indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Jantje
User
spacer line

Beste forummers,

Ik woon in Semarang en Ik betaal mij arm aan de telefoonrekeningen.Ik betaalde voor de maand februari Rp. 1,3 jt voor 88 uur. Wie weet er een goede oplossing?
Bij voorbaat dank.

Jantje

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Beste Jantje,

In Jakarta gebruik ik een inbelverbinding via Indosat M2. 50 uur kost: 198.000 rp. Daarbij telefoonkosten. Vorige maand betaalde ik ca. 234.250 rp (ex. tac) voor ca. 35 uur lokaal bellen. Die 1,3 jr voor 88 uur vind ik wat te hoog. Je hebt ook Telkom instan. Kost 165 rp per minuut, maar uit berichten begrijp ik dat de verbinding traag is, als je al uberhaupt verbinding krijgt.
In Jakarta wordt ook kabel aangeboden (via Kabelvision), maar net als in Nederland afhankelijk waar je woont is de verbinding soms erg traag, als er veel abonnee's zijn. De service is matig.
ADSL slechts in heel beperkt gebied bij mijn weten.
Mijn advies; gewoon minder internetten.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Jantje,

Heb je al een belkaart geprobeert provider begint met 001 (o.a.)

Ik zal het de bazin in Jepara vragen.

Zij maakt gebruik van belkaarten, is goedkoper dan standaard verbinding.

Albert Emoticon: I love it

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Iris8
User
spacer line

Hoi Jantje,

Ik was deze week op de expat beurs en daar stond een stand van Dutchphone (zie www.dutchphone.nl).
Als je een internet verbinding hebt en een vaste telefoonlijn, koop je een kastje/modem (via ABN bank nu 99 euro). Je plugt het kastje in waar je ook bent op de wereld en die meneer wist mij te vertellen dat je momenteel vanuit Indonesie voor 0,18 euro cent de hele wereld rond kunt bellen (dat bedrag zal waarschijnlijk nog lagergaan worden). Wat nog leuker klonk was mensen uit Nederland jou voor het lokale tarief bellen. Je neemt namelijk een Nederlands telefoonnummer mee. Je kunt het kastje in en uitschakelen. Dus als je in Indonesie wilt bellen zet je hem gewoon even uit. Je computer hoeft niet aan te staan. Je betaald 9,95 euro abonnement per maand.
Hij wist me ook te vertellen dat ze verwachten dat binnenkort de kastjes (modems) gratis worden verstrekt. Iedereen die er nu een koopt kan m.b.v. de aankoopbon dan het geld terug gestort krijgen.
Op hun site lees je er meer over. Hij vertelde dat je dat kastje ook on-line kunt bestellen.

Ik heb me er verder ook nog niet in verdiept, maar wellicht een interessante optie?

Iris

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Iris
die internetverbinding waar je 't over hebt moet minimaal een dsl zijn.
en die is in indonesie nogal kostbaar.
dus t wordt eerder duurder (en nogal omslachtig) met de dutchphone optie
ook vereist is een zogenaamde voicefinder Ä149,-
?????

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 15-03-2005 21:21 sayang wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Iris
die internetverbinding waar je t over hebt moet minimaal een dsl zijn.
en die is in indonesie nogal kostbaar.
dus t wordt eerder duurder (en nogal omslachtig) met de dutchphone optie ook vereist is een zogenaamde voicefinder Ä149,- ?????

De digi addertjes onder het digi gras. Helaas het klonk zo mooi.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik denk gewoon dat de oplossing te vinden is in internet via de satelit, vroeger had je daar een telefoonlijn bij nodig, tegenwoordig is al twee-weg mogelijk.

Die telefoonaansluiting is in Bali een erg groot probleem, je moet al hele goede connecties hebben wil je telefoon krijgen.
Het alternatief is telkomflexi, dit is gewoon waardeloos om te internetten en daarnaast ook nog eens peperduur.

Wat Dutchtone aanbied is gewoon te duur, als het al werkt.

Wireless internet is erg in opkomst, in verhoudig met NL wel duur, wij betalen per maand IDR330.000 voor een verbinding van 16Kbs, mijn verwachting is dat bij succes de prijs alleen maar omlaag gaat en de verbindingssnelheid omhoog.

In Jakarta, Malang, en Surabaya word dit al veelvuldig aangeboden maar daar schiet Jantje even niets mee op, ik heb echter begrepen dat er nogal wat Nederlanders wonen in de buurt van Semerang, misschien dat daar mogelijkheden zijn.

Jantje kan ook verhuizen naar een andere plaats, wat hij meer betaald aan internetten dan wij betalen wij niet aan huur in Bali voor een groot huis.
Groetjes,
Tuti & Jan

gmee01
User
User icon of gmee01
spacer line

Hallo Tuti en Jan,
wireless internet in Bali .? Waar kan ik terecht voor informatie hierover ?. Ik ben bezig geweest met de mogelijkheid van een broadband-verbinding, maar met aanleg installatie (7.000.000,-) en maandelijkse kosten (3.000.000,-)werd mij dit toch te duur. Tot op heden is mijn ISP nog steeds TelkomRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.instan., hetgeen mij gemiddeld 2.000.000,- kst. Vriendelijke groet uit Kerobokan , Gerard

Jantje
User
spacer line

On 15-03-2005 17:00 Albert wrote:
Jantje,

Heb je al een belkaart geprobeert provider begint met 001 (o.a.)
Ik zal het de bazin in Jepara vragen.
Zij maakt gebruik van belkaarten, is goedkoper dan standaard verbinding.
Albert Emoticon: I love it

Hoi Albert,
Als je meer info hierover hebt, hoor ik het graag. Emoticon: Smile

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Jantje,

Internet ligt er daar (Jepara) sinds 2 dagen al uit.

Geen idee hoelang nog. Zodra ik meer weet dat zal ik het hier plaatsen en je prive mailen. Emoticon: Worship

Is het voor alleen telefoneren of ook gewoon internet? Emoticon: Confused

Groeten,

Albert

Jantje
User
spacer line

Alleen internet Albert.

Bedankt.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Gerard,
De info over wireless internet vind je op onze site op http://parpulo.com/bali/
Kijk ook eens op http://www2.channel-11.net/ , http://www.baliwireless.com/ en http://www.globalxtreme.net.id/
Heb je behoefte om te zien hoe het werkt in de praktijk mag je gerust bij ons komen kijken, wij hebben de traagste verbinding van 16 Kbs maar gaan in April over op 32Kbs.
De kosten zijn dan voor 32Kbs IDR660.000 incl. tax voor 24 uur per dag internet, met die 32Kbs ga ik dan ook bellen naar NL via internet uitproberen, dat moet normaal voldoende zijn.
Ik werk er nu een jaar mee en ben best tevreden, ook omdat ik weet dat internet nog in de beginfase is in Bali.
Channell 11 heeft goede en vriendelijke technici in dienst en is meteen ter plekke mocht de verbinding weigeren.
Zijn er een maand wat technische problemen krijg ik de maand er na zonder te vragen korting.
Wij zijn erg huiverig om reclame te maken voor welk bedrijf dan ook in Bali maar dit is een van de uitzonderingen.
Mocht je zin hebben om bij ons even te kijken kan ik je meteen wat nuttige software op een CD branden als daar behoefte aan hebt.
Groetjes,
Jan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik denk dat de oplossing om een beetje snel te kunnen internetten is te vinden in Australie, en dan niet alleen internet maar ook ontvangst van TV en radioprogramma's.
Sateliet-TV is ook niet echt goedkoop in Indonesie, het uitgebreide pakket bij Indovison kost incl. taks toch ook al IDR300.000.
Australie ligt niet ver van Indonesie en is niet bekabeld zoals bijvoorbeeld Nederland.
Kijk eens op http://www.rapidsatellite.com/ & http://www.clearnetworks.com.au/
De tarieven zijn in Austalian Dollar.

Er word nu ook al gesproken over kunnen internetten in vliegtuigen, als die service er eenmaal is zal er zeker belangstelling bestaan voor particuliere gebruikers.

Met de huidige internetsnelheden is het gewoon erg belangrijk je PC in goede conditie te houden en zeker de spyware niet te vergeten.
Voor Spyware is Hitman Pro een uitstekende oplossing, willen mensen daar graag meer over weten vragen ze maar.

Een simpel programmaatje als TCP-view laat precies zien wie er allemaal van je internetverbinding gebruik maakt zonder dat je het zelf weet.

Met elke goede firewall is het mogelijk om programma's alleen toe te staan om verbinding met internet te maken als je dat zelf wil.

Een anti-virusprogramma als Norton maakt de snelheid ook niet echt beter, het is gewoon beter om daar een ander anti-virusprogramma voor te gebruiken.

Dit forum word ook bezocht door experts op gebied van computer, misschien dat zij nog nog andere oplossingen weten, dit sluit prima aan bij het onderwerp.
Jan

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Jan
wat hebben de huidige internetsnelheden met veiligheid van je pc te maken??
tegen spyware: hijack this of ad-aware
firewall: kerio (heb je geen tcpview nodig)
voor de rest: IE niet gebruiken maar firefox!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Sayang,
Ik sluit me helemaal aan bij jou advies wat Internet Explorer betreft, ik gebruik die ik al lang niet meer, FireFox is een prima alternatief maar zelf gebruik ik Slimbrowser, die is ook gratis en te downloaden op :http://www.download.com/
Vaak heb ik beide browser open.
Ik gebruik Sygate personal Firewall die ook prima bevalt en gratis is.
Over spyware kunnen we nog wel in disciussie gaan, in mijn ogen maakt al die rommel je computer gewoon traag.

Hitman Pro gebruikt trouwens ook ad-aware, verder nog enkele programma's meer die automatisch updaten en hun werk doen, alle software is gratis met uitzondering van Spy Sweeper die maar een maand dienst doet, maar een beetje computerfreak weet daar wel raad mee.
Ik laat die elke dag een keer draaien wat zo'n half uur in beslag neemt en het systeem is weer schoon.

Een jaar of vijf geleden ging ik internet op met een laptop met Pentium1 met 64MB RAM en heb die ook gebruikt toen ik in Sumatra woonde, al bij al was ik gewoon tevreden, waarom hebben we nu allemaal een Pentium4 nodig en is internet af en toe nog niet vooruit te branden.
Heb jij daar een verklaring voor??

Een ander advies is om van Hotmail en MSN zou weinig mogelijk gebruik te maken hier in Indonesie, die is gewoon heel traag, ook de betaalde versie die ik gebruik, Yahoo is al niet veel beter.

Zelf heb ik voor iets meer als 60 euro een hostingpakket van 250MB.
Een stel kennissen van ons gebruiken daar de webmail van die prima te openen is en ook te gebruiken is met een mailprogramma als Outlook Exress.
Tevens heb ik voor enkele een mini website gemaakt met hun favorieten en wat persoonlijke gegevens, die sites zijn met een gebruikersnaam en paswoord beveiligd.
Groetjes,
Jan

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 17-03-2005 12:39 Tuti & Jan wrote:

Een jaar of vijf geleden ging ik internet op met een laptop met Pentium1 met 64MB RAM en heb die ook gebruikt toen ik in Sumatra woonde, al bij al was ik gewoon tevreden, waarom hebben we nu allemaal een Pentium4 nodig en is internet af en toe nog niet vooruit te branden.
Heb jij daar een verklaring voor?? Groetjes, Jan

Meer gebruikers, zwaardere software (gebruikt meer geheugen b.v. Netscape vergeleken met I.E.), internet provider kan de capaciteit niet aan. Waarschijnlijk veel internet cafes die het meeste aan data opslurpen, koperen draadje (wireless of niet) de bron is niet wireless.

Ik heb ook een regcleaner die ik regelmatig run (maakt je register schoon). Niet alleen wanneer je programma's uninstalled, maar ook wanneer documenten gewijzigd worden, dan wordt dit in je register gemeld. Op een gegeven moment heb je dus veel doodlopende vermeldingen van bestanden/documenten in je register.

Jeroen als programmeur kan dat misschien duidelijker uitleggen.

Verder heeft microsoft zijn eigen anti spyware programma ontwikkeld (gratis). Anti virus gebruik ik Kaspersky, wordt veel gebruikt bij bedrijven. Norton heeft de neiging om zelf als provider te opereren, heb ik geen goede ervaringen mee gehad.
Anti Spyware heb ik Hitman pro (gratis).

Voor het snel verzenden van e-mails met bijlagen, gebruik Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.37.com (gratis www.37.com ) ) Mijn vrouw op Java gebruikt die op mijn aanraden na veel klachten met Yahoo. Soms ben je een half uur bezig om een bestand te uploaden in je e-mail met Yahoo. Met .....Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.37.com is het geladen voordat je het weet. Nadat het mailtje is verzonden blijft het emailtje in je uitbox zonder bijlagen behouden.
Ontvangen van e-mails met bijlagen kan niet., bij binnenkomst worden de bijlagen verwijderd, zodat alleen de versie zonder bijlagen overblijft.

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

de huidige OS behoeven nogal wat ram,met name xp, en veel sites hebben oa flashgedoe wat ook weer ram vreet.
met 64mb loopt t dan min of meer vast
sinds ik firefox heb, en die hier en daar heb aangepast ben ik verlost van alle flash banners en ad's.
heerlijk rustig voor m'n ogen...
wat ook helpt is via msconfig kijken wat ie uitvoert bij opstarten,daar nestelt zich vaak de spyware.
ik gebruik een pc met 98 voor www, en beroepsmatig een G5 mac, dat is andere koek;
maar goed...de een is een oude volvo, de ander is een hummer
of in indonesie: een oude kijang en de laatste terrano haha

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Leuk nieuws op http://www.endonesia.net/ , er schijnen dan nu toch buitenlandse bedrijven de markt Indonesie met meer als 230 miljoen inwoners ondekt te hebben om zaken te gaan doen met satelit internet en telecommunicatie.
Jan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Voor de mensen die hier wonen en inbellen via telefoon kijk eens op: http://www.centrin.net.id/
Succes,
Jan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Afgelopen weekend heb ik een gesprek gehad met een van de eigenaren die hier in Bali wireless internet verzorgen.
Volgens hem ligt er al van Jakarta tot in Banyuwangi een glasvezelkabel en worden momenteel de voorbereidingen getroffen om aansluiting te krijgen met Singapore.
Verder is het nog even afwachten wat de paar buitenlandse bedrijven voor plannen hebben in IndonesiŽ.
Al met al kon het met internet dan wel eens heel snel gaan in IndonesiŽ.
Groetjes,
Jan

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 15-03-2005 08:31 Jantje wrote:
Beste forummers,

Ik woon in Semarang en Ik betaal mij arm aan de telefoonrekeningen.Ik betaalde voor de maand februari Rp. 1,3 jt voor 88 uur. Wie weet er een goede oplossing?
Bij voorbaat dank. Jantje

Jantje,

Probeer dit eens;
I-VAS card:
http://www.plasa.com

Te Koop in Semarang;
1.Warnet yahoo hasanudin Semarang , tell 62-24-3546417
2.Warnet yahoo Cipto semarang, tell 62-24-8451792
3.Warnet yahoo pandanaran, tell 62-24-8440469
4.PT Pop Media , tell 62-24-6762651
5.PT Multi jaring manunggal , tell 62-24-3582060

De kaart komt van Telkom.
Downloaden schijnt sneller te zijn dan voorheen.

Kosten Rp 25.000 excl. B.t.w.

Dat is alles wat ik weet.

Ik hoop voor je dat het goedkoper is.

Suc6
Albert

Jantje
User
spacer line

Hi Albert,
Heb ik al geprobeerd. Is inderdaad snel met het downloaden van grote bestanden. 10x sneller zegt Telkom. Ideaal bij selectief gebruik. Er schijnen ook kaarten van Rp. 100.000,- te bestaan maar nog niet kunnen bemachtigen.
Bedankt Albert!

esgerrits
User
spacer line

Ellow!

Ik zat pas te surfen en stuitte op de website van trustive ( www.trustive.nl ), zij bieden wi-fi prepaidkaarten aan die je over de hele wereld kan gebruiken bij trustive hotspots.

Zo zijn er ook hotspots bij starbucks cafe's in Jakarta. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Grtz, Susana

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

in Yogyakarta ligt op de hoofdwegen en sommige wijken al kabel-internet. De naam van het bedrijf is me ontschoten, zou ik thuis moeten nazoeken. Niet heel snel, maar wel onbeperkt internet voor Rp 350.000 (ex btw) per maand. (Ook is er dan kabel-tv voor Rp 100.000 (ex btw per maand), dan heb je 38 kanalen.)

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

In Solo breng ik maandelijks 1.5 - 2 jt, naar PT Ripoff-Telkom. Altijd een slechte dag, want daar kan een kampung een maand van feesten. Ik gebruik TelkomRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.instan, redelijk snel voor Indonesia. Ik heb wel eens iets goedkopers gehad, via Hong-Kong, maar die prijzen stegen ineens. Kon niet alle sites openen, daar had ik weer Telkom voor nodig. Sateliet kost 3 jt per maand, dus geen optie. Ik wacht gewoon geduldig af voor een goede en goedkopeoplossing. Er zijn snellere verbindingen maar die betaal je per kb (telkom-flexi), er is ook ADSL maar als je die prijzen leest. Als je niet in Jakarta woont dan ben je aan de rippers overgeleverd.Er zijn diverse bedrijven die onbeperkt internet leveren voor minder dan ik betaal, maar je moet van alles vooruitbetalen, is het dan langzamer dan Telkom ben je nog in de monyet gelogeerd. Langzamerhand wordt de concurrentie op telecommunicatie gebied feller, nu er allerlei particuliere bedrijven op de markt zijn, en op een dag is het internet ook goedkoper.Hoop je maar, telefoneren naar NL is nog steeds onbetaalbaar, 3 porsies nasi goreng per minuut. Emoticon: Nice

Gruces

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,423 posts - 13,692 topics - 25,271 members - last post @ 22-10-2019 18:33 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,716,200 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com