indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Wegens de grote oorlog met ISIS vraag ik me af of er nu meer security aanwezig is in Bali.
Zoals iedereen weet is Bali een Internationaal eiland waar veel Westerlingen komen.
En hopelijk herhaald de geschiedenis niet in Bali (remember Bali Bom)

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het heeft geen zin. Een bekend Indonesisch (of was het Nederlands?) spreekwoord luidt: "Als het kalf verdronken is, delft men de put". Preventief te werk gaan? Wat is dat? Mboten ngertos.
Security is er voor Bobo's/VIP's, niet voor het gewone volk, die hebben weinig waarde.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Wanneer er echt "dreigingssignalen" zijn dan komt er extra toezicht.
Zoals oa de extra bewaking rondom Borobudur momenteel.
Verder business as usual, wie weet legt ISIS wel een bom op Centraal
Station Utrecht daar is de kans om westerlingen te raken veel groter
of London Piccadilly Circus of de transfer in Abu Dhabi of Singapore.
Zeg het maar waar moet die extra bewaking komen ??

Alles is mogelijk en alles kan, maar dan zou ik niet naar Bali gaan en lekker
in de achtertuin of op het balkon gaan zitten.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Voor mij is het heel simpel. Ik krijg elke dag wel waarschuwingen in de trant van dat het in Papua gevaarlijk is. En dat zeggen mensen o.a. uit Jakarta, dus daar waar het juist verkeerd ging. Ik begrijp werkelijk niet dat zo ongeveer iedereen de rest van Indonesie onveilig vindt behalve Bali.
Dus simpel: niet naar Bali gaan want ik denk ook serieus dat het zomaar nog een keer kan gebeuren.Nog zat andere eilanden hier die prachtig zijn (mooier dan Bali zelfs)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Veiig ... dreiging .... vorige maand zijn er in Papua nog diverse slachtoffers gevallen
bij lokale onlusten en er is zelfs militair nog ingegrepen.
Op Bali loopt denk ik sowieso al meer "bewaking" rond als op Papua Emoticon: Wink
ISIS dat hangt schijnbaar veel mensen in het hoofd, stel je voor weer een bom
op Bali (het kan gebeuren) maar wie weet haal je Bali geeneens en wordt het
vliegtuig waarin je naar Bali gaat neergeschoten of verdwijnt van de radar.
Goed dat er veel mensen op vakantie gaan dan kunnen ze al die "spookbeelden"
van de westerse media eens een beetje loslaten en "ontstressen" en ja AM dan
is Bali slechts het topje van de ijsberg in Indonesia.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Locale onlusten vind ik iets anders dan een ISIS dreiging. Hier wordt nog ergens om gestreden maar een bom opnieuw op Bali of ergens anders is een heel ander verhaal/ Ik heb de onlusten hier drie jaar geleden van dichtbij meegemaakt. Gewoon jezelf op de achtergrond houden, desnoods onzichtbaar maken en jezelf koest houden. Voor die mensen hier is het allemaal veel erger.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik weet overigens niet of het nog wel veilig is om in NL te blijven.

http://www.nu.nl/politiek/3886(...)gheid-nederland.html

Het is ook al niet meer verstandig om naast iemand in uniform te gaan zitten.

http://www.nu.nl/politiek/3886(...)-uniform-reizen.html

Tsja ... we kunnen ons ook gek laten maken Emoticon: Yes!

Rutte die zorgt wel voor ons in NL Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up!
Het kost een beetje extra maar dat moet iedereen begrijpen, iets meer inleveren
voor uw eigen veiligheid Emoticon: Devil

http://www.nu.nl/politiek/3886(...)gheid-nederland.html

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 25-09-2014 08:54 sabar2 wrote: Op Bali loopt denk ik sowieso al meer "bewaking" rond als op Papua Emoticon: Wink
Vergeet dat maar Sabar2. Dat denkt men. Zoals ik al zei, direct na een gebeuren is er veel bewaking maar dat zakt binnen no-time weer in. Ik heb dat gezien in de periode tussen de 1e Balibom en de 2e. Vlak voor de ontploffing van de 2e was alles alweer als van ouds. Preventief te werk gaan, duurt hier maar een zeer korte tijd. Het zit nou eenmaal ook niet in de "landsaard" om aan preventie te doen; dat ziet men met alles: hygiene, nutritie, medische verzorging, veiligheidsvoorschriften, onderhoud wegen, gebouwen, voertuigen, etc. Als iets niet meer functioneert, komt men pas in actie: curatief te werk gaan i.p.v. preventief.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 25-09-2014 10:40 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Vergeet dat maar Sabar2. Dat denkt men. Zoals ik al zei, direct na een gebeuren is er veel bewaking maar dat zakt binnen no-time weer in als van ouds. Ik heb dat gezien in de periode tussen de 1e Balibom en de 2e. Vlak voor de ontploffing van de 2e was alles alweer van ouds. Preventief te werk gaan, duurt hier maar een zeer korte tijd. Het zit nou eenmaal ook niet in de "landsaard" om aan preventie te doen; dat ziet men met alles.

Dat klopt niet Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.YB ik was zelf in Kuta (NB 50 meter van waar de 2e bom afging was mijn hotel, ik zal op dat moment in Denpasar) de beveiliging toen was nog steeds
hoog alleen waar de bom afging daar was minder bewaking het zat meer rond de
ATM's Maar ja ... je kunt ook niet op iedere m2 een bewaker neerzetten.

Ik ben toen vanuit Denpasar doorgereden naar Ubud en de volgende dag werden
mijn koffers uit Kuta bezorgd. Ik ben toen nog 2 weken op Bali gebleven terwijl de
Australiers aan het "vechten" waren om een vliegtuig van het eiland af te krijgen.
Daarna ben ik lekker doorgevlogen naar Yogja en daarna terug naar mijn "basis"
in KL.

Maar terug naar de kern van mijn opmerking.
Op Bali is meer te "beschermen" als op Papua dus in die zin zal er altijd meer
bewaking zijn op Bali als op Papua, of er moet net weer iets gebeuren in Papua
zoals vandaag weer, dan is alle aandacht weer even daar op gevestigd.

http://www.thejakartaglobe.com(...)papua-market-ambush/
.
Maar er is een verschil tussen lokale onlusten en terroristische dreiging.
Terror-mannetjes kunnen overal toeslaan, onverwacht, daar valt weinig 100%
te bewaken, wat moet dan 100% bewaakd worden ??
De woningen en kantoren van regeringsleiders natuurlijk De rest ... tsja ..
Collateral damage happens ...

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 25-09-2014 10:53 sabar2 wrote:

[quote removed]
Dat klopt niet Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.YB ik was zelf in Kuta (NB 50 meter van waar de 2e bom afging was mijn hotel, ik zal op dat moment in Denpasar) de beveiliging toen was nog steeds hoog alleen waar de bom afging daar was minder bewaking het zat meer rond de ATM's Maar ja ... je kunt ook niet op iedere m2 een bewaker neerzetten.jk De rest ... tsja ..Collateral damage happens ...
Dat is ook zo iets. Men gaat juist datgene bewaken dat al verwoest is. Men gaat geen 2e maal op dezelfde plek een actie plegen. Na de eerste bom liet ik direct vrouw en kind naar Bali overkomen waar ik al was. Dat leek me juist het veiligst; daar waar het al gebeurd is. Juist datgene dat van buitenaf sterk beveiligd is, gaat men niet aanvallen.
Maar ik ben het me je eens dat men niet overal kan zitten; dat is onmogelijk. Preventief handelen gebeurd nu door Densus 88. Goed werk.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,340,867 topic views - 232,741 posts - 13,675 topics - 22,520 members - last post @ 18-06-2019 19:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,614,906 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com