indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hoi allemaal,

Ik ben weer toe aan een nieuwe bril en ben in november weer een aantal weken in Indonesie (jakarta en omgeving). En nu zat ik mij af te vragen of het wellicht een optie is een bril in bijv. Jakarta te kopen van wege de prijs, ik ga er dan maar vanuit dat het een stuk goedkoper is dan hier. Zeker weten doe ik dat overigens niet. De specificaties weet ik dus dat is geen probleem.

Heeft een van jullie hier ervaring mee? Ik zie bijv. een keten als optik seis die lijken aan de buitenkant er precies het zelfde uit te zien als elke opticien in NL. Is dat dan ook zo, of krijg je rommel?

Ik hoor graag jullie tips Emoticon: Cooool

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Heel goed te doen, doe al jaren niet anders.
Perfecte moderne monturen en eerste klas dubbelfocus glazen er in van Rodenstock.

spacer line  

Zeker weten !
Vooral in M2M (Mangga Dua Mall) Jakarta .
Te keus en te keur , ook Europese merken.
Bij de grote Malls van Jakarta stikt het ook van de opticiens.
Of je koopt alleen de monturen .
Oudere model monturen (voor hun, ze zijn trendy) zijn goedkoper dan in NL.
Heb ooit 2 oude model van Armani(echte) in Bandung gekocht voor nog niet eens 30 euro per stuk .mdat geen hond wil kopen, is ook tig jaren oud maar splinternieuw!.

Neem wel je eigen specificatie uit Nederland ( gratis meten bij Pearle etc ?) .
De Zeiss Opticiens zijn , A Kasoem etc zijn grote merken die al tig jaren gecertificeerd zijn .
Heb ooit een bril laten maken in Jkt , heb getest bij mijn oogarts in A'dam, is goed bevonden, ondanks een minimale verschil .
Dus van daar dat ik liever mijn eigen "recept"mee neemt uit A'dam.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Dan moeten we het er maar eens op wagen, toevallig een van jullie ervaring met hoe lang het dan duurt voordat ze het glas ook klaar hebben?

Alvast dank voor het antwoord.

spacer line  

Hier (Denpasar) bij (de landelijk opererende opticiensketen) Melawai Optik na een ogentest 2 leesbrillen besteld.

Gezegd werd dat de glazen / brillen na 5 dagen klaar zouden zijn maar ik kreeg al na 3 dagen een telefoontje dat de brillen opgehaald konden worden.

If you have nothing to loose, you can risk everything

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

ik heb ook nu mijn vaste leverancier melawai opticien
uitstekende service,volop keus, goed materiaal, goedkoop dat ligt aan je keuze
montuur en glazen maar voor 2 juta (150 euro ca) heb je al luxe modellen
er zijn er ook van 8 juta ligt aan je keuze / portemonnee.
Glazen indien voorradig binnen 20-30 minuten klaar anders 3-5 dagen
indien je niet iets enorms specials hebt.
Een aanrader wat mij betreft Emoticon: Yes!

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

latex40
User
User icon of latex40
spacer line

sabar, in welke plaats heb je die gekocht, denpasar, kuta, legian seminyak laat dat even weten bedankt Latex Emoticon: Party!

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 06-10-2014 19:34 latex40 wrote:
sabar, in welke plaats heb je die gekocht, denpasar, kuta, legian seminyak laat dat even weten bedankt Latex Emoticon: Party!

Ik heb mijn bril in Solo (Surakarta) gekocht.
Maar Melawai Optik zit overal verspreidt in Indonesia
een van de betere zaken. Ook oa in Jakarta selatan,Denpasar,Bandung.
(is gewoon te checken via google Melawai Optik plaatsnaam

http://www.optikmelawai.com/

Wanneer je je laatste bril meeneemt kan men zo "inlezen" wat je sterkte is (per glas)
Niet in iedere zaak kunnen oogmetingen worden gedaan.
Maar Melawai Optik biedt deze service wel (althans in Solo)
De gratis oogmetingen in NL daar krijgt men meestal alleen de gegevens van
wanneer men ook echt een bril koopt bij de betreffende zaak.

latex40
User
User icon of latex40
spacer line

bedankt voor de informatie Sabar 2. Had in februari j.l een bril gekocht in kuta bij Seiss tegenover Matahari. Blijkt nu dat ik de kleine lettertjes slecht kan lezen. Heb een bril voor dichtbij en veraf. Hebben mijn ogen gemeten, maar niet mijn oude bril. Bij thuiskomst in Holland bleek dat er een groot verschil was met de oogmeeting voor dichtbij. Ga in november weer naar Bali en probeer mijn glazen te veranderen, er is een garantie van 1 jaar. Moet voor auto rijden een 2e bril hebben zodat ik voor deze naar Melawai ga. In ieder geval Sabar hartelijk dank. Ben een beetje laat met het beantwoorden uitgeslapen
vandaag. groetjes Latex

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 07-10-2014 10:09 latex40 wrote:
bedankt voor de informatie Sabar 2. Had in februari j.l een bril gekocht in kuta bij Seiss tegenover Matahari. Blijkt nu dat ik de kleine lettertjes slecht kan lezen. Heb een bril voor dichtbij en veraf. Hebben mijn ogen gemeten, maar niet mijn oude bril. Bij thuiskomst in Holland bleek dat er een groot verschil was met de oogmeeting voor dichtbij. Ga in november weer naar Bali en probeer mijn glazen te veranderen, er is een garantie van 1 jaar. Moet voor auto rijden een 2e bril hebben zodat ik voor deze naar Melawai ga. In ieder geval Sabar hartelijk dank. Ben een beetje laat met het beantwoorden uitgeslapen
vandaag. groetjes Latex

Ik kan alleen maar zeggen dat ik 100% tevreden ben met de service van Melawai Optik
en nu al ca 5 maanden in Indonesia rondloop met een nieuwe bril die naar mijn
gevoel beter is als wat ik in NL ooit heb gekregen.
Ik heb overigens 2 jaar garantie gekregen.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

MelawI Optik en Optik Zeis zijn beide prima, hebben goede prijzen en zijn landelijk vertegenwoordigd. Maar het is zoals altijd met ketens; mensen hebben goede en minder goede ervaringen, vaak afhankelijk van de staf door wie ze bediend zijn.

Als iemand een tussenstop maakt in Hong Kong; daar zijn de kwaliteitsbrillen nóg goedkoper. Vooral in Kowloon.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Inderdaad in Mangga Bedsar/Dua. Niet alleen in deM2M mall maar ook in de ITC "mall". Ik geloof dat ik er een stuk of 40 geteld heb in de gauwigheid, nog niet meegeteld die ik niet eens gezien heb.
Ik koop vaak lenzen in Indonesie dus kom nogal eens bij een opticien.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Waar zit je nu AM?
Alles goed met je?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Alles goed. ben in Hong Kong nu een transit van 18 uur, zelf gekozen maar dat doe ik echt nooit meer. Ben kapot. Nachtvlucht uit Jakarta en nu even aan het bijkomen op de luchthaven en zometeen de stad in. Vanavond rond middernacht naar Amsterdam, morgenvroeg aankomst en maandag weer werken Emoticon: Angry (en in december terug Emoticon: Smile )

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,094,284 topic views - 233,101 posts - 13,680 topics - 23,057 members - last post @ 17-07-2019 13:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,722,374 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com