indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

viza199
User
spacer line

Hallo allemaal,

ik wil in februarie 2,5 maand in mijn eentje gaan backpacken in Indonesie. Ik ben 19 jaar en dit zal mijn eerste reis alleen zijn. Over 1,5 week wil ik gaan boeken, maar nu twijfel ik in hoeverre ik alles moet regelen. Weten jullie of het makkelijk (en goedkoop) is om daar ter plekke en vrij kort van tevoren de binnenlandse vluchten te boeken? Bijvoorbeeld van Denpasar naar Ujungpandang en van Ujungpandang naar Medan,

Hopelijk hebben jullie goede tips! (:

joslin
User
spacer line

hi visa199, het is makkelijker om ter plekke vluchten te boeken en ook goedkoper, beter daar regelen

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Het is mogelijk om ter plekke goedkope tickets te kopen.
Kort van tevoren is niet altijd een succes en zeker niet qua prijs,
maar is afhankelijk van de route en tijd van het jaar.
Waar goedkope tickets te boeken dat is soms een 'zoektocht'
zeker wanneer het je eerste keer is en je 'toerist' bent
Toeristen krijgen vaak een andere prijs/behandeling (is niet overal zo)
maar als 'nieuweling' (dat merkt men vrij snel) kun je wel eens een 'speciale prijslijst'
voor de neus getoverd krijgen en er zijn legio "behulpzame" mensen
maar het is niet altijd hulp voor niks of zonder bijbedoelingen.

Waarom voor die "onzekerheid" gaan ?
Het is jou keuze .... maar je kunt ook hier "goedkoop boeken"
zonder alle risico / poespas er omheen.

Zorg voor goede regenkleding je komt in het juiste seizoen binnen Emoticon: Wink

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

elsbeth
User
spacer line

Als je 19 bent en 2 1/2 maand gaat backpacken door Indonesië dan zou ik heerlijk alles op zijn beloop laten. Je zit de rest van je leven nog lang genoeg aan allerlei dingen vast.
Heerlijk toch? Vind je het leuk in Ujung Pandang, dan blijf je een weekje langer.
Of toch liever een hele maand op Sumatera? Of ergens een cursus gaan doen.

Denk je wel aan het regelen van een visum van tevoren? Die zekerheid zou ik wel pakken!
Als je nog dingen wilt weten over routes, stel ze gerust.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

inderdaad Elsbeth; als ik de kans had op mijn 19e dit te doen zou ik ook weinig meer regelen dan een visum. De rest komt toch wel goed, en je geeft je vrijheid niet op.

Ho Lee Fuk

spacer line  

Om 2,5 maanden te kunnen backpacken wel rekening houden dat je VoA toeristenvisum bij afgifte 30 dagen geldig is en slechts 1x verlengd kan worden met 30 dagen. Ergens in je voorgenomen verblijf van 2,5 maanden zul je dus naar het buitenland moeten afreizen en vervolgens weer terugkeren in Indonesie op een nieuwe VoA.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Indonesia is een makkelijk land om te reizen als je niet aan tijdschema's bent gebonden. Ik zelf doe dermate consult werkzaamheden waarmee ik vrijwel niets vooraf kan plannen (behalve mijn vertrek) en alles ter plekke moet beslissen qua transport, maar toch één van de snelste.
Veel op het internet surfen dan kom je snel achter schedules, tarieven, (on)mogelijkheden, etc. Succes en veel plezier.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 29-09-2014 02:40 Amed East Bali wrote:
Om 2,5 maanden te kunnen backpacken wel rekening houden dat je VoA toeristenvisum bij afgifte 30 dagen geldig is en slechts 1x verlengd kan worden met 30 dagen. Ergens in je voorgenomen verblijf van 2,5 maanden zul je dus naar het buitenland moeten afreizen en vervolgens weer terugkeren in Indonesie op een nieuwe VoA.

Zeker wanneer je niet continue in de buurt van de grotere steden (”imigrasi-kantoren" Emoticon: Wink
zit is het gemakkelijker om vooraf een 60 dagen toeristenvisum te regelen via de ambassade.
Wanneer je de reis dan boven de 60 dagen wilt hebben hoeft men maar een keer
"uit te reizen" en kan dan weer terugkomen op een Visa On Arrival (VOA 30 dagen)
Iets gemakkelijker dan tussendoor een VOA verlengen Emoticon: Wink

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,926,050 topic views - 236,269 posts - 13,703 topics - 27,581 members - last post @ 26-01-2020 18:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,753,626 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com