indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Ik zag dat je met Skypeout ook naar vaste nummers kan bellen... heeft iemand hier ervaring mee? Hoe is het ontvangst e.d.? Opzich leuke bedragen om te kunnen bellen via het internet.

Indonesia € 0.094 (€ 0.108)
Indonesia - Mobile € 0.125 (€ 0.144)
Indonesia-Jakarta € 0.033 € (0.038)

Bedragen tussen haakjes zijn incl. VAT

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

spacer line  

Beste Richy,

zie mijn stukje onder een eerdere post: wat is de huidige 0900 prijskraker? 11febr2005.

Ik bel ieder(e) week(end) met vrienden in vooral Jakarta. Wel redelijke kwaliteit, hangt ook van jou eigen verbinding en computer af. Soms lukt de verbinding niet, maar dan moet je gewoon even opnieuw proberen. Als de kwaliteit slecht is moet je gewoon even ophangen en weer opnieuw bellen. Vaak is de verbinding dan wel beter. Bellen naar vast levert vaak de beste kwaliteit. Veel sucses!

Michaell
User
spacer line

Ik bel ook geregeld via Skype, echt heel veel goedkoper dan de 0900 prijsstunters is het niet. Ik bel zowel naar vaste en mobiele nummers en de kwaliteit is erg goed. Het hangt ook erg af van de kwaliteit van je eigen verbinding (soort abonnement), en waar de persoon die je belt zich bevind. Als Skype nog goedkoper zou worden, zou het perfect zijn.

Maar mochten de personen die je belt ook een internet-aansluiting hebben en Skype op de computer installeren...is het zelfs gratis Emoticon: Shiny

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Ik heb net gebeld van mijn pc (1,6 Mbps verbinding) naar een vaste lijn... geluid was echt perfect... daar kunnen de verbindingen met mijn Asiacard niet tegen op. Kosten vallen zeker mee... alleen jammer van de VAT die je hier in NL moet betalen... Vind het wel een aanrader!!!

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Richy, on the website from Skype you will read that Skype to Skype is for free; they do this to promote Skype use !!!
So, tell your family , in INDOnesia, how to use Skype by reading the info on the Skype website !!!
Lot of success and fun, using Skype !!!

Greets,

Anis.

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 18-03-2005 15:56 AnisJ wrote:
Richy, on the website from Skype you will read that Skype to Skype is for free; they do this to promote Skype use !!!
So, tell your family , in INDOnesia, how to use Skype by reading the info on the Skype website !!!
Lot of success and fun, using Skype !!!

Greets,

Anis.

Well the problem is that my g'friend doesn't have a computer and internet connection (those are also quite expensive in Indonesia)... so skype to skype is for this moment not an option. I call her now via my PC to her houseline... cheaper and even a better quality of the line then the prepaid cards I used before...

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Richy,

You can look on their website what are the minimum kwalifications to use Skype.
After all we all do not shop at our daily market with a Ferari !!!!
It is not practical too !!!!

Greets,

Anis.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Voor degenen die uitleg alsnog uitleg willen over 'Skype'-gebruik en VOIP (Voice over IP) IP-telefonie (Internet Protocal) is er voldoende uitleg op deze website ......

www.internetten.nl/div/document.asp?id=9073

Anis

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

"Heeft u al Skype versie 2.0 ???"
Hier is een besprekeing, in het Duits (i.v.m. WK Emoticon: Wink ) over de nieuwe versie.

www.ard-text.de/videotext/index.html?tafel=579

Alles gute und aufwiedersehen in Indahnesia.

HorasBatak
User
User icon of HorasBatak
spacer line

Geachte mede forumleden,

Met skype / voipbuster o.i.d kan het telefoneren voor ons in Holland wel goedkoper worden (omdat we aan een flatfee breedbandlijntje hangen).

Maar wordt het voor de famili in indonesia wel zo goedkoop???
De meesten moeten nog steeds inbellen en zo goedkoop is PT Telkom niet.
Met andere woorden, we verschuiven de financiele lasten naar de andere kant van de lijn.

Kepala botak tapi dengan otak

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Voor mensen die 'iets' hebben tegen 'skype' kunnen misschien het nieuwe
www.jajah.com proberen ..... succes !!!

spacer line  

www.voipbuster.com/ heeft ook redelijke tarieven:

In cent/minuut incl. BTW:

indonesie (Vast) Aktie! 3.48
indonesie (Mobiel) 12.76

hampsink
User
spacer line

Ik heb ook redelijk goede ervaringen met Skype bellen naar een mobiel nummer.

Maar... het is inderdaad zo dat je verbinding vaak slecht is, en als je dan even verbreekt en weer verbinding maakt kan het beter zijn.. Emoticon: Yes!

Het beste resultaat heb ik toch met mijn vaste (KPN) lijn ... die kwaliteit is perfect vergeleken bij de rest. Emoticon: Smile

Maar ja, dan betaal je wel ( met internationale voordeelnummers ) toch nog iets van 43 cent per minuut naar mobiel... Emoticon: Frustrated

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 13-03-2005 22:29 Richy wrote:
Ik zag dat je met Skypeout ook naar vaste nummers kan bellen... heeft iemand hier ervaring mee? Hoe is het ontvangst e.d.? Opzich leuke bedragen om te kunnen bellen via het internet.

Indonesia € 0.094 (€ 0.108)
Indonesia - Mobile € 0.125 (€ 0.144)
Indonesia-Jakarta € 0.033 € (0.038)

Bedragen tussen haakjes zijn incl. VAT

• Als ik anno 2007 de prijzen vergelijk dan is het goedkoper geworden, hoewel, het is nu in $/cents :

Indonesia $ 0.092 $ 0.106
    Indonesia - Mobile $ 0.154 $ 0.177
    Indonesia-Jakarta $ 0.041

www.skype.com/products/skypeou(...)rates/all_rates.html

• Nu heb ik gehoord dat 'Skype' over de kabel relatief véél storingen geeft, is dit zó ??? "Wie oh wie ....... "

• Voor de goede orde Skype to Skype is gratis (wel abonnement internetprovider) Skype/out = Skype naar vast of mobiel is dit tarief .....

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

jenny s
    User
    spacer line

Ik heb met Casema kabel nog nooit last gehad van storingen. Emoticon: Party!

Alleen bellen naar vaste nummers is goedkoper geworden... (Jammergenoeg bel ik alleen mobiel Emoticon: Wink ) Prijzen in euro's:
    Indonesie vast €0,075 (€0,086 incl. VAT)
    Indonesie mobiel €0,125 (€0,144 incl. VAT)
    Jakarta €0,033 (€0,038 incl. VAT)

En voor (sommige?) nummers van Flexi gelden dezelfde prijzen als voor bellen naar een vaste lijn.

Richy
    User
    User icon of Richy
    spacer line

On 20-04-2007 14:34 AnisJ wrote:
    [
  • Nu heb ik gehoord dat Skype over de kabel relatief véél storingen geeft, is dit zó ??? "Wie oh wie ....... "

• Ik bel nu ook met Casema (kabel)... en heb er niet zozeer last van. De kwaliteit is soms wel minder maar ik vermoed dat dit eerder aan Skype zelf ligt (hezelfde heb ik gehad met ADSL). De beste verbinding is voor mij te bereiken door 's avonds rond een uurtje of 12 te bellen. Dan wilt de verbinding weleens kraakhelder zijn. Waarschijnlijk zijn de lijnen dan nog redelijk onbelast.

jenny s
    User
    spacer line

Heb eerder het idee dat het aan de Indonesische providers ligt dan aan Skype Emoticon: Yes!

Ik heb verschillende keren gehad dat ik in IND met mijn Simpati/Telkomsel kaart geen gesprekken vanuit NL kon ontvangen. Terwijl mensen me prima vanuit Indonesie zelf konden bellen... Heel vreemd, maar waar.

Richy
    User
    User icon of Richy
    spacer line

On 21-04-2007 23:14 jenny s wrote:
    Heb eerder het idee dat het aan de Indonesische providers ligt dan aan Skype Emoticon: Yes!

Ik heb verschillende keren gehad dat ik in IND met mijn Simpati/Telkomsel kaart geen gesprekken vanuit NL kon ontvangen. Terwijl mensen me prima vanuit Indonesie zelf konden bellen... Heel vreemd, maar waar.

Ik heb het over landlijnen... waarbij Skype voor de verbinding zorgt.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,728 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,844,895 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com