indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

On 10-08-2014 12:19 Lieve wrote:
I Uw auto is groter dus u kunt voorrang nemen, maar als u hem/haar raakt bent u in de fout? Vandaag is de rechter strook blijkbaar de trage, blijf hier dus maar rijden? Kijk uit, een slapende politieagent*?

Nog iets waar ik aan dacht; als ik een WNA zou zijn, zou ik nooit of te nimmer hier met de auto rijden als ik geen Indonesisch sprak. Toch zeker niet alleen. Het wordt heel eenvoudig; bij een accident bent u altijd in de fout. Altijd.

Of je auto heeft bepaalde kleur (dienstauto) al dan niet met een * of meer erbij.
We hebben in Indahnesia ooit ge omongkosong over het plaatsen van een bull bar op je grote SUV (of zoiets) .

Zelfs ik (toen nog jonger) durf niet eens te chauffeuren in Jakarta , terwijl ik op mijn 18de al mijn rijbewijs gehaald had in Bandung( ik woon in Jkt ).
Voordien reed ik jaren zonder rebewes ( nog geen SIM) in Jkt .
Dat was nog een genot om de lange weg tussen Bunderan B. I(Jln Thamrin) plus Bunderan H.I t/m voor rondjes rijden (rotonde) verder naar de rotonde in de buurt richting Blok M en terug naar Bunderan Thamrin.

Ya ya, tempo doeloe, ngebut (straat racen) di Jakarta voor al in het week-end .
tet tet , tet tet tet , tet tet tet tet (Lets'go) , tot dat je achtervolgt werd door de gezamenlijke eenheden van de politie, Kodam V Jaya .

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het akeligst in Indonesie vind ik de brommers die zonder te kijken zomaar uit het niets uit een zijstraat komen (of gewoon langs de kant van de weg). En van die zwabberaars.
Een ding moet ik automobilisten meegeven: ze hebben een reactievermogen ontwikkeld dat de meesten van ons niet hebben.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

In Vlaanderen bestaat zo'n uitspraak over een diploma of rijbewijs; gratis gekregen bij een zakje chips zeker?
Allez…. de boter was er toch veel eerder…. Emoticon: Confused
Nog iets waar ik aan dacht; als ik een WNA zou zijn, zou ik nooit of te nimmer hier met de auto rijden als ik geen Indonesisch sprak. Toch zeker niet alleen. Het wordt heel eenvoudig; bij een accident bent u altijd in de fout. Altijd.
Zou het echt helpen als je vloeiend Indonesisch spreekt? Ik heb het gevoel van niet.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Wat hier in de stad de laatste jaren een grote rage wordt, is het uitrusten van de wagen met blauwe lichten (in de grille) en sirene. Het is nu eenvoudigweg onmogelijk op te maken welke nog dienstauto's zijn. Natuurlijk is dat toch al niet echt relevant want iedereen weet dat waarschijnlijk de echtgenote van xxxx haast heeft om the shoppen.

Ikzelf rij heel af en toe. De chauffeurs zijn live-out dus 's avonds laat kan het wel eens lastig voor ze zijn. Op zondag mogen ze kiezen of ze willen werken. En het verkeer is dan altijd nog redelijk. Maar liever toch een taxi als ik moet kiezen. Mijn broer en schoonbroers (zwagers) rijden heel graag; en ik plas soms bijna van de schrik en ga liever niet met ze mee; het is gewoon altijd plankgas. Ook verklaart iedereen me voor gek als ik achterin de gordel omdoe.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

spacer line  

Ooit eens het genoegen mogen hebben om hier in Denpasar ca. 10 minuten achter een lesauto ( ziet er uit als een soort botsauto, met allerlei erop gelaste stukken metaal als extra bumper / impactbeschermer) te mogen rijden. Tijdens die 10 minuten heb ik de instructeur ( van ca. een jaar of 18, dus echt een autoriteit en ervaren bestuurder) alleen maar bezig gezien met zijn telefoon om te sms'en, werdt er bij ca. 40 bochten die er gemaakt geen ene keer richting aangegeven en daar komt 'ie:

toen de cursist recht over een kruising moest, dan werden de alarmlichten van de auto aangedaan Emoticon: Confused

Maar ja, met 10 rijlessen voor IDR 100,000,- incl. ophalen en terugbrengen van de cursist kun je natuurlijk geen kwaliteit verwachten.

Verder beschikken de lesautos in Indonesie niet over dubbele pedalensets zoals bijv. in NL dus ingrijpen door de "instructeur" is beperkt tot de auto uit de versnelling en aan de handrem trekken.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Lieve, ik meen gelezen te hebben dat de politie daar een week of vier geleden een speerpunt van had gemaakt en een aantal van die flierefluiters met blauwe lichten en andere tierelantijnen van de weg had gehaald.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Anne Mieke, het helpt wel degelijk als je de taal spreekt en weet hoe het werkt Emoticon: Yes!
Wat de motoren betreft, mensen hebben geen idee hoe kwetsbaar ze zijn, in Nederland heb je een berg lessen nodig, en het examen is verre van eenvoudig.
Wat ze vooral inhameren is je kwetsbaarheid en kijken/inschatten wat anderen doen.

Mijn motor staat in solexmode, 40 km als het kan en niet harder, idioten die haast hebben laat ik gewoon voor gaan en ik bepaal mij enkel en alleen op het verkeer.
Zit Pop achterop dan wisselen we geen woord, rij ik de route die ik veel op de motor gebruik met de auto, dan is het altijd weer een openbaring.
Dan zie ik allerlei toko's waar ik verdomd niet van wist dat ze daar zaten, op de motor nooit opgevallen omdat ik mij volledig op het verkeer richt.

Heb je een akkefietje, gelijk aangeven dat je er politie bij wil hebben, wil niet zeggen dat als je onschuldig bent dat je je gelijk krijgt, maar bij een geschil/aanrijding worden de voertuigen in beslag genomen.
Die worden dan ergens op een terrein gedumpt tot je aan kan tonen dat alles is geregeld en ziet em dan maar terug te krijgen zonder af te tikken en dan nog krijg je hem verziekt terug..

Daar wordt ik niet warm of koud van, maar de tegenpartij die zijn motor op de reut heeft gekocht en bovendien ook nog nodig heeft voor zijn werk, bedenkt zich dan wel twee keer.
Bovendien denkt de tegenpartij, Indonesisch sprekende rijke bule, dat ga ik verliezen dus geef mijn portie maar aan Fikkie Emoticon: Laugh out loud
Ik spreek uit ervaring Emoticon: Wink

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Dat is inderdaad zo mijnheer Malam, men treedt al sinds eind vorig jaar op tegen die wagens met zwaailichten. Ik zou eens moeten nakijken wat er met die aanklachten gebeurd is, ze zijn wel voorgekomen.

Het is normaal een boete van 250K rupiah tot een gevangenisstraf van één maand. In Glodok wordt het gewoon te koop aangeboden: http://www.lampurotari.com/lam(...)polisilightbar-11053

toen de cursist recht over een kruising moest, dan werden de alarmlichten van de auto aangedaan

Dit is volgens mij meer een Balinese gewoonte waar ik het vaak meemaak (ook bij ervaren chauffeurs), maar heel af en toe zie ik het ook in Jakarta. Ik moest het mijn eigen chauffeur uit Purwekerto ook afleren. Volgens hem hoorde dat als men een druk en onoverzichtelijk kruispunt nadert.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik zag vorige week dat mijn SIM A + C (auto & motor) per 9 september zouden verlopen, ik dacht dat ik tot de 15e had, maar die 6 dagen heb ik vorig jaar verspeeld door te vroeg te verlengen.

In de aanloop naar de 9e mijn agent laten weten dat ik op de dag zelf wilde verlengen. Kon.

Afspraak om 9 uur, ik was er om half negen en kon - uiteraard - na zeer kort wachten en zonder allerlei fratsen terecht om foto's te maken, handtekeningen te zetten en mijn rechter duimprint te maken. Alles dubbel, want ik heb 2 rijbewijzen. Of: want zo werkt dat hier.

ik liep de deur uit naar de balie om in de niet bestaande rij (was er echt niet, hoefde niet voor te dringen) te staan om mijn SIM-etjes te halen. Wachten hoeft hier ook niet, die dingen komen na het OK in de foto-ruimte direct uit de printer.

Dat was een nuttige 15 minuten. Het kostte me een 30 minuten om er te komen vanuit midden Jakarta en ik kon aan het westelijke eind van Daan Mogot direct de tol op (die nu wel helemaal af is aan de westkant) Hierdoor kon ik onderweg bij Carrefour Lebak Bulus inkopen doen (vlees!). Ik was rond lunchtijd weer op kantoor bovendien.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 10-08-2014 14:15 Lieve wrote:
Dat is inderdaad zo mijnheer Malam, men treedt al sinds eind vorig jaar op tegen die wagens met zwaailichten. Ik zou eens moeten nakijken wat er met die aanklachten gebeurd is, ze zijn wel voorgekomen.

Het is normaal een boete van 250K rupiah tot een gevangenisstraf van ��n maand. In Glodok wordt het gewoon te koop aangeboden: http://www.lampurotari.com/lam(...)polisilightbar-11053

[quote removed]

Dit is volgens mij meer een Balinese gewoonte waar ik het vaak meemaak (ook bij ervaren chauffeurs), maar heel af en toe zie ik het ook in Jakarta. Ik moest het mijn eigen chauffeur uit Purwekerto ook afleren. Volgens hem hoorde dat als men een druk en onoverzichtelijk kruispunt nadert.
Alarmlichten gaan hier ook aan als men een tunnel in rijd. Het normale licht of stadslicht zal men wel niet zo snel kunnen vinden.

Aanklachten om politie-alarmlichten? Nog niets van gehoord. Ik maak trouwens zelf vaker gebruik van een flink geloei uit mijn luidspreker. Dat werkt toch beter dan blauwe knipperlichten. De combinatie van blauw en geluid werkt dan wel weer goed in de avonduren. Zeker in een witte Ford Everest, die van de voorkant lijkt op een Ford Ranger waar de politie gebruik van maakt.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb overigens geen lichtbalk OP mijn auto, ik heb enkel blauwe knipper-leds in de grill hangen.

Deze grootte, maar dan slechts 2 en niet met een uitgebreidde installatie.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

61,660,685 topic views - 228,207 posts - 13,630 topics - 19,467 members - last post @ 23-09-2018 20:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

105,747,452 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com