indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Franka64
User
spacer line

Hallo,

Wie kan mij vertellen hoe lastig of niet het is om met een strafblad Indonesie binnen te komen. Ik hoor het graag.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 12-08-2014 11:07 Franka64 wrote:
Hallo,

Wie kan mij vertellen hoe lastig of niet het is om met een strafblad Indonesie binnen te komen. Ik hoor het graag.

Ligt aan het delict en waar het plaats heeft gevonden.
Bij een visumaanvraag via de ambassade wordt de vraag gesteld en je behoort
naar waarheid te antwoorden, of men het echt checkt da's mij onbekend.

Bij een VOA visa on arrival wordt die vraag niet gesteld en hoeft dus ook niet
beantwoord te worden. (maar slechts 30 dagen verblijf)

Komt men erachter later dat er een delict is gepleegd kan dat een reden zijn
om het visum in te trekken / of toegang tot Indonesie te weigeren.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Franka64
User
spacer line

Delect heeft plaats gevonden in Nederland. Moet je op het formulier dat je in het vliegtuig krijgt aangeven of je een strafblad hebt, wan t hoe komen ze er anders achter dat er een dilect is gepleegd? Dat is overgens 8 jaar geleden geweest de rechtspraak 6 jaar geleden. We gaan op een rondreis.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Komt men er achter dat u een visum heeft verkregen op basis van valse informatie, kunt u een boete tot 500 miljoen rupiah en een gevangenisstraf van 5 jaar oplopen.

Maar ik beweer niet dat het gecontroleerd wordt. En zelfs voor werkvergunningen e.d. wordt er geen bewijs van goed gedrag en zeden gevraagd.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Over de formulieren op het vliegtuig: U krijgt er twee om in te vullen: Eťntje is voor Customs en gaat over invoer van geld en goederen. De andere is de Arrival/Departure kaart voor Immigratie. Hierop wordt niets gevraagd over een strafblad, opgelopen veroordelingen of een eventueel crimineel verleden. Zoals dhr. Sabar stelt: Als u een VOA (Visa On Arrival) koopt bij aankomst is er niets aan de hand.

De immigratiemedewerkers (op de ambassade en aan de grens) kunnen trouwens altijd iemand weigeren, bijvoorbeeld als ze iemand een gevaar voor de samenleving achten of denken dat de persoon zal werken.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik ga zelf al jaren met een vooraf aangevraagd visum (via de ambassade)
Delicten met strafblad moeten daar aangegeven worden.

Om problemen te voorkomen zou je het moeten checken bij de ambassade
maar dat betekent open kaart spelen of het risico nemen door het te verzwijgen
en de evt consequenties dragen. Maar dat laatste zou ik niet doen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zoals Lieve al aangaf, op VOA binnenkomen is geen probleem, wil je eventueel langer als 30 dagen er dus nog eens 30 dagen achteraan plakken en de vraag van de ambassade ontlopen, dan verlengen in IndonesiŽ.
Is wat omslachtig maar dan dan omzeil je wel een probleem.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 12-08-2014 12:27 Malam wrote:
Zoals Lieve al aangaf, op VOA binnenkomen is geen probleem, wil je eventueel langer als 30 dagen er dus nog eens 30 dagen achteraan plakken en de vraag van de ambassade ontlopen, dan verlengen in IndonesiŽ.
Is wat omslachtig maar dan dan omzeil je wel een probleem.

Ik denk dat je bij een verlenging het risico loopt dat het gecheckt wordt
via de ambassade dus ... ik zou uitkijken.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Wat gecheckt? Bij welke ambassade?

Franka64
User
spacer line

Op 12-08-2014 12:17 schreef Lieve:
Over de formulieren op het vliegtuig: U krijgt er twee om in te vullen: Eťntje is voor Customs en gaat over invoer van geld en goederen. De andere is de Arrival/Departure kaart voor Immigratie. Hierop wordt niets gevraagd over een strafblad, opgelopen veroordelingen of een eventueel crimineel verleden. Zoals dhr. Sabar stelt: Als u een VOA (Visa On Arrival) koopt bij aankomst is er niets aan de hand.

De immigratiemedewerkers (op de ambassade en aan de grens) kunnen trouwens altijd iemand weigeren, bijvoorbeeld als ze iemand een gevaar voor de samenleving achten of denken dat de persoon zal werken.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Allemaal heel erg bedankt. Ik ben gerustgesteld. Emoticon: Smile Ik heb net ook contact gehad met de ambassade ( gesproken met ALwin hoofd immigratie) en zolang je geen moord hebt gepleegd en het delict niet in IndonesiŽ heeft plaats gevonden is er idd niets aan de hand. We gaan met een gerust hart volgende week weg.

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 12-08-2014 12:38 Malam wrote:
Wat gecheckt? Bij welke ambassade?

het strafblad, bij de indonesische ambassade in NL via de online computer
wanneer daar niks staat dan kan men die info opvragen, ligt er maar net aan
of je een "ijverige" of een overijverige ambtenaar treft.

Slimme zet Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Franka64 gewoon open kaart spelen even checken en je kunt safe op
vakantie, veel plezier

spacer line  

"het delict niet in IndonesiŽ heeft plaats gevonden "
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dus niet op een DPO(Daftar Pencarian Orang)= op de "telex"staat .
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Sabar2 , aan mondelinge mededelingen van een ambtenaar kan je niet zo maar bepaalde rechten aanplakken.

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Bedoel je dat als iemand met een strafblad op een VOA binnenkomt en in IndonesiŽ met sponsor voor 30 dagen gaat verlengen, dat de immigratie de Indonesische ambassade in Nederland om gegevens gaat vragen, die ze vanzelfsprekend niet hebben, want de man is op een VOA binnen gekomen.

Nog een stap verder dat de Indonesische ambassade in Den Haag gaat informeren of de man een strafblad heeft? (die gegevens krijgen ze niet).
Gaat dat allemaal niet wat te ver Sabar Emoticon: Confused

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 12-08-2014 12:45 Surya Atmadja wrote:
"het delict niet in IndonesiŽ heeft plaats gevonden "
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dus niet op een DPO(Daftar Pencarian Orang)= op de "telex"staat .
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Sabar2 , aan mondelinge mededelingen van een ambtenaar kan je niet zo maar bepaalde rechten aanplakken.

Heb ik nooit gezegd.
Maar sterker nog al heb je een visum via de ambassade dan nog kan men in Indonesia
je de toegang weigeren.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 12-08-2014 12:54 Malam wrote:
Bedoel je dat als iemand met een strafblad op een VOA binnenkomt en in IndonesiŽ met sponsor voor 30 dagen gaat verlengen, dat de immigratie de Indonesische ambassade in Nederland om gegevens gaat vragen, die ze vanzelfsprekend niet hebben, want de man is op een VOA binnen gekomen.

Nog een stap verder dat de Indonesische ambassade in Den Haag gaat informeren of de man een strafblad heeft? (die gegevens krijgen ze niet).
Gaat dat allemaal niet wat te ver Sabar Emoticon: Confused

In het computertijdperk gaat niets te ver Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam
Alle veldjes in een database moeten gevuld worden/zijn.
Of die ambtenaar luchtig kijkt naar de computer of alle details wil weten
dat is ambtenaar-afhankelijk.
Wie zegt dat de indonesische ambassade die gegevens niet krijgt ??
Ligt er maar net aan welke afspraken er over uitwqisseling van gegevens
tussen NL en Indonesie zijn, ik heb daar geen inzicht in.

Franka64
User
spacer line

Slimme zet Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Franka64 gewoon open kaart spelen even checken en je kunt safe op
vakantie, veel plezier

[/quote]

Dank je wel. Dat plezier gaat zeker lukken

spacer line  

On 12-08-2014 12:54 sabar2 wrote:

[quote removed]

Heb ik nooit gezegd.
Maar sterker nog al heb je een visum via de ambassade dan nog kan men in Indonesia
je de toegang weigeren.

Zondag avond kijk ik wel eens naar Border Security Australia.
Dan kan je lachen .

Als men de U.U. Keimigrasian goed leest, dan kan het feit dat een potentiele toerist die een strafblad / misdrijf had gepleegd een reden zijn om geweigerd te worden.
Een verkeersovertreding is geen misdrijf .

Hoe dan ook zo lang de Indonesiers (ambtenaren) het niet weten (wat niet weetwat niet deert) is er geen vuiltje aan de lucht.

bisa dicek of makemyday .

Franka64
User
spacer line

Nou we hoeven geen verlenging want we gaan met een organisatie een rondreis maken van 20 dagen. En dan weer "lekker" naar huis. Het gaat niet om een groot delict, maar ja het staat er wel.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

een verkeersovertreding waarbij dodelijke slachtoffers zijn gevallen kan
wel als een misdrijf "geboekt" worden (als ik mij niet vergis)

Vlgs mij is dat bij verkeersovertredingen afhankelijk van de uitspraak

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Pffff hoe maken we een eenvoudige vraag moeilijk.
De procedure van verlengen van een VOA is hetzelfde als de verlenging van een Sosbud.
Geen vraag over een strafblad, dat de immigrasi de Indonesische ambassade in Den Haag gaat benaderen om de Nederlandse instanties te vragen of het hier over iemand met een strafblad gaat (Kan trouwens niet) is toch wel heel erg ver gezocht.
Laten we alstublieft geen spijkers op laag water gaan zoeken.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 12-08-2014 13:07 Franka64 wrote:
Nou we hoeven geen verlenging want we gaan met een organisatie een rondreis maken van 20 dagen. En dan weer "lekker" naar huis. Het gaat niet om een groot delict, maar ja het staat er wel.

Bij Australie en USA zijn de eisen pittiger, groot of klein delict dat scheelt ook per land. Emoticon: Yes! Maar wees blij dat je vakantie er niet door bedorven gaat worden. Emoticon: Wink

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 12-08-2014 13:15 Malam wrote:
Pffff hoe maken we een eenvoudige vraag moeilijk.
De procedure van verlengen van een VOA is hetzelfde als de verlenging van een Sosbud.
Geen vraag over een strafblad, dat de immigrasi de Indonesische ambassade in Den Haag gaat benaderen om de Nederlandse instanties te vragen of het hier over iemand met een strafblad gaat (Kan trouwens niet) is toch wel heel erg ver gezocht.
Laten we alstublieft geen spijkers op laag water gaan zoeken.

Geen spijkers op laag water Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam, bij een sosbud worden data ook gecheckt
alleen daar heeft de ambassade in Nederland de eerste verantwoordelijkheid.
Van jou en mij zitten zeker alle data in de computers.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 12-08-2014 13:07 Franka64 wrote:

Dus geen vuiltje aan de lucht, prettige vakantie.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,240,825 topic views - 233,622 posts - 13,687 topics - 24,410 members - last post @ 16-09-2019 18:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,290,185 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com