indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Ja tijdje geleden naar een motor ongeval waar ik 8 gebroken ribben opliep en wonden die gingen infecteren ben ik naar nederland gevlogen .

Natuurlijk ondanks ik van de pijn verging heb ik me toch op het vliegt tuig weten te krijgen ze weigeren je met deze verwondingen namelijk.

Kom ik er achter na een algeheel onderzoek dat ijk een totaal versleten heup heb en geen reuma als ik dacht dus dit word een lang verblijf sta op de wachtlijst voor een nieuwe heup.

Maar goed wat ik in het kort wil weten zonder alles na te pluizen.

wat kost een paspoort voor een indonesier ' vrouw en kind

wat zijn de kosten inclusief nederlands leren

wie kan een ruwe schatting geven.

groeten uit drachten

Emoticon: Bye bye Harlys

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

pierre
User
spacer line

Je bedoelt dus, dat je je vrouw en kind dan middels een TEV / MVV aanvraag naar nederland wil halen? voor een verblijfsvergunning?
Want dat is de enige manier om haar hier te krijgen.
Een paspoort dat krijgen je en ze niet zomaar een, twee, drie.

Om je uit je zorgen te helpen.. reken voor deze procedure maar een maand of 6 en dan moet alles nog lukken.

Eerst dient ze het WIB op de ambassade te doen ( de WIB ) kosten € 350,- euries.
dan dien je de TEV aanvraag te doen, kosten € 225,- euries. voor het kind ook 225,-
Wachttijd examen doen op de ambassade 3 tot 6 weken.
na het indienen van de TEV aanvraag wachttijd max 3 maanden. ( afhankelijk van goedkeuring IND kan men de MVV in reis visum op de ambassade aanvragen en dan pas naar nederland reizen... middels het ingebruik genomen nieuwe wet de MOMI, list dan de VVR geldig voor 5 jaar klaar bij de IND

Om voor een paspoort in aanmerking te komen, dien je eerst aan de verplichte wettelijke inburgering ( WI ) te voldoen en mits getrouwd minimaal 3 jaar samen op 1 adres in Nederland gewoont te hebben, ongetrouwd 5 jaar op 1 adres samen wonen

naturalisatie aanvraag kosten € 850,- wacht tijd ongeveer tussende 8 en 12 maanden.
dan het paspoort aanvragen verschillen per gemeente de kosten

Maar misschien kun je iets meer informatie geven omtrent de bedoeling hiervan en/of welke nationaliteiten er allemaal spelen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zo dan, we vroegen ons al af waar je was.
Ik wens je beterschap Harlys.
Ik neem aan dat je weer naar Indonesië terug gaat na je herstel, waarom laat je je vrouwtje niet 3 maanden naar Nederland komen?
Minder moeilijkheden.

Buurman van mij is 79, kreeg een nieuwe heup, liep na 2 maanden weer als een kievit na 6 weken met een kruk Emoticon: Yes!

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

bedankt Malam wat ik bedoel is dat mijn vrouw geen indonesies paspoort heeft wat ze graag wil ik heb geen idee waar ze dit moet vragen en wat het kost.

Ze is nog in Indonesie zo voor 3 mnd kan ook eerst het plan zijn

vast een wie dat weet ik lig hier plat op mijn rug en tracht wat te internetten maar ben verdomd suf van de medicatie Emoticon: Stupid

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Eerste stap, naar de imigrasie en een paspoort aanvragen Harlys, daarna de volgende stap.
Je hebt je zaken trouwens kut geregeld, Emoticon: Angry
Je vrouw had op zijn minst een paspoort moeten hebben.

Dus eerst moet je vrouw een paspoort regelen, daarna verder.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Wat een paspoort kost zal je toch een zorg zijn Harlys Emoticon: Confused
Tot in de treuren heb je in de afgelopen jaren duidelijk gemaakt hoe succesvol je was.
Met jouw connecties moet het toch niet moeilijk zijn je vrouwtje naar Nederland te halen Emoticon: Confused

Waarom laat je die nieuwe heup niet in Singapore zetten Harlys?
Veel goedkoper man.
Of ben je nog in Nederland verzekerd Emoticon: Confused
Dan zouden jouw ferme uitspraken in het verleden definitief tot het verleden behoren Emoticon: Blush
Zelfs voor je vrouw heb je niets geregeld Emoticon: Blush

Stoere jongens, ferme knapen, tot het moment dat er poep aan de knikker is, dan blijkt alles anders te zijn Emoticon: Blush

pelaut
User
spacer line

Beterschap Harleys. Mijn moeder van 87 kreeg onlangs een nieuwe heup, na een week alweer met krukken naar het stembureau, na een maand liep ze weer als een kievit. Onvoorstelbaar zo snel als dat kan gaan. Heb in het verleden verschillende Indonesische paspoorten betaald voor vrienden en kennissen (en eigen vrouw) en het bedrag staat me geeneens meer bij, volgens mij was het peanuts voor Nederlandse begrippen. Het volgen van de procedure voor verblijfsvergunning en wettelijke inburgering lijkt me een veel groter obstakel en daar dus op concentreren (nadat het paspoort er is zoals terecht vermeld hierboven). Hoop dat je weer snel hersteld. Groeten, Pelaut

elsbeth
User
spacer line

Wat vervelend Harlys. Ik denk dat je overigens met nieuwe heup beter af bent dan met reuma. Nieuwe heupen zijn ze tegenwoordig heel erg kundig in.

spacer line  

Paspoort aanvragen voor een WNI kost slechts IDR 275,000,-. Komen nog wat kosten bij voor een Kartu Keluarga, geboorteakte, lagere school certificaat, maar bij elkaar hooguit IDR 350,000,- (per persoon).

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 29-08-2014 00:35 Amed East Bali wrote:
Paspoort aanvragen voor een WNI kost slechts IDR 275,000,-. Komen nog wat kosten bij voor een Kartu Keluarga, geboorteakte, lagere school certificaat, maar bij elkaar hooguit IDR 350,000,- (per persoon).
Klopt. Hier in Kuningan (Jawa Barat) heeft de oma van mijn vrouw (die moet zo nodig umroh, maar da's een ander topic) ook een paspoort gehaald. 330.000 rupiah, klaar. Kost enkele werkdagen. Je moet alleen de basale documenten hebben en een verhaaltje voor het interview en dan krijg je dat ding zonder problemen.

Een paspoort haalt een Indonesier op een immigratiekantoor in de buurt.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Hier vindt u de meest actuele prijzen v.w.b. Indonesische paspoorten:

http://forum.indahnesia.com/to(...)ngen_kitas_kitap.php

Het is verstandig een online afspraak te maken daar het in veel Immigratie kantoren heel druk kan zijn. En men werkt met een time slot van drie uur (incl. de online afspraken) dus men kan ook buiten de boot vallen. Ik heb altijd het gevoel (zoals bij de Nederlandse ambassade) dat men heel vroeg of juist heel laat moet komen om lange wachttijden te vermijden.

Bij de ingang haalt men een formulier af en die moet men direct invullen. KTP, KK en geboortecertificaat dienen te worden meegenomen.

In de interviewruimte wordt men alleen toegelaten met correcte kleding. En liever geen t-shirt want dan is de halslijn zichtbaar; dan moet men óf het haar los laten hangen, óf een vies colbert aantrekken voor de pasfoto.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Op 28-08-2014 21:53 schreef Malam:
Wat een paspoort kost zal je toch een zorg zijn Harlys Emoticon: Confused
Tot in de treuren heb je in de afgelopen jaren duidelijk gemaakt hoe succesvol je was.
Met jouw connecties moet het toch niet moeilijk zijn je vrouwtje naar Nederland te halen Emoticon: Confused

Waarom laat je die nieuwe heup niet in Singapore zetten Harlys?
Veel goedkoper man.
Of ben je nog in Nederland verzekerd Emoticon: Confused
Dan zouden jouw ferme uitspraken in het verleden definitief tot het verleden behoren Emoticon: Blush
Zelfs voor je vrouw heb je niets geregeld Emoticon: Blush

Stoere jongens, ferme knapen, tot het moment dat er poep aan de knikker is, dan blijkt alles anders te zijn Emoticon: Blush

luister even knaap ik zit in nederland en moet dan maar blind vertrouwen op de agent die ik het bedrag moet sturen

denk het niet he we waren ook niet van plan immer terug te gaan naar nederland en ik denk dat ik voor de 3 maanden ga.

We hadden dus genoeg aan de officele papieren die we nodig hebben.

Dat ik succses vol ben nu ik kan me aardig redden.
En ben verzekerd in nederland ga ik geen geld uit geven voor zon operatie in singapore zeker 20.000 dollar
dacht dat dit forum er was om elkaar te helpen in plaats dan iemand tegen de poot aan zeiken maar goed ben het van je gewend Emoticon: Shut up!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zie link hiernaast: djavaconsults

mas jono
User
spacer line

On 28-08-2014 19:51 harlys wrote:
bedankt Malam wat ik bedoel is dat mijn vrouw geen indonesies paspoort heeft wat ze graag wil ik heb geen idee waar ze dit moet vragen en wat het kost.

Ze is nog in Indonesie zo voor 3 mnd kan ook eerst het plan zijn

vast een wie dat weet ik lig hier plat op mijn rug en tracht wat te internetten maar ben verdomd suf van de medicatie Emoticon: Stupid

Wat ik erg vreemd vind, want in het draadje: http://forum.indahnesia.com/to(...)rte_baby_in_bali.php
beweer je nog dat je familie op immigratie werkt. Niets lijkt me makkelijker om juist naar die familie te stappen, kan ze alle informatie krijgen betreft haar paspoort.

Verder heb ik op 28/01/2014 in hetzelfde topic , net als Yogya-Bali hierboven doet, verwezen naar Djava Consults. En die zul je nodig hebben, want als het juist is wat je daar heb geschreven ben je niet alleen vergeten om een paspoort te regelen voor je vrouw, maar heeft jouw kind (als buitenlander in Indonesie) ook geen geldig identiteitsbewijs en dat kan wel eens voor problemen gaan zorgen.

Als dat waar is ben ik het met Malam eens dat je er een zooitje van hebt gemaakt.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

mas jono; een kind (buitenlands) kan prima voorzien zijn van geboorte-akte, maar geen paspoort hebben. Die van mij heeft de luxe een ID en NL paspoort te hebben, maar dat is geen verplichting om zo te regelen, sterker nog, tot voor kort KON het niet eens, en was het OF Indonesisch OF andere nationaliteit (en dan dus wel verplicht paspoort en verblijfsvergunning).

Ik ben van mening dat beiden gewoon een paspoort moeten aanvragen. Zodra ze die hebben kunnen ze op basis van familiebezoek zonder al te veel problemen naar Nederland lijkt me. Regels daarvoor liggen vast, dus gewoon even netjes volgen en dan kan alles binnen een week rond zijn (paspoort enkele dagen, visum kan dezelfde dag geregeld worden als aan de eisen word voldaan, anders uiterlijk de dag erop visum ophalen.)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Paspoort regel je eenvoudig op het meest nabije immigratiekantoor. Spulletjes mee en indienen die handel. Een visum voor NL regel je bovendien op de Nederlandse ambassade, geen immigratie-medewerker van de Indonesische immigratie die daar bij kan helpen.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Op 29-08-2014 13:29 schreef mas jono:

[quote verwijderd]

Wat ik erg vreemd vind, want in het draadje: http://forum.indahnesia.com/to(...)rte_baby_in_bali.php
beweer je nog dat je familie op immigratie werkt. Niets lijkt me makkelijker om juist naar die familie te stappen, kan ze alle informatie krijgen betreft haar paspoort.

Verder heb ik op 28/01/2014 in hetzelfde topic , net als Yogya-Bali hierboven doet, verwezen naar Djava Consults. En die zul je nodig hebben, want als het juist is wat je daar heb geschreven ben je niet alleen vergeten om een paspoort te regelen voor je vrouw, maar heeft jouw kind (als buitenlander in Indonesie) ook geen geldig identiteitsbewijs en dat kan wel eens voor problemen gaan zorgen.

Als dat waar is ben ik het met Malam eens dat je er een zooitje van hebt gemaakt.

Inderdaad This de fam van mijn broer en indonesies op immigratie dus voor dat ik haar geloof ga ik eerst even zeggen en uitzoeken wat het gaat kosten. en vroeg alleen om een berekening kijk ik ga niemand blind vertrouwen zo kan het dus geen kwaad iets te vragen ben er al vaker achtergekomen dat ze meer berekend zo als nu voor het paspoort pp 750.000 rhp voor my oke die prijs .
Dit is nattturlijk inclusief dat ze het regelt maar mooi dat iemand alhier mij op de juiste prijzen en verwijzigen wijst.

verder hebben we alles geboorte acte en is alles gelegaliseerd dus dat zit wel goed.

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Och...Harlys...vandaar dat we niks meer van je hoorde.....

Ik wens je veel sterkte en beterschap toe...

En inderdaad Harlys éérst een paspoort voor je vrouw regelen en dan pas verder gaan....zónder paspoort kan je nergens naar toe gaan....en dan je vrouw en kind voor "vakantie" naar Nederland halen.....misschien hier " trouwen " alleen voor de wet en het kind krijgt automatisch jou naam en heeft meteen een Nederlandse Nationaliteit..... tenminste als dat mogelijk is.....misschien denk ik te simpel ?? Emoticon: Blush
Succes verder....een lieve groet van mij Emoticon: Smile

elsbeth
User
spacer line

Kind heeft toch automatisch al de Nl nationaliteit via Nl vader??

spacer line  

On 29-08-2014 16:57 elsbeth wrote:
Kind heeft toch automatisch al de Nl nationaliteit via Nl vader??

Als het erkend / aangemeld is bij de Nederlandse ambassade .
Ook als de Nederlandse vader officieel getrouwd is (niet kawin SIRI) met de Indonesische moeder , anders heeft het kindje de Indonesische nationaliteit .

Sinds 2006 kan men 2 nationaliteit krijgen , van de vader en de moeder, maar dan moet men e.e.a regelen.
Procedures zijn bekend.

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 29-08-2014 14:10 schreef Yerun:
Paspoort regel je eenvoudig op het meest nabije immigratiekantoor. Spulletjes mee en indienen die handel. Een visum voor NL regel je bovendien op de Nederlandse ambassade, geen immigratie-medewerker van de Indonesische immigratie die daar bij kan helpen.

Inderdaad bij een boeking bij een reisbureau regelen ze je ook een Indonesische paspoort.
Dat is het punt niet, maar nu komt om de hoek kijken, hoe Harly bemiddeld is.
Of hij beroep op familie kan doen, om een visitatie papier te regelen bij de gemeente.
Staat hij zelf in een of gemeente ingeschreven, omdat hij in Indonesië wilde blijven.
Allemaal onduidelijkheden waar hij zich niet de achterste van zijn tong laat zien...
Dat hoef ook niet, maar als je weet waar je moet zijn, maak het wel gemakkelijker.
Dan moet de Ned, ambassade weten of zij terug kan keren naar Indonesië en geen potentiële illegale word in Nederland........ Emoticon: Yeah right! Emoticon: Wink
Van mijn mach het, tenslotte is het de keuze van Harly en zijn vrouw, maar van de regering in Nederland, mag je tegenwoordig niet veel meer, je mag blij zijn, dat je hier mag ademen.
De rest laten ze het over aan de gemeente die moeten het regelen, bij die die gemeentes word steeds meer op hun bord gelegd.
Dat sommige gemeentes het zelf niet kunnen en ook maar aan gaan rommelen.
Goede vrienden met B&W worden, kan wonderen doen!!! Emoticon: Confused Emoticon: Cry

Over corruptie gesproken In Nederland, dat gaat er van komen, als je alles in de lagere overheden het laat regelen, de toekomst voor de brutaalste liggen op de loer en gaan een goede toekomst te gemoed..... Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik begrijp uit de eerste posting dat het de bedoeling is om vrouw en kind naar Nederland te "halen". Dan is het paspoort zoals eerder gezegd nog het minste wat geregeld moet worden.
Ik ken de situatie niet maar dit traject is niet moeilijk als de juiste stappen op het juiste moment gezet worden.en beide partijen aan alle voorwaarden voldoen. Huwelijk ingeschreven? Vereisten van de verlbijfgever in Nederland? Alle documenten paraat en geldig.

Pierre heeft hier voor een deel al op geantwoord. Kijk verder op de website van IND, Buitenlandsepartner.nl en Mixed-Couples.nl.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 29-08-2014 16:36 Kembang wrote: .....en het kind krijgt automatisch jou naam en heeft meteen een Nederlandse Nationaliteit..... tenminste als dat mogelijk is.....misschien denk ik te simpel ??
Ja sorry, te simpel. Beiden gaat al lang niet meer automatisch op. Achternaam moet men kiezen, van de moeder of de vader. Als op de geboorteakte een namenreeks staat (zoals gewoonlijk in RI) dan kan men niet eens een achternaam krijgen.
En direct de Nederlandse nationaliteit.......daaraan zijn tegenwoordig allerlei voorwaarden aan verbonden; dat gaat ook al een decennium lang niet meer automatisch.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Terug naar de originele vraag van Harlys.
Een Indonesisch paspoort aanvragen is in een flits gebeurd.

Aangezien Harlys in Nederland is verzekerd heeft hij ook een woonadres, dus hij staat als Nederlander borg voor zijn vrouw en dochter.
Dan moet het binnen een redelijk termijn ook te doen zijn een visum te krijgen voor 90 dagen.

Met de opmerking dat het zeker het aanraden waard is om Djava consults of een andere betrouwbare agent in te schakelen.
Dat kost dan wel extra, maar dan heb je ook de zekerheid dat de juiste papieren worden aangeleverd.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Leuk de officiele prijzen hier boven maar dan ben je een hoop tijd kwijt. Recent nog paspoort voor familie: Rp 1.350.000 via biro jasa . Maar wel in 1 dag klaar. Geen tig keer op en neer naar de immigratie (alleen 1x voor foto en handtekening), geen interrogatie en geen gezeur met dit document nog en dat document nog.
Als je het zelf gaat doen, duurt het 2 weken, een hoop vragen en een hoop op en neer geloop. Tel uit je winst.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,917 posts - 13,695 topics - 25,647 members - last post @ 14-11-2019 10:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,632,415 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com