indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

maryam
User
spacer line

Weet iemand hoelang de verklaring van huwelijksvoornemen van de ambassade geldig is?
Ik trouw begin volgend jaar met mn indonesiche vriend maar het zou fijn zijn als ik de papierwinkel vast tijdens mijn bezoek in oktober kan regelen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Maryam daar kan waarschijnlijk hier niemand je een antwoord op geven. Als je de Nederlandse wetgeving hanteert dan kom je op een houdbaarheidsdatum van drie maanden. In Indonesie (hebben we het over het KUA? Gezien je naam?) kan dat zomaar variabel zijn.

Ik zou om te beginnen deze vraag stellen aan daar waar ze thuishoren nl. de ambassade en het plaatselijk KUA. Aan ervaringen van anderen heb je niet zoveel. Ik heb zelf destijds mijn documenten eind van het jaar meegenomen; het huwelijk was toen in mei, maar nogmaals dat kan zomaar overal anders zijn.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Anne Mieke heeft gelijk.
de drie maanden periode wordt ook geadviseerd door de ambassade
maar bij sommigen is dit maar een maand

De ambassade stelt dat ze binnen 24 uur na inleveren de verklaring af kunnen geven
maar even rekening houden met feest- en werkdagen Emoticon: Wink

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Hopelijk is het geen islamitisch huwelijk want dat is een zooitje tegenwoordig. De KUA's trappen ter plekke allerlei voorwaarden uit de grond en de duim om die vervolgens te presenteren als de wettelijke regels. KUA = beerput van corruptie. Je kan het aan de KUA gaan vragen maar op het moment dat je je aanstaande huwelijk wil gaan aanmelden, hebben ze opeens weer andere regels. Geen lijn op te trekken.
Ik hoop voor je dat het niet om een islamitisch huwelijk gaat want dan ben je aan de goden (of Allah) overgeleverd en nog niet klaar.
Anyway, het is 3 maanden, maar zoals hierboven al gezegd............

maryam
User
spacer line

bedankt voor de reacties.
ik heb inmiddels contact gehad met de ambassade, volgens hun zit er geen geldigheidsduur aan de verklaring.
de lokale KUA zegt er geen probleem van te maken om in oktober alle documenten al te ontvangen en het huwelijk aan te melden.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 04-09-2014 05:47 maryam wrote:
ik heb inmiddels contact gehad met de ambassade, volgens hun zit er geen geldigheidsduur aan de verklaring.
de lokale KUA zegt er geen probleem van te maken om in oktober alle documenten al te ontvangen en het huwelijk aan te melden.
op zich natuurlijk vreemd.... maar herkenbaar Emoticon: Smile In Indonesie worden van de verkeerde dingen problemen gemaakt. Emoticon: Shut up!

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

salina
User
User icon of salina
spacer line

Als je eenmaal de verklaring van de ambassade hebt, is het geen probleem meer inderdaad.
Die 3 maanden geldigheid geldt alleen voor je geboortebewijs (alsof je een half jaar later weer op een andere datum geboren kan zijn Emoticon: Confused ) en inschrijving burgerlijke stand. Als dat is verlopen na 3 maanden kun je weer terug naar Holland.

Je moet voor het trouwen nog wel 'op het matje' bij de KUA waar soms de meest belachelijke eisen worden gesteld, vooral in de kleine 'dorpjes'. Die zogenaamde 'wetten' verzinnen ze ter plekke trouwens. Ligt er maar net aan hoe hun pet staat.

spacer line  

On 05-09-2014 17:16 salina wrote:

Je moet voor het trouwen nog wel 'op het matje' bij de KUA waar soms de meest belachelijke eisen worden gesteld, vooral in de kleine 'dorpjes' . Die zogenaamde 'wetten' verzinnen ze ter plekke trouwens. Ligt er maar net aan hoe hun pet staat.

Kan je mss bepaalde leuke(minder leuke) anekdotes vertellen ?
Ter leering Emoticon: Yes! ende vermaeck Emoticon: Shiny

bisa dicek of makemyday .

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ja dat had ik geloof ik al in een ander topic verteld. Ik zal het ergste voorval ff vertellen..
Ik kwam aan bij de KUA in pundong bantul en al mijn papieren lagen al netjes klaar. Even een klein gesprekje (waarom ik met betreffende man wilde trouwen) en toen kwam de grote baas binnen. Ik moest van hem direct naar het naastgelegen ziekenhuisje om me vol te laten proppen met allerlei injecties. Hij noemde verschillende enge ziektes. Dus ik heb die hele stapel papieren voor zijn neus opgepakt en zei: assalamu alaikum Emoticon: Bye bye

Stond in de wet zei hij maar hij kon ff niet zo snel vinden waar precies. Emoticon: Laugh out loud

Uiteindelijk zijn we maar naar Jakarta gegaan waar het afgelopen 28 augustus toch is gelukt... Emoticon: Yes!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Waarschijnlijk stond bovenaan zijn vaccinatielijstje de mazelen ..
Dat stuk ongeluk was ongetwijfeld jaloers dat hij met een toverbal zit opgescheept en dat jouw Indonesische echtgenoot de mazzel had om te trouwen met een frisse Hollandse blom Emoticon: Laugh out loud

Sjaako
User
spacer line

Hallo allemaal
Myriam misschien komen wij elkaar tegen ha ha .
Ik kom half november aan in Jak om mijn huwelijksvoornemen te gaan halen .
Vraag niet waar ik het heb gelezen maar 3 maanden geldigheid heb ik ook begrepen.
Misschien heeft iemand wat tips .
Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated
1 vraag kom ik niet uit en de NL ambassade geeft steeds een onduidelijk antwoord. Emoticon: Frustrated

Mijn a.s Indonesische vrouw moet ook haar geboorte akte en kopi ID meenemen gelijk met mijn papieren inleveren voor de aanvraag.

Nu is mijn vraag moeten de papieren van mijn a.s vrouw vertaald en gelegaliseerd worden alvorens in te leveren ??

salina
User
User icon of salina
spacer line

Zou kunnen Malam Emoticon: Shiny maar ik hoorde nog veel meer enge ziektes zoals hepatitis, polio, etc. En dat was nog niet eens om mij te beschermen maar onze toekomstige kinderen Emoticon: Laugh out loud

Nu moet ik wel erbij zeggen dat het bijna Idulfitri was dus misschien hadden ze gehoopt dat ik wat geld zou toeschuiven, maar dat weet ik niet zeker.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Van mijn man hoefde niks vertaald te worden Sjaako, alleen mijn papieren.

salina
User
User icon of salina
spacer line

ps bij de ambassade hoefde trouwens niks vertaald te worden maar voor de KUA wel.

Sjaako
User
spacer line

Dat is dan mooi Salina .
Ik dacht eigenlijk voor NL ambassade moeten de Indonesische papieren Gelegaliseerd worden .
Maar als het voor jou man niet hoefde , zal het voor mijn a.s vrouw wel het zelfde zijn.
Beter ( goedkoper ). Ja , voor de kataan sipil moet het wel vertaald zijn ( mijn papieren ) niet alles of als ze een internationaal accepteren is het ook goed.

Ja ik lees ook jou andere ervaring bij de KUA , this is Indonesia ha ha
Bedankt en succes verder

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 05-09-2014 18:58 salina wrote: Nu moet ik wel erbij zeggen dat het bijna Idulfitri was dus misschien hadden ze gehoopt dat ik wat geld zou toeschuiven, maar dat weet ik niet zeker.
Ik weet het wel zeker.

On 05-09-2014 17:55 Sjaako wrote: Ik kom half november aan in Jak om mijn huwelijksvoornemen te gaan halen .
Vraag niet waar ik het heb gelezen maar 3 maanden geldigheid heb ik ook begrepen.
Misschien heeft iemand wat tips .
3 maanden geldigheid is voor het indienen van de documenten op de ambassade, niet voor de KUA. Huwelijksvoornemen kan je net zo goed door een bemiddelinsgburo laten doen, hoef je zelf niet naar de ambassade. Scheelt toch weer een hoop geld.

Mijn a.s Indonesische vrouw moet ook haar geboorte akte en kopi ID meenemen gelijk met mijn papieren inleveren voor de aanvraag.

Nu is mijn vraag moeten de papieren van mijn a.s vrouw vertaald en gelegaliseerd worden alvorens in te leveren ??
Je a.s. vrouw hoeft niets. Jij moet alleen een fotokopie van haar identiteitskaart bij leveren. De toestemming is voor jou, niet voor je vrouw. Dat is de Indonesische zijde van het verhaal.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 05-09-2014 19:07 salina wrote:
ps bij de ambassade hoefde trouwens niks vertaald te worden maar voor de KUA wel.
Je bedoelt voor het KUA waar jullie het geregeld hebben. Ik heb destijds helemaal niets hoeven te laten vertalen.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: het is overal anders!

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ja bij die 3 of 4 waar wij bij langs geweest zijn. Kan bij andere zo weer anders zijn inderdaad. .

Sjaako
User
spacer line

Wat een fantastische site is dit toch , iedereen is behulpzaam , dank aan allemaal . Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Yogya het is logisch het is alleen voor mij , maar op hun site vragen ze wel een Geboorte akte van mijn a.s , daar gaat het om , en gelegaliseerd , vertaald of niet ?
Ik hoop van niet , het zijn toch weer extra kosten .
Ja een bemiddelings buro dachten wij ook al aan , ik heb 3 namen en adressen.

Het is waar Anne Mieke , raar eigenlijk overal anders.Ik hoor dit meer.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 07-09-2014 14:48 Sjaako wrote:

Het is waar Anne Mieke , raar eigenlijk overal anders.Ik hoor dit meer.

Geliefkoosde hobby Sjaako, door hun eigen regels te maken kunnen ze extra muntjes scoren om die zogenaamde regels te omzeilen.
Waag het niet ze de juiste wet/regels onder de neus te drukken, dan zijn ze op hun zeentje getrapt en krijg je helemaal niets meer van elkaar.
Er is ook geen één instantie die ze terug kan/wil fluiten.
Het beste werkt nog een goede ingang hebben bij de schobbejakken van de KUA, hoe droevig dat dit dan ook is.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 07-09-2014 14:48 Sjaako wrote:
Wat een fantastische site is dit toch , iedereen is behulpzaam , dank aan allemaal . Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Yogya het is logisch het is alleen voor mij , maar op hun site vragen ze wel een Geboorte akte van mijn a.s , daar gaat het om , en gelegaliseerd , vertaald of niet ?
Dan heb je een site bekeken van enkele jaren geleden want nu staat er op:

Documenten Indonesische (buitenlandse) partij
Een fotokopie van het geldige paspoort of KTP (legitimatie bewijs)
Alles verandert ontzettend snel. Enige jaren geleden was de geboorteakte nog nodig, nu niet meer.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 06-09-2014 17:07 salina wrote:
Ja bij die 3 of 4 waar wij bij langs geweest zijn. Kan bij andere zo weer anders zijn inderdaad. .
Men eist zelfs soms iets wat niet eens mogelijk is. Het blijven clubjes van onwetende ambtenaren die feitelijk te dom zijn voor hun functie. Blijkbaar is het belangrijkste de islam te kennen en niet de wetsregels.

Sjaako
User
spacer line

Ha ha Dank voor de Informatie Yogya.
We zullen wel zorgen alles bij ons te hebben .
Maar we kunnen nu door naar de NL ambassade i.p.v. andere dingen doen .

Sjaako
User
spacer line

Ik ben er uit , dank aan allemaal die ons hebben bijgestaan. Emoticon: Bye bye

+- 9 dec moet het gebeuren in Manado .
Zijn er nog tips voor huwen in Manado ?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wat voor tips wil je hebben Sjaako?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,329,860 topic views - 233,661 posts - 13,688 topics - 24,498 members - last post @ 20-09-2019 15:46 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,433,463 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com