indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hoi allemaal,

Ik wil binnenkort graag de Komodo tour doen, die eindigt op Flores. Hierna wil ik weer terug vliegen naar Bali. Alleen is het nu zo dat mijn paspoort bij de immigratiedienst ligt om mijn visum te verlengen. Ik heb wel een kopie van mijn paspoort en visum bij me. Kan ik zo vliegen of heb ik echt mijn paspoort nodig voor een binnenlandse vlucht?

Thanks alvast voor de reacties! :-)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Is geen enkel probleem hoor,. een kopietje is voldoende. Ook een nederlands rijbewijs of ID-kaart zal wellicht nog geaccepteerd worden als dit nodig mocht zijn.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Wanneer er nergens om gevraagd wordt de copy ook niet laten zien.
Wanneer je het nadrukkelijk onder de aandacht brengt wordt het
wellicht "een probleem" Belangrijk is het boekingsbewijs.

Evt. kan een brief / bewijs dat het paspoort bij de imigrasi ligt helpen

Vlgs de regels is identificatie vereist, maar niet overal worden de regels
strikt opgevolgd of er moet toevallig een "dreiging" zijn.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-08-2014 12:48 sabar2 wrote:
Wanneer er nergens om gevraagd wordt de copy ook niet laten zien. Wanneer je het nadrukkelijk onder de aandacht brengt wordt het wellicht "een probleem" Belangrijk is het boekingsbewijs.

Evt. kan een brief / bewijs dat het paspoort bij de imigrasi ligt helpen

Vlgs de regels is identificatie vereist, maar niet overal worden de regels strikt opgevolgd of er moet toevallig een "dreiging" zijn.
Brief/bewijs van de imigrasi helpt niet meer. Zowel op airport als treinstation moet men zich tegenwoordig altijd identificeren. Bij het inchecken voor binnenlandse vluchten legitimatie vereist, maar - zoals Yerun al zegt - kan een kopie van paspoort ook. Of een rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart..... Men wil uitsluitend weten of degene die het vliegtuig of de trein neemt, de werkelijke persoon is. Zowel bij trein als vliegtuig doet men dit vooral om de calo 's te weren en bij de vluchten ook wel vanwege terrorisme.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

sabar2; de regels worden steeds beter uitgevoerd. Had het zelfs met de trein Gambir - Cirebon - Gambir vorige week nog. Ik was met 3 anderen, maar kon op vertoon van mijn Indonesische rijbewijs alleen mezelf laten afstempelen, niet de andere drie. Nou ja, geen probleem, het was het proberen waard natuurlijk.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Momenteel is er iedere keer "dreiging" is het niet via de verkiezingen dan is het wel
door ISIS.

Bij het boeken van treintickets/binnenlandse vluchten is een legitimatie vereist,
een copy paspoort wordt (nog) geaccepteerd.

Bij het "boarden" op binnenlandse vluchten werd er meestal nergens om gevraagd
als ik mijn paspoort neerlegde schoof men dat gewoon terug, geeneens kijken.
Maar .. ik heb het ook meegemaakt dat iedereen voor "boarden" nog eens langs een
extra controle moest, alle tassen,handbagage doorzoeken paspoorten en ID's
tevoorschijn halen etc.

Mij werd wel gezegd dat een copy paspoort plus een brief van de imigrasi geaccepteerd
werden, door de imigrasi zelf.
Maar ja ... we weten het de ene imigrasi zegt dit de andere dat.

In April jl met de trein van Jakarta naar Solo geen paspoort hoeven laten zien.
Maar dat het nu weer anders is, dat verbaasd me niks.

Maar sowieso als ik ga reizen dan zorg ik altijd dat ik mijn paspoort bij me heb.
In NL is het ook verplicht dus da's een beetje een vaste gewoonte en ja de imigrasi
is soms snel en soms duurt het iets langer voordat je je paspoort terug hebt.
Lastig voor reislustige toeristen/verblijvers Emoticon: Yes!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 27-08-2014 03:25 sabar2 wrote: In April jl met de trein van Jakarta naar Solo geen paspoort hoeven laten zien.
Maar dat het nu weer anders is, dat verbaasd me niks.
Nu kom je het station niet eens meer binnen zonder ID-card. Houdt ook al die zwerfjongeren weg van de stations.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 27-08-2014 05:53 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Nu kom je het station niet eens meer binnen zonder ID-card. Houdt ook al die zwerfjongeren weg van de stations.

Dit hoort in het topic daar kan NL nog iets van leren thuis Emoticon: Wink
de NS/Prorail doen al goed werk op sommige stations wat dit betreft Emoticon: Yes!
(anders krijg ik ruzie met Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM Emoticon: Wink )

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nu de airports nog schoon vegen: snorders, ongeregelde taxichauffeurs, al die waggelende (nimmer om zich kijkende) "uitwuivers". Vooral als er een orang kampung op reis gaat, dan gaat de hele kampung mee om hem/haar uit te wuiven en lopen als waggelende eenden iedereen in de weg. Zowel bij vertrek als aankomst moet men zich doorgaans een weg banen door het in de weg waggelende en opeengehoopte volk.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zou Marten Toonder zijn inspiratie dan in IndonesiŽ hebben opgedaan toen hij het stripfiguur Wammes Waggel creŽerde Emoticon: Confused

Dit zegt Wikipedia over Wammes Waggel:
Wammes Waggel is een stripfiguur uit de verhalen van Heer Bommel en Tom Poes van Marten Toonder.
Hij is een gans die qua karakter kan omschreven worden als een naÔeve en onnozele flierefluiter Emoticon: Laugh out loud

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De definitie van Wikipedia komt aardig overeen ( Emoticon: Laugh out loud joke, sebut saja sebelum saya menyinggungkan seorang ). Gisterenmiddag had ik het weer en dan nog wel op een redelijk professionele luchthaven: Juanda te Surabaya. Allerlei lui die er niets te zoeken hebben, versperren gewoon de doorgang voor de passagiers. De enige luchthaven die dat gedonder niet heeft, is Ngurah Rai, Denpasar. Maar daar vandaan vertrekken dan ook doorgaans (inter)nationale toeristen en geen lokale bewoners.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Buiten de mensen die er niets te zoeken hebben lopen er ook nog eens hele kudde mensen rond die er kennelijk een baan hebben, maar liefst niets doen voor hun geld. Zitten op plekken voor passagiers, schoonmaken waar juist de mensen in de rij staan en op geen enkele normale vraag een daadwerkelijk/correct antwoord hebben. Ben blij dat ik meer inzicht over waar ik ben en waar ik moet zijn dan gemiddeld. Scheelt een hele berg frustratie voor me.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 27-08-2014 13:14 Yogya-Bali wrote:
Nu de airports nog schoon vegen: snorders, ongeregelde taxichauffeurs, al die waggelende (nimmer om zich kijkende) "uitwuivers". Vooral als er een orang kampung op reis gaat, dan gaat de hele kampung mee om hem/haar uit te wuiven en lopen als waggelende eenden iedereen in de weg. Zowel bij vertrek als aankomst moet men zich doorgaans een weg banen door het in de weg waggelende en opeengehoopte volk.

Nu ik dit nog eens bekijk moet ik eigenlijk wel lachen.
Het is of je Schiphol beschrijft, alleen de "orang kampung" heten hier "tokkies" Emoticon: Laugh out loud
Alleen ik mis nog wat junks en dronken zwervers.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Het zal ongetwijfeld ook op andere vliegvelden zo zijn, maar toch op een andere manier dan in Nederland bijvoorbeeld. De junks en dronken zwervers hangen volgens mij tegenwoordig elders rond, anders zijn ze in ieder geval veel minder aanwezig als de overlastgevers op vliegvelden in Indonesie. Ook zijn er snorders, maar ook daar weer... een overdaad ervan op Indonesische vliegvelden.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Wat is een snorder?

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 29-08-2014 09:42 Lieve wrote:
Wat is een snorder?

Kort samengevat een illegale taxichauffeur
(in mijn zienswijze Emoticon: Wink )

Overigens de junks en dronken zwervers op Schiphol worden
met name na 18:00 zoveel mogelijk buiten de deur gehouden
dan kom je ze alleen tegen voor Schiphol, overdag loopt het
nog binnen, maar er is toezicht die ze een beetje dwingend
naar buiten dirigeren.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

ja, snorder is een illegale taxi-chauffeur.. zoals ze op Soekarno-Hatta staan met de sleutels in hun hand en een nep naam-badge om: 'Taksi. Murah kok! Ayo, langsung berangkat. Saya bantu kopernya...'. Boeven zijn het.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Dank u.

Nog iets: Ik vind dat u* allen niet kunt vergelijken. Nu ja, u kunt vergelijken maar deze vergelijking loopt spaak. En een waardeoordeel is eigenlijk datgene waar ik een probleem mee heb. Zoals altijd denkt men vanuit de eigen ervaring en het eigen referentiekader.

U wordt aangesproken en ondervindt bepaalde zaken op Indonesische vliegvelden, treinstations, e.d. En waarom? Omdat u Bule bent! Maar in Schiphol of ergens anders in het westen, gaat u op in de massa en let er niemand op u. Dit is de omgeving waar men geen invloed op heeft.

Maar er is ook de persoon zelf: Daar bent u veel beter aangepast, daar loopt u even snel als alle anderen, daar weet u dat u rechts moet houden op de roltrap, daar spreekt u dezelfde taal, daar loopt u niet verdwaasd om u heen te kijken om te zien waar u moet zijn, daar weet u hoe schoonmakers werken en daar is het voor u veel gemakkelijker marginalen uit de samenleving te ontlopen. Daar kent u de ongeschreven gedragsregels.

*geldt ook voor mij hoor

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Natuurlijk denkt iedereen vanuit de eigen ervaring en het eigen referentiekader.
Maar sommige dingen zijn zoals ze zijn en niet veel anders als in Londen,Parijs,
Brussel,Amsterdam. Alleen de poppetjes zijn anders.

Ik heb me denk ik goed aangepast, gewoon doorlopen,meeduwen, ook anderen
blokkeren en voor de voeten lopen, ook de weg versperren en vooral heel vaak
ora,tidak,botton zeggen of soms gewoon net doen of je niks ziet/hoort

Dat werkt internationaal, alleen ze verstaan niet overal bhs of bhs jawa. Emoticon: Wink

spacer line  

On 29-08-2014 10:04 Lieve wrote:

Maar er is ook de persoon zelf.

Zodra ik met mijn kop buiten kom na de uitgangsdeur bij de Bandara SUTA , is het altijd mister mister bos , toegeroepen door "snorders"
Of als ze mijn gele Schiphol taxfree tasje zien , hoor ik wel eens goedkoop als ik in een fuik kom van de vriendelijke part time chauffeurs.
Naar mijn hotel in Centrum, harga borongan 400.000 rup.Normaal max 180.000.200.000 Blue Bird .
Als we veel koffers hebben, dan moeten we soms een grotere taxi hebben Silver Bird , Kijang .
Cheap, mister, soms hoor ik goedkoop.
Ga toch even senyum senyum(glimlachen) , totdat ik of in Jakartaans of Sundanees antwoorde : Is te duur , ik ben geen orang turis.

bisa dicek of makemyday .

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Ik stuur mijn metgezel altijd even 'wandelen' als ik transport regel of als ik iets wil kopen. Ik heb weinig behoefte zoveel meer te betalen.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 29-08-2014 10:25 Lieve wrote:
Ik stuur mijn metgezel altijd even 'wandelen' als ik transport regel of als ik iets wil kopen. Ik heb weinig behoefte zoveel meer te betalen.

Ik stuur mijn vrouw altijd wandelen om iets te regelen,
werkt perfect moet ik zeggen
Wanneer mijn schoonzus erbij is zelfs nog goedkoper Emoticon: Wink

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 29-08-2014 10:04 Lieve wrote: Nog iets: Ik vind dat u* allen niet kunt vergelijken. Nu ja, u kunt vergelijken maar deze vergelijking loopt spaak. En een waardeoordeel is eigenlijk datgene waar ik een probleem mee heb. Zoals altijd denkt men vanuit de eigen ervaring en het eigen referentiekader.
Waarom zou men niet mogen vergelijken? Ik zie dat punt niet. En dat eigen referentiekader is na 25 jaar al een lokaal referentiekader. Zo zal het bij u ook zijn als u lang in Belgie woont. Mijn in NL woonachtige Indonesische vrienden ergeren zich nog veel erger dan ik bij hun terugkeer naar patria. Ook lokale Indonesiers zien dat en ergeren zich rot. Alleen hoor je hen niet of ze verschijnen niet op forums.

U wordt aangesproken en ondervindt bepaalde zaken op Indonesische vliegvelden, treinstations, e.d. En waarom? Omdat u Bule bent! Maar in Schiphol of ergens anders in het westen, gaat u op in de massa en let er niemand op u.
Sorry, wederom niet mee eens. Mijn Indonesische eega heeft er net zoveel last van - als niet meer. Mijn lokale collega's ook. Heeft niets te maken met bule .

Daar bent u veel beter aangepast, daar loopt u even snel als alle anderen, daar weet u dat u rechts moet houden op de roltrap, daar spreekt u dezelfde taal, daar loopt u niet verdwaasd om u heen te kijken om te zien waar u moet zijn...
Nee hoor, al lang niet meer. Laten mijn hier geboren kinderen en mijn echtgenote nou direct de kreet ontslaken toen ze recent in Singapore aankwamen: "Waarom kan men hier wel normaal zich op een airport begeven en bij ons niet?"

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 29-08-2014 10:25 Lieve wrote:
Vreemd, bij mij moet ik transport regelen want mijn vrouw wordt meer berekend. Waarom? Ook de snorders en ander soort calo 's zien dat ze met een doorgewinterde reiziger te maken hebben. Ook hier heeft het feit dat men bule is wederom niets met hoge prijs te maken. De snorders en calo' s zijn slim genoeg om te zien wie ervaren is en wie niet, dat heeft niets met huidskleur te maken.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 29-08-2014 10:18 Surya Atmadja wrote: Zodra ik met mijn kop buiten kom na de uitgangsdeur bij de Bandara SUTA , is het altijd mister mister bos , toegeroepen door "snorders"
Of als ze mijn gele Schiphol taxfree tasje zien , hoor ik wel eens goedkoop als ik in een fuik kom van de vriendelijke part time chauffeurs.
Naar mijn hotel in Centrum, harga borongan 400.000 rup.Normaal max 180.000.200.000 Blue Bird .
Als we veel koffers hebben, dan moeten we soms een grotere taxi hebben Silver Bird , Kijang .
Cheap, mister, soms hoor ik goedkoop.
Ga toch even senyum senyum(glimlachen) , totdat ik of in Jakartaans of Sundanees antwoorde : Is te duur , ik ben geen orang turis.
Hier is het voorbeeld van pak Surya. Hoewel Indonesier kan men toch worden bekeken als een "nieuwkomer".

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,761,485 topic views - 235,517 posts - 13,700 topics - 26,444 members - last post @ 16-12-2019 03:36 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,861,359 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com