indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

theo-java
User
spacer line

Ik was afgelopen weekend ff op verjaardags visite op Bali en kreeg van mijn kennis onderstaande email te lezen die hij had ontvangen.
Dit verhaal lijkt mij interessant genoeg om hier te plaatsen,want nooit meer “Kitassen en Kitappen” daar wordt je toch wel vrolijk van.

Dear Value Custumer ,
Greeting from PT. BALI IDE CONSULTING ,

Based on new government regulation we glad to send you the following information regarding Permanent stay permit ( KITAP UNLIMITED / Whole life )

PROCEDURE
1. KITAS
2. KITAP
3. UNLIMITED KITAP

Requirement :
a. original passport , kitap , blue book
b. Original proof of Insurance ( health insurance , life insurance )
c. Original proof of pensiun or income or Bank statement or Bank Deposit min.amount Rp 150.000.000,- )
d. Original Domicile letter
e. Copy of Lease aggrement of the house and KTP owner / Id Card
f. Copy of Employment letter / copy Ktp of housemaid ( file attached)

Cost Rp 55.000.000,- payment in advanceprocess -/+ 1 month
if you continue to process this Unlimited kitap you Don't have to leave the country.
please process 2 months before the KITAP is due

RENEW TO KITAS
if you decide not to extend the kitap 5 years to Unlimited you must leaving the country and process new kitas
Requirement :
a. Copy of passport colour
b. Original proof of Insurance ( health insurance , life insurance )
c. Original proof of pensiun or income or Bank statement or Bank Deposit min.amount Rp 150.000.000,- )
d. Original Domicile letter
e. Copy of Lease aggrement of the house and KTP owner / Id Card
f. Copy of Employment letter / copy Ktp of housemaid ( file attached )

Procedure :
1. EPO ( Exit permit only ) Rp 700.000,-
requirement :
Original passport , kitap & blue book
Copy ticket fligt
process 1 week in immigration

2. Process Telex Visa in Jakarta
Rp 1.500.000,- for express
process 1 week

3. Visa application to Indonesian embassy
( you can choose one of KBRI overseas , example Singapore )
Visa fee SGD 275 with Agent
further information pls contact the KBRI

4. KITAS
process in immigration
cost Rp 6.800.000,-
takes 2 - 3 weeks

TERM & CONDITION :
1. KITAS , is valid for 1 year and extendable every year maximum 5 times extension without leaving the country or , KITAS can be converted to KITAP after 3 times extension.

2. KITAP , is valid for 5 year

3. UNLIMITED KITAP , 5 years KITAP can be converted to Unlimited KITAP and valid Whole life
4. Exit Re-entry Permit is required if you need to leaving the country
a. Multiple Exit re-entry permit valid for 6 months cost Rp 1.200.000,-
b. Multiple Exit re-entry permit valid for 1 year cost Rp 2.200.000,-
c. Multiple Exit re-entry permit valid for 2 years cost Rp 4.000.000 ,- only for Kitap holder
d. Exit permit only ( EPO ) cost Rp 700.000,- if you cancelled the kitas or kitap

4. RETIRED VISA Holder is not allowed to Work , business or earn money in Indonesia .
5. Sponsorship is provide by PT. NUR DEWATA
should you need further information pls do not hesitate to contact us again anytime.

Sincerely Yours,

PT. BALI IDE CONSULTING
PT. NUR DEWATA

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

De prijzen die hier worden genoemd zijn flink hoger dan mijn agent in Jakarta rekent, maar buiten dat zou het prima waar kunnen zijn. Jammer dat ze niet gelijk even een link naar de wetswijziging toesturen, zodat men het ook direct kan controleren.

Ho Lee Fuk

renem
User
spacer line

Theo bedankt voor het plaatsen.

Het hele verhaal gaat dan over kitas/kitap ikut istri, wat voor mij helaas niet geld. :(

Verder blue blue book wordt niet meer verstrekt of bijgewrkt ( kreeg mijn oude wel terug vorige maand bij de verlenging)

Als je voor EPO gaat gewoon gratis het formuliertje op(laten)halen bij immigrasi en even invullen 700.000 rp is echt teveel voor deze service.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

renem; re-entry permit voor 1 jaar ad 2,2 miljoen is ook ruim te veel. KITAS zelf is ook geen 6,8 miljoen maar enkele honderd-duizenden rupiah als je het zelf doet. Maar goed, daarvoor zit je op Bali denk ik dan maar, om uitgezogen te worden. Emoticon: Yummie!

Buku biru is inderdaad 'afgeschaft', net als het betalen voor de formulieren die je nodig hebt om uberhaupt de verlenging o.i.d. te kunnen regelen.

Ho Lee Fuk

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Eerst even de wetswijziging zien voordat ik dit verhaal geloof.
Er gaan wel vaker sprookjes rond in imigrasi-land
Indonesia.

Ik ben volgende week bij de imigrasi en dan zal ik hier een naar informeren.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

theo-java
User
spacer line

Renem:
Theo bedankt voor het plaatsen.
Het hele verhaal gaat dan over kitas/kitap ikut istri, wat voor mij helaas niet geld .

Theo:
Ik heb nog even getwijfeld om dit onderwerp te plaatsen, want ook ik heb “ikut istri”
Maar ik vond het toch interessant genoeg voor anderen
Gezien jou bedankje en jou “ikut istri” ,(dus geen profijt)heb ik het goed gedaan.

sabar2:
Eerst even de wetswijziging zien voordat ik dit verhaal geloof.
Er gaan wel vaker sprookjes rond in imigrasi-land Indonesia.
Ik ben volgende week bij de imigrasi en dan zal ik hier een naar informeren.

Theo:
Tsja,wie weet.Ik kan mij wel plaatsen in je antwoordt
Een (sprookjes) info van de imigrasi zien we hopelijk volgende week hier op het forum

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Meestal zijn er wel wetsdeskundigen die hier een antwoord op weten Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Theo-Java
dat er verschillende "sprookjes" zijn over de verschillende imigrasikantor en agenten
da's al oud nieuws.
Maar er is een wet alleen die moet dan wel overal ook zo uitgevoerd worden
en da's meestal de kink in de kabel.
Op Bali loopt men soms vooruit op ontwikkelingen vooral agenten daar. Emoticon: Wink

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Een kitap-unlimited is mogelijk.
Echter veel agenten zullen deze niet gaan promoten want dan missen ze
inkomsten, overigens de meldingsplicht om de 5 jaar blijft wel bestaan.

Voor veel mensen die een buro als sponsor hebben (visa lansia) kan
het echter wel zo zijn dat er aan dat betreffende buro, voor hun diensten,
nog iets extra's moet worden betaald.

Wetsartikelen daarover heb ik niet, maar rechtstreekse info van de imigrasi.

theo-java
User
spacer line

Op 22-09-2014 08:51 schreef sabar2:

Een kitap-unlimited is mogelijk.
Echter veel agenten zullen deze niet gaan promoten want dan missen ze
inkomsten, overigens de meldingsplicht om de 5 jaar blijft wel bestaan.

Voor veel mensen die een buro als sponsor hebben (visa lansia) kan
het echter wel zo zijn dat er aan dat betreffende buro, voor hun diensten,
nog iets extras moet worden betaald.

Wetsartikelen daarover heb ik niet, maar rechtstreekse info van de imigrasi.

sabar2
Terug van weggeweest dus hier even een late reactie .
Bedankt voor de imigrasi info ter bevestiging dat mijn kitap verhaal niet het zoveelste broddel verhaal was

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 29-09-2014 05:10 theo-java wrote:

[quote removed]

sabar2
Terug van weggeweest dus hier even een late reactie .
Bedankt voor de imigrasi info ter bevestiging dat mijn kitap verhaal niet het zoveelste broddel verhaal was

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Theo-Java toch zal iedere agent dit weer op de "eigen manier" gaan vertellen,
met een eigen prijsje en .. vooral die mensen met een visa lansia en "domme"
Kitap-houders die wordt of niks verteld, zodat ze iedere keer blijven betalen
(5 jaarlijks) of er wordt een ander "ei" uitgevonden hoe er toch een poot uitgedraaid
kan worden.
Wanneer iemand de wetsartikelen weet is het altijd handig om er bepaalde mensen
mee om de oren te slaan, alhoewel ikzelf zoiets heb van een agent die mij niet alles
eerlijk verteld daar doe ik nooit geen business meer mee.

Overigens sommige zaken kun je ook prima zelf regelen, wanneer de plaatselijke imigrasi
niet moeilijk doet, alleen het kost soms iets meer tijd en in Spanje kennen ze mañana net
zo goed als besok2 in Indonesia.
3e en 4e verlenging sosbud bv eerst was het in mijn geval in 3-4 dagen geregeld,
nu zit ik al op 10-15 dagen, maar ik maak me er niet druk om, wanneer ik het tijdig
ingediend hebt is de "afhandeling" hun probleem Emoticon: Yes!

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

U vindt de actuele prijzen hier. (Gewoon aanklikken.) Ook die van dit type KITAP wat trouwens al enige tijd bestaat.

Vergeet niet dat men zich bij dit type KITAP toch nog elke vijf jaar bij Imigrasi dient aan te melden. Tevens is de prijs zodanig hoog, dat men pas na drie (3) 'normale' KITAPs het betaalde bedrag eruit haalt. Voor velen wordt het dus afhankelijk van de levensverwachting en/of de periode die men in Indonesië denkt door te brengen (>15 jaar).

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Patriciana
User
spacer line

Ik denk dat dit nieuws aansluit op deze topic

http://batampos.co.id/05-12-20(...)asing-ini-aturannya/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Patriciana, kan je ook tot op het woord lezen wat daar geschreven staat Emoticon: Confused
Of zie je het helemaal zitten met een beperkte kennis van de taal Emoticon: Blush

Patriciana
User
spacer line

Open de website en tekst verschijnt in bahasa Indonesia
Plaats muis op tekst.
Linker muis klik ingedrukt houden en over tekst slepen (tekst wordt blauw).
Klik daarna op rechtermuis en klik op copy
Plak deze copy op google vertaling .....Indonesia-Nederlands
Zie onderstaand resultaat

BATAMKOTA (BP) - Mixed Marriage Organization (Perca) Indonesië Batam Tak gesprekken gevoerd met tientallen leden van Perca in Sanur Restaurant, Batam Centre, woensdag (4/11) 's ochtends. De besprekingen met het onderwerp Process Kitas (Beperkte verblijfsvergunning Card), Kitap (duurzame verblijfskaart) en Faskim (Immigratie Facility) was de keynote sprekers van het hoofd van de Immigratie- Batam Immigratie Statuskim, Dimas Pramudito.

Tijdens de discussie, Dimas verklaarde het belang voor buitenlanders die in Indonesië voor het hebben van Kitas. Bovendien, man of buitenlandse vrouw getrouwd met Indonesische burgers, buitenlandse werknemer of als student en de student.

"Kitas toepassing 1 tot 2 jaar. Afhankelijk van het gebruik en het onderhoud van de vergunning. Kitas algemeen geldig voor 1 jaar en 2 jaar werken voor investeerders of studenten, "zei Dimas.

Reqiurements vervaardigen Kitas begeleidt de KTP of KK echtgenoot (man / vrouw), sollicitatiebrief, huwelijksakte (voor degenen die in Indonesië trouwde), terwijl getrouwd in het buitenland moeten bijlagen ambassade te hebben en rapporteren aan de civiele als voor de islamitische KUA.

"Kitas behandeling van vergoedingen die $ 1.000.000 voor een jaar, alsmede het nemen van foto's van Rp 55.000. Eigenlijk, zij die getrouwd zijn hebben niet Kitas ook wel goed. Maar het zou makkelijker zijn om Kitas hebben, dus ze zijn niet vol paspoort stempel. Dus we raden voor Kitas alleen, "zei Dimas.

Terwijl het onderhoud Kitap is een buitenlandse burger die twee jaar getrouwd met een Indonesische. Vreemdelingen moet ook een verklaring van integriteit te maken. Daarnaast zal Immigratie ook naar het huis komen in kwestie om de juistheid van hun leven en een gezin te controleren. Standaard SOP Kitas produceren en Kitap duurt slechts een maand.

"De eisen zijn vergelijkbaar met de Kitas. Net voor Kitap ons voorzichtiger. We moeten controleren. Kitap productie kost Rp 3.000.000 en is geldig voor 5 jaar. Als het een verlenging van slechts $ 2.000.000. Maar na 10 jaar, de buitenlandse persoon alleen leeft Kitap te melden aan imgirasi zonder kosten, "zei Dimas.

Coördinator Perca Batam, Cholifah Edelenbos zei deze discussie te willen onderwijs geven aan de leden van andere Perca hoe te produceren en Kitap Kitas. Veel mensen die zijn getrouwd met buitenlanders niet begrijpen en weten over het onderhoud Kitas en het Boek.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zoals ik dus al dacht, Google vertaling, succes. Emoticon: Wink

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,342,320 topic views - 239,699 posts - 13,725 topics - 32,084 members - last post @ 07-07-2020 01:58 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

135,899,875 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com