indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 27-08-2016 06:43 schreef erwin:
Je moet nog steeds apart gaan. Je gratis visa krijg je op de plaats waar je vroeger je visa kocht. Een tip: zorg dat je snel bent, want de rij wachtenden kan lang worden.

Ja zag vorig keer dat men in de rij mensen er uit gingen naar het loket daarnaast waar je een stempel krijg en zo kan door lopen het gaat in ieder geval sneller als vroeger.
Ze hebben in de loop der jaren verschillende keren gepoogd om beter te worden, maar ja als 4 loketen heb en je gebruik er maar twee dan zijn de rijen zo langer. Ik zag dat de meeste donkere mensen naar die loketten werden gestuurd...... Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley

P.S toen ik vorig keer van Sigapore kwam, waren weer de gewone balie's weer in gebruik dus weet het nu ook niet meer......

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Indoboy20
User
spacer line

Toen ik daar vorige keer was, al ruim 2 jaar geleden had je sowieso links een desk waar je een visa kon kopen en dan verderop links had je de desks waar de immigratie een stempel in je paspoort zette, daarna liep je door en ging je rechts af en werd je paspoort nog een keer nagekeken en kon je doorlopen.

Nu is de situatie hoe precies? Die VOA desk waar je voor moet betalen zal er nog zijn, dus om een gratis visa te krijgen moet je waar zijn? Zelfde desk maar dan vragen om een gratis visa? Iemand die er net is geweest en het precies kan uitleggen? Ik wil zo snel mogelijk natuurlijk erdoorheen. Niet van uh misschien deze oh nee toch deze rij, dan ga je gegarandeerd veel tijd kwijt zijn.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 26-08-2016 18:14 schreef acufjo:
De VOA is sinds enkele maanden gratis 29 internationale vliegvelden. Ook is de lijst van landen die in aanmerking komen voor een VOA uitgebreid naar 169. Wat dat betreft hebben ze serieus werk gemaakt om het toerisme te verbeteren.

http://www.topbali.com/indonesia-visa/

Alleen jammer dat ze de hoofdprijs vragen voor entrees en zo star zijn wat betreft alcohol..

Een hele vooruitgang op de vorige regeling van slechts 5 vliegvelden.
Ware het niet dat deze informatie alweer gedeeltelijk achterhaald is.
Solo, en eveneens Semarang, zijn geen internationale vlieghavens meer, sinds Air Asia deze niet meer vanuit Kuala Lumpur en Singapore aandoet.
Jammer voor mij, maar ik heb nog steeds Yogja als alternatief voor mijn vluchten van en naar KL, dus kan zodoende nog steeds Jakarta vermijden.

SOLO MAN FOREVER

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

On 26-08-2016 23:42 Indoboy20 wrote:
http://www.imigrasi.go.id/inde(...)k/bebas-visa#purpose

Hier nog eens in het Indonesisch.. http://www.imigrasi.go.id/inde(...)isa-kunjungan#tujuan

Hier staat dus dat familiezaken ook in aanmerking komen voor een gratis 30 dagen visum (non extendable). Jullie hadden het dus fout.

Ik print die pagina wel uit als extra bewijs en ga lekker voor een gratis stempeltje dan. Die 35 euro besteed ik wel lekker aan een lekkere maaltijd.

Stempeltje krijg je gewoon van de immigratie? Dus gelijk hop naar de immigratiedesks? Emoticon: I love it Emoticon: Party!

Zeg, nog iets. Vorige keer stond mijn vrouw met Indo nationaliteit bij mij in de rij voor de foreign immigration line (ik NL) maar zij werd weggestuurd naar de Indonesische immigration desks.. Is dit nog steeds zo? Is er geen mogelijkheid om als gezin door de immigratie te gaan ook al hebben we verschillende nationaliteiten.. ?

Daar kom je wel zelf achter als je een gratis stempeltje gaat halen
Ga vooral met die dames/heren in discussie dan sta je zo in de andere rij

WNI's indonesiers zelf dus gaan via een ander desk, daar zal niets aan veranderen
Gebeurd bij Schiphol ook niet anders. alleen heb je daar dan een rij voor alle paspoorten die meestal de langste is

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op Schiphol heb je tegenwoordig ook automatische scanners die je paspoort scant en dan moet je in de camera kijken je bril afzetten en dan gaan de poortjes open dat was de laatste keer een paar maanden geleden al bij mij binnen komst in Nederland gaat sneller als in de rij te gaan staan ,vooral als er een vliegtuig met 400 of meer passagiers met de 380 mee komt, gebruiken ze die scanners ook.naast de normale douane
Er stonden er drie naast elkaar loopt ook vlotter door..... Emoticon: Shiny

Indoboy20
User
spacer line

On 27-08-2016 17:56 merdekaSah wrote:

[quote removed]

Daar kom je wel zelf achter als je een gratis stempeltje gaat halen
Ga vooral met die dames/heren in discussie dan sta je zo in de andere rij

WNI's indonesiers zelf dus gaan via een ander desk, daar zal niets aan veranderen
Gebeurd bij Schiphol ook niet anders. alleen heb je daar dan een rij voor alle paspoorten die meestal de langste is

Even nog een update, ik heb het nog even nagevraagd toen bij de visa desk waar je een visum kunt kopen. Ik had duidelijk aangegeven dat het om een familiebezoek ging en heb dit nog enkele malen aangegeven. Aangezien het om maar 30 dagen ging werd ik vriendelijk doorverwezen naar de immigratiebalies voor foreigners en kreeg ik een mooi visa exemption stempeltje.

Dus familiebezoek valt gewoon onder de exemption, dus gratis.Dus laat er geen onduidelijkheid meer over zijn. Emoticon: Party!

KotaRadja
User
User icon of KotaRadja
spacer line

30 dagen extra of totaal 30 dagen verblijf???
Als iemand maar 30 dagen als toerist Indonesie bezoekt heeft hij geen visum nodig.

Indoboy20
User
spacer line

30 dagen totaal verblijf. Je moet even 1 pagina terug zodat je weet waar het over gaat. Het ging erom dat er werd gezegd door mensen hier dat als je de intentie had om familie te bezoeken dat je dan niet in aanmerking kwam voor een gratis stempeltje. Ik heb het daar ter plekke nagevraagd, zolang je verblijf niet langer is dan 30 dagen, krijg je gewoon een gratis stempeltje, of dat nou voor toeristische doeleinden is of om familie te bezoeken dat maakt niet uit.

Dus voor alle doeleinden behalve natuurlijk werken krijg je een gratis stempeltje onder voorbehoud dat je binnen 30 dagen weer uit het land bent vertrokken.

KotaRadja
User
User icon of KotaRadja
spacer line

Wat een flauwekul 😁😁😁

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Yep, zo gaat het hier soms op het forum, vragen als kan je op een VOA binnenkomen voor familie bezoek.
Dan ontstaat daar een hele discussie over. Emoticon: Laugh out loud
Vaak zijn dat vragen om te vragen en antwoorden om te antwoorden. Emoticon: Blush

PamelaAn
User
spacer line

Net terug vanuit Indonesië, wat een verademing nu bij binnenkomst van Indonesië te Denpasar. Geen lange rij voor VOA voor 30 dagen, gewoon in de rij staan. Waren binnen minimum van tijd doorheen. Koffers? In no time in ons bezit. Alleen het verkrijgen van taxi, dat was een crime, maar dat is een ander verhaal. Lang leve de taximaf!

KotaRadja
User
User icon of KotaRadja
spacer line

Uber of Grab bij de departures laten oppikken 😁😁

Gradayu
User
spacer line

Onlangs 30 dagen in Indonesia geweest. Had voor een VOA onbedoeld E 35 betaald omdat ik niet de intentie had om mijn VOA te verlengen. Er werd verder geen uitleg gegeven maar, ook geen kwitantie afgegeven als bewijs dat ik E 35 had betaald terwijl ik recht had op een gratis VOA! Dit vind ik een kwalijke zaak. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

spacer line  

Vaker lezen op dit forum. Dan had je dit geweten Emoticon: Frustrated Emoticon: Stupid

Op 15-07-2017 20:33 schreef Gradayu:
Onlangs 30 dagen in Indonesia geweest. Had voor een VOA onbedoeld E 35 betaald omdat ik niet de intentie had om mijn VOA te verlengen. Er werd verder geen uitleg gegeven maar, ook geen kwitantie afgegeven als bewijs dat ik E 35 had betaald terwijl ik recht had op een gratis VOA! Dit vind ik een kwalijke zaak. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-07-2017 20:33 Gradayu wrote:

Niet zelf, maar ik heb het al wel een paar keer meegemaakt/gezien op de luchthaven dat het gebeurt. Idd een kwalijke zaak.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

spacer line  

Op 15-07-2017 20:33 schreef Gradayu:

Je hebt zelf de beslissing genomen, uit onwetendheid, een VOA te kopen. Het bewijs van betaling is het VOA in je paspoort. Je bent dus geenszins opgelicht. Je had gewoon direct naar de paspoortcontrole moeten gaan, dan wordt je ingestempeld en kan 30 dagen in de RI verblijven.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-07-2017 20:51 mmeeuwesennl wrote:
Vaker lezen op dit forum. Dan had je dit geweten Emoticon: Frustrated Emoticon: Stupid

[quote removed]
Dat is een beetje kort door de bocht. Hier op dit forum staan ook niet alleen maar waarheden op. Bovendien zijn hier tig topics die allemaal over visa gaan. Daarnaast verandert het nogal al eens in Indonesie.

Een voorbeeld daarvan,. In een van de topics wordt gesproken over dat het gratis VOA maar twee keer per jaar afgegeven wordt en dat je bij de derde inreis binnen het jaar moet betalen. Afgelopen mei was het voor mij zover (inreis in september, 2016, januari 2017 en mei 2017). Ik kreeg gewoon een gratis VOA. Tenzij het om een kalenderjaar gaat, dan gaan we dat over 2 maanden meemaken.
Wat ik vooral wil zeggen: er zijn veel regels mbt visa in Indonesie die voortdurend veranderen, onduidelijk zijn en het er maar aan ligt met wie je te maken krijgt.
Het zou mooi zijn als dit bijvoorbeeld vooraf tijdens de vlucht kenbaar wordt gemaakt.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-07-2017 21:59 jobvanstaalduinen wrote:

[quote removed]

Je hebt zelf de beslissing genomen, uit onwetendheid, een VOA te kopen. Het bewijs van betaling is het VOA in je paspoort. Je bent dus geenszins opgelicht. Je had gewoon direct naar de paspoortcontrole moeten gaan, dan wordt je ingestempeld en kan 30 dagen in de RI verblijven.
En de beambte heeft niks gezegd.... zie ook mijn posting hierboven.

wereldreis
User
spacer line

Ik heb onlangs op de luchthaven van Jakarta gezien dat een Nederlands stel een VOA kocht, ik maakte ze er op attent dat dat niet nodig was als je maar 30 dagen in Indonesië blijft. Ze gingen terug naar het loket en kregen zowaar hun geld terug!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-07-2017 22:24 wereldreis wrote:
Ik heb onlangs op de luchthaven van Jakarta gezien dat een Nederlands stel een VOA kocht, ik maakte ze er op attent dat dat niet nodig was als je maar 30 dagen in Indonesië blijft. Ze gingen terug naar het loket en kregen zowaar hun geld terug!
Precies dit bedoel ik. Binnen 2 uur vanavond hier al een paar reacties dst dit vaker voorkomt. Lijkt me toch dat de immigratie hier een verbeterpunt heeft.

spacer line  

Op 15-07-2017 22:09 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
En de beambte heeft niks gezegd.... zie ook mijn posting hierboven.

Waarom moet de beambte daar in godsnaan wat gaan zeggen als mensen een VOA kopen. Met vele mensen die in de rij staan heb ik zelf ook liever dat ze de afgifte snel uitvoeren. Je mag toch verwachten dat mensen zich een klein beetje voorbereiden en weten dat je voor 30 dagen geen VOA hoeft te kopen. Sorry hoor, maar reizigers hebben zelf ook een verantwoordelijkheid. En bovendien zo erg is zo'n foutje niet, het kost je maar 35 euro, maar zet je wel aan tot het beter voorbereiden van je reizen. Maar goed, het is blijkbaar voor sommige mensen moeilijk de schuld bij zichzelf te zoeken.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Job dit bedoelde ik nou dat jij dat vind en de gewone mensen afschiet , dat ze dat hadden kunnen weten ,maakt het bij jou zo duidelijk blijken, je gaat vergelijken met je zelf.
Niet iedereen is een wereld reiziger en je voor bereiden kan je ook een foutje maken.
Maar een ambtenaar die zeker had moeten weten dat ze die mensen er op attent maak daar ga jij zomaar aan voorbij ..
Neen mijn beste man je zit op een verkeerd beeld te azen want die ambtenaar doet net of haar zijn neus bloed.
Misschien is het een ambtenaar de paspoorten niet kent want sommige landen moeten wel een VOA kopen.
Dan is die slecht of opgeleid of hij denk die kunnen het toch wel betalen en dat laatste beste man denken velen in Indonesië.
Je zou je eens kunnen verdiepen over de mentaliteit van Indonesiërs.
Dat ziet er helaas heel slecht uit.
Enkelen willen je nog wel helpen die zo eerlijk zijn en je geholpen word maar dat zijn maar enkelingen.Job.
Ik maakte vorig maand mee bij de idel-fitri na de ramadan dat waar ik altijd zat en een goed band had mee opgebouwd, met die jongen en zijn vrouw,maar die jongen probeerde mij op te lichten en zei tegen mij Pa anda masih harus membayar tiga hari yang lalu vertaalt Je moet nog van drie dagen geleden betalen, zonder een bewijs van een betaling bon
Ik heb maar een keer een avond niet betaald daar ik mijn tompet was vergeten en als vaste klant vertrouwen ze je, dat dan wel weer.
Maar als ik niet betaald had, was ik zeker de volgende dag terug gegaan om het te betalen.
Die zelfde persoon die dat flikte heb ik hem even goed toe gesproken.
Hij had geld nodig voor die suiker feest vermoed ik, terwijl ik hem een kartonnen tas met versnaperingen had gegeven,voor die feest, onbegrijpelijk dat ze dat durven te doen.
De volgende dag was het dicht en is zeker een week dicht geweest en nu is het weer open maar die bediende n zijn vrouw is er niet meer.
Zo iemand beseft niet wat voor gevolgen dat heeft daarna Emoticon: Angry
En hoe komt dat zo iemand dat doet, ze hebben geen gevoel voor verantwoordelijkheid, dat hebben ze niets geleerd op scholen, allemaal egoïstisch personen van gemaakt.
Je kan iedereen blindelings vertrouwen, maar dan kom je wel een keer je eigen tegen en dan je neus eens stoten.....
Ja Job dat is de les die je dan heb ondergaan maar dat is niet zoals je zei dat het maar 35€ kost het is een principe kwestie en ik vind dat andere mensen hen dan waarschuwen iemand met een sociaal gevoel en dat merk ik dat je dat niet bezit uit je verhalen... Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: I love it Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-07-2017 23:34 jobvanstaalduinen wrote:

[quote removed]

Waarom moet de beambte daar in godsnaan wat gaan zeggen als mensen een VOA kopen. Met vele mensen die in de rij staan heb ik zelf ook liever dat ze de afgifte snel uitvoeren. Je mag toch verwachten dat mensen zich een klein beetje voorbereiden en weten dat je voor 30 dagen geen VOA hoeft te kopen. Sorry hoor, maar reizigers hebben zelf ook een verantwoordelijkheid. En bovendien zo erg is zo'n foutje niet, het kost je maar 35 euro, maar zet je wel aan tot het beter voorbereiden van je reizen. Maar goed, het is blijkbaar voor sommige mensen moeilijk de schuld bij zichzelf te zoeken.
Het gaat niet om schuld maar wel om het volgende.
Dat zo’n ambtenaar willens en wetens zonder vragen te stellen een reiziger een VOA laat betalen versus in de rij voor de gratis VOA waar die vragen wél gesteld worden. Het heeft gewoon te maken met een beetje klantvriendelijkheid, inlevingsvermogen, met het “selamat datang” dus. En dan niet voor één keer, maar dat toeristen terugkomen. Het is indirect ook hun broodwinning. Wat dat aangaat kan Indonesie nog veel leren van haar buurlanden zoals Maleisie en Thailand bijvoorbeeld. En verder, het is toch niet te snappen dat een gratis VOA op de ene luchthaven wel krijgt en de andere niet?

Een ander voorbeeld wat hier misschien niks mee te maken heeft maar ik toch opschrijf. Ik ben nu zelf bezig om uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn voor Timor l’Este en dat is bijvoorbeeld ook allemaal niet heel erg duidelijk. Voor mij, een toch redelijk doorgewinterde toerist.

Daarbij begaan we allemaal wel eens stommiteiten, een ticket dat een dag te lang geldig is, een verkeerde voornaam, een paspoort wat niet lang genoeg geldig is. Daar kan niemand iets aan doen in die zin dat luchtvaartmaatschappijen misschien wat meer service mogen bieden met een pop-up regel of wat dan ook. Maar aan de afgifte van een VOA tegen betaling is wél iets te doen als de ambtenaar zijn werk goed doet.

Of het met die 35 dollar (ik dacht dat het dollar was/niet euro, maar dat terzijde) dan wel of niet meevalt staat hier buiten; je kunt niet oordelen over andermans portemonnee.

En de korte versie: dit had inderdaad kunnen worden voorkomen als de reiziger zich verdiept had, maar zeker ook als de ambtenaar, voor wie dit dagelijkse kost is een paar vragen had gesteld.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 16-07-2017 10:58 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Het gaat niet om schuld maar wel om het volgende.
Dat zo’n ambtenaar willens en wetens zonder vragen te stellen een reiziger een VOA laat betalen versus in de rij voor de gratis VOA waar die vragen wél gesteld worden. Het heeft gewoon te maken met een beetje klantvriendelijkheid, inlevingsvermogen, met het “selamat datang” dus. En dan niet voor één keer, maar dat toeristen terugkomen. Het is indirect ook hun broodwinning. Wat dat aangaat kan Indonesie nog veel leren van haar buurlanden zoals Maleisie en Thailand bijvoorbeeld. En verder, het is toch niet te snappen dat een gratis VOA op de ene luchthaven wel krijgt en de andere niet?

Een ander voorbeeld wat hier misschien niks mee te maken heeft maar ik toch opschrijf. Ik ben nu zelf bezig om uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn voor Timor l’Este en dat is bijvoorbeeld ook allemaal niet heel erg duidelijk. Voor mij, een toch redelijk doorgewinterde toerist.

Daarbij begaan we allemaal wel eens stommiteiten, een ticket dat een dag te lang geldig is, een verkeerde voornaam, een paspoort wat niet lang genoeg geldig is. Daar kan niemand iets aan doen in die zin dat luchtvaartmaatschappijen misschien wat meer service mogen bieden met een pop-up regel of wat dan ook. Maar aan de afgifte van een VOA tegen betaling is wél iets te doen als de ambtenaar zijn werk goed doet.

Of het met die 35 dollar (ik dacht dat het dollar was/niet euro, maar dat terzijde) dan wel of niet meevalt staat hier buiten; je kunt niet oordelen over andermans portemonnee.

En de korte versie: dit had inderdaad kunnen worden voorkomen als de reiziger zich verdiept had, maar zeker ook als de ambtenaar, voor wie dit dagelijkse kost is een paar vragen had gesteld.

Wat die gratis visumregeling voor 30 dagen betreft.
Die zijn inmiddels al verkrijgbaar op maar liefst 29 vliegvelden.
Dat zijn m.i. dan toch wel alle vliegvelden, die vanaf het buitenland rechtstreeks bereikbaar zijn.
Overigens ook al verkrijgbaar op 88 havenplaatsen, mocht iemand per schip Indonesië binnen willen komen.
En ook op 7 landsgrensovergangen, waaronder Atambua op Timor.

SOLO MAN FOREVER

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

]
On 16-07-2017 12:37 jupje wrote:

[quote removed]

Wat die gratis visumregeling voor 30 dagen betreft.
Die zijn inmiddels al verkrijgbaar op maar liefst 29 vliegvelden.
Dat zijn m.i. dan toch wel alle vliegvelden, die vanaf het buitenland rechtstreeks bereikbaar zijn.
Overigens ook al verkrijgbaar op 88 havenplaatsen, mocht iemand per schip Indonesië binnen willen komen.
En ook op 7 landsgrensovergangen, waaronder Atambua op Timor.

Ik heb even moeten puzzelen voordat ik ‘m gevonden had.
https://indearchipel.com/2015/(...)um-gratis-indonesie/
en deze
http://www.indonesia.travel/en(...)visa-and-immigration
Hierbij gekopieerd en geplakt. Excuus dat dit een lel van een lijst is.

Airports

1. Adi Soemarmo, Surakarta
2. Adi Sucipto, Yogyakarta
3. Ahmad Yani, Semarang
4. Bandara International Lombok, Mataram
5. Belitung, Tanjung Pandan
6. Binaka, Sibolga
7. El Tari, Kupang
8. Frans Kaisiepo, Biak
9. Halim Perdana Kusuma, DKI Jakarta
10. Hang Nadim, Batam
11. Husein Sastranegara, Bandung
12. I Gusti Ngurah Rai, Bali
13. Juanda, Surabaya
14. Kuala Namu, Medan
15. Maimun Saleh, Sabang
16. Minangkabau, Padang
17. Mopah, Merauke
18. Mozes Kilangi, Tembaga Pura
19. Pattimura, Ambon
20. Polonia, medan
21. Sam ratulangi, manado
22. Sepinggan, balikpapan
23. Soekarno Hatta, Banten
24. Sultan Hassanudin, Makassar
25. Sultan Iskandar Muda, Banda Aceh
26. Sultan Mahmud Badarudin II, Palembang
27. Sultan Syarif Kasim II, Pekanbaru
28. Supadio, Pontianak
29. Tarakan, Tarakan

Seaports:
1. Achmad Yani, Ternate
2. Amamapare, Tembaga Pura
3. Anggrek, Gorontalo
4. Bagan Siapi-api, Bagan Siapi-api
5. Badar Bentan Telani Lagoi, Tanjung Uban
6. Bandar Seri Udana Lobam, Tanjung Uban
7. Bandar Seri Setia Raja, Bengkalis
8. Batam Center, Batam
9. Batu Ampar, Batam
10. Belakang Padang, Belakang Padang
11. Belawan, Belawan
12. Benete, Sumbawa Besar
13. Biak, Biak
14. Boom Baru, Palembang
15. Celukan Bawang, Singaraja
16. Citra Tri Tunas, Batam
17. Ciwandan, Cilegon
18. Dumai, Dumai
19. Dwi Kora, Pontianak
20. Gunung Sitoli, Sibolga
21. Jambi, Jambi
22. Jayapura, Jayapura
23. Kabil, Batam
24. Kendari, Kendari
25. Kota Baru, Kota Baru
26. Kuala Enok, Tembilahan
27. Kuala Langsa, Aceh
28. Kuala Tanjung, Tanjung Balai Asahan
29. Kuala Tungkal, Jambi
30. Lauren Say, Maumere
31. Lembar, Mataram
32. Lhokseumawe, Lhokseumawe
33. Malahayati, Aceh
34. Malundung, Tarakan
35. Manado, Manado
36. Marina Teluk Senimba, Batam
37. Marore, Tahuna
38. Merauke, Merauke
39. Miangas, Tahuna
40. Nongsa Terminal Bahari, Batam
41. Nusantara, Pare-pare
42. Nusantara, tahuna
43. Padang Bai, Singaraja
44. Panarukan, Panarukan
45. Pangkal Balam, Pangkal Pinang
46. Panjang, Bandar Lampung
47. Pantoloan, Palu
48. Pasuruan, Pasuruan
49. Pemangkat, Sambas
50. Probolinggo, Probolinggo
51. Pulau Baai, Bengkulu
52. Sabang, Aceh
53. Samarinda, samarinda
54. Sampit, Sampit
55. Samudera, Bitung
56. Sekupang, batam
57. Selat lampa, Ranai
58. Semayang, Balikpapan
59. Siak Sri Indrapura, Siak
60. Sibolga, Sibolga
61. Sintete, Sambas
62. Soekarno Hatta, Makassar
63. Sorong-Sorong
64. Sri Bayintan, Tanjung Pinang
65. Sri Bintan Pura, Tanjung Pinang
66. Sungai Guntung, Tembilahan
67. Tanjung Balai Karimun, Tanjung Balai Karimun
68. Tanjung Benoa, Denpasar
69. Tanjung Emas, Semarang
70. Tanjung Gudang, Pangkal Pinang
71. Tanjung Harapan, Selat Panjang
72. Tanjung Intan, Cilacap
73. Tanjung Kelian, Pangkal Pinang
74. Tanjung Lontar, Kupang
75. Tanjung Pandan, Bangka Belitung
76. Tanjung Perak, Surabaya
77. Tanjung Priok, DKI Jakarta
78. Tanjung Uban, Tanjung Uban
79. Tanjung Wangi, Jember
80. Tarempa, Tarempa
81. Teluk Bayur, Padang
82. Teluk Nibung, Tanjung Balai Asahan
83. Tembilaha, Tembilahan
84. Tri Sakti, Banjarmasin
85. Tual, Tual
86. Tunon Taka, Nunukan
87. Yos Sudarso, Ambon
88. Yos Sudarso, Cirebon

Land Borders :
1. Aruk, Sambas
2. Entikong, entikong
3. Metamauk, Atambua
4. Mota’ain, Atambua
5. Nanga Badaum Sanggau
6. Napan, Atambua
7. Skouw, Jayapura

Ik moest er even over nadenken maar ik snap er niks van. Bij die 29 luchthavens staan airports bij waarvan ik me achter de oren krab om te verzinnen hoe daar in godsnaam een VOA afgegeven zou kunnen worden. Bijvoorbeeld Sibolga (Sumatera), Ambon en Biak (Papua). Alle drie luchthavens waar 100% zeker geen vliegtuig uit het buitenland aan komt. Van zeehavens heb ik geen verstand maar ook daar staan havens bij waarvan ik het me niet kan voorstellen.

Ik werd vooral getriggerd door Atambua want ik ben al een paar dagen tussen de bedrijven door aan het zoeken omdat juist die voor mij (voor een toekomstige reis) van belang is. Tot nu toe spreekt alle info die ik op het net vind dat tegen.

Dan staat er onderaan de opsomming onderstaande zin
For details and enquiries please contact the Indonesian Embassy in your home country .
Dus site van ambassade erbij gehaald. Daar staat echter een heel ander lijstje.
https://visa4indonesia.nl/visa(...)gration-checkpoints/
En deze is van de immigratiedienst
http://www.imigrasi.go.id/inde(...)kunjungan#daftar-tpi
Ik kan overigens nergens ontdekken dat met het visum ´Bebas Visa Kunjungan’ er een restrictie is van slechts tweemaal per (kalender)jaar

Zo even een mail sturen naar de ambassade. Ben benieuwd.

Alleen hieruit blijkt al hoe moeilijk het is om goede info te krijgen.
Evengoed bedankt Jupje, ik ben ook weer bij (al moet ik het eerst nog zien mbt bijvoorbeeld Atambua))

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,995,258 topic views - 222,235 posts - 13,491 topics - 16,270 members - last post @ 24-09-2017 15:23 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,103,381 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com