik kwaad.

En hij maar roepen 'maaf mbak...' Emoticon: Laugh out loud
Nou...dan kun je me helemaal wegdragen van ellende he...

Maar goed, wij hebben het hartstikke goed samen maar het zijn de invloeden van buitenaf die je dan nekken zeg maar.
Hij wordt onderhand zijn familie nu ook een beetje zat merk ik.

Wij hebben ook een uitbarsting meegemaakt van een vulkaan. Kelud of zo...

Mijn poesjes liepen toen net buiten in het tuintje en waren allemaal wit.
Ik herkende ze alleen nog aan hun staart want ze hebben alle 5 een ander model. Emoticon: Laugh out loud
Maar het was verschrikkelijk benauwd buiten en dat heeft echt dagenlang geduurd.

Ik dank God verder dat ik Halloween, carnaval, sinterklaas, kerst en al die andere flauwekul niet meer hoef mee te maken. Dan zit ik nog liever in de gevangenis in Jakarta... Emoticon: Party!

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Ik vind het prachtig om alles mee te lezen Salina
Ik hoop dat je dit "jezelf zijn" vast kunt houden in Indonesia
Maar dat merken we vanzelf over een jaar of drie.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik ook lees graag haar verhalen die gebaseerd is op werkelijkheid als je al 5 poesen heb met of zonder staart, in je tent, ja dan ga ik wel even twijfelen aan je vermogen voor je hygiëne in je huis.
Maar dat is niet mijn probleem, bij mij komt er geen een kat binnen heb.aan een poesje genoeg
Gelukkig verschillen wij als mens, en dat is maar goed ook.

Westers cultuur zullen ze hier nooit bereiken.
Daar zijn ze te veel anders voor en past niet in een warm land als deze.
Slim zijn ze wel,maar zo slim dat het altijd gaat om geld.
Voorbeeld ben mijn pasje verloren, waar ik binnen kan komen in het gebouw.
Een reserve hebben ze niet, het systeem moet onnodige gasten buiten houden.
Maar je hoef maar met iemand meelopen, of aan de man/vrouw die binnen moeten zijn voor verkoop of werk te vragen en je bent binnen.
Dat pasje word ongeldig gemaakt dus de vinder zou er geen moer aan hebben.
Het kan zijn dat ze het gevonden hebben,ergens afgegeven, maar geen communicatie met elkaar hebben en zo blijft het
Het pasje die ze heel veel in hun lade hebben liggen kan niet gebruikt worden eerst moeten bewerken voor de deuren en dat is dan geld verdienen......

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

salina
User
User icon of salina
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Merdekasah

Je hebt een leuk topic geopend hoor Emoticon: Party!

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Zieleffe

Katten zijn erg schoon Emoticon: Yes!
Honden ruik je wel en zijn niet echt fris als je ze niet regelmatig onder de douche stopt.
Katten was je in principe niet maar dat doe ik altijd wel. Dat is een heel gevecht bij 2 ervan maar ja...ik zie zoveel buitenkatten hier met schimmel dus voor de zekerheid stop ik ze in de champoo.

Nou vind ik 5 ook een beetje veel maar ze kwamen naar mij toe als baby.
Piepend, miauwend en hongerig. En dan kan ik ze niet meer naar buiten schoppen Emoticon: Nooo
Dus op naar de dierenarts voor de prikjes en controle en als ze oud genoeg zijn castratie. Zowel mannetje als vrouwtje. Ik hoop niet dat er nog meer aan komen lopen.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 01-11-2014 06:36 schreef Yogya-Bali:
Ibu heeft misschien ook niet stil gezeten. Vergeet die 80% vrouwelijke schuinmarcheerders niet in het land.

Nou ik denk niet dat ze de kans krijgt hoor.

Daar haal je je hond nog vanaf....

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ow, salina, liep je aan tegen het fenomeen Danamon Dollar toevallig? Daar liep ik tegen aan bij de currency exchange. Pakken ze op 1 transactie 400 dollar!

Ik had de rekening toen net geopend.
Gelijk weer dicht haha. Imbecielen.

Where there is a will there will be relatives.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Maar salina, heb je misschien nog een smeuig verhaal,over bijgeoof of datums waarop je wel en niet iets moet doen? In de familie van mijn betere helft zit zo'n jomanda. Oom nummer 5.

Begint tie tegen,mij, ik zou iets moeten doen. Zeg ik heel onvriendelijk, wegwezen, en blijf van me af. Al je geesten ziet? Moet je naar de dokter. Onstond er een discussie zeg ik. Als hij het zo goed weet met zijn kul? Wat heeft het gebracht? Ik doe niet mee en ga mijn eigen gang. En wie heeft wat bereikt? Hihi, heb hem weken niet gezien. Malu.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Nou, ik ben erg benieuwd. Broer belde rond 10 uur op om te zeggen dat hij nu echt naar Jakarta moest gaan om zijn vrouw en kind te halen. Mijn man zei dat dat kon als wij naar Bali gingen want dan hebben we geen chauffeur nodig. Hij zei dat hij naar ons moest komen met de brommer, want die hebben we nodig en dat ik niet meer met hem wilde 'werken', omdat hij tot 2 keer toe niet is op komen dagen.

Daarna heb ik hem verteld van die foto die ik heb gezien op fb en dat het dus een gore, vuile, vieze, smerige, dikke leugenaar is.
Briesend, boos, opgefokt, hartslag van 200 en bloeddruk nog hoger. Wat was ik kwaad 'met z'n ik moet naar Jakarta'. Zelfs tegen zijn broer liegt hij.
Ik zag langzaam een traan tevoorschijn komen toen hij die foto zat te bekijken en ik vond het zo zielig.... Emoticon: Cry
Ik zei 'ik vind het zo erg voor je dat je zo'n enorme kutfamilie hebt'.

Die dikke beweert nu dat ze er helemaal nog niet zijn en dat die foto dan waarschijnlijk oud is. Daar had ik al rekening mee gehouden dat hij dat zou zeggen dus ik was voorbereid.
Onmogelijk dat het zusje een foto van 3 kinderen tegelijk kan maken in het nieuwe huis (mijn kast staat op de achtergrond) omdat ze pas sinds deze week in Jogjakarta is bij de jongste twee. Ze is halverwege oktober 2 dagen geweest maar dat was op het moment dat vrouw en zoon in Jakarta zaten. Dus de enige mogelijkheid om een foto te maken met 3 kinderen erop is nu.

Mijn man is hem nu terug aan het brengen want hij wil met eigen ogen zien of ze er nu wel of niet zijn. Ik ben benieuwd. Als ze er niet zijn hebben ze zich verstopt, dat weet ik zeker, en zitten ergens bij de buren in huis of lopen daar rond in die kampung. Die dikke heeft die lillekerd allang gesmst dat ze weg moet wezen natuurlijk.

Ze heeft zich al meer verstopt voor mij in Jakarta. Ik had ooit geopperd dat ze misschien eens aan een voorbehoedsmiddel moest gaan denken aangezien ze al 4 kinderen had gebaard en daar 2 van had weggegeven. Uiteindelijk zei ze dat ze een spiraal had maar werd prompt weer zwanger. Ja, dat kan gebeuren, ook met een spiraal heb ik weleens gehoord. Dat is mijn probleem verder niet en moeten ze zelf weten he.
Maar toen we op bezoek kwamen in Jakarta, en dus al met een vette pens liep, wilde ze zich voor mij verstoppen. Hoe lang had ze dat kind willen achterhouden, vraag ik me dan af. Emoticon: Confused
Maar ja...ik stond er eigenlijk een beetje onverwacht op de stoep. Of stoep....dat huis had geen stoep maar ik stond dus voor de deur. Nee...een deur hadden ze ook niet trouwens maar ik was daar dus opeens.

Maar dat bedoel ik dus...dat gedraai, ik snap dat niet.

Toen ze in Jogjakarta aankwamen (die dikke, moeder en 2 jongste kinderen) hebben ze wekenlang volgehouden dat ze geen telefoon hadden. Ze waren dus niet te bereiken, wat op z'n zachts gezegd echt kut was.
Toen tante overleed moest mijn man dus op de brommer s nachts daar naar toe om dat te melden. Toen die dikke de eerste keer gewoon niet kwam opdagen terwijl ik een afspraak had bij immigratie is mijn man daar ook naar toe gereden op de brommer omdat ze geen telefoon hadden.
Ik vertelde dat aan mijn Hollandse vriend die toen in Jakarta was en werd rondgeleid door het kleine broertje.
Ik hoor het hem nog zeggen: 'ze hebben 2 mooie nokia's gekregen van me en die doen het nog goed want broertje belt elke dag een paar keer met ze'.
Ik kreeg het telefoonnummer en mijn man bellen. Ja hoor ze pakte gewoon op. De vuile stinkerds. Bleek dus achteraf dat die dikke mijn black berry wilde hebben die ik nooit gebruik en daarom volhield dat ze onbereikbaar waren. Zodat ik uiteindelijk dat ding wel zou geven omdat het voor ons zo lastig was dat ze niet te bereiken waren.

Nou, nu maar ff afwachten wat mijn man zegt als hij terug is.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 02-11-2014 06:15 schreef Anorak:
Ow, salina, liep je aan tegen het fenomeen Danamon Dollar toevallig? Daar liep ik tegen aan bij de currency exchange. Pakken ze op 1 transactie 400 dollar!

Ik had de rekening toen net geopend.
Gelijk weer dicht haha. Imbecielen.

Nee ik had een ander akkefietje, zal ik dat opschrijven?

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 02-11-2014 06:22 schreef Anorak:
Maar salina, heb je misschien nog een smeuig verhaal,over bijgeoof of datums waarop je wel en niet iets moet doen? In de familie van mijn betere helft zit zon jomanda. Oom nummer 5.

Begint tie tegen,mij, ik zou iets moeten doen. Zeg ik heel onvriendelijk, wegwezen, en blijf van me af. Al je geesten ziet? Moet je naar de dokter. Onstond er een discussie zeg ik. Als hij het zo goed weet met zijn kul? Wat heeft het gebracht? Ik doe niet mee en ga mijn eigen gang. En wie heeft wat bereikt? Hihi, heb hem weken niet gezien. Malu.

Ja ik heb nog wel een verhaal wat ik heb meegemaakt.
Zal ik ook ff opschrijven vandaag maar mijn leptop moet ff afkoelen
want die slaat telkens uit omdat ie te heet wordt. Emoticon: Confused

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

In,beide gevallen graag, ter leringh en de vermaeck Emoticon: Smile

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

On 01-11-2014 19:29 salina wrote:
Ik was op vakantie maar ook weer geen idee waarom daarheen. Emoticon: Confused
Ja...een vriendin wilde dat maar ik wist toen al dat ze geen smaak heeft dus tja....ik had het kunnen weten.

"maar ik wist toen al dat ze geen smaak heeft"... geweldig! Emoticon: Worship
En de verhalen over "de dikke"...

Een mens zou haast hopen dat je hem in dienst blijft houden.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

salina
User
User icon of salina
spacer line

ff snel een update voordat mijn laptop weer uitvalt.

Dik Trom kwam dus vanochtend met het verhaal dat hij naar Jakarta moest om vrouw en kind te halen en nog wat dingen te regelen.
Achteraf erg jammer dat hij niet gewoon bij de bushalte is afgezet, ik had het slimmer moeten spelen. Maar goed, mijn man bracht hem dus naar huis en ja hoor....daar zat die teef met oudste zoon..Ik had dus gelijk. Want je gaat ook nog zo aan jezelf twijfelen he. Hij was zo overtuigd dat zijn vrouw en kind nog in Jakarta zaten en dat er een oude foto op fb was geplaatst. Hij moet toch snappen dat als hij naar huis gebracht wordt dat mijn man dan ziet dat ze er toch zijn?!

En niet dat er dan een sorry vanaf kan he, nee allerlei kutsmoesjes werden op tafel gegooid. Alsof hij niet heeft gelogen en het zijn schuld allemaal niet is. Hij is nog te stom om zijn leugens te verbergen of enigszins geloofwaardig te maken.

In ieder geval is het klaar met hem. Hij zit daar nu zonder vervoer en zonder peuken en heel lekker eten, we gingen 2 x per dag naar een goeie warung. Mijn man twijfelt of hij het wel erg vindt want die ziet nu ook wel in dat hij zo lui is als een varken.
En wat hij met het verhaal Jakarta wilde bereiken weten we niet. Of om wat extra geld af te troggelen voor de zogenaamde tickets of om een paar dagen vrij te krijgen omdat hij wel moe zal zijn van die paar uur rijden per dag. Die paar dagen vrij had hij ook wel kunnen krijgen als hij eerlijk was geweest maar ja...hij wil het zelf zo.

Ik heb wel 100.000 meegegeven voor schoonmoeder om eten te kopen want tenslotte zitten daar ook nog 2 kinderen en een onschuldige baby die er ook niks aan kunnen doen.

Misschien dat iemand mij hier kan vertellen wat eten kost voor een gezin met 3 volwassenen en 2 kinderen als er zelf wordt gekookt? Want ik haal het jongere zusje nu naar mij. Die speelt nu de baboe om voor neefjes en nichtje te zorgen, koken, wassen en schoonmaken en dat kan ze dan beter voor mij gaan doen. Ik heb toch iemand nodig en ik zal toch moeten zorgen dat er iets te eten is voor dat gezin totdat ze zichzelf kunnen bedruipen met een nieuwe warung. Dan geef ik haar het minimum bedrag voor wat nodig is aan voedsel en kan zij dat weer aan moeders geven. Echt afgepast zodat er geen peuken en andere zaken voor de dikke deur gekocht kan worden.

elsbeth
User
spacer line

Salina, je hebt het vast wel eens ergens gepost, maar ik ben het vergeten.
Hoe lang woon je al in Indonesië en sinds wanneer woon je in Yogyakarta?

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

salina, het komt mij allemaal bekend voor. Gelukkig woon ik niet in Indonesië, zodat ik enkel maar tijdens de vakanties met mijn schoonbroer te maken heb.
Die is zowat uit hetzelfde hout gesneden. Toen we een jaar getrouwd waren en naar Yogya gingen, kwam op een dag mijn vrouw huilend naar mij toe. Haar broer eiste (inderdaad eisen en niet vragen) van haar, omgerekend, €5000, en wel onmiddellijk. Ze was nu immers rijk. Wist hij veel dat zijn zus met een armoezaaier was gehuwd Emoticon: Laugh out loud . Hij wilde een zaak in brommers beginnen: in- en verkoop van tweedehands.

Ik ben meteen een praatje met hem gaan maken, om aan zijn verstand te brengen dat hij dat wel op zijn dikke buik kon schrijven. Zelfs moest ik geld in overvloed hebben, ik zou het hem niet geven, kan ik het net zo goed doorspoelen in het toilet, dat heeft evenveel nut.
Die kerel is te lui om zijn eigen reet schoon te vegen. Zijn vrouw werkt elke dag (echt elke dag van het jaar) in het restaurant van haar broer. En hij slaapt, rookt, gaat een theetje drinken met de vrienden, rijdt wat rond op de brommer, en slaapt.

Om maar aan te geven hoe lui die kerel is: toen hij 2 weken getrouwd was, deed zijn kersverse vrouw haar beklag bij mijn vrouw. Hij had in die 2 weken nog steeds zijn taak in het echtelijk bed niet vervuld. Sakit perut, weet je wel. Emoticon: Stupid

Ondertussen zijn ze al een jaar of tien getrouwd en nog steeds geen nakomelingen. Het zou best kunnen dat hij nog altijd een pijnlijke buik heeft.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Heb je hem weer, ik heb me enigszins teruggetrokken hier.
Ja ik heb enkele sloebers waar ik mij verantwoordelijk voor voel en ja ik laat de familie niet zakken, maar alles met mate en precies op het juiste moment inspringen om even een handje toe te steken, zonder dat er de gedachte ontstaat mij als ATM te gebruiken.
Salina je hebt het zelf te ver laten komen, om in de taal van je 5 poesjes te spreken, niet mauwen.

Je hebt je billen verbrand en nu moet je op de blaren zitten, je echtgenoot mag dan de liefste man van de hele wereld zijn en menig traantje laten, maar hij laat het voorlopig allemaal gebeuren, ondanks dat hij de jackpot heeft, toedeledokie.
Javaans theater, poppenspel, wayang voorstelling, anders kan ik het niet zien, hij staat niet voor honderd procent achter jou, begrijp ik uit jouw verhalen.
Stap voor stap ga je naar de kloten als jullie niet één lijn trekken, familie helpen ok.

Hoeveel?
2, 3 of 4 miljoen? Er komen steeds meer bij, eerst opoe, daarna zussen er zwagers, de volgende stap neven en nichten, pak em beet, blonde Greet betaald wel.
Straks red je het niet meer met 10 miljoen per maand, met een traantje van je lieve echtgenoot, an me hoela.
Een grens Salina, met je man een grens stellen en er samen voor staan, doe je het niet?
Dan ga je binnen 5 jaar berooid naar Nederland terug, je hebt namelijk ondanks al je investeringen helemaal niets in Indonesië, zelfs je 5 poezen niet, die switchen namelijk net zo gemakkelijk naar degene die ze vreten geeft als dat ik van overhemd wissel.
Net als je man en zijn hele familie uit de kampung, denk daar maar eens goed over na.

Maaf ya, ik zeg het keihard, zachte heelmeesters, stinkende wonden Emoticon: Blush

elsbeth
User
spacer line

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het helemaal eens met de posting van Malam.
Het lijkt erop, Salina, dat je om de haverklap je portemonnee trekt, terwijl je niet weet wat dingen kosten, niet weet waar je wel en niet kunt tawarren, waar je groente en fruit kan kopen. Vandaar mijn vraag: hoe lang woon je al in Indonesië? Ik meende ergens gelezen te hebben dat je er een jaar of 3 woonde.
Je verhalen klinken alsof alles compleet nieuw voor je is. Dat snap ik niet.
Als mensen dat ruiken (en dat ruik ik vanuit Nederland) dan is de bodem van de put gauw bereikt.
Ik lachte me inderdaad ook rot om je verhalen, maar het begint bij mij wel een zuur lachje te worden. De manier waarop je over iedereen (zelfs over een baby en een 3 jarig kind) praat, wekt niet de indruk dat je het over mensen hebt waar je op één of andere manier mee door één deur moet zien te komen. Het lijkt erop dat je dat ook niet wil, want je hebt op allemaal veel commentaar (te dik, te dun, te tandenloos, te jankerig, te goeiig). Alleen aan die katten mankeert niks...
Als niet met je man heel strikt één lijn trekt, dan blijf je volgens mij nog jaren deze verhalen op het forum schrijven. Wij lachen ons rot om je verhalen, maar of het voor jezelf dan nog zo leuk is?

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Hihi inderdaad Elsbeth, om te gillen. Aan de andere kant lach ik er om.Metname omdat degene die blootgesteld zijn aan dit soort dingen meestal degene zijn die in RI wonen. En ook ik me er in kan herkennen. Been there, done that. Die learning curve is achter de rug. Het is niet iets typisch Indonesisch overigens. Het is hetzelfde in alle derde wereld landen.

Verbazingwekkender is nog wel dat zelfs als ze weten hoe je reageert? Ze gewoon blijven proberen. Een kennis van me is recent voorlopig weer naar huis gegaan. Hij voelde zich murw gebeukt. Je moet er wel tegen kunnen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tja de verhalen blijven natuurlijk hartstikke leuk, ik zou verschrikkelijk schijnheilig zijn als ik zou zeggen dat ik er niets aan vind.
Ik rol soms van mijn stoel van het lachen en ook van verbazing, maar het blijft natuurlijk niet normaal en heel triest.
We hadden vandaag twee van die ettertjes op bezoek, de zoon van onze hulp met zijn twee nazaten.

De man komt met goede bedoelingen, even ons verwelkomen, daar blijft het bij, ik betaal die luilak zijn moeder al boven modaal, dus geen Haaarlemmerdijkies.
Ettertjes blijven gewoon buiten, zo simpel is het.
Krijgen wat snoepgoed en een ijsje, immers zij kunnen er niets aan doen dat pa een luilak is zonder dat hij zijn kinderen enige opvoeding geeft en van moeders ellenbogenstoom leeft.

Een kwestie van tot hier en niet verder, daar trekken Pop en ik een duidelijk en gezamelijk één lijn in Emoticon: Yes!
Doe je dat hier niet? Dan ben je binnen een mum van tijd verschrikkelijk te lul, je kan namelijk lullen als brugman, een bule is rijk, is de bule niet rijk?
Waar betaald hij dan zijn ticket van Emoticon: Confused
Oprotten wegwezen Emoticon: Bye bye

elsbeth
User
spacer line

Het is volgens mij heel simpel: als een kind huilt om een ijsje en hij krijgt dat ijsje (ook al is dat na een uur huilen) dan weet hij dus: ik krijg dat ijsje hoe dan ook.
Dus natuurlijk blijven ze proberen als er af en toe toch toegegeven wordt.
Dat het in alle derde wereldlanden zo is, komt m.i. door de ongelijkheid. Het lijkt me inherent aan ongelijkheid dat de één iets probeert af te troggelen van de ander.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Kort en bondig gezegd, zoals de ouderen zongen piepen de jongen Elsbeth.
Te veel mensen die hier onder aan de sociale ladder zitten, wen er aan en ga er niet op in, hoe graag je ook zou willen, ga je er namelijk op in dan gaat het als een lopend vuurtje en is het eind zoek.

Je kan iemand beter een maaltijd geven of zelf het schoolgeld gaan betalen, geld geven is storten in een bodemloze put, heeft totaal geen zin en je maakt het je zelf alleen maar moeilijk.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Het onderwerp waar botsen culturen heeft duidelijk een functie Salina
inderdaad ben je al te ver gegaan (je bent te goed) maar dat kan je
bijspijkeren maar die gezamelijke lijn (met je man) die is belangrijk.
Anders blijf je een walking dompet voor de hele familie.

Ik heb, die pogingen, ook meegemaakt maar ik heb vrij snel mijn grenzen
duidelijk gemaakt en er komen nog wel eens zielige verhalen aan de deur
maar de meeste zeg ik dan prima ik stuur wel een email naar India moeder
Theresa misschien dat die iets gaat doen.
Hard ..... ja soms wel maar je moet wel want anders heb je iedereen op
sleeptouw en 1 juta daar heeft een "gezin" wel genoeg aan maar als er
meer getankt kan worden dan komen er gewoon luxere dingen in huis
en/of meer familie/bekenden/buren.
Meeeters (parasieten) die zijn er heel veel in Indonesia en... ik kan dat
begrijpen maar niet waarderen. Zeker niet van mijn dompet.

Dat je een eigen wil hebt Salina en eea op jouw manier aanpakt
dat zal de familie allemaal "accepteren"zolang de "beloning" blijft
komen en hoe je omgeving er mee omgaat dat zul je binnenkort
ook merken.
Maar probeer jezelf te blijven daar waar het kan en waar je jezelf niet
in de vingers snijdt. Binnenshuis is het Belanda-style dat begrijp en
herken ik wel, maar buitenshuis zal he toch af en toe slikken zijn.
Maar ik blijf het volgen en waar mogelijk aanvullen met eigen ervaringen

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ik heb de berichten en adviezen gelezen Salina....

Inderdaad....ze hebben allemaal stuk voor stuk gelijk.....ondanks je gouden hartje moet je óók een grens trekken voor jezelf én voor de anderen samen met je man....anders ben ik
bang dat je de komende jaren het niet haalt meis.....denk er goed over na!!

Je verhalen zijn smeuiig en leuk om te lezen....maar tussen de regels door is het eigenlijk allemaal één grote strijd om te overleven... Emoticon: Yes! Toch?

Doe rustig en voorzichtig aan.....en kijken hoe mijnheer varken verder aan zijn geld komt als je dáádwerkelijk de geldkraan dicht draait... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Voordat jij in de familie kwam hebben ze het ook overleeft....nietwaar ??

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,858,696 topic views - 236,795 posts - 13,710 topics - 28,659 members - last post @ 28-02-2020 08:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,293,790 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com