indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Elly-01
User
User icon of Elly-01
spacer line

Hebben jullie enig idee wat het kost als je als Balinese geopereerd moet worden aan een goedaardige tumor in de borst?
Deze mevrouw hoeft dus geen nabehandelingen te krijgen.
Als ik hiervan een indicatie zou kunnen krijgen, heel graag.

Alvast bedankt.

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Hallo,

Ik kan U spijtig genoeg(of al goed voor mij) niet vertellen wat zo'n operatie kan kosten. Maar, in Januarie heb ik 3 'stents' laten plaatsen rond mijn hart. Kostprijs voor de operatie 80 juta. Daarbij nog enkele dagen hospitaal, ik ben vergeten hoeveel dat was. Maar als 'niet verzekerde', heeft die hele grap me flink wat geld gekost. Ik vermoed dat het er ook van af hangt naar wat soort hospitaal je gaat.
Hoop dat deze mevrouw er goedkoper van af komt.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Beste Elly, het spijt me dat te horen. Maar anderzijds is het al een pak van het hart als het goedaardig is. Doordat mijn moeder hier een aantal jaar geleden ook mee geconfronteerd werd, heb ik indertijd redelijk veel over het onderwerp gelezen. Er is een website en forum waar Indonesische vrouwen hun ervaringen delen over allerlei zaken die ze bezig houdt, veelal op gebied van gezondheid. Natuurlijk is dit een onderwerp wat daar uitgebreid aan bod komt. Het heet Female Daily.

Dit is de topic waar ik het over had: http://femaledaily.com/showthread.php?t=865

Het probleem is dat het topic nu zodanig lang is, dat het eigenlijk niet realistisch is zich er volledig doorheen te worstelen. Ik weet wel dat er over prijzen gesproken wordt, zie het resultaat van de zoekopdracht in de desbetreffende topic, ik zag dat er op pagina's 9, 25 en 29 wat mogelijke resultaten zijn: http://femaledaily.com/gsearch(...)i%20tumor%20payudara
Hopelijk helpt dit en vindt u hierin wat u zoekt.

Mijn moeder is toen naar Singapore gegaan waar het in totaal ongeveer SG$ 7.000 (65 miljoen rupiah) kostte. Ik ga ervan uit dat het In IndonesiŽ veel goedkoper zal zijn, mama had het over 10 miljoen toen ik het haar vroeg. Maar dat was zoveel jaar geleden en in Jakarta. Dus wat het in Bali zou kosten?

Waar ik nog aan dacht; het is aan te raden eens te kijken wat de mogelijkheden van de BPJS (voormalige ASKES of JAMSOSTEK, de ziektekostenverzekeringen) zijn. Met een redelijk lage maandelijkse bijdrage heeft men al een basisdekking.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Mijn schoonzus heeft vorig jaar een goedaardige tumor (kyste) laten verwijderen
in de baarmoeder 14 juta in klasse 2 maar dat was wel in Solo,Java er zijn wellicht prijsverschillen
Overigens ziekenhuisverblijf 4 dagen erbij inbegrepen (muhamadiyah ziekenhuis)

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ere zijn inderdaad veel verschillen. Ik heb ook eens zo'n operatie voor iemand betaald maar het ging niet om bedragen die hier genoemd worden (10 en 14 juta). Het was ook een poliklinische behandeling (ook een gezwel).
Verder zitten er nogal grote verschillen in ziekenhuizen, zowel in prijs, behandeling en kundigheid.

Ik zou om te beginnen een gaan "shoppen" op Bali en hier en daar wat prijsopgaven vragen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 09-08-2014 14:08 Anne Mieke wrote:
Ere zijn inderdaad veel verschillen. Ik heb ook eens zo'n operatie voor iemand betaald maar het ging niet om bedragen die hier genoemd worden (10 en 14 juta). Het was ook een poliklinische behandeling (ook een gezwel).
Verder zitten er nogal grote verschillen in ziekenhuizen, zowel in prijs, behandeling en kundigheid.

Ik zou om te beginnen een gaan "shoppen" op Bali en hier en daar wat prijsopgaven vragen.

Er zijn vooral grote verschillen in de klasses, klasse 1 voor deze zelfde operatie was
38 juta in Solo Niet iedere operatie kan poliklinisch waar het gezwel zit is nog iets
wat het prijskaartje bepaald. Maar dat "shoppen" vooral ook de klasse-verschillen
is een goede suggestie Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM

Elly-01
User
User icon of Elly-01
spacer line

Hartelijk bedankt voor jullie reacties.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik heb het nog even nagevraagd dezelfde operatie klasse 3
Na de operatie even roes uitslapen en meteen naar huis
kostte 4 juta.(zonder pijnstillers/medicijnen)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,094,284 topic views - 233,101 posts - 13,680 topics - 23,057 members - last post @ 17-07-2019 13:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,722,008 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com