indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Elisa
User
spacer line

Hallo allemaal,

ik heb al veel gelezen op het forum en wil jullie graag om advies vragen. Wij gaan binnenkort met zijn tweeen backpacken door Indonesie. Dit is globaal onze planning:

Datum Van Naar Uitstapje naar
27-sep Amsterdam
28-sep Kuala Lumpur
29-sep Kuala Lumpur
30-sep Kuala Lumpur Jakarta
1-okt Jakarta
2-okt Jakarta Yogjakarta
3-okt Yogjakarta
4-okt Yogjakarta Borobudur
5-okt Borobudur Surakarta Prambanan
6-okt Surakarta
7-okt Surakarta Bromo
8-okt Bromo Kuta, Bali
9-okt Kuta, Bali
10-okt Kuta, Bali Ubud, Bali
11-okt Ubud, Bali
12-okt Ubud, Bali
13-okt Ubud, Bali Lovina Stop bij Bratanmeer
14-okt Lovina
15-okt Lovina
16-okt Lovina Gili Trawagan
17-okt Gili Trawagan
18-okt Gili Trawagan Maratan
19-okt Maratan
20-okt Maratan Waterval
21-okt Kuta, Lombok
22-okt Kuta, Lombok
23-okt Kuta, Lombok Bukit Lawang
24-okt Bukit Lawang
25-okt Bukit Lawang Medan
26-okt Medan
27-okt Medan
28-okt Medan - Jakarta Kuala Lumpur
29-okt Amsterdam

Wat is jullie idee van deze planning? Missen we echte must-haves?
Hoe kunnen we het beste vanaf de bromo doorreizen naar Bali?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

groetjes
Elisa Emoticon: Bye bye

elsbeth
User
spacer line

Fijn vooruitzicht!
Even een paar vragen:
Jakarta-Yogjakarta vliegen neem ik aan?
4 oktober slapen bij Borobudur of Yogja?
5 oktober slapen bij Prambanan of Yogja?
Ik zou zeker minimaal 3 dagen voor Yogjakarta uittrekken, uitstapjes Borbodur en Prambanan kunnen prima vanuit daar.
Legian is net iets rustiger dan Kuta (scheelt niet veel volgens mij, maar toch)
Van Gili Trawangan (feesteiland, heb ik gehoord??) t/m Lombok ken ik niet.
Het stukje Sumatera is wel erg kort, je moet natuurlijk keuzes maken.
Heel jammer dat je nu Toba mist. 2 hele dagen Medan is m.i. ook vrij lang.Maar het hangt er maar net vanaf waar je van houdt.
Met Kuta, Ubud, Trawangan in het programma ben je waarschijnlijk iets meer feestbeest dan ik. Ik ben vast ook minimaal 2 keer zo oud.

sukadi46
User
spacer line

Ben je niet bang dat je erg moe thuis komt?
J e verkijkt je in de reistijd in Indonesië. Reken op gemiddeld 40km/uur
Borobudur Prambanan is één trip, met een stop in Kalurang, uitzicht op de Merapi. Slapen in Yogya of Solo. yogya is Malioboro leuk. Hou je van cultuur kijk dan naar de Ramayana. In Solo is guesthouse Chakra betrouwbaar Als je per trein gaat, max 80 km/uur Executief betaal je de naam van de trein. Ga van Yogya of Solo naar Malang. Zoek je een gezellige backpackers hotel, ga in Malang naar Kampung Turis Jln Patimura 37 . Gezellig goedkoop en Nederlands vrouw Martine. Je kan slapen in de Dorm of in een Gazebo met prima uitzicht..Malang is een Nederlandse stad met een mooie binnenstad
Vandaar huur je een auto die je naar de Bromo, evt Ijen of naar de schilpadden strand en door naar Bali brengt.
Hou rekening met het feit dat alle bezienswaardigheden erg duur zijn vooral in het weekend. Vooral voor buitenlanders.
Ik vind zelf Ubud over gewaardeerd, Je bent daar heel snel uitgekeken. De rijstvelden daar en in Tegalalalang zijn mooi. Tanah Lot is mooi bij zons ondergang Vind Uluwatu in het zuiden ook mooi. Eten aan het strand in Jimbaran is gezellig. Je bedoelt toch niet Bukit Lawang en Medan Sumatra? Je komt gebroken thuis.
Neem voor Java meer tijd. Ga evt een andere keer naar Sumatra, Toba meer enz. Neem je tijd. Lombok is rustiger en ook mooier dan Bali. Daar kan je goed snorkelen. Bali is erg toeristisch ingesteld.
Alvast veel plezier

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik zou Lombok schrappen en in plaats hiervan langer naar Sumatera gaan. Verder iij de volgorde anders doen: eerst Sumatera dan Java en als laatste Bali.

Sumatera is meer dan die paar dagen waard. Medan laat ook maar links liggen. Dit zou een indeling kunnen zijn.

27-sep Amsterdam
28-sep Kuala Lumpur
29-sep Kuala Lumpur
30-sep Kuala Lumpur Medan (of Banda Aceh)
1-okt Sumatera Utara
2-okt Sumatera Utara
3-okt Sumatera Utara
4-okt Sumatera Utara
5-okt Sumatera Utara
6-okt Sumatera Utara
7-okt Sumatera Barat
8-okt Sumatera Barat
9-okt Sumatera Barat
10-okt Sumatera Barat
11-okt Sumatera Barat
12-okt Sumatera Barat
13-okt Sumatera Barat
14-okt Java Yogya (sla Jakarta maar over)
15-okt Java, Yogya
16-okt Java, Yogya
17-okt Java, Yogya
18-okt Java, oost
19-okt Java, oost
20-okt Java, oost
21-okt Java, oost
22-okt Java, oost
23-okt Bali
24-okt Bali
25-okt Bali
26-okt Bali
27-okt Bali (eventueel hiervan een paar dagen naar een van de gili's)
28-okt Denpasar - Kuala Lumpur
29-okt Amsterdam
Je ben hiermee overigens een dag over de 30 dagen en daarmee heb je een van te voren geregeld visum nodig. Anders een dag langer in KL of op de terugreis eerder het land uit.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
User
spacer line

Toch even de vraag: hoe oud zijn jullie? Houden jullie van een beetje avontuur (Anne Mieke's programma), of meer van het goede relaxte leven met behoorlijk veel vertier (je eigen planning). Erg lastig om iets voor anderen te plannen als je elkaar niet kent.
Beschrijf eens wat je zoekt en verwacht.
In je eigen planning zit inderdaad een volgorde die ik om zou draaien.

sukadi46
User
spacer line

Anne Mieke maakt een rekenfout want je bent in haar schema maar 29 dagen in Indonesië, dus een visa on arival (30 dgn( volstaat.
Ik zou Sumatra laten vallen omdat het grote afstanden zijn en Lombok er in houuden, maar het is jullie vakantie. Sumatra voor een andere keer misschien. Nogmaals hou je reistijd in de gaen, alles gaat daar veel langzamer dan je gewend bent. auto 40 km/uur trein 80km/uur. Backpackers dus ....

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Sukadi. Je hebt gelijk, had die KL over het hoofd gezien.

Mbt Sumatera ben ik het niet eens, die zou ik er juist in houden. Mja smaken verschillen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
User
spacer line

Vraag blijft daarom: wat trekt jullie zelf het meest. Het ruige, weinig toeristen, avontuur. Dan Sumatera erin houden ten koste van een del Bali of Lombok.
Wat meer luxe, veel gezellige eettentjes met veel vertier, contact met andere toeristen, het goede leven zeg maar. Dan beter Sumatera laten vallen en langer op bijv. Java blijven (Yogja, Pangandaran toevoegen)

Elisa
User
spacer line

Bedankt voor alle reacties!!

Wij zijn 27 en 29 jaar
Het gaat ons vooral om de cultuur, dingen bezichtigen en een strandbezoek.

Ik wil zelf heel graag naar lovina voor de dolfijnen en naar bukit lawang.
Voor mijn vriend is lombok een must ( moeder komt daar vandaan).

Ik zou het niet erg vinden om Bali iets in te korten en eventueel gili te laten varen.

Elisa
User
spacer line

We willen naar yogjakarta met de trein trouwens om zo ook de omgeving te zien.

elsbeth
User
spacer line

Hai Elisa, als je het hebt over cultuur, dingen bezichtigen en strandbezoek, dan zou ik Sumatera toch overslaan.
Als je echt alleen voor het kijken naar orang utans naar Bukit Lawang gaat, dan lijkt mij dat zonde van de tijd.
Als je bijv.had verteld dat je van wandelen, ruige natuur, avontuur had gehouden dan was het programma van Anne Mieke echt iets voor jullie geweest. Sumatera is echt prachtig.
Maar veel rustiger en daar moet je een beetje van houden.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 05-09-2014 07:51 elsbeth wrote:
Als je echt alleen voor het kijken naar orang utans naar Bukit Lawang gaat, dan lijkt mij dat zonde van de tijd.
Alternatief is dan Pangkalanbun op Kalimantan dat schuin boven Jakarta ligt en een stuk dichterbij. Je kunt dan terugvliegen naar Semarang en dan met (trein?) naar Yogyakarta en verder. Stuk praktischer.

Elisa
User
spacer line

Ik vind het heel lastig om keuzes te maken.

We willen inderdaad wel ook wat uit kunnen rusten. Maar ook een hoop zien.
Vandaar dat ik ook strandbezoek had genoemd.

Ik ben zelf erg van het lopen en houd van natuur. Vandaar dat ik graag naar Sumatra wil. Bukit Lawang lijkt me echt prachtig, niet alleen voor de orang utans ( als lijkt me dat ook fantastisch), maar ook echt voor de omgeving en de natuur.

Ik heb wat aanpassingen gedaan, willen jullie er nog eens naar kijken?
Datum Van Naar Uitstapje naar
27-sep Amsterdam
28-sep Kuala Lumpur
29-sep Kuala Lumpur
30-sep Kuala Lumpur Jakarta
1-okt Jakarta
2-okt Jakarta Yogjakarta
3-okt Yogjakarta
4-okt Yogjakarta
5-okt Yogjakarta Borobudur
6-okt Borobudur Surakarta Prambanan
7-okt Surakarta Surakarta
8-okt Surakarta Bromo
9-okt Bromo Ubud, Bali
10-okt Ubud, Bali
11-okt Ubud, Bali
12-okt Ubud, Bali Lovina Stop bij Bratanmeer
13-okt Lovina
14-okt Lovina
15-okt Lovina Gili Trawagan ( of is een ander Gili eiland mooier? Of even mooi, maar rustiger?)
16-okt Gili Trawagan
17-okt Gili Trawagan Maratan
18-okt Maratan
19-okt Maratan uitstapje naar de Waterval
20-okt Kuta, Lombok
21-okt Kuta, Lombok
22-okt Kuta, Lombok Bukit Lawang
23-okt Bukit Lawang
24-okt Bukit Lawang
25-okt Bukit Lawang Medan
26-okt Medan
27-okt Medan
28-okt Medan - Jakarta Kuala Lumpur
29-okt Amsterdam

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,443 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 12:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,562,209 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com