indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

On 14-08-2014 00:33 robbert wrote:
Hoi,
Ik kan mij ook niet voorstellen dat je buiten Bali ergens paarden kan huren. Uiteraard wel op Bali, zie o.a. balihorseadventure.com. Wel kan je op veel plaatsen ze eten "sate kuda ".
Rob

Toen ik nog op de lagere school zat( vorige eeuw) , had ik ooit naik kuda in Lembang gedaan.
1x keer , en nooit meer ( heb last gehad van pijnlijke pantat).

Ten tijde van Nederland Oost Indie ( voor 1945) hebben ze ook al huur paardjes .

http://deranchlembang.com/id/d(...)dle-club/riding-out/

bisa dicek of makemyday .

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

In Sarangan, oost Java kan je een paard huren om rond het kratermeer te rijden. Mogelijk kan je er zelfs mee het Lawu gebergte in. Ik vond de paarden daar met rode pluim op het hoofd er redelijk verzorgd uitzien, maar of ze graag een grote dikke bule willen rondrijden...
Ik zou het niet doen, al ben ik niet zo zwaar Emoticon: Blush

spacer line  

Helaas, erg veel negatieve reacties.
Sorry, ik ben n onervaren indonesie-reiziger en weet nu eenmaal niet zoveel van dit land als sommige van jullie....
Voor mij dus afgesloten Emoticon: Shut up!

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

We kunnen het helaas niet mooier maken dan dat het is Rage on tour.
IndonesiŽ is denk ik geen land waar dieren als paarden een goed leven hebben. Ze worden al snel verwaarloosd en aan goed tuig zal het ook ontbreken. Als je van dieren houdt dan ga je daar nu eenmaal niet aan beginnen. Maar er blijft nog zo veel over om te doen in dit land, of moet er speciaal worden paard gereden?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Negatieve reacties Rage on tour......
Sorry maar het is de werkelijkheid in Indonesie het lijkt me beter dat je eerlijke
voorlichting krijgt als een verzinsel waardoor je teleurgesteld raakt later.

Paardrijden vind ik ook leuk en gelukkig dankzij jou posting heb ik nu iets in mijn buurt
gevonden, maar .... vlgs. indonesische maatstaven, dat wel.
Ik kan me voorstellen dat je het zelf negatief ervaart omdat je een andere voorstelling
had.
Maar zoals Dangdude03 ook zei ... Indonesie heeft nog veel meer te bieden.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

spacer line  

On 15-08-2014 23:01 dangdude03 wrote:
We kunnen het helaas niet mooier maken dan dat het is Rage on tour.
IndonesiŽ is denk ik geen land waar dieren als paarden een goed leven hebben.

Jan , ik denk dat er een verschil is tussen een werkpaard ( o.a van de delman of dokar) van en toeristenpaard. Waar orang kota(stadslui) in de week-end koboi kan spelen .

Zoals ik schreef zelfs in de "koloniale"tijd kunnen de Nederlanders al paardrijden , ook Indonesiers .

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Er zijn zelfs Indonesiers die hebben een eigen paardenfarm met "paradepaardjes"
Naast hun garages met ferrari's,bmw's, etcetera

Maar dat zijn de "happy few" ongetwijfeld heeft Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.zieleffe daar ergens wel weer een plaatje van.

Maar .... het valt me an sich nog mee dat er meer paardendingen zijn (ook voor toeristen) als dat ik in eerste instantie dacht.... nooit te oud om te leren en ....
iets wat we misschien ook vergeten ... Indonesie verandert ook.

spacer line  

https://www.youtube.com/watch?v=5Gj6Xxl9kBA
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. sabar2 , de orang kota/turis die paard gaan rijden( of is het ezel Emoticon: Wink ) zijn gewone dagjes mensen , geen HEPIE FJOE .

Ya , er zijn Indonesiers die een soort High Chapparal hebben.

Vroeger toen ik nog klein en onschuldig was ( nog steeds onschuldig ) hoorde ik dat Indonesiers graag naik Kuda Australia( groot en stevig-lekker kunnen steigeren, hoppa ) en Kuda Eropa . Emoticon: Shiny

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Er zullen zeker IndonesiŽrs zijn die kunnen paardrijden Om Surya. Zoals die presidentskandidaat...
Koiboi spelen, net als in de movies.
Het paardenras is wat klein in Indo, wel geschikt voor de mensen daar, maar voor de bule?
Ik heb een plaatje uit Sarangan gevonden:

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

je trekt mijn posting weer uit zijn verband Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.surya
(maar je hebt het al aangepast zie ik nu)

paardenfarms zijn voor de happy few

en voor de gewone mensen zijn er ook paarden (zoals op bv Sumba)

https://www.youtube.com/watch?v=rVVhf7HXDoM

en voor de toeristen zijn er ook paarden (meestal begeleidt) heel dichtbij
mijn huis bv in Tawang Mangu

https://www.youtube.com/watch?v=WsLMp8jNNCQ

en dit is ook wel leuk voor de toeristen

https://www.youtube.com/watch?v=ZXTO-ODvLoQ

spacer line  

On 16-08-2014 10:32 dangdude03 wrote:
Er zullen zeker IndonesiŽrs zijn die kunnen paardrijden Om Surya. Zoals die presidentskandidaat...
Koiboi spelen, net als in de movies.]

Indonesiers die echt paard kunnen rijden behoren waarschijnlijk tot de happy few.
Je moet namelijk paardrijlessen hebben, gepaste kleding etc.
Ik ken zulke mensen niet.

Wat ik gezien heb zijn gewoon dagjes mensen, ik heb ooit ergens in Lembang ( 50 jr geleden ?) paard gereden, nog steeds voel ik hoe pijnlijk mijn pantat is .

Ik kan me best voorstellen als een dikke (vet gemeste) Wisman op zo'n kleine kuda wil rijden dat de verhuurder zegt , No Mister You too big , kasian kuda .

Ik denk dat ook hepie few dit kan zeggen:
Vroeger toen ik nog klein en onschuldig was ( nog steeds onschuldig ) hoorde ik dat Indonesiers graag naik Kuda Australia( groot en stevig-lekker kunnen steigeren, hoppa ) en Kuda Eropa . Emoticon: Shiny

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 16-08-2014 10:42 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Indonesiers die echt paard kunnen rijden behoren waarschijnlijk tot de happy few.
Je moet namelijk paardrijlessen hebben, gepaste kleding etc.
Ik ken zulke mensen niet.

Wat ik gezien heb zijn gewoon dagjes mensen, ik heb ooit ergens in Lembang ( 50 jr geleden ?) paard gereden, nog steeds voel ik hoe pijnlijk mijn pantat is .

Ik kan me best voorstellen als een dikke (vet gemeste) Wisman op zo'n kleine kuda wil rijden dat de verhuurder zegt , No Mister You too big , kasian kuda .

Ik denk dat ook hepie few dit kan zeggen:

Ik vond dit in Lembang bedoel je die ??

https://www.youtube.com/watch?v=Q1gRdOGYp3Y

spacer line  

On 16-08-2014 10:48 sabar2 wrote:

[quote removed]

Ik vond dit in Lembang bedoel je die ??

https://www.youtube.com/watch?v=Q1gRdOGYp3Y

Komentaar van een lezer.
Villa istana bunga ada tempat berlibur bergaya alam swiss....

Ben een paar keren geweest om naar een second home te kijken(kijke kijke niet kopen) .
Toen ik ging paardrijden , even een paar honderd meter op een paard(of ezel?) zitten bestaat Istana Bunga niet.
Volgens mij ergens boven in de buurt van Maribaya.
Bij Grand Hotel Lembang waar vroeger veel "kolonialen" zaten , heb je ook al verhuurbedrijven in de omgeving.
Dat vertelde mijn ouders , ze zijn in Lembang op school geweest leraren opleiding , wonen ook in een internaat.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,935,693 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com