Hoi David,
Je zou contact op kunnen nemen met David Miller, hij is de eigenaar van het
Palembak resort zie ook de vorige post van Eggen
http://forum.indahnesia.com/to(...)_banyak_aanrader.php
of met Anas 0062 8526 0291 228 die het "resort" runt. Zij beschikken over een speedboot (ca. 1.400.000) die jullie rechtstreeks naar het eiland Palembak kan brengen (ca. 2 uur).
Mocht je nog medestanders vinden dan zijn die kosten deelbaar (max. 4 personen dacht ik).
Ik heb het idee dat ze verantwoordelijk met hun gasten omgaan. Voorbeeld, verleden week was de zee erg onrustig en werd er geen risico genomen en een boot transfer met gasten van P. Palembak naar Singkil werd 4 uur uitgesteld totdat het verantwoord was om weer naar Singkil terug te keren.
Moesten de gasten dus gewoon wachten.
Een andere manier is de lokale ferrie of visserboot dienstdoende als ferrie.
Destijds toen ik de eilanden heb bezocht was die ferrie uit de running en was men deze aan het onderhouden/repareren dus daar kan ik je verder niet zo heel veel over vertellen behalve dat deze ferrie een stuk groter was als de vissersboten die ook voor de locals en reizigers een alternatief zijn om de eilanden te bereiken.
Destijds heb ik een vissersboot genomen ca. 50.000 p.p. ca. 6 uur naar Pulau Balai ) samen met de vissers en eilandbewoners en van daaruit een speedbootje naar Pulau Palembak.
De weersomstandigheden waren toen goed en het was best een behoorlijke boot.
Let wel, de vissersboten hebben over het algemeen geen reddings- vesten, sloepen e.d. aan boord.
Zij nemen mensen graag mee aan boord als extra verdienste.
Het is echt ter plaatse te bekijken en te beoordelen of zo'n boot voldoet voor de reis of niet.
Buiten het Palembak resort heb je ook Nina's bungalow
http://banyak-island-bungalow.com/page1.html op het eiland Sikandang.
Wellicht hebben zij ook transort tot hun beschikking.
Ook dit eiland is heel erg mooi maar de hutjes zijn hier minder mooi dan die op Palembak.
Wel is Sikandang strategischer gelegen voor wat betreft de eventueel te maken boottochtjes.
Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie en mocht je er geraken dan zou het natuurlijk leuk zijn om te melden hoe het daar was.
oh ja, qua tijd moet de route te doen zijn.