indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Ik heb al aardig wat waardevolle info gevonden maar ben er nog niet helemaal uit. Ik en mijn vriendin zijn nu in tuk-tuk op Samosir. Vanaf hier willen we pulau banyak aandoen voor zon 4dagen, en naar bukit lawang (en tangkahan?) . We hebben in totaal hier zon 1,5 week voor. We willen eindigen in medan omdat we vanaf daar een vlucht richting bali willen pakken.
Heeft er iemand ervaringen met deze route en/of ervaringen om al het vervoer in 1 keer bij een travel agency / gids te boeken?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Van Facebook geplukt:

PT. ASDP Indonesia Ferry (Persero) Sinabang
19 december 2012

Ini jadwal KMP. Teluk Singkil:
- Singkil - Sinabang: Jum'at-Minggu, 18.00 WIB
- Sinabang - Singkil: Sabtu-Senin, 18.00 WIB
- Singkil - Pulau Banyak: Selasa, 10.00 WIB
- Pulau Banyak - Singkil: Rabu, 10.00 WIB

- Singkil - Gunung Sitoli (Nias): Rabu, 22.00 WIB
- Gunung Sitoli (Nias) - SIngkil: Kamis, 22.00 WIB

Het komt erop neer dat de ASDP op dinsdag om 10 uur naar pulau Banyak vart en dan de volgende dag op woensdag om 10.00 uur weer terug. Ik weet het niet zeker maar volgens mij is het een en dezelfde boot. Het komt er dan op neer dat je een week op pulau Banyak moet verblijven. Ik zeg er meteen bij dat deze info over de datum is en ook dat verbindingen vaak wijzigen. Ik heb ooit ergens iets over snelboten gelezen maar geen idee meer waar.
Verder, mocht je besluiten om een "charter"vissersboot te nemen KIJK IN GODSNAAM UIT! Hiermee verwijzend nar het bootongeluk vorig weekend bij Sumbawa. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. De zeeen rondom Indonesie kunnen soms gevaarlijk zijn. Zo'n schipper zal alleen maar aan de inkomsten denken en dat is wel begrijpelijk maar kijk alsjeblieft uit voor je zoiets doet. Evenzo met het in 1 keer boeken. Zo'n ferryboot van de ASDP legt toch net wat gewicht in de schaal (letterlijk) dan een veel kleinere, misschien niet helemaal zeewaardige vissersboot.

Maar misschien komt hier iemand langs met een kapal cepat (snelboot) die op dit moment erg in opkomst zijn in het hele land.

Ga anders even langs Anet van Tabo Cottages. Dat is een Duitse (uns fehtl es noch die grundlichtkeit) met een Batakker getrouwd. Ze zal je misschien een eerlijk(er) advies kunnen geven en met een beetje geluk weet ze ook dienstregeling. Ze heeft mij in elk geval altijd goed geholpen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Hoi David,

Je zou contact op kunnen nemen met David Miller, hij is de eigenaar van het Palembak resort zie ook de vorige post van Eggen http://forum.indahnesia.com/to(...)_banyak_aanrader.php
of met Anas 0062 8526 0291 228 die het "resort" runt. Zij beschikken over een speedboot (ca. 1.400.000) die jullie rechtstreeks naar het eiland Palembak kan brengen (ca. 2 uur).
Mocht je nog medestanders vinden dan zijn die kosten deelbaar (max. 4 personen dacht ik).
Ik heb het idee dat ze verantwoordelijk met hun gasten omgaan. Voorbeeld, verleden week was de zee erg onrustig en werd er geen risico genomen en een boot transfer met gasten van P. Palembak naar Singkil werd 4 uur uitgesteld totdat het verantwoord was om weer naar Singkil terug te keren.
Moesten de gasten dus gewoon wachten.

Een andere manier is de lokale ferrie of visserboot dienstdoende als ferrie.
Destijds toen ik de eilanden heb bezocht was die ferrie uit de running en was men deze aan het onderhouden/repareren dus daar kan ik je verder niet zo heel veel over vertellen behalve dat deze ferrie een stuk groter was als de vissersboten die ook voor de locals en reizigers een alternatief zijn om de eilanden te bereiken.
Destijds heb ik een vissersboot genomen ca. 50.000 p.p. ca. 6 uur naar Pulau Balai ) samen met de vissers en eilandbewoners en van daaruit een speedbootje naar Pulau Palembak.
De weersomstandigheden waren toen goed en het was best een behoorlijke boot.
Let wel, de vissersboten hebben over het algemeen geen reddings- vesten, sloepen e.d. aan boord.
Zij nemen mensen graag mee aan boord als extra verdienste.
Het is echt ter plaatse te bekijken en te beoordelen of zo'n boot voldoet voor de reis of niet.

Buiten het Palembak resort heb je ook Nina's bungalow http://banyak-island-bungalow.com/page1.html op het eiland Sikandang.
Wellicht hebben zij ook transort tot hun beschikking.
Ook dit eiland is heel erg mooi maar de hutjes zijn hier minder mooi dan die op Palembak.
Wel is Sikandang strategischer gelegen voor wat betreft de eventueel te maken boottochtjes.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie en mocht je er geraken dan zou het natuurlijk leuk zijn om te melden hoe het daar was.

oh ja, qua tijd moet de route te doen zijn.

www.gidsinsumatra.nl | Achtergrond Avatar = De Gungung Kerinci |

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,296,430 topic views - 239,613 posts - 13,725 topics - 32,031 members - last post @ 04-07-2020 21:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

135,839,868 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com