indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

lieske
User
spacer line

Iwij zien dat Lieve een arrival formulier in een ander topic had gepost en hebben een vraag over dat andere formulier ( geel of groen) . Neem je geld mee enzenz en dan de vraag: over medicamenten of zoiets. Vorig jaar is ons geadviseerd gewoon nee invullen terwijl wij injectienaalden in onze handbagage hebben (weet de omschrijving niet meer) . Wie weet hier iets over te vertellen.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

U bedoelt waarschijnlijk dit formulier?

Medicamenten meenemen is altijd lastig. Zonder zelfs nog in te gaan op injectienaalden in handbagage, is het ook niet eenvoudig te weten welke er nu precies toegelaten zijn in Indonesië. U kunt terugvinden of de medicijnen die u meeneemt hier geregistreerd zijn, in de MIMS database. Eerst even eenmalig inschrijven en dan kunt u er in zoeken. Dit geeft u al wat meer inzicht.

Narcotica (bijvoorbeeld voor pijnbestrijding) ligt zeer gevoelig, voor opiaten dient men o.a. goedkeuring te hebben van het Indonesische Ministerie voor Volksgezondheid en de centrale politiediensten. Dit gaat natuurlijk via de ambassade, dit is immers de Indonesische vertegenwoordiging in uw land.

Laat u niets wijsmaken; Europese ministeries e.d. hebben niets te zeggen over invoer in Indonesië en er zijn hierover met Indonesië géén verdragen afgesloten! Nederlandse lijstjes bieden geen enkele wetszekerheid daar men eenvoudigweg niet bevoegd is. U kunt niet het argument aanbrengen; zij vertelden me dat het in orde zou zijn! U bent immers zelf verantwoordelijk voor wat u meeneemt.

Of dat de toedieningsvorm als injectie of pil is, is irrelevant. Er zijn veel medicijnen zoals insuline of tegen reumatoïde artritis die in penvorm (dus met injectie) worden geleverd en toegediend. Het gaat puur om de inhoud.

Onafhankelijk waarover het gaat, zou ik aanraden altijd een voorschrift van de arts mee te nemen, ook vertaald naar het Engels. Dit kan veel moeilijke vragen vermijden. Ook de originele verpakking en bijsluiter is belangrijk. Als het om medicijnen gaat die niet in Indonesië zijn geregistreerd, is het ook belangrijk te laten vermelden wat het toedieningsschema is en hoeveel u dient mee te nemen voor de reis. Dit dient natuurlijk overeen te komen met uw fysieke voorraad zodat men u niet van handel kan beschuldigen. Zoals eerder gezegd; opiaten is een geheel ander verhaal!

Vergeet niet dat u hier ook bijna alles kan krijgen zolang het geregistreerd is (check MIMS!). Tevens worden medicijnen die in het westen alleen op voorschrift verkrijgbaar zijn, hier vaak gewoon als OTC (Over The Counter) verkocht. Het kan dus makkelijker zijn dan u denkt om bepaalde medicijnen hier te bemachtigen.

NB: Met dank aan hubby voor dit antwoord.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

spacer line  

Sinds 2 jaar (na mijn ziekte) neem ik een lading obat mee .
Met een medicijnenlijst van je apotheek in het Engels .
Dat is gratis te krijgen bij je eigen apotheek, natuurlijk zijn er andere lijsten van andere instanties te verkrijgen.

bisa dicek of makemyday .

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Hier de link naar een lijst met medicijnen die wel / niet meegenomen mogen worden.

http://www.farmatec.nl/geneesm(...)esmiddelenmeeopreis/

http://www.knmp.nl/organisatie(...)regelgeving/opiumwet

moeten er wel medicijnen mee dan is dat te regelen.

Nodig: brief behandelend arts, in het Engels, laten legaliseren bij het BIG register
gelegaliseerde brief naar MinBuza
dan doorsturen naar Indonesische ambassade voor goedkeuring.

Er zijn kosten aan verbonden bij MinBuza en de Ind. Ambassade.

In mijn inentingsboekje heb ik ooit een keertje laten zetten dat ik
injectienaalden bij me mocht dragen.

Ik ben nooit gecontroleerd, neem wel altijd een "medicijnen paspoort" mee, te
verkrijgen bij de apotheek en een brief van de huisarts met de gegevens, de
arts kan daarin ook de medicatie vermelden.

edit:
Min. v. VWS/BIG Register
Postbus 16114
2500BC Den Haag

Min. v. Buitenlandse zaken (MinBuza)
Afd. legalisatie
Postbus 20061
2500 ED Den Haag

( kosten +/- 10 euro + aangetekend verzenden

Ind. Ambassade in Nederland
afd. legalisatie documenten
Tobias Asserlaan 8
2517 KC Den Haag

( (kosten +/- 20 euro + aangetekende retourenveloppe)

Ind. Ambassade vraagt ook om een ticket of boekingsbewijs en de data van vertrek
en terugkeer.

Deze bedragen (van 2012) kunnen intussen gewijzigd zijn.

Ik zie dat het in jouw geval om injectienaalden gaat, je kunt dus de arts vragen om een verklaring af te geven waarin staat dat je die nodig hebt tijdens de reis.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

lieske
User
spacer line

Ja Lieve dat formulier bedoel ik.
Medicijnen tegen trombose neem ik mee, ik hoef alleen te spuiten voor de heen en terugvlucht en bij langdurig zitten, neem hooguit 10 naalden met medicijnen mee. Medisch paspoort nemen we altijd mee. Ik zal om een engelstalige brief vragen.

Dank jullie wel, kan het hoop ik nog geregeld krijgen voor onze vakantie.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Hallo Lieske, ik krijg dit nu net door van mijn echtgenoot en alhoewel ik geen idee heb wat het allemaal betekent zegt hij dat u het wel zal begrijpen:

Waarschijnlijk injecteert ze zich met een antistollingsmiddel. Dat is eigenlijk een soort geavanceerde bloedverdunner voor het vermijden of oplossen van bloedklonters. Vermoedelijk zal zij zichzelf een Heparine zoals Fraxiparine van GSK toedienen. Die kans is groot want dat is één van de meest gebruikte actieve stoffen (ook bij HHT en angina bijvoorbeeld). Dit is ook geregistreerd en verkrijgbaar in RI. Prijzen hier zijn (voor de pre-filled syringe) tussen 65.000 en 120.000 rupiah (0.3ml-0.6ml, afhankelijk van lichaamsgewicht). Tinzaparine is hier niet geregistreerd. Steunkousen en beweging zijn belangrijk op het vliegtuig maar dat weet ze wel.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

lieske
User
spacer line

Hallo Lieve.

Dank je voor het doorgeven, ik gebruik inderdaad Fraxiparine en steunkousen.
Ik slaap meestal vanaf schiphol tot we landen gewoon zalig Emoticon: Yeah right! ik zal mijn man zeggen dat hij mij veel wakker moet maken.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,094,284 topic views - 233,101 posts - 13,680 topics - 23,057 members - last post @ 17-07-2019 13:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,722,264 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com