indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

celeton
User
User icon of celeton
spacer line

Beste mensen we gaan weer in okt naar Bali met Etihad(voor een klein prijsje) ,maar overstap in jkt is van 22.40 tot 5.40 uur in de ochtend ,ik zou willen weten of je dan alvast een VOA kan kopen dan hoeft je in Bali niet zo lang in de rij testaan,of valt het wel mee 8.40 aankomst.
Ook vraag ik mij af wat tedoen op het airport in jkt,bv pulsa kopen voor je hp?,eten en in airport een rustige plek om te dutten /slapen???
Jkt hoeg je niet in tegaan in de nacht en kom je wel op tijd terug???!!!
alvast bedankt voor de antwoodren gr ton Emoticon: Bye bye

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Je moet automatisch een visum aanschaffen op Soekarno - Hatta, ik neem zonder meer aan dat je met een andere maatschappij naar Bali vliegt en dat je bagage niet is door gelabeld.
Dus visa maken, bagage ophalen en verkassen van de Internationale terminal naar domestic.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Jakarta Soekarno-Hatta airport is van alle gemakken voorzien.
Een "rustige plek" om te slapen .... het is er niet erg rustig maar
evt is er in de buurt wel een hotel waar u even bij kunt komen.
Aankomst 22:40 .... dan bent U rond 00.45 - 1.00 wel door de mallemolen.
U komt Indonesia binnen in Jakarta dus U dient een VOA daar te kopen
en uw douanestempeltje te ontvangen.
Koffers op halen en daarna van International naar Domestic indien dat Garuda
is dan niet zo'n lange wandeling. (linksaf na de customs)
Ik vermoed dat de koffers pas rond 3.00 uur ingecheckt kunnen worden,
maar misschien hebt U geluk.

De stad ingaan .... dat zou ik niet aanraden U bent heen en terug minstens
(2x 1.5-2 uur kwijt)

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik denk niet dat je 's nachts 1,5 tot 2 uur kwijt bent naar Jakarta (de laatste keren heb van de luchthaven naar het centrum of omgekeerd er nog geen uur over gedaan maar wat moet je midden in de nacht in Jakarta doen?
Ik kwam vorig jaar ook op die tijd in Jakarta maar zat om 23.30 al in een taxi.

Op domestic is er niet zo veel plek; je hebt buiten een zone met wat winkeltjes en bankjes (en het kan er soms stervenmsdruk zijn) en eenmaal door de bagagescan een grote hal waar je niet zoveel kanten op kunt.Pulsa kopen kun je overal maar is soms wel wat duurder dan in de stad (mzaar voor ons nog steeds goedkoop)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

celeton
User
User icon of celeton
spacer line

Bedankt voor juillie snelle reacties,maar we vlegen met Etihad Airlines via Abu Dabi-JKT naar Bali,dus in JKT blijven we in terminal 2 en vliegen intenationaal door naar Bali ,dus kan je dan ook VOA halen daar ter plaatse??
Zo niet dan maar in Bali,iemand recent evaring bij aankomst vroeg in de morgen moet je dan ook weer een uur in de rij staan?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

ehhhhhhmmmmm zonder VOA kom je het land niet in. Je komt aan in Jakarta.
Bali is Indonesie door internationaal doorvliegen? Emoticon: Confused Je hebt dus niet de keuze om dat in Jakarta of Denpasar te doen. Dat MOET in Jakarta

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

celeton
User
User icon of celeton
spacer line

Anne Mieke kan je dus toch alvast in JKT een VAO halen in internationale transit gedeelte van het airport?...terwijl je niet door de douane gaat??en daarna weer naar de gate gaat en vertrek naar Bali??pas na de douane ben je toch in Indonesia????

celeton
User
User icon of celeton
spacer line

anne mieke dus terminal 2 is domestic??en Etihad airways vlieg vanaf domestic naar Bali??
want il zie nu op ticket dat we domestic landen in Bali

celeton
User
User icon of celeton
spacer line

anne mieke dus terminal 2 is domestic??en Etihad airways vlieg vanaf domestic naar Bali??
want ik zie nu op ticket dat we domestic landen in Bali ,

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Celeton beetje verwarring bij je denk ik.
Je komt Indonesia binnen in Jakarta
dus je moet !!! je VOA in Jakarta kopen
en je moet!! je stempeltje daar halen.
Jakarta-Denpasar (Bali) is geen internationale flight !!!
Welk vliegtuig staat er op je boeking Jakarta-Denpasar ???
(ik vermoed een GA-code = Garuda)

Je komt binnen op international, daarna ga je je VOA aanschaffen
en door de "douane" (customs) daarna ga je door naar de domestic
flights en vlieg je domestic naar Bali.
Indien je domestic via Garuda vliegt is het na de "douane" Emoticon: Cry customs)
linksaf (wel eerst je koffer(s) oppikken,of wellicht kun je doorlabellen)

celeton
User
User icon of celeton
spacer line

Nog bedankt voor alle reacties,maar ja het is zeker verwarrend,het blijf een gedoe met dat domestic gebeuren ,volgende keer toch maar singapore airlines,maar het het verschil is toch voor ons samen bijna 300 euris,dus een beetje hoofdpijn Emoticon: Stupid en ongemak is het wel waard.
Sabar2 en anderen nog bedankt voor de tips.gr ton Emoticon: Clown over en uit Emoticon: Bye bye

salina
User
User icon of salina
spacer line

Van dat geld kun je op Bali toch weer een tijdje lekker eten Celeton. 300 euro is een flinke besparing Emoticon: Yes!

celeton
User
User icon of celeton
spacer line

ja salina dat word een dubbele rijsttafel Emoticon: Yummie! KILROY Online gebeld maar weet pas bij inchecken schiphol of de koffers doorgaan naar BALI,met Etihad Airways weet je het niet gelijk omdat ze in indonesie samen werken met Garuda,maar ik probeer jullie op de hoogte tehouden hoe het verloopt

salina
User
User icon of salina
spacer line

Vaak worden je koffers wel doorgezonden maar idd ff goed op letten en navragen. Ik heb het ook een keer meegemaakt dat ik per ongeluk mijn koffer voorbij zag rollen toen ik onverwacht een tussenstop had in Wenen, terwijl ze hadden gezegd dat mijn koffer naar Amsterdam zou gaan. Echt heel toevallig dat ik um zag draaien op de band waar ik toen langs moest lopen. Emoticon: Party!

Ik ben benieuwd hoe het bij jullie verloopt.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Celeton, je hebt inmiddels je antwoorden gekregen zie ik.

Het is helemaal niet verwarrend. Je komt voor het eerst in jakarta in Indonesie aan dus daar moet ook het visum gekocht worden.

Terminal 2 is deels internationaal en deels domestic (voornamelijk Garuda).
Ben je misschien ook een beetje met de sharecodes in de war?
En.... douane is iets anders dan paspoortcontrole/immigratie. De eerste gaat om de goederen het tweede gaat om personen.

celeton
User
User icon of celeton
spacer line

Ja Salina ik zal zeker kijken of de koffers toch nog op de band staan want we hebben tijd zat
Anne mieke bedankt voor de tips weer een stukje wijzer geworden,trouwens je bent nooit oud genoeg om teleren Emoticon: Wink

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Het samenwerkingsverband tussen Etihad en Garuda (code-sharing) is niet
meer van toepassing.
Wel kan het zijn dat er nog tussen Etihad en Garuda wordt samengewerkt
vwb het "doorlabellen" maar wanneer je er geen vertrouwen in hebt en
voor zekerheid wilt kiezen dan gewoon de koffer(s) ophalen in Jakarta.
Na aankomst eerst VOA aanschaffen, dan stempeltje ontvangen, daarena de koffer
ophalen en linksaf na de imigrasi naar domestic.
Bij Garuda kun je somes eerder je koffers in laten checken, dan kun je daarna gewoon
naar buiten (zonder je bagage) en lekker doen wat je wilt.

celeton
User
User icon of celeton
spacer line

ok bedankt voor de service Sabar2,we houden jullie op de hoogte hoe alles verloopt want elke keer veranderd er wel wat.gr ton

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Natuurlijk verandert er iedere keer weer wat Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Celeton anders zouden we ook
maar in een saaie wereld leven Emoticon: Wink
Meestal gaat het echter allemaal vrij vlot en wijst het zichzelf
Er zijn wel eens mensen met slechte ervaringen maar da's dan een op de
zovelen Emoticon: Yes! Gewoon met open vizier,goed voorgelicht de reis beginnen en
dan komt het wel goed en anders heb je een spannend verhaal te vertellen
wanneer je weer terug bent.
Goede reis en veel plezier Emoticon: Worship

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,395,302 topic views - 233,701 posts - 13,689 topics - 24,560 members - last post @ 22-09-2019 05:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,497,189 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com