indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Oela_S
User
spacer line

Beste,

Het is niet de bedoeling om allerlei negatieve reacties op te roepen daar ik me bewust ben van de verhalen omtrent kerissen. Zowel negatief als positief.

Ik ben al erg lang op zoek naar iemand die me weg wijs kan maken in de kerisen wereld maar dan het spiritueel aspect. Is er iemand die bereid is mij die leer over te brengen of kent iemand een zekere persoon waarbij ik terecht kan dan verneem ik dit graag.

Veelal vind ik enkel verzamelaars die niets of het spiritueel aspect links laten. Ik dacht
ik waag de gok en stel me vraag hier in de hoop dat het wat op kan leveren.

Met vriendelijke groet,

Oelek Singha

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Pffff Oela, je werkt, trouwt, leeft samen en gaat dood.
Niets spirituals aan.
Leven na de dood daar zijn diverse keuzes in.
Nu jouw zweverige vraag over een keris.

Kan je er een boterham mee snijden zonder hem te verzieken of niet.
Kan het dan moet je hem gebruiken en kan het niet dan moet je hem aan de muur hangen.

Hangt dat ijzeren ding aan de muur en je denkt dat het speciale eigenschappen heeft, dan is dat zeer persoonlijk, maar dan heb je een kronkel, dan doe je ook allerlei dingsies branden met meditatie terwijl je werkeloos bent.
Normaal denkende mensen die in het volle leven staan met een rijk sociaal leven vragen deze dingen namelijk niet.
Of je verstop je zelf, want mensen die dit vragen en denken horen niet in deze moderne wereld thuis Emoticon: Bye bye

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik vermoed dat je in het verzamelaartraject zeker een aantal mensen zult hebben
met keris-knowhow, ook het spiritueele aspect.

De vraag is of je enkel de knowhow nodig hebt of er ook
dieper spiritueel op in wilt gaan.

Wanneer het alleen de knowhow is dan ken ik wellicht wel iemand
Maar dat is een hele nuchtere nederlander die verder niks met spiritualiteit heeft
hij kent alleen sommige verhalen

Wanneer het om spiritueele hulp/begeleiding gaat dat is niet zijn pakkie-an

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Oela_S
User
spacer line

Sabar, dank voor je bericht echter de technische know how daar heb ik me al in verdiept maar het spiritueel gebruik en rituelen middels mantra's daar ben ik geinteresseerd in ondanks reacties van personen zoals meneer hierboven. Het feit dat je iemand afbrand op zijn interesses slaat nergens op maar acceptatie is soms ook moeilijk te vinden in deze moderne wereld, dus ik neem het je niet kwalijk. Sabar, dank voor je reactie ik zou best vrijblijvend met uw kennis willen praten misschien levert het meer op dan dat we denken. Grt. Oelek

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Oela,

De reactie van Malam raakt kant noch wal. Trek je er niets van aan. Het gaat om hetgeen jou interesseert en niet wat iemand anders daar van denkt.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 01-10-2014 19:46 Oela_S wrote:
Sabar, dank voor je bericht echter de technische know how daar heb ik me al in verdiept maar het spiritueel gebruik en rituelen middels mantra's daar ben ik geinteresseerd in ondanks reacties van personen zoals meneer hierboven. Het feit dat je iemand afbrand op zijn interesses slaat nergens op maar acceptatie is soms ook moeilijk te vinden in deze moderne wereld, dus ik neem het je niet kwalijk. Sabar, dank voor je reactie ik zou best vrijblijvend met uw kennis willen praten misschien levert het meer op dan dat we denken. Grt. Oelek

Ik zit nu in Indonesia maar over een paar weken ben ik weer in NL
Ik zal mijn kennis contacten dan en laat het dan wel weten hier.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Oela_S
User
spacer line

Beste Sabar,

Dank voor je bericht. Geniet van je omgeving daar. Ik hoop volgend jaar in de zomer te kunnen gaan.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Bintang Jan, dank je voor je reactie.

Grt.

Oelek

spacer line  

Je zou informatie kunnen zoeken bij Indonesische gemeenschap in Amsterdam/Den Haag etc .

Zie hun website PPME Al Ikhlas Amsterdam. Moslim gemeenschap, veel Javanen.
Zondag zijn ze open.
Voor andere adressen zie PPME Nederland.

Als je geen ingang kan vinden (ben je een Belanda ?) kan je het mss hier terug koppelen.
Jammer dat ik mijn naam niet kan noemen . Emoticon: Wink
Kan ik mss een paar telefoontjes doen, ken een paar oudere jongeren , die tot de seksi repot behoorden..

In Waalwijk/Tilburg kan je proberen om discreet kontakt te nemen met de mensen van Moskee An Nur , veel Indonesiers-Ambonezen.

bisa dicek of makemyday .

Oela_S
User
spacer line

Beste Surya Atmadja, dank voor je bericht. Ik ben geen belanda en dat bedoel ik helemaal niet verkeerd. Ben van javaanse afkomst. Het benaderen van Al ikhlas had ik al geprobeerd, zelf een javaanse moskee in Den Haag gaf te kennen dat ze niet weten of leden zich met de keris bezighouden. Grappige is dat ik zelfs bij nusantara langs ben gegaan echter verder dan verhalen kom je niet. Misschien dat je telefoontjes toch wat meer uitkomst bieden? Sowieso bedankt voor je reactie. Grt. Oelek

spacer line  

Oela , volgens mij wil je mss iet meer weten over de ilmu(kennis) m.b.t kerissen .
De vraag is , mocht je iemand kan vinden die dat heeft is het nog de vraag of hij zijn ilmu/kennis aan jou wil overdragen en of delen.

Of je moet het bij de bron zoeken , op eiland Java .

Een verhaal: ik heb 2 oude kerissen gekocht met Tangguh Galuh en Pajajaran (ben namelijk Sundanees).
Via E- Bay uit Yogyakarta.
Betaald en geparkeerd bij mijn broer in Jakarta voordat ze naar NLD werden doorgestuurd.

Die avond zag het personeel een genderuwo in huis . Dus paniek in huis.
Werd een "orang pinter" geraadpleegd, beide kerissen hebben bewoner/penunggu.
1 kan zonder "probleem"schoongemaakt worden, de ene zeer moeilijk omdat de "bewoner"al er in woonde voordat de mpu(keris smid) de keris smeedde.

Ik heb het terug gegeven aan de verkoper , na aftrek van kosten etc.
Jammer want dat zijn 2 Sundanese kerissen van een paar honderden jaren oud.

Oela_S
User
spacer line

Beste Surya Atmadja,

Wat je zegt klopt ik wil inderdaad de ilmu leren mbt kerissen.
Het feit dat je aangeeft dat sommige hun kennis niet willen delen klopt ook. Echter is het ooit ook in het verleden hen geleerd. Als diezelfde kennisbron toen ook zei van nee ik wil je niet leren had diegene het dus bij wijze van spreken nooit kunnen leren. Enfin. Een ticket richting Indonesie zit er misschien volgend jaar pas in....

Mooi verhaal maar je hebt er denk ik goed aan gedaan om de kerissen weg te doen. Sommige kerissen worden weggedaan omdat ze slecht zijn. Echter zit daar ook een verhaal achter hoe de keris in de loop der tijd negatief is geworden. Soms past een keris gewoonweg niet bij ieman. Dat wilt niet zeggen dat de keris niet goed is, de keris is enkel niet goed voor die persoon.

Ik ben denk ook voornemens om een keris terug te sturen puur vanwege het feit dat ik het vermoeden heb dat deze matti is. Echter met zekerheid kan ik dat niet zeggen, dit is ook een van de redenen om bijvoorbeeld de leer te willen leren.
Zoektocht gaat dus gestaag voort...

Grt.

Oelek

spacer line  

On 06-10-2014 11:46 Oela_S wrote:

Ik ben denk ook voornemens om een keris terug te sturen puur vanwege het feit dat ik het vermoeden heb dat deze matti is. Echter met zekerheid kan ik dat niet zeggen, dit is ook een van de redenen om bijvoorbeeld de leer te willen leren.
Zoektocht gaat dus gestaag voort...

Grt.

Oelek

Als je de Javaanse filosofie bestudeert dan gaat een Guru(leraar) niet zo maar zijn ilmu(kennis) geven/delen aan een "wildvreemde" .
Moet eerst gekeurd worden, is het cocok (klikt het) , kan de aaanstaande murid(leerling) het dragen etc .

Vandaar dat het moeilijk is om zo'n persoon te vinden , je moet ook meestal "geintroduceert worden ".
Op Java zou je dat mss nog vinden.
Ik zelf heb geen contacten, dus moet via via doen.
Ik zal toch t.z.t een paar telefoontjes plegen , en ik ga (inshaallah) binnenkort naar mijn kampung in Jakarta .

Oela_S
User
spacer line

Beste Surya Atmadja,

Je weet er zelf heel veel van. Althans zo komt het over.
Ik ben mij ervan bewust dat kennis niet zomaar wordt overgedragen echter vrijblijvend een gesprek aangaan met een persoon die deze leer beheerst en kijken wat daaruit voortvloeit zou al een hele stap zijn.

Maar wat je zegt, het is moeilijk en misschien zelfs alleen thuis (indonesie) te vinden.
Wie weet leveren je telefoontjes wat op. Ben benieuwd.

Leuk om te horen dat je binnenkort richting Jakarta zal gaan.

Grt.

Oelek

spacer line  

On 07-10-2014 10:33 Oela_S wrote:
Beste Surya Atmadja,

Je weet er zelf heel veel van. Althans zo komt het over.

Ik weet weinig, wel hebben mijn Sundanese familie leden bepaalde kennis(kebathinan) , die ook guru's zijn ( generatie mijn ouders-dus zo goed als uigestorven ).
Mijn vader kon mensen ook genezen , veel mensen komen bij hem om een fles water te halen, Hij deed wit papiertje met de arabische alfabet(alif) in het flesje.
Gaf hij doa , en werd fles "met inhoud"meegenomen naar huis, zelfs buitenland .
Je kan elke keer nieuwe water erbij doen.
Believe it or not !!!

Oela_S
User
spacer line

We hadden vroeger ook een kennis hier in NL die genas met behulp van de keris.
Deze man kon ook veel met behulp pakerman of jimat. Aan de hand van de opdracht bepaalde hij wat hij gebruikte icm doa.

Helaas is deze er niet meer anders was ik naar hem toe gegaan. Ik zeg het zelfde als jij believe it or not. Ik ga niemand zijn ongelijk bewijzen of hem van zijn mening doen veranderen.

Lijkt met toch dat deze personen zich ook in NL moeten bevinden. Het is zoeken naar een naald in een hooiberg

rbish
User
spacer line

Haoi,
Het is langer dan 1 jaar,hierbij een reactie
Krissen in de betekenis van het spirituel energie
Rudy Bish
0113341641

tugman
User
spacer line

Bij de studie groep ,,de kris,, 4x per jaar in Bronbeek ,was eens een lezing (met boekje) isbn / ean 978-90-814597-1-6 ..De mystieke wereld van de Kris.. van A.J.Vredevoogd samen met mas Suoth hij was de bron van kennis voor de schrijver.. mischien is dat een begin ? om via Vredevoogd in contact te komen met Mas Suoth
Nelis Tugman

rbish
User
spacer line

Haoi,
Waar lig Bronbeek??Welke data s,
Heb U Email adres van Vredevood of MasSouth
Gr Rudy

tugman
User
spacer line

Op de webside van ,,De Kris,, staat alle informatie en ik neem aan dat als U de penningmeester en of de secretaris van de vereniging mailt U de informatie over de lezing en Mas Suoth kan krijgen http://www.dekris.eu/
grt tugman

Oela_S
User
spacer line

Beste,

Dank voor de reacties.
Had ergens de hoop al opgegeven.

Rudy Bish is dit uw telefoon nummer?

Oela_S
User
spacer line

Beste Tugman,

Mas Suoth klinkt als een persoon die ik zoek om mij te helpen. Ik ken de heer B. Vredenvoogd echter werkt deze op een andere manier door het voelen van energie en trillingen als ik het goed heb. Dit is wat ik mij heb laten vertellen. Tevens woont deze heer in Groningen en dat is echt ver van mijn bed.

Alvorens ik zulke afstanden afleg wil ik wel zekerheid hebben dat de persoon mij kan helpen en wilt helpen.

ik heb de keris vereniging een mail verzonden. Hoop dat ze me de gegevens willen geven mas suoth of iemand anders die spiritueel mensen helpt mbv een keris.

Grt.

Oelek

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,136,975 topic views - 234,295 posts - 13,691 topics - 25,185 members - last post @ 18-10-2019 06:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,576,012 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com