indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

pr0t0type
User
spacer line

Beste mensen,

Een familie lid (Indo nationaliteit) van mij wil graag een bedrijfje openen richting fotografie.
Nu wil ik haar een budget overmaken zodat mijn nichtje haar werkzaamheden kan uitvoeren.

Ze vertelde me dat ze bij het openen van een bedrijfje volgens de wet een kantoor moet hebben en ongeveer 2,500 duizend euro voor het registreren van haar bedrijf
(soort van KVK).

Hier in Nederland is dat volgens mij tegenwoordig gratis. Klop het dat ze dit allemaal nodig heeft?

mvg,

Billy

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Voordat je geld overmaakt; met dat bedrag en benodigd kantoor open je hier een volledige BV. Ik denk dat dat voor een 'bedrijfje openen richting fotografie' niet echt nodig is. Ze zou zich zelf rompslomp kunnen besparen door een UD of CV te openen. Goedkoper, sneller in de opstart en minder papierwerk en administratie vereist later.

Vraag dus maar eens wat ze van plan is en kijk waar ze mee terug komt, daar kunnen we dan weer verder een antwoord op gven.

marcel70
User
spacer line

Klopt ik zou ook geen bv maken ,UD of een CV is veel goedkoper.

Becik ketitik olo Ketoro

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Iets wat me een beetje vieze smaak in de mond geeft: Indien men het over een PT heeft, is de €2.500 wel ruim geschat. Officieel is er wel vijftig miljoen rupiah als kapitaal nodig maar daarvan dient slechts 25% dus ca. €800 daadwerkelijk ingezet te worden en dus beschikbaar te zijn. De overige registratiekosten liggen niet zo hoog; voor een bedrag tussen de acht en zestien miljoen, afhankelijk van de snelheid, heeft men een standaard oplossing voor een klein bedrijf.

Ook zijn er voor een PT twee personen nodig voor de oprichting. Een 'bedrijfje richting fotografie' klinkt inderdaad als een UD. Zoals dhr. Yerun zei; het is verstandig eerst meer informatie in te winnen. En als een business plan te hoog gegrepen is, toch zeker een detail berekening van de kosten.

Ik besef dat u graag uw familie wilt helpen maar ik heb al veel gevallen meegemaakt waarin het één grote tegenvaller was; de geldschieter zit met een kater en de persoon zelf stapt er van weg lijk een hond van zijn stront (Vl.). Ga er dus van uit dat u dit geld kwijt bent en verwacht in principe geen resultaten. Dit om teleurstellingen te voorkomen.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Lieve; ik wilde nog even afwachten omdat er weinig info gegeven word, maar wat ik ook dacht.... 'je kan een lopende ATM zijn, dus rem erop en eerst laten zien wat ze willen. En inderdaad; geld gegeven = afgeschreven anders niet doen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Iedereen wil hier "zaken" doen. Ik zeg wel eens tegen mijn eega: "Als men hier nou zo zakelijk was ingesteld, had het al een van de rijkste landen ter wereld moeten zijn."
Ondernemen zit er bij het gros niet in. Zovele starten, zovel verdwijningen. Geen business-plan, geen marktonderzoek, alleen maar nijd. De buurvrouw heeft een winkeltje, dus ik open hetzelfde soort winkeltje. Lekker puh.
Over het algemeen heeft men hier gemiddeld al weinig zelfstandigheidsgevoel, dus een eigen zaak beginnen is sowieso al geen vastgeworteld iets in de cultuur en opvoeding. Vandaar dat 80% van de economie in handen is van etnische Chinezen en de rest ook nog eens een behoorlijk deel in handen van nazaten van andere immigranten: Arabieren en Indiers. Whether one likes it or not, it's a fact.
Zoals hierboven al werd geopperd: waarschijnlijk is het eenmalige gift maar verwacht er niets voor terug. Die begroting van 2500 Euro is een greep uit de lucht. Ik doe hier al decennia zaken en nimmer een dergelijk bedrag hoeven op te hoesten. Een beginnend iemand wordt niet lastig gevallen; zelfde als in NL waar men door de KvK wordt geadviseerd eerst te starten en als het dan loopt, pas een rechtsvorm geven (wel belasting betalen uiteraard ook al heeft het bedrijf nog geen rechtsvorm). Hier is het met kleine zaakjes niet anders. Veel erger zelfs nog omdat het hier vaak gaat om zaken in het zgn. informele circuit. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat die som geld voor iets anders is bedoeld. Mag het niet zeggen maar de decennia lange ervaring doet me dit wel leren.

pelaut
User
spacer line

Toen ik eind vorig jaar mijn PT wilde openen (wat later overigens de mist inging omdat mijn bedrijfstak (inspecties en audits op zeeschepen) nog ergens op een zwarte lijst voor 100% buitenlands eigendom bleek te staan van de BKPM (agent erg vriendelijk bedankt, kreeg wel aan mijn geld terug) moest ik ook een kantoor adres hebben in Jakarta. Kwam bij Regus terecht, daar heb je vanaf 50-80 euro per maand al een officieel kantoor adres met iemand die in jouw naam de telefoon opneemt etc. Al zal dat voor 'bedrijfje richting fotografie' waarschijnlijk niet nodig zijn, misschien toch een leuke tip als ze wel een part kantoor adres wil hebben.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Kort en krachtig, als ik in de afgelopen 20 jaar op alle zakenvoorstellen en mooie beloftes had ingegaan, dan had mij dat een slordige miljoen Euro gekost.
Er gaan dagen voorbij dat ik ze niet in mijn zak heb Emoticon: Blush
Maar ge wet maar nooit, als alle beloftes hadden uitgekomen dan had ik nu rijker geweest als Bill Gates Emoticon: Yes!

Ik ben in mijn onwetendheid in het begin op twee gevalletjes na die mij enkele duizenden hebben gekost er nooit meer op in gegaan Emoticon: Blush
Maar dat zegt niets, voor hetzelfde geld had ik nu rijk geweest Emoticon: Blush

Ik heb één ding geleerd, hoe goed de vrienden ook zijn, betrouwbaar en zelfs familie die heel nabij staat, "voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast" in Indonesië.
Zoals YB al aangaf, veel Indonesiërs kunnen niet met geld omgaan, ze dromen van een bisnis opzetten.

De doorzettingskracht en de kennis ontbreekt vaak en binnen een no time is het over en uit Emoticon: Blush
Toko beginnen waar al een overvloed aan toko's die hetzelfde doen zitten, zodat de bezitter van de toko de beste klant is van zijn eigen toko en zijn handel binnen twee maanden zelf opvreet.

Ik zet liever in op educatie van billenbijters, die kunnen na hun opleiding hun familie dan onderhouden, kost mij niet veel en de voldoening is veel groter Emoticon: Yes!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

malam; mijn schoolvoorbeeld:

Iemand werd agent ticketing voor vliegtickets (niet ikke overigens, Javaan in Oost Java)... kostte 12 miljoen, waarvan 10 miljoen ticket tegoed, de rest is onkosten als huur ruimte, aanmelden bij een bedrijf die je vervolgens helpt.

Er kwamen wat klanten, en na een paar weken had meneer bijna 10 miljoen omgezet. Toen was het tegoed bijna op. Wij zouden dan eenvoudig het verdiende geld storten, en er een paar procent aan overhouden (of wat op de prijs leggen en meer overhouden)

Deze knakker had zijn 10 miljoen omzet inmiddels opgemaakt... want had ie toch verdiend?

Dan kun je hardhouten klompen hebben, wedden dat er 1 breekt? Ik moest er smakelijk om lachen. Maar eigenlijk is het bittere ernst, want zo denkt 90%.

Wat ik 'leen' is een gift, want wordt NOOIT uit eigen beweging terugbetaald. Er vervolgens om vragen? Je hebt al veel geld, dat hoef je toch niet terug? hoor je dan. Liefst haal ik dan uit, dus moet ik gewoon niet doen. Ben er dus ook geruime tijd geleden geheel mee gestopt. Dan maar gierig gevonden worden, dat kost me geen geld, tijd en verspilde moeite.

RPeetoom
User
spacer line

Hoog- of laagopgeleid, het blijven apen met apenstreken.
MODERATOR BREAK

Nou, het is weer even genoeg geweest. Een weekje of 2 vakantie zou U erg goed doen kennelijk. Bij deze.

Placed by oyibo @ 08-08-2014 05:42

elsbeth
User
spacer line

Op 07-08-2014 21:10 schreef RPeetoom:

Je bent en blijft een behoorlijke stakker hoor. Als je echt geen steek verder komt dan dit soort opmerkingen, moet je jezelf toch echt eens achter de kop krabben.

spacer line  

On 07-08-2014 21:10 RPeetoom wrote:

· 2.2 · Behaviour
Behave yourself. It's not appreciated to make fun of people which are serious, and the other way around. Fun is okay, but there are limitations on it as well. No discrimination, breaking of Dutch laws (thats the country where the server of Indahnesia.com is in) and the normal internet regulations apply.

bisa dicek of makemyday .

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Meneer Peetoom heeft vakantie nummer 4. Waarbij vermeldings waardig dat dit ook de laatste vakantie is. Alvoerens er een defintieve komt. Emoticon: Angry

Het kan hier weer terug on topic.

It's only kinky the first time.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,262,944 topic views - 234,447 posts - 13,692 topics - 25,292 members - last post @ 23-10-2019 20:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,748,540 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com