indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik moest vanochtend even glimlachen, niet netjes, daarom even hier het verhaaltje.

Diep in de binnenlanden ten oosten van het stadje Kuningan is waar mijn 'kampung' is sinds ruim een jaar. Tja, ikut istri, dan krijg je dat. Geen drama, het woont prima en ik kan als ik wil altijd direct terug naar Jakarta mocht het nodig zijn.

De overburen, waarvan wij een stuk grond gekocht hebben, wonen dus tegenover ons. Geen probleem ook hier weer. Wij hebben echter ook het stuk grond naast ons kunnen kopen ('is niet mogelijk' volgens de overbuurvrouw, 'eigenaar wil niet verkopen')... klopt, niet aan haar, wel aan ons.

En daarmee werd duidelijk dat de overbuurvrouw erg makkelijk 'op te warmen' is, iets wat ze hier kepanasan noemen. Jaloers kreng dus. Wij bouwen vier kioskjes en vier kostkamers erop aan de straatkant. Inmiddels vol en draaiende, dus mooi.

Overbuurvrouw ziet dat en gaat het stuk grond naast haar huis (wat wij niet wilden kopen) bouwklaar maken. We vragen natuurlijk netjes wat er gebouwd gaat worden en krijgen te horen. 'Ooh, dat zijn restmaterialen, we gaan niet bouwen'. Je vraagt het dan een buurman en hebt 2 minuten later toch het eerlijke antwoord: kioskjes en kostkamers.

Ik kan daar alleen om lachen, bevestigd de stereotype Indonesier behoorlijk; vooral niets doen en zien dat als iets loopt hetzelfde gaan doen. Nou, mijn zegen hebben ze, want zoveel kostkamers als hier nodig zijn kan ik toch niet bouwen op het stukkie grond van vrouwlief.

Maar het is allemaal dus wel leugenachtig, achterbaks en zogenaamd geheimzinnig. Men denkt door het niet te vertellen een voorsprong te hebben. Kan natuurlijk nooit, want wij zijn al klaar met bouwen en alles is al verhuurd ook. Maar dat snapt men niet.

De karma kwam vandaag toen ik de gordijnen open trok. Bij de overburen gele vlaggetjes op het hekwerk en een ietswat stille groep mensen op plastic stoeltjes. Het zou een huwelijk kunnen zijn, maar die gele vlaggetjes wijzen op een op handen zijnde begrafenis.

De moeder van de overbuurvrouw is overleden. Als dat geen karma is...

Ho Lee Fuk

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Hehehe, same old story . Zeker stereotype maar ozo waar.
Karma? Ja, je zou er waarde aan kunnen hechten (behalve dan op het karma -eiland zelf, Bali waar men toch telkens ongestraft wegkomt met zwendel).

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

YB; het is voor mij niet meer als toeval, maar het is natuurlijk wel 'leuk' om gewoon mee te lullen met de rest hier, dus dan word het karma. Ik slaap er gelukkig niet minder om, een fijne gedachte.

Ho Lee Fuk

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Ik ben inmiddels alweer 4 jaar terug in NL ( Emoticon: Angry )
Wat schetst mijn verbazing, hier werkt het soms (vaak??!??) toch ook zo!
Wellicht is dat gekomen door de crises of is dit altijd zo geweest....

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

2011 begin ik (na een flinke burn-out! dat krijg je als je ruim 12 jaar zonder "sokjes" onder een palmboom hebt gezeten Emoticon: I love it ) in NL met m'n handeltje. Enfin, na verloop van tijd lijkt het erop dat ik succes begin te krijgen. Regelmatig wordt er een Bus of klein vrachtautootje met buitenlandse kentekens geladen. Vaak in de avond-uren. En zonder dat ik er erg in heb/had, iedere keer fiets een buurman van een paar huizen verderop voorbij, stopt, maakt een praatje met mij.... En dat gaat lange tijd zo.. Ik denk er helemaal niets bij en ben blij dat ik wat aanspraak begin te krijgen hier in mijn nieuwe NL-kampung....

Op een dag, na mijn inkoop-kanalen te hebben bezocht en met niets thuis kwam dacht ik, laat ik Mp is gaan raadplegen. Snel zie ik enkele advertenties van vergelijkbare handel en ook nog op 0-km afstand van mijn huis?! Hè? Na enkele kliks kom ik tot mijn verbazing tot de conclusie dat de "gezellig fietsende buurman" exact het zelfde is gaan doen als ik....................... Emoticon: Stupid

Ik dacht meteen; HÈ ? ben ik nu in Indonesië of wat????
Nu kan ik er mee lachen maar ja, het gebeurd hier in NL dus ook Emoticon: Bye bye

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,549,598 topic views - 239,826 posts - 13,723 topics - 32,199 members - last post @ 15-07-2020 21:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

136,223,358 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com