indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

Ik wil graag iets delen wie heeft ook zoiets mee gemaakt??
Ik ben vanuit Kuala Lumpur met Air asia gevlogen naar palembang (niet uit vrije keus dit ivm mijn ticket emiraten die deal hadden met Garuda deze tickets via we fly cheap) kostte maar 380 euro van Amsterdam via Dubai naar Jakarta terug Palembang naar jakarta dan weer met Emiraates naar Dubai Amsterdam.
Op zich geen probleem toch ik stel me r op in de stopover in PAlembang zou 11 uur duren ik dacht dan huur ik een kamer in t Novotel lekker relaxen aan t zwembad voor de lange reis terug.

Nou we komen aan op Palembang mijn man enige Hollander moest ik weer een visum kopen terwijl ik dit had gedaan toen ik op de heen reis Jakarta binnen kwam en door vloog naar Bali.
Ik zei oke als t zo is ik dacht dan koop ik er een van 7 dagen (dat kon in t verleden) nou kon niet ik weer voor 2 betalen.
Goed toen kwamen we in de hell we moesten onze koffers door de scan doen en handtassen prima kwam er weer uit en ze zeiden open maken ook geen probleem toen zeiden ze mee komen! Kwamen we in hokje met 10 man en 1 vrouw alles werd geconttoleerd echt alles zelfs beetje gek praatje verpakte tampons werden open gesneden en ook nog gevraagd wat het is.... shampoo werd gecontroleerd echt alles werd onderste boven gehaald wilden weten wat onze tickets kosten wat we doen als beroep nou meest rare vragen we voelden ons als ratten in de val!!!
Toen kwam het meest walgelijke moest ik met de hoofddoek mevrouw mee naar vis afgelegen kamertje moest broek en onderbroek laten zakken ze duwde me voor over en deed met haar handen .... open en dat drugs apparaat werd erlang gehaald daarna ook de voorkant en toen in mijn bh wat een vreselijke vreselijke vernedering. Weer terug naar dat hok met 10 van die klootzakken die je intimideren niet vanwege hun 2 turven hoog voorkomen maar omdat iedere westerling en inboorling weet Indonesie corrupt en hoe vaak flikken ze het niet door zelf drugs in je koffer te stoppen zodat je de gevangenis in moet en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moet betalen want tja je bent toerist westerling european what ever je hebt geld.
Gelukkig had ik ook geen cash geld bij me niks! Maar na uren daar gezeten te hebben en gelukkig versta ik half de taal mijn roots ligt in oa Java en Sumatra ouders en voorouders blabla dus ik antwoordde op een gegeven moment ik terug sprak in bahasa toen keken ze raar.
Wie o wie heeft dit ook wel of soort gelijk mee gemaakt???
Ik ben zooooo bang geworden dat ik er nooit meer heen durf en wil gaan jammer want het ws zo heeeerlijk in Bali.

adu zeg!!! ben kapok!!

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Dus:

Bali -> Kuala Lumpur -> Sulawesi -> Jakarta -> Amsterdam

Klopt dit? En dat in één etmaal?

Dan heeft u het grondgebied van Indonesië verlaten en daarna opnieuw betreden en het is volkomen normaal dat u dan weer een Visa On Arrival dient te kopen. De zeven daagse VOA is trouwens jaren geleden afgeschaft en alleen voor sommige eilanden opnieuw ingevoerd.

Het spijt me, maar als u iets soortgelijks in andere landen in bijvoorbeeld het Amerikaanse continent had gedaan, was u waarschijnlijk ook onderworpen aan een cavity search . En als ik dit zou doen in de Schengen zone (uit-in-uit op één dag), zou ik ook op de rooster worden gelegd. Het is volkomen abnormaal om op deze manier het land te verlaten en dit lijkt inderdaad heel veel op drugs smokkel.

Het is jammer dat u dit meemaakt maar ik vind het wel begrijpelijk. En vergeet niet: goedkoop is duurkoop.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

elsbeth
User
spacer line

Brenda, ik had het er even over met mijn man. Hij zei ook dat men volkomen gerechtigd is dit te doen als men een behoorlijke verdenking heeft t.a.v. iemand.
Dit had je op Schiphol of waar dan ook kunnen overkomen.
Ik ben zelf (inmiddels wel een tijd geleden, eind jaren 80) meerdere keren Palembang in en uit gevlogen. Nooit vervelend behandeld, nooit problemen gehad.
Ik kan mij de opmerkingen van Lieve wel voorstellen, al haalt zij volgens mij Sulawesi aan i.p.v. Sumatera (Palembang). Zoals ik het lees heb je terug Bali-Kuala Lumpur-Palembang-Jakarta-Dubai-Amsterdam gevlogen. Als jij vanuit Kuala Lumpur naar Palembang vliegt, moet je uiteraard een visum kopen, je komt gewoon opnieuw binnen.
Het is inderdaad een hele rare route, want er vliegt geen sterveling op Palembang. Toeristen komen er vrijwel niet en toen ik er woonde, woonden er welgeteld 30 buitenlanders. Ik denk dat het er nauwelijks meer zijn geworden.
Het is echt niet gek dat je als verdacht wordt aangemerkt en dan mogen ze zoiets gewoon doen.
Neemt niet weg dat ik helemaal begrijp dat het een hele nare ervaring zal zijn. Ik hoop dat niet mee te maken! Ik snap alleen niet dat je pas na het hele gebeuren Indonesisch bent gaan praten. Ik zou dat denk ik onmiddellijk hebben gedaan. Hoe is het afgelopen, Brenda?
Los van dit hele verhaal ben ik ook benieuwd hoe het komt dat je Bali opeens toch heel erg leuk vond. is Bali zo veranderd, of ben jij zo veranderd?
En wil je nou nooit meer naar Palembang of nooit meer naar Indonesië?
Ik geloof echt wat Lieve zegt: dat je dit overal kan overkomen.

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

Nou ik heeeel slecht en vernederd behandeld echt waar!!! Ik hoop niet dat een van jullie voor zoiets komt te staan want echt het is hell en je weet ze zijn corrupt ik wist niet dat 7 daagse visum niet meer bestaat mijn vakantie
Bali top maar dit heeft er toe gemaakt nooit meer ik wilde ook niet nr palembang maar dat stukje van daar nr Jakarta zat in de ticket deal met emirates ik had ook gevraagd omdat stuk palembang nr Jakarta of ik dat kon overslaan en vanuit Bali of Kuala Lumpur meteen in Jakarta op te stappen maar dat mocht niet raar als ik miet in palembang aan board zou gaan vervallen alle vluchten heet in reis wereld no show no go.

Toch heeft dit een impact op me gemaakt dat ik niet meer durf .
Vervelend zoals mensen als Lieve zo reageren geen begrip of empathie jammer

adu zeg!!! ben kapok!!

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

Dat ze de controle uitvoeren niet erg maar niet op de manier waarop even plat gezegd onderbroek uit ze splitse mijn bilnaad druk uit elkaar en dat apparaat ook aan de voorkant in en tussen mijn borsten sorry hoor wie voelt zich hier ok bij ? Volgens mij niemand.......

adu zeg!!! ben kapok!!

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.lieve ja in een etmaal niet Sulawesi maar Sumatra.

adu zeg!!! ben kapok!!

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Sorry voor de typfout.

Ik kan heel goed begrijpen dat het een vernederende ervaring was en gun dit niemand toe maar blijf bij mijn stelling dat in dit geval er wel een hele rare route werd genomen die tot bepaalde verdachtmakingen kon leiden.

En ik heb zelf al genoeg 'buitenlandertje pesten' (o.a. door een medewerker van de Koninklijke Marechaussee die vond dat een oud visum in mijn paspoort van een Aziatisch land 'niet helemaal klopte', Mexicaanse viezerikken stinkend naar urine en zweet die me zonder reden begonnen te fouilleren, Indiase immigratie die me een uur vasthield omdat het label van mijn handbagage was gevallen/verdwenen, enz. enz.) meegemaakt om te weten dat het heel frustrerend kan zijn als je recht in je schoenen staat.

Anderzijds is het wel goed te weten dat er echt wel gecontroleerd wordt zodat we veilig kunnen vliegen.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

Wauw ook heftig van jou wat die route betreft dat werd zo aangeboden heen Amsterdam Jakarta met emirates vandaar uit zelf geregeld nr Bali air asia ik moest terug vanaf Palembang ik bellen waarom niet v Jakarta want vandaar uit door Dubai dan Amsterdam
Dus was niet mijn keus koste me ook xtra kosten halve dag hotel kamer novotel want ik had gelezen Palembang totaal niet toeristisch dus novotel.
Ik begrijp dan niet waarom emirates dit zo heeft aangeboden was een deal met garuda ook samen met emirates dat vind ik nu achteraf heel apart de vraag kwam mij al te boven de vlucht mijn man enige hollander
Ik ben echt zooo bang geworden voor het zelfde geld hadden ze wel drugs er in gestopt en waren we de pisang ik zou hierdoor nooit naar zuid Amerika durven of Mexico India al helemaal niet met die vieze mannen die heb ik al in Bangkok en Kuala Lumpur mee gemaakt griezels.
Wat mij stoorde is gewoon de manier waarop!!! Ik heb ook zoiets mee gemaakt in de VS maar dat ging geciviliseerd hier niet in Palembang! Het was mij puur de manier waarop tuurlijk altyd goed extra controle tegen drugs moet er niet aan denken dat mijn kind daardoor er aan gaat beginnen dus geloof me controle ook maar waarop en j bilnaad uit elkaar laten trekken oneerbiedig!!

adu zeg!!! ben kapok!!

elsbeth
User
spacer line

Natuurlijk is het hartstikke klote voor jou, Brenda.
De hele procedure vind ik echter terecht. Blijft over de manier waarop. Maar dan wordt het : trekt u uw bilnaad even open, dan kunnen we kijken of u daar geen rotzooi verstopt heeft. Had je er dan wel vrede mee gehad? Of heb je gewoon moeite met het feit dat je verdacht was?
Wat betreft die route: als je voor € 380,- een retour Jakarta hebt uitgedokterd, dan weet je dat daar een traject tussen zit dat je eigenlijk niet wilt. Dat is dan ook de reden waarom de meeste mensen afzien van zo'n prijsje. We hadden zoiets laatst ook met iemand die via Bengkulu terug moest. Maar ik denk dat je rustig nog een keer naar Bali kan gaan, hoor. Dit kan je overal gebeuren. En ik denk dat het in dit geval goed is dat je niet met flappen bent gaan wapperen, dat had je nog veel verdachter gemaakt.

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

Nee echt manier waarop vind niet humaan is dit weleens bij jou op deze manier gebeurd? Gekke was bij man werd totaal niet gekeken althans in zijn bilnaad. waarom bij mij wel dan?
Ik ben ook genezen van dit soort aanbiedingen geloof me maar ook voor Indonesië waaronder Bali ik wil dit nooit meer mee maken op deze manier en we weten allemaal dat ze daar heel ver gaan voor geld ik ben 3 x in Bali geweest ik bewaar de mooie herinneringen maar ik nooit meer.
Ik vind t zo raar dat jullie het zo normaal vinden op deze manier ....... En de manier waarop ze me duwde om te bukken en bilnaad hard uit elkaar trekt
Dat is toch niet normaal of humaan ? Maar ze denken ook buitenlanders en wij hebben macht. Nogmaals controle prima maar manier waarop had wel beter en menselijker gekund.
En ook gek mijn man niet op zijn bilnaad dat begrijp ik niet .....
Wat ik ook niet begrijp waarom tickets dan zo goedkoper door een route er xtra in te lassen is alleen maar meer oa milieu vervuiling ik doe dit ook niet meer heb lesgeld betaald en hoe!

adu zeg!!! ben kapok!!

elsbeth
User
spacer line

Ik zeg niet dat ik het humaan vind, ik moet er niet aan denken zeg.
Ik zou ook zo stomverbaasd zijn en misschien pas achteraf met een goede oplossing komen (zoals in het Indonesisch terugpraten).
Hebben jullie erge stennis gemaakt over dat visum?
Of over het openmaken van de koffers?
Het zou maar zo kunnen dat een overduidelijke irritatie hierover aanleiding is geweest om jullie (in dat geval jij) eens helemaal binnenste buiten te keren.
Lachen en zwaaien blijft toch mijn advies.
Maar het blijft een klote ervaring, Brenda.
En misschien vond die mevrouw jou gewoon een lekker wijf?
Blij dat ze er tussen 1988 en 1989 nog niet zat....

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

Nee nergens stennis over gemaakt visum gewoon betaald nergens stennis over gemaakt koffers open gedaan ik dacht prima ik doe niks verkeerds daarom Snap ik het nog steeds niet....
Zij mij lekker wijf haha was een beetje een oudje maar misschien vanwege mijn grote natuurlijke borsten maar eng bizar eng

adu zeg!!! ben kapok!!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,218,832 topic views - 233,127 posts - 13,680 topics - 23,075 members - last post @ 21-07-2019 16:29 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,929,930 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com