indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Petero16
User
spacer line

Hallo,

Ik ben deze week gearriveerd op Bali, waar ik de komende vijf maanden stage ga lopen. Ok ben bij een huisarts ingeŽnt en heb hepatitis A, DTP en Buiktyfus vaccinaties gehad. Nu ik hier ben hoor ik van veel Nederlandse reizigers dat ze ook ingeŽnt zijn tegen hepatitis B en RabiŽs. Hier word ik toch wel wat zenuwachtig van en ik vraag me af hoe erg het is dat ik deze niet heb nu ik hier voor vijf maanden zit. Kan iemand mij dat misschien vertellen?

Ik hoor graag van jullie!

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Als je jezelf zenuwachtig voelt, dan kan je je beter laten inenten, want 5 maanden met stress rondlopen das de moeite niet.

Persoonlijk heb ik mijn spuitjes niet gaan halen en ik loop hier toch al bijna 3 jaar rond.(niet in Bali). Ik peins dat het een persoonlijke keuze is en dat je ze zelf zal moeten maken.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Vergeet ook niet dat vaccinaties in slechts 50-70% van alle gevallen 'werken'.

Alhoewel RabiŽs op Bali wel gesignaleerd is de laatste zes jaar, is de kans hierop klein. En als u niet met dieren werkt en wat oplet met loslopende honden en apen is er eigenlijk niet veel risico. De Balinese overheid sponsort vaccinatie programma's voor honden, men doet honderdduizenden honden elk jaar. Uzelf preventief laten inenten is ook niet echt zinvol omdat bij een infectie toch nog een kuur moet worden ondergaan.

Is er voor Hep B sowieso geen wereldwijd vaccinatie programma? Er is bijvoorbeeld in BelgiŽ een meldingsplicht. Veilig vrijen is belangrijk.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

spacer line  

Loop / rijdt al 10 jaar op Bali in de rondte, en heb geen inentingen tegen Hep B of rabies genomen.

Het hepatitis B-virus wordt van mens op mens overgedragen door blootstelling aan geÔnfecteerd bloed of lichaamsvloeistoffen die bloed bevatten. Daar was ik sowieso niet van plan mee te gaan rommelen, dus dan is inenten ook niet echt nodig.

Rabies vaccinatie geeft geen garantie om niet besmet te worden maar slechts iets meer tijd om met de behandeling te beginnen dan wanneer je niet gevaccineerd bent. Het verschil is binnen 24-uur (zonder vaccinatie) of 72 uur (met vaccinatie). Vaccineren heeft dus alleen zin als je ergens in een uithoek zit en lang bezig bent om terug te reizen om met een behandeling te beginnen. Op Bali kun je in de goede ziekenhuizen gewoon en afdoende behandelt worden tegen rabies.

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

Je kunt je misschien beter laten vaccineren en immuun maken tegen de "Balinese klaagziekte" en zo voorkomen dat je daardoor gepakt wordt Emoticon: Smile

If you have nothing to loose, you can risk everything

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

[quote] On 28-08-2014 06:35 Amed East Bali wrote:
Je kunt je misschien beter laten vaccineren en immuun maken tegen de "Balinese klaagziekte" en zo voorkomen dat je daardoor gepakt wordt Emoticon: Smile [/quote

Is dat vergelijkbaar met de "nederlandse klaagziekte" dan moet dat vaccin ook geexporteerd worden Emoticon: Wink

offtopic grapje

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Petero16
Je kunt je laten inenten, preventieve middelen slikken maar niets is 100% afdoende. De vaccinaties die je al hebt gehad waren eigenlijk ook niet echt nodig geweest. Je komt een heel eind met hygiene.

Hepatitis B zou ik ook niet doen en ook rabies is niet echt nodig. Als je gebeten wordt door een dier wat mogelijk geinfecteerd is moet je je alsnog laten behandelen. Er zijn mensen die heel hun leven daar wonen en onmogelijk al deze middelen kunnen aanwenden (en betalen!)

Het verbaasd me een beetje dat je nog niet begeonnen bent over malaria en dengue. Zie daartoe de diverse topics hierover (te vinden met zoekfunctie).

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 28-08-2014 06:35 Amed East Bali wrote:
Je kunt je misschien beter laten vaccineren en immuun maken tegen de "Balinese klaagziekte" en zo voorkomen dat je daardoor gepakt wordt Emoticon: Smile
Voor de Javaanse Klaagziekte heeft men ook nog geen vaccin.

Ik heb ooit, voor de 1e keer Indonesie in 1998, een Havrix-vaccinatie gehaald en nog wat anderen die toen werden geadviseerd. heb de 2e Havrix niet gedaan, dus die is al niet meer geldig. Sindsdien ook niet de moeite gedaan er nog wat preventief aan te doen.

De ziekten die je hier vaker oploopt dan Hep-B en rabies zijn onder andere malaria, en de gevreesde 'bloedergriep' (letterlijk vertaald uit het Indonesisch), demam berdarah , oftewel Dengue. Da's een beetje de lokale Ebola. Er is ook nog een gemeen virus dat Chikungunya heet en veel op Dengue lijkt.

Ho Lee Fuk

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,662,699 topic views - 237,862 posts - 13,715 topics - 29,334 members - last post @ 28-03-2020 16:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,540,175 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com