indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dat is mijn vraag. Beetje uitgebreider:

De PT PMA bestaat al en is operationeel. Er moet een dochterbedrijf opgezet worden om aandeelhouders voor verschillende projecten uit elkaar te houden. Hierbij is dus een PT PMA of PT nodig. PMA op PMA is veel rompslomp belastingtechnisch, vandaar de voorkeur voor een eenvoudigere PT.

Maarrr..... volgens verschillende notarissen en advocaten kan een PT PMA niet of juist wel een aandeel in een PT hebben. Sommigen zeggen kan niet, anderen zeggen kan wel, op basis van het minimum percentage dat een aandeelhouder mag hebben en mogelijke sector-bepaalde beperkingen.

Duidelijkheid hebben we nog niet. Een PT PMA als holding-maatschappij is dus het feit, maar hieronder moet dus als het even kan een PT komen te hangen. Hierin is een WNI de algemeen directeur en is de PT PMA de meerderheids-aandeelhouder. Eventueel is er nog een derde partij die een belang heeft, maar dat is niet van belang.

Wie kan mij vertellen wat het juiste antwoord is, en kan dit tevens onderbouwen met wetsartikelen/verordeningen of iets anders op papier van overheidswege?

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

U dient onderschid te maken tussen direct en indirect.

Een PT PMA kan als holding geen direct aandeel in een PT hebben. Deze directe investering zou immers de wet omzeilen dat buitenlanders geen PT kunnen bezitten.

Maar als een PT PMA aandelen van een beursgenoteerd bedrijf koopt, is deze indirecte methode wl mogelijk. Dit is een uitzondering.

Wet op Investeringen: Undang-Undang No.25 Tahun 2007

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

lieve; bedankt voor je antwoordje. Het betreft hier geen beursgenoteerd bedrijf. Dan is er nog een advocaat die stelt dat het wel kan. Dan ga ik die dinsdag eens even de wet voorleggen zodat hij me uit mag leggen waarom het volgens haar wel kan.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,386 posts - 13,692 topics - 25,243 members - last post @ 22-10-2019 03:49 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,694,877 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com